Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275800 kertaa)

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #285 : 14.03.11 - klo:14:00 »
Ääh, juurikasvu aiheuttaa pahanlaatuista köyhtymistä!  ;D Nyt kun hehkutatte tuota volyymikiharrinta niin minullakin haluttaisi hankkia sellainen... Vivianna, mistä ostit sen ja minkä hintainen oli? Ja tottakai haluan myös kuulla toimiiko tuo  :D Etenkin jos jollakin pitkätukkaisella on tuollainen olisin kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksista.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 14.03.11 - klo:15:24 »
Ääh, juurikasvu aiheuttaa pahanlaatuista köyhtymistä!  ;D

Voin täysin allekirjoittaa tuon!  :D
Muakin kiinnostaisi myös pitkätukkaisten kokemuksia. Itsellä on kyllä vaan lapaluihin asti, mutta onko helppo käyttää yms.  Kiinnostaisi tietää myös, että saisiko sillä tavallaan myös vähän suoristettua (luonnonkiharaa) hiusta ja kääntää hennosti sisäänpäin? :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 15.03.11 - klo:12:38 »
Täältä löytyy IS:n video tuosta volyymikihartimesta. Täytyy kyllä sanoa, että ei se ainakaan näkyvästi tuossa videossa tuo tuuheutta. Vähän muotoa latvoihin. Videossa myös tupeerataan hiukset ja lopuksi viimeistellään muotoiluraudalla. Luultavasti lähes samaan lopputulokseen olisi päässyt jättämällä tuon ensimmäisen lämpökäsittelyn välistä.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 15.03.11 - klo:16:22 »
^Ton videon takia en ole kyllä ainakaan vakuuttunut. :/ Itse kaipaisin lähinnä tyveen kohotusta ja tuossa videossa sitä se ei näköjään tehnyt. Kokemuksia kuulisin kuitenkin silti tuosta vempaimesta. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 15.03.11 - klo:17:00 »
Hei evelina, ostin volyymikihartimen Citymarketista ja hinta oli 39,90 €. Ja yhdyn täysin teihin, et juurestelu kyllä aiheuttaa pahanlaatuista köyhtymistä :o. Mua on jo pitkään himottanut tuo kiharrin ja oli aivan pakko ostaa. En ole kunnolla vielä ehtinyt testailemaan, mutta kokeilin sitä vähäsen  ja ihanan tuntuiset hiukset sillä kyllä tuli :P ja jotenkin sillä tulee sileämmät ja suoremmat, kuin ilmakihartimella, mutta raportoin, kun ehdin kunnolla testaamaan.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 16.03.11 - klo:09:29 »
^ Kävin tänään sitten ohikulkiessa Sokoksella ja tosiaan tuo ei puhalla ilmaa yhtään vaan valittavana on kaksi lämpötilaa mihin keraaminen pinta kuumenee. Itse käytän jonkinverran ilmakiharrinta, mutta tuo voisi olla ihan toimiva vaihtoehto polkkamittaisille hiuksille. Laite olisi ainakin äänetön (nykyinen ilmakiharrin on todella äänekäs) ja ehkä hiusta vähemmän kuluttava. Kai se pitää loppuviikosta hakea tuo testiin. :)

Hei, aikaa on kulunut :-[, (ja käytin hakua),mutta tahtoisin vielä kovasti tietää, ostitko volyymikihartimen ja oliko hintansa arvoinen kapistus?

sori, tuplapostaus

Anteeksi, minulta on mennyt kokoaan ohi tämä volyymikiharrin keskustelu. Ostin tosiaan tuon kihartimen silloin ja noin kerran viikossa tuota tulee ehkä käytettyä. Itsellä on tosin nyt ehkä aavistuksen liian lyhyet hiukset tuon käyttöön, niskahiuksia ei tahdo saada oikein rullan ympärille. Tuo toimii itsellä oikeastaan samalla tavalla kuin ilmakiharrin, eli tuo hieman taipuisuutta, mutta ennenkaikkea silottaa hiuksen pintaa. Käytänkin tuota lähinnä aamuisin, jolloin saan yön aikana sekaantuneet hiukset taas ojennukseen. Volyymia tyveen tuolla en kyllä juuri saa aikaiseksi, eli siihen tehtävään kannattaa ehkä miettiä jotain muuta laitetta. Olen kyllä ihan tykännyt tuosta, plussaa etenkin äänettömyydestä, mutta pelkällä ilmakihartimellakin pärjäisin.
2aMii

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 16.03.11 - klo:10:26 »
Ei se mitään Winnie, meinasin lähettää sulle yksärillä viestiä, mutta himo vei voiton ;D. No niin, aamulla tuli testattua tätä uutta volyymikiharrinta aika kiireessä taas ja tykkään kyllä lopputuloksesta :T.
 Eli pesin hiukset ja laitoin Tigin Superstar Thickening spraytä ja kuivasin föönillä pää alaspäin ja sain jo sillä hyvin tuuheutta hiuksiin. Sitten otin volyymikihartimen ja kävin läpi etuhiukset, sivut ja takahiukset. Tosi hyvin silottaa hiusten pintaa ja tuo myös sitä vähän laineilevaa taipuisuutta ja mikä parasta hiljaisuus :). Sanoisin, että parempi kuin ilmakiharrin ja sopii hyvin polkkamittaisille/vähän pitemmille hennoille hiuksille. Hiuksista tulee ihana sileät ja taipuisat ja ei mene kauan aikaa, kun kuumenee. Suosittelen kokeilemaan :ts.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 17.03.11 - klo:10:33 »
Mä tilasin nyt myös ton kartionmallisen kiharrinpuikon (jos siitä on kysymys) postimyynnistä, 39,90 -

tarkotuksena ois käyttää sitä ehkä kerran, korkeintaan kaks kertaa viikossa ettei hiukset mee huonoon kuntoon.

Ne ketkä täällä on näitä kuumia vempaimia enemmän harrastanu, kysymys: Mikä ois sellanen hyvä kampausneste tai vastaava joka todella suojais hiuksia kuuman käsittelyn yhteydessä eikä tekis hiuksia liian tahmeiks tai koviks siinä yhteydessä ?

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 17.03.11 - klo:14:10 »
^ Monet, itseni mukaan lukien, ovat tykänneet TreSemmen lämpösuojasuihkeesta. Muita vinkkejä löydät esim. Lämpösuoja-ketjusta.
So it goes.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 17.03.11 - klo:21:07 »
Kiitos !

Tänään sitte tuli toi Babylissin kartiokiharrin ja siin ohjeessa sanotaan (tai suositellaan) et pitäis laittaa ihan kuivaan tukkaan et mites sitte noi lämpösuojasuihkeet, sillonhan tukka ei oo ihan kuiva ?

--------

Ja nyt kun tolla kihartelin hiuksia niin taas tuli sellanen tunne, että äh, ehkei nää kiharat oo lainkaan mun juttu - lookista tuli jotenkin liian herttanen. Isoilla paplareilla saan paljon paremman ja isot loivat laineet ja kuohkeuden.
Tyvikohotus on mun mielestä tolla vaikeeta, ei toimi lainkaan, pituuksiin saa sellasta jonkinlaista lainetta ihan kivasti mut sitten noi rintaliivien yläosaan pitkät hiukseni, niin 15 cm latvoista ei tolla kyllä kiharru lainkaan - siis jää ihan piikkisuoriks - ellei laita tosi kuumaa lämpötilaa ja se mua vähän kauhistuttaa, en tykkää kauheesti käyttää kasvojen lähellä kuumia rautoja.
Myös selkä tuli kipeeks ku käsittelin isoja alueita hiuksissa - oletan et toimiin parhaiten ehkä olkapäille ulottuvissa, kerroksittain leikatuissa, melko hyväkuntosissa tai silkkisissä hiuksissa.

Mutta nyt kun oon kattellu itteäni välil peilistä, niin kylhän tällä kokonaisuutena ottaen saa sellasta kivaa ilmettä ja volyymia - tätä vois käyttää sillon tällön.
Mut mietin kannattaaks siitä maksaa niin paljon ? Ja kuten ennenki olen todennu, isot rullat toimii aina.

Mukana tulevat sormisuojat on mun mielest riittämättömät - paremmin suojas ku laitoin vasempaan käteen vanhan hanskan.

Ja kyllähän toi siis hiuksia kuluttaa - et mitä kannattaa pitää pitkää tukkaa ja yrittää hoitaa sitä ja sit käyttää kuumaa rautaa, tuli vaan mieleen   0_0

Poissa bezz

• Haiven
  • *
« Vastaus #295 : 18.03.11 - klo:09:54 »
Mulla on myös kartiokiharrin eikä se tosiaan riitä näiden melkein puoliselkään ulottuvien hiuksien kihartamiseen kunnolla. Olen tosin tehnyt niin, että kiharran ensin tyviosan ja sitten latvaosan. Pystyn itse kihartamaan nykyään hiukseni n. 15 minuutissa, kun vanhalla kihartimellani siihen meni vähintäänkin se tunti.
Tummahkot punertavan ruskeat hieman BSL:ää pidemmät hiukset, 1bMii. Tavoitteena takamukseen ulottuvat hiukset. Ongelmana herkkäpäänahka, joka ei kestä värjäystä tai silikonia sisältäviä hiustenhoitoaineita.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #296 : 18.03.11 - klo:11:04 »
Juu, kyllähän tällä pystyy ihan kivasta saamaan aikaan erilaisia loivahkoja, kivoja laine- tai kihara-alueita sinne tänne jo 15 minuutissa mikä nyt ei oo pitkä aika ihmisen elämässä.

Ja kun nyt ajattelen asiaa niin ei sen oo niin välikskään että tukka (nimenomaan pitkähkö) ois kauttaaltaan kiharrettu - silläkin saa jo paljon kuohkeeta ilmettä aikaseks kun laittaa sinne tänne lainetta ja kiharaa vaikka sit välissä ois käsittelemättömiä alueita - esim melko matalalla lämpötilalla jos laittaa niin ne kiharretut alueet ei pitkissä hiuksissa dramaattisesti eroo suoremmista pituuksista mut kokonaisuuteen tulee sitä ilmettä.
Eli eilinen häthätää laitettu osa-kihara-laineinen kampaus oli ihan jees.

--------

Nyt mulla on muutamat isohkot paplarit ja 2 kiemuraista toukkaa päässä, ja kun nää otan pois, katon oisko lopputulos kuitenki parempi ku tolla kihartimella.
Pelkään vähän et jos totun tota kartiokiharrinta käyttämään niin siihen tulee himo ja tottumus ja sit on viimestään puolen vuoden kuluttua tukka tosi huonossa kunnossa.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 18.03.11 - klo:11:55 »
Onko jollain teistä samettipaplareista tai vastaavista isoja versioita? Mulla on tarrapaplareita joiden halkaisija on noin 5cm, mutta haluaisin saada jostain saman kokoisia hellävaraisempina versioina.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 18.03.11 - klo:12:02 »
Tänään sitte tuli toi Babylissin kartiokiharrin ja siin ohjeessa sanotaan (tai suositellaan) et pitäis laittaa ihan kuivaan tukkaan et mites sitte noi lämpösuojasuihkeet, sillonhan tukka ei oo ihan kuiva ?

Itse ainakin laitan lämpösuojan vähän ennen käsittelyä niin, että se ehtii kuivahtaa. 
1bMii, vaalennettu.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 18.03.11 - klo:22:58 »
Päivällä otin sitte tietysti paplarit ja toukat pois päästä - pituuksiin joihin olin laittanu paksusti kiertäen ainoastaan 2 toukkaa (vai mitä ne on?) tuli tosi kauniit, ilmeikkäät laineet, just comme il faut - yläosaan paplareilla myös ihan kivasti kun vielä tupeeras vähän -

- mutta kun olin laittanu paksuhkon huivin päähän ja riisuin sen pois, niin laineet oli täysin hävinny, mikä on tyypillistä mun lasimaiselle ja suoralle tukalle, joka on moneen kertaan kevytvärjätty, mielestäni ne eiliset kihartimella tehdyt laineet/kiharat kesti ja kuohkeutti pidempään, tosin olin ainoastaan sisätiloissa mut vielä seuraavana aamuna vaikutti hiusten ilmeeseen - tosin hiukset oli jotenkin karheemmat-

Laite on mulla vielä - mut en ihan viel tiedä pidänkö sen- toinen vaihtoehto ois ostaa parempia isoja samettipaplareita ja leveempiä toukkia ja parempaa kampausnestettä, luulen et se ois pidemmän päälle hiuksille kaikkein hellävarasin ratkasu.

Mulla ei itseasiassa aamulla mee pidempää aikaa eikä niinkään pitkään paplareitten sun muiden laittamisessa mitä ed. päivänä meni raudalla kihartaessa..... hmmm    ???