Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275795 kertaa)

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #315 : 12.05.11 - klo:15:31 »
Kiitos tuosta on/off-liikkeen vinkkauksesta, toi piippari oli niin halpa, että pakko oli laittaa tilaukseen, jos se on huono, niin ei kauheesti kuitenkaan kirpase...

En oo mikään asiantuntija, mut mä kuvittelisin, että 25 mm vois olla siinä mielessä hyvä monitoimikoko , että sillä sais kuitenki vähän tiukempaakin kiharaa, muuta kiharat vois myös sitten harjata loivemmiksi. 38 mm on pelkästään sit loivien, isojen kiharoiden tekoon.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #316 : 12.05.11 - klo:18:31 »
Beautybayn sivuilta http://www.beautybay.com/haircare/babylisspro/g/ceramicdialaheattong/ saa Babylissin eri kokoisia kihartimia.
Täytyy vaan tosin ostaa adapteri, noissa on brittipää. Mulla on tuolta tilattuna toi 32mm, sillä saan itselleni juuri sopivan loivaa, mutta silti kiharaa. Joskus oon omistanut eri merkkisen 38mm:n, mutta mun kainalopituiseen tukkaan ei tullut muuta kuin hyvin hentoja laineita.

Toi kiharrin on hyvä, se lämpenee todella nopeasti ja säädettävä lämpötila! :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 03.06.11 - klo:21:36 »
Ostin tänään Prismasta Babylissin Easy Curl -kiharrinsauvan, maksoi 39,90 €. Siellä ei ollut muita merkkejä tarjolla, joten oli helppo tehdä valinta, kun huomisaamuna haluaisin yrittää värkätä itselleni kiharat.

Kokeilin Babylissia pikaisesti tänään ja ainakin sillä sai takuuvarmasti jonkinlaista kiharaa aikaiseksi. Toivottavasti huomenna koko päähän tulis ok tulos!

Mulla on lähtenyt järki suoristusraudan kanssa tappelemisessa, kun periaatteessa luulen osaavani, mutta en todellakaan saa sillä jatkuvasti tulemaan kiharoita. Esimerkki maanantailta: Aloitin alapuolen hiuksista ja sain yllättävän nopeasti edes jotain kiharaa aikaiseksi. Sitten yritin ylempään hiuskerrokseen enkä saanut kerrassaan mitään! Siis hinkkasin ja vetelin ja yritin vaikka mitä, mutta ei. Lopulta yritin pelastaa tilanteen suoristamalla ja sitten vielä ilmakihartimella, mutta kokonaisuus oli vain järkky ja pesua vaille. Juhliin tuli kiire, joten tunnin tukkahikoilun jälkeen laitoin tukan ponnarille! :#

Ei ole koskaan epäonnistunut noin pahasti ja päätin, että tämä ei saa toistua. Toivottavasti Easy Curl on nimensä veroinen! ;)

Lisäys: Tuossa Babylississa on kolmen vuoden takuu, säädettävä lämpötila (max 200 C), automaattinen virrankatkaisu ja sormisuojahanska (sillä voi esittää taaperolle jänisleikkejä). :D
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo:21:39 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #318 : 03.06.11 - klo:22:12 »
Miä en osaa tehdä sillä Pearl wandilla säännönmukaista kiharaa, vaan niistä osioista tulee sellaista söhröä. Siis kannattaako hiusten olla melkein tönköt jostain lämpösuojasta, että saa sileää kiharaa?

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 04.06.11 - klo:17:51 »
Mulla on lähtenyt järki suoristusraudan kanssa tappelemisessa, kun periaatteessa luulen osaavani, mutta en todellakaan saa sillä jatkuvasti tulemaan kiharoita. Esimerkki maanantailta: Aloitin alapuolen hiuksista ja sain yllättävän nopeasti edes jotain kiharaa aikaiseksi. Sitten yritin ylempään hiuskerrokseen enkä saanut kerrassaan mitään! Siis hinkkasin ja vetelin ja yritin vaikka mitä, mutta ei.

Minulla on vähän sama ongelma, eli alempiin hiuksiin kiharat onnistuvat tosiaan helpommin. En tiedä onko tuolla jotain tekemistä hiusten kunnon kanssa, eli itsellä päällimmäiset hiukset ovat selvästi huonommassa kunnossa. Sen olen ainakin huomannut, että raudan lämpötilan nostaminen auttaa kihartamaan paremmin noita huonompi kuntoisia hiuksia, eli jos alahiukset menevät kiharaan jo 180:ssa asteessa ja niin ylimmät hiukset vaativat vähintään sen 200 astetta.
« Viimeksi muokattu: 04.06.11 - klo:17:53 kirjoittanut Winnie »
2aMii

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #320 : 04.06.11 - klo:18:05 »
^ Otattehan niihin yläosan hiuksiin suunnilleen samankokoisia osioita kuin alas? Huomasin omalla kohdallani sen, että helposti se osioitten koko jotenkin epähuomiossa riistäytyy käsistä ja tulee kahmaistua vähän turhan paljon kerralla ja kiharat ei onnistu. Toinen tärkeä juttu on antaa niiden epäonnistuneiden osioiden jäähtyä kunnolla (=kylmäksi) ennen uutta yritystä.

Yritin tuossa joku aika sitten taas tehdä kiharaa muotoiluraudalla ja se menikin muuten ihan hyvin, mutta taakse on tosi vaikea yrittää saada kiharaa jos ajattelee liikaa ja yrittää peilistä katsoa ja sen perusteella kääntää rautaa. Ei vaan onnistu multa, rauta menee välillä väkisinkin vaakatasoon yms ja ei tule kiharaa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #321 : 05.06.11 - klo:14:38 »
Miä en osaa tehdä sillä Pearl wandilla säännönmukaista kiharaa, vaan niistä osioista tulee sellaista söhröä. Siis kannattaako hiusten olla melkein tönköt jostain lämpösuojasta, että saa sileää kiharaa?

Löysin You Tubesta Babylissin Easy Curlin opastusvideon. Siinä näkyy, että puikolle tulee älyttömän sileä hiusosio, jossa jokainen hius on oikealla paikallaan. Mä en ainakaan pysty asettelemaan noin selkeästi, joten luulen, että siksi pääsee syntymään söheröisempää, kun tukka on jo valmiiksi vähän epäjärjestyksessä.

Sen olen ainakin huomannut, että raudan lämpötilan nostaminen auttaa kihartamaan paremmin noita huonompi kuntoisia hiuksia, eli jos alahiukset menevät kiharaan jo 180:ssa asteessa ja niin ylimmät hiukset vaativat vähintään sen 200 astetta.

Mulla ei auttanut kauhujeniltana enää tuo lämpötilannostokaan, vaikka joskus se on tepsinyt! Se oli kyllä järkky hiussessio, vieläkin tulee hiki pelkästä ajatuksesta...

^ Otattehan niihin yläosan hiuksiin suunnilleen samankokoisia osioita kuin alas?

Kokeilin kyllä ottaa tosi ohuitakin osioita, jos oisi saanut kihartamisen onnistumaan, mutta kun ei, niin ei!

Eilen testasin eka kertaa kunnolla tuon Babylissin Easy Curlin. Mulla meni 25 min. saada koko pää kiharaksi ja oikeastaan juhlatukaksi. Näin ajateltuna aika pitkä aika, mutta jos vertaa siihen maanantaiseen, kun tunnin jälkeenkin sain aikaiseksi vain ponnarin, niin 25 min. + pää täynnä kiharaa = ennätyksellisen hyvä tulos! :D

Ostin kiharoiden pohjasuihkeeksi Biozellin Professional Suoristus- ja muotoilusuihkeen. Sisältää kyllä alkoholia, mutta mua se ei haittaa. Aika vähissä oli marketissa tuontyyppiset suihkeet, kun pelkkä lämpösuoja ei mulle riitä, vaan tarvin ehdottomasti tukea pohjalle, että saan kiharat onnistumaan ja pysymään.

Suihkutin Biozelliä reilusti koko tukkaan ennen kihartamista (en jaksa suihkuttaa suortuva kerrallaan ennen kihartamista). Kiharat syntyi tosi helposti ainakin siitä näkökulmasta, että joka kiharruskerta tosiaan onnistui! En käyttänyt sitä sormisuojustakaan, kun motoriikka ei ole vielä oikein kohdillaan, niin sen kanssa tuntui hankalammalta. Ei palanut sormet! Kiharat kesti tosi hyvin aamujuhlan ajan, reilun 2 tunnin automatkan ja vielä iltajuhlat. Itse asiassa kiharat on ihan hyvät vielä näin seuraavanakin päivänä eikä hiustentyvikään näytä rasvaiselta. Nyt voi siis jo ajatella, että hiustenlaittoaika on 12,5 min / päivä. Ei paha! ;D

Nyt uskaltaisin väittää, että kihartimeksi tuo puikko oli mulle oikein toimiva ja sopiva. Ainakin onnistui takuuvarmasti!

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 05.06.11 - klo:21:47 »
Toimiiko Volumaster Slim- versio yhtä hyvin kuin se normiversio? Oma tukka on siinä muutamaa senttiä vaille solisluupituiset ja ajattelin koulun lopun kunniaksi palkita itseni Volumasterilla, enkä haluisi pettyä ;)

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #323 : 12.07.11 - klo:12:21 »
onko kukaan kokeillut  babylissin pyörivää ilmakiharrinta/hiustenkuivaajaa http://babyliss.eu/products/hair-care/air-brushes/as130e/? olisi kiva kuulla kokemuksia!

Moni youtube-guru hehkuttaa tätä laitetta (tai siis vastaavaa UK:n markkinoilla olevaa babyliss big hair laitetta, joka on käsittääkseni ihan sama laite, nimi ja väri on vaan eri), ja se vaikuttaa kieltämättä mielenkiintoiselta! mä en ole koskaan oikein oppinut kuivaamaan hiuksia pyöröharjan avulla, ja tämä laite vois olla ratkaisu siiihen ongelmaan...

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #324 : 12.07.11 - klo:12:58 »
^ Oi hitsit, tuommoista olen hinkunut jo pitkään! Kokemusta ei siis ole täälläkään, joten mieluusti kuulisin käyttäjäkokemuksia :) Toisaalta, jos tuohon jossain törmään eikä hinta ole pöyristyttävä, saattaa ostopäätös syntyä ihan vaan "koska mä haluan" pohjalta :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 12.07.11 - klo:15:02 »
^^ilkimys, ei tuollaisia saa tänne linkitellä kun niitä alkaa kummasti tarvitsemaan! :D

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 12.07.11 - klo:16:09 »
Mulla tuli tosta mieleen se ostoskanavalla hehkutettu kiharrin, en nyt muista nimeä, ja melkein tuli se tilattua. Pitää seurata kokemuksia ja paljon tuolla Babyliksen kihartimella on hintaa ja onko hintansa väärti ???
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 13.07.11 - klo:17:12 »
Onko noita Big haireja (eri nimellä) siis saatavilla Suomessa ja jos niin mihin hintaan?

Hmm..sopiskohan Babyliss Easy curl mullekin. Oon ihan pihalla piippareista ja ilmakihartimista enkä osaa suoristusraudallakaan tehdä itselleni kiharoita. Kovasti houkuttais joku kiharrin. Onkohan easy curl sama kuin curling wand? http://www.babyliss.co.uk/stylers_2285u.html

Kiitos tuosta on/off-liikkeen vinkkauksesta, toi piippari oli niin halpa, että pakko oli laittaa tilaukseen, jos se on huono, niin ei kauheesti kuitenkaan kirpase...

En oo mikään asiantuntija, mut mä kuvittelisin, että 25 mm vois olla siinä mielessä hyvä monitoimikoko , että sillä sais kuitenki vähän tiukempaakin kiharaa, muuta kiharat vois myös sitten harjata loivemmiksi. 38 mm on pelkästään sit loivien, isojen kiharoiden tekoon.

Ootko jo kokeillut tätä?

edit. Kävin katsomassa kihartimia. Pearl wand ja easy curl vaikuttivat samanlaisilta. Onko niissä muuta eroa kuin merkki? Pearl wand olisi kauniimpi, mutta joku oli sanonut ettei osannut käyttää sitä.
Kodin ykkösessä oli joku Babylissiin 700 -kiharrin himpun alle 50 euroa. En saanut selvää, että onko se aiemmin puhuttu big hair -kiharrin. Siinä siis oli ainakin kääntyvä ellei pyörivä harjaosa, mutta sillä ei oikein ollut mitään nimeä. Joku brushing 700 se oli, mutta en tiedä yhtään onko noita kääntyviä ollut ennenkin ei onko tuo joku vanha malli.

Lisäys. Kävin taas kiharrinosastolla ja nyt lähti easy curl mukaan. Gigantissa luki pearl wandin tehossa 28 ja easy curlin 35, niin otin sitten rumennan easy curlin. Kaikissa kaupoissa noilla tuntui olevan molemmilla hintaa se noin 40 eli 39,95 tms.

Kuinka uusia laitteita nuo BaBylissin Easy curl ja Brushing 700 mahtavat olla?
« Viimeksi muokattu: 14.07.11 - klo:15:59 kirjoittanut SH »

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 15.07.11 - klo:11:11 »
Kyllä on big hair-laitetta suomessa saatavilla, nimi vaan on babyliss as130e. Hintaa on n. 50e, eli ei ihan ilmasiks lähde, mutta jos on oikeasti hyvä laite, niin olen ehdottomasti valmis maksamaan tuon hinnan. Poikaystävä kiroaa, kun kaikenlaisia härpättimiä on kaapit pullollaan, mutta lisää pitää saada... :D

Ootko jo kokeillut tätä?

On ollut tuo björn axen tools-kiharrin jo kokeilussa, ihan ok piippari, kiharat olivat todella kauniit, mutta jälki ei ollut yhtä kestävää kuin GHD:lla tai remingtonin pearl wandilla. Tuo babylissin easy curl on varmasti parempi vaihtoehto :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 15.07.11 - klo:13:34 »
^Tajusinpas tässä vaan, että pearl wandissa olis paljon pidempi johto. Onkohan noilla muuten juuri eroa, kun näyttävätkin niin samanlaisilta? Onhan tuossa easyssa lhyvä ämmönsäätö. Ajattelin käräyttää kuumimmalla mahdollisella, mutta käyttöohjeessa suositellaankin 1-4 tasoa (kymmenestä) jos hiukset ovat vaalennetut eli siinä mielessä voi olla sopiva kihartaja mulle ennemmin kuin ghd, joka kuumentuu siihen 200 asteeseen. Eri asia sitten mahtaako tuo kihartaa noin alhaisilla tasoilla vielä. Onko pearl wandissa millainen säätö?

Onkohan se mun bongaama brushing 700 sama laite kuin tuo as130e?
Kellään vielä kokemusta siitä?
Miten aiotte sitä käyttää tai mitä odotatte ko. laitteelta? Mulla on ohut tukka ja jotenkin kamalakot mitäänsanomattomat latvat, joihin kaipaisin vähän eloa.