Miä en osaa tehdä sillä Pearl wandilla säännönmukaista kiharaa, vaan niistä osioista tulee sellaista söhröä. Siis kannattaako hiusten olla melkein tönköt jostain lämpösuojasta, että saa sileää kiharaa?
Löysin You Tubesta Babylissin Easy Curlin
opastusvideon. Siinä näkyy, että puikolle tulee älyttömän sileä hiusosio, jossa jokainen hius on oikealla paikallaan. Mä en ainakaan pysty asettelemaan noin selkeästi, joten luulen, että siksi pääsee syntymään söheröisempää, kun tukka on jo valmiiksi vähän epäjärjestyksessä.
Sen olen ainakin huomannut, että raudan lämpötilan nostaminen auttaa kihartamaan paremmin noita huonompi kuntoisia hiuksia, eli jos alahiukset menevät kiharaan jo 180:ssa asteessa ja niin ylimmät hiukset vaativat vähintään sen 200 astetta.
Mulla ei auttanut kauhujeniltana enää tuo lämpötilannostokaan, vaikka joskus se on tepsinyt! Se oli kyllä järkky hiussessio, vieläkin tulee hiki pelkästä ajatuksesta...
^ Otattehan niihin yläosan hiuksiin suunnilleen samankokoisia osioita kuin alas?
Kokeilin kyllä ottaa tosi ohuitakin osioita, jos oisi saanut kihartamisen onnistumaan, mutta kun ei, niin ei!
Eilen testasin eka kertaa kunnolla tuon Babylissin Easy Curlin. Mulla meni 25 min. saada koko pää kiharaksi ja oikeastaan juhlatukaksi. Näin ajateltuna aika pitkä aika, mutta jos vertaa siihen maanantaiseen, kun tunnin jälkeenkin sain aikaiseksi vain ponnarin, niin 25 min. + pää täynnä kiharaa = ennätyksellisen hyvä tulos!

Ostin kiharoiden pohjasuihkeeksi Biozellin
Professional Suoristus- ja muotoilusuihkeen. Sisältää kyllä alkoholia, mutta mua se ei haittaa. Aika vähissä oli marketissa tuontyyppiset suihkeet, kun pelkkä lämpösuoja ei mulle riitä, vaan tarvin ehdottomasti tukea pohjalle, että saan kiharat onnistumaan ja pysymään.
Suihkutin Biozelliä reilusti koko tukkaan ennen kihartamista (en jaksa suihkuttaa suortuva kerrallaan ennen kihartamista). Kiharat syntyi tosi helposti ainakin siitä näkökulmasta, että joka kiharruskerta tosiaan onnistui! En käyttänyt sitä sormisuojustakaan, kun motoriikka ei ole vielä oikein kohdillaan, niin sen kanssa tuntui hankalammalta. Ei palanut sormet! Kiharat kesti tosi hyvin aamujuhlan ajan, reilun 2 tunnin automatkan ja vielä iltajuhlat. Itse asiassa kiharat on ihan hyvät vielä näin seuraavanakin päivänä eikä hiustentyvikään näytä rasvaiselta. Nyt voi siis jo ajatella, että hiustenlaittoaika on 12,5 min / päivä. Ei paha!

Nyt uskaltaisin väittää, että kihartimeksi tuo puikko oli mulle oikein toimiva ja sopiva. Ainakin onnistui takuuvarmasti!