Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275409 kertaa)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #390 : 29.01.12 - klo:17:01 »
No nyt mäkin haluan molemmat!  ;D
Oikeasti ei ole kyllä varaa, joten pakko ois valita. Pro Curl ois helmikuussa Sokoksen kantistarjouksena 31e, joten taidan hakea sen.

Kiitos vinkistä  :). Taidanpa minäkin hakea tuolta omani. Mulla on sopivasti 30 euron lahjakorttikin.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 29.01.12 - klo:18:32 »
Mä jatkan Pro Curl hehkutustani..  Tein eilen koko päähän kiharat, vähän pienemmissä osioissa 210 asteella ja sit haroin niitä reilusti auki. Kiharat oli aivan ihanat, kesti koko illan ja sain paljon kehuja tukastani  :) Tekemiseen meni ehkä 10minsaa ja lopputulos oli ihanan naisellinen, huoliteltu ja kaunis, olematta sellainen ökynukketukka. Saa kevyttä "luonnonkiharaa" tai kunnon Hollywood tukan. Mä oikeesti suosittele tätä masiinaa niin paljon!! Kiharat on niin helppo tehdä ja osioiden koolla pystyy hyvin sääteleen kiharuutta. Tää on paras kiharrin mitä olen ikinä kokeillut, ja niitä on todella paljon :D

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 29.01.12 - klo:19:16 »
^Ihanaa, että joku muukin jaksaa hehkuttaa Pro curlia :T. Se on munkin ehdoton suosikki ja en tiedä miten olen selvinnyt ilman sitä. Kerrankin menin töihin edellispäivän kiharoilla ja siltikin hiukset sai kehuja. Paras tässä on se, että saa niin nopeasti hyvää jälkeä.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 30.01.12 - klo:11:40 »
Hei Pro Curlia hehkuttaneet, onko teillä helposti vai hankalasti kihartuva hiuslaatu? Mun hiukset kyllä kihartuu kiharrettaessa, mutta ne myös tykkää puskea kiharat suoriksi silmänräpäyksessä, joten yleensä kaikkien kieputtimien ja rullien tulos kestää korkeintaan tunnin. Aika monen eri laitteen ja muotoilutuotteen yhdistelmä on kokeiltuna, eikä toimivaa ratkaisua ole löytynyt. :D Toi Pro Curl vaikuttaa kooltaan sopivalta, joten siksi kiinnostaisi.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 30.01.12 - klo:13:39 »
^ Mulla ei ole mikään piikkisuoratukka, vaan taipuisa. Kuitenkin raidoilla tehdyt kiharat tuppaa suoristumaan mulla myös tosi nopeasti. Kiharsin tukkani 210 astella ja käytin alla Sexy Hairin lämpösuojaa jossa on melko voimakas pito, päälle kevyttä lakkaa. Kyllä hiukset sen illan pysyi kiharana, joskin suoristui jonkin verran illan mittaa - mutta oli se selkeästi kiharat koko illan. Yöksi laitoin tukkani kiinni ja en aamulla enää katsonut miltä ne näyttää.

Tavallaan en edes usko siihen, että jotkut kihartimet pitäisi kiharan paremmin kuin toiset - jos siis lämpötila ja alla käytettävä muotoilutuote on sama, kuin myös lopputulos heti kihartamisen jälkeen. Ei siinä vaan ole mitään järkeä, että miten joku toinen masiina pystyisi kestävämpään lopputulokseen kuin toinen, jos lopputulos ja lämpötila on alunperin sama  ??? Loivat kiharat suoristuu aina helpommin kuin tiukat, se nyt on ihan varmaa.

Omasta mielestäni muotoilutuotteilla ja huolellisuudella on suuri merkitys, kuin myös tarpeeksi korkealla lämpötilalla. Suurimman merkityksen itselleni on tehnyt aina lämpösuojatuote ja olen todennut voimakkaiden tuotteiden sopivan tukalleni hyvin, eikä niistä tule yhtään edes kovat tai koppurat. Kihartelen ihan huoletta täydellä lämmöllä, koska lämpökäsittelen hiuksiani max 2 kertaa viikossa, joista ainakin toinen on pikainen suoristus. En kyllä muutenkaan ole mikään erityisen varovainen hiuksiani kohtaan, käsittelen niitä ihan miten tykkään - mutta mitään lämpökäsittelyvaurioita hiuksissani ei näy.

Mutta kyllä sain siis Pro Curlilla+kunnon muotoilutuotteilla+huolellisuudella kestävän lopputuloksen  :)

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 30.01.12 - klo:17:37 »
Kiitos vastauksesta, Mindela!

Tavallaan en edes usko siihen, että jotkut kihartimet pitäisi kiharan paremmin kuin toiset - jos siis lämpötila ja alla käytettävä muotoilutuote on sama, kuin myös lopputulos heti kihartamisen jälkeen. Ei siinä vaan ole mitään järkeä, että miten joku toinen masiina pystyisi kestävämpään lopputulokseen kuin toinen, jos lopputulos ja lämpötila on alunperin sama  ??? Loivat kiharat suoristuu aina helpommin kuin tiukat, se nyt on ihan varmaa.

Jep, näin uskon myös, että jos koko, muoto, pinta ja lämpötila on suht samat, niin tuskin voi kummoista eroa olla. Kiharruspuikoilla, suoristusraudoilla, lämpörullilla jne. voi toki olla eroa ihan kiharrustavastakin johtuen. Enemmän hainkin kyselylläni näiden erojen vaikutuksia, en esim. tiedä minkälaisiin lämpöihin nää käkertimet yleensä nousee, mahtaako toi 210 astetta olla tavallista enemmän vai ihan peruslukema? Hiusten puolesta en pelkää, haluaisin vain silloin tällöin loivat kiharat, jotka olis mahdollista saada pysymään silmänräpäystä pidempään. :) Loivat toki suoristuu herkemmin, mutta suoristuvat mun tukassa ainakin nätimmin kuin käkkärä.

Poissa tipitii

• Haiven
  • *
« Vastaus #396 : 31.01.12 - klo:13:05 »
Ostin viime viikolla tuon Remingtonin Peral Wandin ja lauantai-aamuna sitten testiä. Laite oli helppokäyttöinen, huomattavasti helpompi kuin ghd-suoristusraudalla kihartaminen. Mukana tullut hanska suojasi tehokkaasti palovammoilta ja kihartimen pinta tuntui sopivan liukkaalta eli ei repinyt hiuksia. Käytin kaikkein kuuminta lämpötilaaja kiharat syntyivät tällä ihan hetkessä  :-*. Olen myös erittäin vaikuttunut kiharoiden kestosta. Ne pysyivät hyvinä kokonaiset kolme päivää!!!  :o Useimmiten pesen hiukset päivittäin, mutta hiukset pysyivät kuosissaan niin hyvin, ettei tarvetta pesuun tullut.

Ainoa miinuspuoli oli, että syntynyt kihara oli aika pientä. Kampaus ei sopinut säkkäryydessää auki pidettäväksi muuta näytti upealta pinneillä ylös nostettuna. Kiharan loistava pysyvyys johtui oslataan varmaankin tästä syntyneen kiharan tiukkuudesta.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 31.01.12 - klo:15:04 »
Mua alkoi myös kiinnostamaan tuo Remingtonin Pro Curl. Mulla kyllä on yksi sauvakiharrin, jolla kiharran joskus juhliin yms. ja kiharat kestää kyllä hyvin ja sen toisenkin päivän, mutta ne on sitten ihan tiiviit ja tosi kiharat, ihan sievät sinänsä, kun hakee vaihtelua suoraan hiukseen, mutta haluttaisi ehkä vähän sitä loivempaa kiharaa/lainetta, joka pysyy myös. Hiukset ovat polkkamittaiset ja tahtoisin kyllä kokeilla Pro Curlia, oisko se parempi kuin omistamani sauvakiharrin vai hukkaostos :-\.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #398 : 31.01.12 - klo:19:10 »
Antakaa määkin ostan! Nykyään tulee kiharrettua tukkaa pari kertaa vuodessa, koska se on niin työlästä. Kukkapatukoitten tai tarrapaplareiden pitää antaa olla puoli vuorokautta, kierrettynä kosteaan tukkaan, että mitään tapahtuu, muuten hiuksen pituus vetää vähäisetkin käkkärät suoraksi. Suoristusraudalla en vaan osaa.

Ja sitten pitäis valita Pro Curlin, Pearl Wandin ja Pro Waven väliltä?! Curlilla tulee kuitenkin liian loivaa, Wandilla liian tiukkaa ja Wavella liian sotkuista. Yäääh.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 01.02.12 - klo:23:09 »
Kipaisin tänään Sokokselta Pro Curlin, kun on tarjouksessa. En oo vielä kokeillut, mutta uskon tykkääväni, koska Pearl Wand tekee ehkä hiukan liian pientä kiharaa, ja tuo Pro Curl on paksumpi.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 04.02.12 - klo:12:21 »
No niin, mäkin hain sitten Pro curlin, ja syytän tästä vain ja ainoastaan Mindelaa.  >:D  ;)

Mulla on yli olkapäiden olevat, paksuhkot ja helposti kihartuvat hiukset ja ongelmana on yleensä se, että hiukset kihartuu liikaa. Pro curl vaikuttaisi siinä suhteessa mulle sopivalta laitteelta. Toivottavasti tuota tulee edes satunnaisesti käytettyä, muut muotoiluhärvelit on ollut viime vuodet hyvin vähäisellä/ olemattomalla käytöllä. Vielä en ole kokeillut, toivottavasti saan kiharat helposti tehtyä.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 04.02.12 - klo:12:56 »
^^ Eeeeiihhh  ;D No ei vaan, mä seison sanojeni takana ja olen edelleen sitä mieltä, että se on tosi hyvä kiharrin! Tuu sit heti kertomaan ensifiilikset. Kannattaa sit kokeilla eri paksuisia osioita ja eri lämpötiloja, aika erilaista kiharaa sai niitä vaihtelemalla  :)

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #402 : 04.02.12 - klo:17:08 »
Meillekin kotiutui tänään Pro Curl! En uskalla tosin kokeilla sitä, kun se on kuitenkin kuuma ja polttaa sormet, pään, tukan ja vaatteet.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #403 : 09.02.12 - klo:23:38 »
Olen vastikään hankkinut OBH:n Beach Curls raudan ja muutamia kertoja sitä käyttänyt. Yksinkertaisesti olen innoissani! Rauta on melko kapea mutta ovaalin mallinen ja saa aikaan sellaisen hieman epäsäännöllisen, kiiltavän ja hyvin luonnollisen kiharan. Ei näytä liian laitetulta. Riippuu tietysti myös kuinka paljon tai vähän kihartaa kerralla. Kihara pysyy minulla hyvin, jopa useamman päivän. Itselläni on luonnostaankin kiharat hiukset, mutta oma kihara on hajoavaa, usein jotenkin löysä ja nopeasti latistuva. Löytyykö muita tästä laitteesta innostuneita tai sille risuja antavia?  
Vielä kun joku osaisi neuvoa hyvän lämpösuojan...

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #404 : 10.02.12 - klo:09:21 »
Mäkin sitten hommasin Pro Curlin, kiitos teidän hehkutuksen ;) Oon tykännyt kovasti Pro Wavesta, joten en uskonut Curlinkaan olevan hukkaostos.

Ensikokeilun perusteella oiva laite, tukan sai taivutettua todella nopeasti nätille loiville laineille. Mutta, jotenkin tukasta tuli jostain syystä tosi rasvaisen näköinen vaikka oli vastapesty, outoa... Muilla kihartimilla ei ole koskaan tullut vastaavaa tulosta. Ehkä tuli tehtyä liian isoja osioita kerralla, jolloin hiukset menee yhteen klimppiin ja vaikuttavat sitten rasvaisilta, tai sitten en vaan ole tottunut noin loivaan laineeseen. Pitää varmaan kokeilla ensi kerralla kihartaa pienemmissä osissa. Iso plussa siitä, että pitkätkin hiukset saa kierrettyä tuon raudan ympärille helposti, pinta-alaa on riittävästi. Erittäin pätevältä laitteelta siis vaikuttaa. Remington on kyllä näillä uusilla Pearl-laitteillaan ihan omissa sfääreissään, mitä tulee kihartimiin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.