Minäkin kun muutkin, eli hankin
Remingtonin Pearl Pro Curlin pari päivää sitten. En ole koskaan omistanut sauvakiharrinta ja vaikka olin tästä kuullut jo aiemmin, en oikein innostunut kun ajattelin että olisi kovin vaikea käyttää. No, sitten täältä luin, että mukana tulee se suojahanska ja että kiharoista tulee paremmat kuin suoristusraudalla ja rohkaistuin ostamaan, kun ei tuo kovin kalliskaan ollut.
Olen nyt pari kertaa kokeillut ja olen kyllä tyytyväinen ostokseen! Tuolla paksummalla puikolla ei omaan lasiseen hiukseeni saa varsinaista kiharaa, mutta sellaista uskomatonta volyymia ja taipuisuutta kyllä ja sellaista tältä laitteelta toivoinkin. Lopputulos on itselläni jotain
tämän tyylistä. Tuo taipuisuus ei säily ainakaan minulla seuraavaan päivään, mutta se volyymi - kuin olisi hyvä tupeeraus pohjalla - on kyllä edelleen tallella.
Ekalla kerralla kokeilin heti 210 asteella, seuraavana päivänä 200 asteella. Taivuttelin melko pienissä osioissa ja aikaa hyvään lopputulokseen meni puoli tuntia. Laitoin ensimmäisellä kerralla kosteaan vastapestyyn tukkaan (ei hoitoainetta)
Got2b Guardian Angel -lämpösuojasuihketta ja föönauksen alle vielä
Osis+ Grip-muotovaahtoa. Sitten kihartelin kuivan tukan lisäilemättä siinä vaiheessa enää mitään. Toisella kihartamiskerralla jätin Got2b-lämpösuojasuihkeen pois ja suihkin juuri ennen kihartamista kuhunkin hiusososioon
XZ Aito Kampaus- ja muotoilunestettä. Molemmilla kerroilla kiharoista tuli melko samanlaiset, joten en jatkossa vaivaudu suihkumaan muotoilunestettä osio kerrallaan (vie enemmän aikaa). Hiuslakkana käytin Osiksen kevyintä lakkaa.
Laite on helppokäyttöinen, mutta toki onnistuin polttamaan kaulalle kauniin palovamman.

Ja tosiaan, lopputulos on huomattavasti parempi kuin suoristusraudoilla tehtynä. Itsehän omistan vain halvan Babylissin Wet & Dry -suoristusraudan, joten en tiedä saisiko jollain GHD:lla sitten paremmat kiharat. Suoristusraudalle ei kuitenkaan ole niin paljon käyttöä, että sijoittaisin kalliisiin rautoihin, joten tämä puikko oli siksi itselleni paras vaihtoehto.
Edit. Tässä vielä kuvaa, minkälaista jälkeä sain omaan hiukseen: