Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275607 kertaa)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #435 : 04.06.12 - klo:15:04 »
Mä olen juuresmainostuksen uhri jälleen ja ostin ton Pro Curlin. Ja on se kyllä tosi hyvä vaan! Mä en ole ikinä oikein oppinut hallitsemaan suoristusrautaa tossa kiharruksessa, ja tolla on suorastaan naurettavan helppo tehdä omaan tukkaan laineita. Aika loivaa kiharaa tekee kieltämättä, mutta itselläni se oli nimenomaan tavoitteenakin. Mutta on tosiaan helppo ja nopea käyttää, eikä tolla mun mielestä voi oikein edes mokailla.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 09.06.12 - klo:17:17 »
Varjotar: Mulla on OBH Nordican lainerauta. Olen tykännyt kovasti ja kun oli vielä pitkät hiukset, tein sillä aina juhlakampaukset. Täällä siitä juttua: http://www.lily.fi/juttu/testissa-obh-nordica-lainerauta

Mitä kiharrinta suosittelisitte ohuille, polkkamittaisille hiuksille? Luonnollisen näköistä kiharaa haluaisin, ei liian tiukkaa.

Mies lupasi mulle synttärilahjaksi kihartimen, mutta tänään pähkäiltiin Citymarketissa vaikka kuinka kauan enkä sitten kuitenkaan uskaltanut ostaa mitään. Pearl Wandia mietin kovasti ja OBH Nordicalla olisi ollut vastaava kiharrin ja hinta kympin vähemmän, mutta kuumui vain 185c. En tohtinut sitä ostaa, jos se ei sitten kuumu kylliksi eikä kiharrakaan. Suoristusrauta on liian kömpelö polkkamittaan enkä saanut järkevännäköisiä kiharoita kyllä pitkätukka-aikoinakaan.
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo:17:20 kirjoittanut Belle »

Poissa silikooni

• Hiushörhö
« Vastaus #437 : 01.08.12 - klo:23:03 »
Ostin Babyliss rotaatioharjan, kun Anttilalta sai alle 40e:llä. Harka on aika massiivinen ja itse laitekin iso, mutta kevyt. Muhkean kampauksen sillä saa aikaiseksi!Minulla on hiusmallina hyvin rikottu polkka, ja tykkään että hiusten tyvet on hyvin kohotettu päälaelta ja aivan sellaista kevyttä taivuttelua sivuilla ja jakaus oikealla puolella, sellainen muhkeasti taivuteltu. Laite kuivaa ja kohottaa tosi hyvin, harjan pyöriminen helpottaa työtä niin, että homma sujuu yhdellä kädellä. Aikaisemmin olen touhunnut kuivaimen ja luurankoharjan kanssa. Tykkään tästä kyllä kovasti ja varmaan kuivain ja luurankoharja joutuvat eläkkeelle.
Koodilla JIB015 $10 alennus iHerbin ensitilaajille.

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 02.08.12 - klo:10:57 »

Mitä kiharrinta suosittelisitte ohuille, polkkamittaisille hiuksille? Luonnollisen näköistä kiharaa haluaisin, ei liian tiukkaa.

Mäkin kaipailisin vinkkejä hyvästä raudasta puolipitkälle (ei yllä ihan olkapäille) polkalle, tavoitteena olisi saada sellaista laineikaista, nättiä kiharaa.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 02.08.12 - klo:16:01 »
^ Pienellä suoristusraudalla kiharaa? Mun mielestä raudalla saa tehtyä tosi monipuolisesti kiharaa, juurikin sellaista laineikaista ja löysempää tai ihan tiukkaa korkkiruuvimaistakin kiharaa. Mun kihartimet on pölyttyneet kaapissa sen jälkeen kun opin tekemään suoristusrautakiharoita.  :D Helppoa, nopeaa ja lopputulos miellyttää silmää. 

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 03.08.12 - klo:08:46 »
^ Juu, mun pitäis opetella tuo suoristusraudalla kihartaminen. Mun nykyinen rauta on siihen tarkoitukseen vaan liian leveä.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 08.08.12 - klo:17:21 »

Mäkin kaipailisin vinkkejä hyvästä raudasta puolipitkälle (ei yllä ihan olkapäille) polkalle, tavoitteena olisi saada sellaista laineikaista, nättiä kiharaa.
Mun tukka on venähtänyt kanssa paikoin melkein olkapäille ja mua kiinnostaisi Pearl Wand tai se isompi Pro Curl vai mikälie. Kokeilin ihan kaupassa kiepauttaa suortuvan tuon isomman ympärille ja meni ehkä kerran... En haluaisi liian pientä kiharaa, vaan korostaa oman tukan taipuisuutta ja laineikkuutta. Vois tietty harjotella ghd:lla, mutta mä haluan uuden vimpaimen :P

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 08.08.12 - klo:19:31 »
^ Mä oon kans miettiny tota Pearl wandia. Tai sitten minisuoristinta. Onkohan tosta Pearl wandista mitään iloa jos normaalilla "kiharapuikollakaan" tehdyt kiharat ei kestä?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 08.08.12 - klo:19:53 »
Pearl Wand on kyllä hyvä! Mulla piippausraudat on ollu yhtä tyhjän kanssa. Pro Curl ei toiminut mulla yhtä hyvin kuin Pearl Wand (mulla melko pitkä ja paksu tukka, aika raskaskin). Mulla ainakin pysyy Pearl Wand kiharat hyvin, vaikka yleensä kaikki kiharat on aina suoristuneet tosi nopeasti. Ohuelle tukalle Pro Curl voisi olla parempi, koska Pearl Wand saattaa tehdä melko tiukkaa kiharaa? En kyllä varmaksi sano.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 08.08.12 - klo:21:37 »
Mulla on karkeahkot, paksuhkot hiukset, joten ehkä tuo wand olisi sitten parempi... Pakkaa sekoittaa myös Sokoksen kantistarjouksessa oleva Pro Soft Curl - onkohan tuosta mihinkään, tuleekohan tuosta "läpästä" jälki hiuksiin?

Testasin juuri ghd:lla kihartamista ja mulla se toimii toisella puolella päätä - toisella kaikki suortuvat jäi suoriksi  ::)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #445 : 09.08.12 - klo:20:42 »
^ Mulla käy kans noin GHD:n kanssa että toinen puoli ei tahdokaan kihartua, mutta sitten onnistuu kun kääntääkin rautaa just päinvastaiseen suuntaan, mihin yleensä kääntäisi sillä puolella. Vaikea selittää, mutta kannattaa kokeilla molempiin suuntiin.

Tosta nimenomaisesta raudasta en osaa sanoa, mutta mun aiemmat vastaavanlaiset läpälliset kihartimet ei ole jättäneet mitään erityistä jälkeä. Curl on kyllä aivan loistava laite jos vaan tukka kähertyy sillä (ei toimi kaikilla), ja toisaalta Wandilla saa myös hieman loivempaa kiharaa, jos kiertää tukan loivemmin siihen raudan ympärille.. vaikeita valintoja ;)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 09.08.12 - klo:20:54 »
^Mä kokeilin moneen suuntaan sillä ghd:llä, kun mulla hiukset taipuu luonnostaankin eri suuntaan pään puoliskoilla. Ei auttanut taakse, eteen, ylös, alas, diagonaalisestikaan :D

Mä oon jo oikeastaan päättänyt ostaa sen wandin - myyn sitten jollekin juurekselle, jos se ei pelitä mulla :)

Poissa Amber

• HAIRahtanut
« Vastaus #447 : 10.08.12 - klo:12:53 »
^ Tänne kans hankitaan Pearl Wand, kunhan ehtis hakemaan :)

Edit: wandi hankittu Prismasta lahjakorteilla ja nopeasti testattuna vaikuttaa hyvältä  - jopa minunkinlaiseni muotoilutumpelo onnistui ihan ekalla yrittämällä saamaan ihan oikean näköisen kiharan :D
« Viimeksi muokattu: 11.08.12 - klo:13:08 kirjoittanut Amber »

Poissa Lemmy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #448 : 21.09.12 - klo:11:26 »
Pearl Wandille ja Curlille pitäis varmaan perustaa oma ketjunsa  ;D

Tässä tulee nyt mun tuomio Pearl wandista:
Toisaalla jo hehkutin Wandia ekan hätäisen yhden suortuvan kihartamisen jälkeen, nyt sitten kokeilin ajan ja Tresemmen lämpösuojan kanssa ja kiharat kyllä tulivat, mutta on siinä tosiaan vähän harjoittelemista. Mun oli tosi vaikeaa kihartaa ihan tyvestä, vaikka laitoin tikun sinne asti, silti ne pysyivät suorana ja kihara alkoi vasta alempana, outoa? ??? Se hanska on todella kätevä, mutta lähinnä mun piti varoa käsivarsien polttamista, kun pyöritin suortuvaa. Pitkähihainen päällä on varmaan paras.

Sitten mulla tuotti aluksi ongelmia tikun liukas pinta, suortuva liikkui siinä eteenpäin ja sitten loppui tikku lopulle suortuvalle :D mutta kun vain pitää jämäkästi suortuvaa siinä tikun pinnalla, niin onnistui ja kun aloittaa ihan sieltä tikun alusta pyörittämisen.

Ja tosiaan on paljon merkitystä, pitääkö tikkua ihan kohtisuorana, eli silloin tulee korkkiruuveja vai vaakatasossa, ja silloin tulee laimeampia kiharoita (?), en oikein onnistunut aina vaakatasossa kihartamaan. Ja sitten jos jokin osa suortuvasta jäi suoraksi, niin kun yritti heti perään kihartaa uudestaan, ei tapahtunut mitään, siinä varmaan vaikuttaa se, että suora osio on vielä kuuma.

Mitä pienempiä osioita ottaa, sen paremmin kihartaa, mutta ahneuksissaan aina ottaa aina vaan isompia osioita ja sitten ne ei kiharru yhtä hyvin.

Ja sitten kun kihartaminen oli mielestäni valmis, huomasin, että takaata on melko suoraa tukkaa, eli sitä pitää vielä harjoitella. Jokin peilikaappisysteemi voisi olla hyvä, mutta siinä pitää varoa käsien polttamista.

Niin ja kun olin valmis, kiharat saivat mun tukan näyttämään tosi ohkasilta, koska kiharat olivat kasassa. No kun harjaa ne kerran auki, tuloksena oli ihana kiharapilvi, eikä suoristunut paljoa, mä tykkään ehdottomasti tosta harjaamisesta eniten. :ts   

Ja kyllä tuo on tosi stydi vehje, eli lämpösuoja ehdottomasti alle, jos ne nyt ylipäänsä auttavat. Ite kiharsin 200 asteella ja se on kyllä tosi kuuma! Paketissa mukanatullut lämpöpussi ei kyllä toiminut niin kuin kuvittelin, ajattelin että sen päälle voi laskea tikun, mutta pussi rupesi sulamaan siitä kohdasta  ::) ;D Voi olla tosi vaarallinenkin, mihinkään ei oikein voinut laskea, tosin tikun saa pysymään esim. pöydällä pystyssä vaakatasossa ilman, että tikkuosa osuu pöydälle, mutta aika heppoinen se "jalka" siinä on.

Mutta kaikenkaikkiaan suosittelen  :D kunhan muistaa hoitaa hyvin tukkaansa.

Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #449 : 23.09.12 - klo:19:54 »
^ Se pussi taitaa olla tarkoitettukin vain raudan säilytystä/kuljetusta varten, ei laskualustaksi. Kuuman raudan voi laskea vaikkapa patalapun päälle. :)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.