Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275605 kertaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #465 : 08.11.12 - klo:12:22 »
Mäkin aikani jahkailtuani hommasin Pearl Wandin. Vielä en tosin ole ehtinyt edes testata sitä, ainoastaan ihaillut kun se on niin nätti. :D Vähän sen käyttö voi kyllä vaatia opettelua, kun mulla ei ole tainnut koskaan olla minkäänlaista kiharrinta, vaan ainoastaan erinäisiä rullia. Se mukana tullut suojakäsine on kyllä sen verran pieni, että ainakin alkuun taidan vetäistä vielä jonkin säärystimen olkapäähän asti, ettei ole käsivarsi ihan rakkuloilla. ;D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #466 : 27.11.12 - klo:12:56 »
Täälläkin hankittu Pearl Wand! Oston ajoitin S-Etukorttipäiviin, jotta siitä sai -15%. Nyt näyttääkin olevan Tarjoustalossa hintaa alle 30e, vinkkinä muille :)

Olen käyttänyt wandia vasta kerran kun tein sillä pikkujoulukampauksen pohjatyöt. Kokeilin millaista jälkeä tulee eri kokoisia suortuvia eri suuntiin kierrellen. Laite on ihanan kevyt, johto riittävän pitkä, ja kihartaminen yllättävän nopeaa. Pitää jatkaa harjoitteluita joku ilta, mutta ensivaikutelma wandista on hyvä :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 28.11.12 - klo:19:53 »
Onkohan Björn Axel Slide Curler mistään kotoisin? Ajaako suoristusrauta saman asian, aika samanlainen tekniikka kiharan teossa noilla vissiin kuitenkin on?

Poissa greenlife

• Haiven
  • *
« Vastaus #468 : 05.12.12 - klo:22:54 »
Onkohan Björn Axel Slide Curler mistään kotoisin? Ajaako suoristusrauta saman asian, aika samanlainen tekniikka kiharan teossa noilla vissiin kuitenkin on?

Ostin tänään tämän Björn Axén Tools Slider Curlerin. Minulla on puolipitkä, vaaleaksi värjätty hius, jonka latvassa on vaaleampaa ja kuivempaa, värinpoistolla käsiteltyä hiusta. Hmmm.. En ole koskaan käyttänyt oikeastaan mitään tällaisia laitteita, joten siinä mielessä olen huono arvioimaan.

Ihan ensiksi on sanottava, että minulla ainakin jää hiusta johonkin kohtaan (muovisen pääosan ja kuuman osan väliin?)  kiinni laitteeseen, ja välillä hiuksia jopa irtoaa hieman. Toisekseen hius ei aina (usein) suinkaan liu nätisti laitteen läpi, vaan sitä saa kiskoa eli jumittaa. Sormet onnistuu polttamaan tuossakin, jos ei ole varovainen. Olin laittanut suihkutettavaa lämpösuojaa alle.

Kokeilin ensin miedoimmalla lämmöllä, ja en ole varma, ehkä lämpösuoja ei ollut vielä täysin kuivunut. Ei oikein onnistunut. Myöhemmin kovimmalla lämmöllä tuli kyllä hyvää kiharaa, tosin tulos vaihteli aika lailla paikoittain. Tietystikään en vielä osaa kunnolla hommaa. Lämpötiloja on kolme vaihtoehtoa: 170, 190 tai 210C.

En sanoisi, että hius yhtään silenee tai pehmenee, päin vastoin tuntuu, että tämä tekee pahaa hiuksille. Eilen Kampissa esittelijä käsitteli hiuksiani jollain raudoilla, ja se jälki oli kyllä paljon sileämpää, ilman mitään aineita (suoristusrauta oli muka joku ammattilaite, jossa joku erikoispinnoite) - tietoa kenelläkään? Vaikuttaako edellispäivän kuumakäsittely asiaan?

Laitteessa on tasainen 25mm paksuus, joka on ohuelle ja suht lyhyelle hiukselleni juuri sopiva, siitä pidän. Jäljestä tulee sopivan rento ja "sotkuinen", aika lailla paketin kuvan mukaista, eikä sellaista minun makuuni liian tyttömäistä "korkkiruuvikiharaa".

En oikein tiedä, mitä laitteen kanssa tekisin, vaihdanko vai pidänkö. Tuntuu, että se on tosi iso rasite hiuksille, olisiko jossain muussa parempi pinnoite ja vähemmän hiuksille rasitetta? En pidä siitä, että hiukset usein jäävät vähän jumiin  laitteeseen ja niitä saa väkisin kiskoa (näin ei välttämättä käy muille tietenkään). Toisaalta kihara on juuri sopivan kokoista ja näköistä. Jotain sauvaakin olisi kiva kokeilla, mutta sellaista tasaista n. 25mm sauvaa ei taida olla olemassa? 35-38mm sauva voi olla näin lyhyisiin hiuksiin jo liian paksu?

Vinkkejä, mielipiteitä? Ehkä joku viisaampi osaa neuvoa jos ja kun teen jotain väärin...

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Viimeksi muokattu: 07.12.12 - klo:16:35 kirjoittanut Kisumirri »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 09.12.12 - klo:09:30 »
^Mä en tiedä onko ghd:llä muita normikokoisia malleja kuin leveä, joka on kampaamokäyttöön ja sitten tuo perusrauta, josta on tosi monia eri versioita nätimmällä kuosilla. Perusrauta on kaikista edullisin, mutta tosi ruma, kun rautaosa on keltainen. Se nyt ei toki lopputulosta pilaa, mutta jos haluat nätin raudan, niin joku kausikuosi kannattanee ostaa. Asoksella näytti olevan ihmeen kalliita nuo raudat. Onko niissä sitten jotain eroa perusrautaan? Extrat ei ainakaan kovin ihmeellisiä olleet.

Poissa greenlife

• Haiven
  • *
« Vastaus #471 : 09.12.12 - klo:09:39 »
Eikös sitä GHD:tä yleensä täältä tilata:
http://www.lookfantastic.com
Näyttää olevan ilmaiset postikulut.

Tosin asiaan nyt perehtyneenä näköjään netissä sanotaan, että GHD:n laatu olisi laskenut pahasti, ja nykyään hypetetään Cloud Nine'a, esim. verkkokauppa.comista edullisesti.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 11.12.12 - klo:21:27 »
En tiedä ghd:n laadusta, mutta just tuli meili, että hqhairilla viikon 15%  pois hinnasta koodilla ghdxmas.

Poissa Kisumirri

• Hiushörhö
« Vastaus #473 : 11.12.12 - klo:22:25 »
Mulle tuli kans, mutta onneksi kerkesin tilata omani jo sillä kun laskeskelin niin hinnat näytti nousseen parissa päivässä just sen verran mitä ois tuota alea saanut  :P Ja sitä mun tilaamaa pinkkiä ei oo enää varastossa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 12.12.12 - klo:08:08 »
^Aijaa, no huh huh. En oo seurannu noita hintoja yhtään. Onneks sait pinkin  :)

Poissa Maus

• Haiven
  • *
« Vastaus #475 : 14.12.12 - klo:14:16 »
Moikka moi juureksille, uusvanha juures ilmoittautuu joukkoon  :) jonkun aikaa palstaa seuranneena, mutta nyt vasta ensimmäistä kertaa kirjoituspuuhissa. Osaisiko joku kertoa, että voiko Remingtonin Pearl Wandilla kihartaa kosteaa tukkaa? Oma hiuksisto on puolipitkä ja permanentattu. Onko kellään kokemuksia, että miten pearl Wand sopii permanentatun kuontalon muotoiluun?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 14.12.12 - klo:14:35 »
^Käyttöohjeissa luki, että hiusten pitää olla kuivat kiharrettaessa.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Christine

• HAIRahtanut
  • Blondi Vammavarvas
« Vastaus #477 : 15.12.12 - klo:13:19 »
Onko joku kokeillut Cloud Ninen The O lämpörullia?

Jos jostain onnistut ne hankkimaan, niin suosittelen lämmöllä. Antavat aivan mahtavaa voluumia. Eivät polta sormia ja pysyvät hiuksissa todella hyvin ilman erillisiä klipsejä. Lisäksi kun rullia voi ostaa lisää ja eri kokoisia niin mahdollisuudet ovat rajattomat.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 15.12.12 - klo:14:20 »
^Onko noita vaikea löytää vai? Mistä ihmiset on yleensä ostanu cloud 9:a ja mihin hintaan? Mun tyvi on aina lättänä ja ajattelin kokeilla seuraavaksi lämpörullia.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #479 : 15.12.12 - klo:15:08 »
Kotimaisista verkkokaupoista suosittelen sekä NetAnttilaa että Verkkokauppa.comia. Lämpörullia löytyy paria mallia NetAnttilasta ja Verkkokauppa.comissa on Cloud Nine -suoristimia.