Kirjoittaja Aihe: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet  (Luettu 275809 kertaa)

marsuzioni

• Vieras
Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet
« Vastaus #495 : 23.01.13 - klo:13:22 »
jännää siis voiko noilla merkeilläkin olla eroja hellyyden kanssa  0_0 Mä oon aatellu et se ja sama, ku kuumaks se kuitenki tulee ja tekee tuhoo

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 23.01.13 - klo:13:40 »
Materiaalilla on väliä, tai näin ainakin taitava markkinointi on minulle  uskotellut  ;D Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni paljon kehuttu GHD ja esim. Cloud Nine, ovat helliä hiuksille nimenomaan keraamisen materiaalin takia. Monissa suoristimissa on raudassa vain ohut keraaminen päälikerros, joka voi ajan kanssa kulua ja kokokeraaminen rauta on myös hellempi hiuksille (joskaan en ole täysin varma, miksi näin) eikä kuumuus vahingoita hiuksia niin paljon.

Cloud Nine on parannus GHD:n rautoihin siinä mielessä, että siinä on lämpötilan säädin. Olen myös kuullut, että GHD:n laatu ei olisi enää sitä, mitä aikaisemmin.

Googlailin lisää tietoa, sillä haluaisin itselleni tuon Cloud Nine -suoristimen ja löysin UKhairdresser.com sivustolta tällaista tekstiä:

"Budget straighteners usually come with metal plates. The trouble with metal plates is that microscopically they are like sandpaper. This surface will eventually damage your hair with repeated use. If, however, you do not intend to use the straightener on a regualar basis and only on special occasions AND you have healthy hair already then these budget straighteners can be ideal for you and at price that will make you smile. Ceramic plates however are microscopically smooth and do a much better job of flattening the hair. Ceramic plates also have a more even heat distribution across the plates surface which means that the whole plate is an even temperarure. Imagine the disaster if most of the plate was 190ºC and part of it was 210ºC"

Tässä alla linkki artikkeliin ja siinä voi hieman myös testata, mikä suoristaja sopisi juuri sinulle, riippuen hiusten kunnosta ja kuinka usein rautaa käyttäisit :)

http://www.ukhairdressers.com/store/which%20straightener.asp

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 23.01.13 - klo:13:48 »
Eikö esim.puikkokihartimen luulisi vahingoittavan vähemmän kuin suoristusraudalla kihartaminen? Aloin harkita ko.kihartimen ostamista kun mietin, miten suoristusrauta (laadukas kyllä, mutta silti..) tavallaan "raastaa" hiusta vaikka hyvien rautojen sanotaankin olevan hellävaraisia. Rautaa käyttäessä tavallaan yhdistyisi lämpö+liike, kun puikkokihartimessa käytetään vain lämpöä. Vai olenko ihan hakoteillä :D

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 23.01.13 - klo:14:10 »
Joo, kyllä se mekaaninen liike suoristusraudassa aina jonkin verran kuluttaa hiusta ja jos haluat nimenomaan kiharrukseen, niin taitaa esim. Pearl Wand tai lämpörullat olla parempi vaihtoehto.

Jos kuitenkin haluat myös suoristaa hiuksia ja pelkäät hiusten puolesta, niin silloin suosittelisin kalliimpaa suoristusrautaa jossa on hyvänlaatuiset keraamiset levyt :)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 23.01.13 - klo:16:31 »
^Juu multa löytyy pari vuotta sitten - eli käsittääkseni vielä siihen "hyvään" aikaan - ostettu GHD. Mutta nykyään ei sekään niin kovassa käytössä ole ollut, joten taitaa ainakin toistaiseksi kiharrin tmv. olla turhahko ostos. :)

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #500 : 05.02.13 - klo:09:22 »
Ostin eilen Remingtonin Style works kiharrin setin.

Kivat kiharat sain tuolla aikaiseksi, tosin vaati pari palovammaa ennen kun opin sitä kunnolla käyttämään  :-X Tuo harja myös on ok  :)
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 09.02.13 - klo:10:35 »
Minä olen tykännyt kyllä Babylissin rotaatioharjasta. Vähän harjoittelua vaati, mutta nyt saan laitettua kerrostetun polkan kivasti ja tukka kiiltää sen jäljiltä hienosti. Äänikin laittteessa on ihan siedettävä. Hiustenkuivaaja-harja -yhdistelmä on jäänyt täysin pois.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 19.04.13 - klo:22:59 »
Ostin eilen tällaisen minikreppiraudan: http://www.euronics.ee/t/49524/Juuksehooldus/lokitangid-remington/S2950ZBA. Tänään kokeilin sitä ensimmäisen kerran, käytin juuriin ja muutaman osion latvoihin ja pituuksiin. Tuli aika kivan näköiset hiukset, koska kihara on pientä. Olen ihastunut :l.

Minisuoristusrautakin minulla on, mutta sitä en ole käyttänyt pitkään aikaan. Käytin sitä hiusten kihartamiseen, koska hiukseni ovat piikkisuorat.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #503 : 02.05.13 - klo:20:04 »
Heippa!

Hankitaan äitille lahjaksi Remingtonin lämpörullat, mutta koko mietityttää,
tämmöiset samettipintaiset, joissa ilmeisesti monta eri kokoa: https://stockmann.com/p/fi/Remington-KF20I-Essential-lamporullat/25931
vaiko jumbot, joissa halkaisijat jotain 4cm luokkaa, eli nämä: http://sokos.s-verkkokauppa.fi/fi/sokos/remington-h0747-jumbo-lamporullat  ?

Äitillä on olkapäille ulottuva, vahva ja omapäinen tukka, piikkisuora ilman laittamista, ja otsatukka. Aina pesun jälkeen käyttää paplareita, joilla taivuttaa siis latvat sisäänpäin ja otsatukasta "pyöreän".
Kummankohan kokoiset olisi järkevät tähän?  Itse en oo koskaan käyttänyt paplareita eikä mitään hajua miten ne käyttäytyy. :D

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 03.05.13 - klo:16:44 »
^ Itse valitsisin varmaan tuon setin, jossa on eri kokoisia rullia. Nuo jumbot saattaa ainakin otsatukkaan olla liian muhkeita.
1bMii, vaalennettu.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #505 : 03.05.13 - klo:16:54 »
Voihan höhh, lahja hankittiin jo tänään, ja toi jumbosetti.. En itse ostanut, niin en viitsi kyllä enää käskeä lähteä vaihtamaankaan, noh, toivotaan että noillekin löytyisi käyttöä. ;D Jospa noilla saisi kuitenkin semmosta tuuheutta, ilmavaa ja isoa lainetta muuhun tukkaan, toivotaan!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 03.05.13 - klo:16:57 »
^Mä olin juuri kirjoittamassa, että uskoisin noiden jumborullien olevan parempi vaihtoehto. Niillä tavallisilla kun tulee ihan selkeää kiharaa, mikä ei varmaan ole tavoitteena. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Tristy

• Vieras
« Vastaus #507 : 03.05.13 - klo:21:52 »
^^ Mun piti eilen kirjoittaa jo, että varmaan kumpikin kävisi äitisi hiuksiin. Otsikseen, jos se on melko lyhyt, voi tosiaan olla vähän hankalampi saada isoa rullaa kiinni, mutta voihan siihen käyttää tavallista paplaria. Jumbosetti on varmasti ihan toimiva, kun ei haussa ole kiharat. Pienemmät tekee selkeästi kiharampaa jälkeä ja on työläämmät laittaa. Isoilla rullilla saa tyvikohotusta, tuuheutta ja latvojen kääntymistä, mutta ei kiharaa/lainetta.

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #508 : 04.05.13 - klo:20:14 »
 :) Kiitos vastauksista, hyvä jos näitä on vähän iisimpi käyttääkin - äiti kun ei oo koskaan käyttänyt edes suoristusrautaa!

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #509 : 05.05.13 - klo:13:27 »
Kasvatustyön tuloksena tukka alkaa olla sellainen korvat selvästi peittävä, melkein polkka. Tasamittainen ei missään tapauksessa vielä, mikä aiheuttaaakin sen, että latva varsinkin kihartuu ihan holtittomasti. Tyven kohottamiseen ja muotoiluun kaipaan nyt apuvälinettä ja varmaankin ilmakiharrin olisi paras, koska föönailla en oikein osaa. Millä olis ilmakihartimista helppokäyttöisin ja pienin? Mikään massiivinen malli ei taida mun pienelle päälle ja ohuelle tukalle sopia. Millä siis tyveen vähän nostetta ja latvoihin vähän muotoilua?
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.