Haluaisin saada old hollywood tyyliset kiharat/laineet. Eli erittäin siistit laineet Veronica Lake tyyliin. Millä välineillä olette sellaiset tehneet? (ja mielellään hiusystävällisestikin). Höyryrullat? Oma 36mm kiharrin on liian iso tähän, vaikka jonkinlaiset löysät laineet sillä saa. Googlailun perusteella 25mm kiharrin olisi sopiva. En ymmärrä miksei kiharrinseteissä ole yleensä tätä välikokoa.
Tässä oli itselle valaiseva juttu kihartimista:
http://thebeautydepartment.com/2013/04/what-does-each-curling-iron-do/Olen käyttänyt 16mm kiharrinta nimenomaan luonnonkiharien korjailuun, eli jotain olen kai ymmärtänyt oikein kihartimista.
Kiharrinpuikkoa en ole kokeillut. En ole vielä vakuuttunut sen paremmuudesta ainakaan omassa arkikäytössä, kun yleensä vain vähän kiharran alimmaisia hiuksia. Käsittääkseni sillä on tarkoitus saada hiuksista vähemmän korkkiruuvit, mutta onko tulos luonnollisempi? itselle tämä luonnollisuus on luonnonkiharaisena tärkeää, jotta se sulautuisi omiin hiuksiin (lainetta ja muutama korkkiruuvi edessä). Ja varmaan se vaihtelevankokoinen puikko tekee kiharoista eläväisemmät, eikä ehkä tarvi niin monen kokoisia kihartimia? MUTTA, eihän kiharrinkiharatkaan ole kauhean korkkiruuveja jos niitä haroo auki (varsinkaan noissa kuvissa, vaikka tuskin on piippausrautaa käytetty kaikissa kuvissa). Suoristusrautakiharoita olen kokeillut mutta oli liian epäluonnollisen näköiset omaan makuun.
Kähertäminen ainakaan usein ei kyllä ole lempipuuhaa. Hiuksia säästääkseni teen kiharat joskus muuten kuin raudoilla.
Olipas pitkä avautuminen kiharoista

Olisi mukavaa kuulla muiden mielipiteitä siitäkin, millä tehty kihara on luonnollisin. Ehkä tästä on ollut puhetta aiemmin ketjussa, en jaksanut selailla kokonaan.