Kuulin kehuja tyvikohotusraudasta, ja kieltämättä näkemäni tukka oli pirtsakan näköinen. Onko kukaan hankkinut tuollaista tyvikohotusruataa, millainen malli ja lopputulos? Pitääkö käyttää lämpösuojaa? (Kampaajani sanoi että niillä voi polttaa hiusten tyvet)
Kampaaja käytti Obh Nordican tyvikohotusrautaa tänään (hiusmuutoksissa on kuva) ja tuli todellakin kunnon 60-luvun pallotukka sillä (ehkä jopa liikaakin mun makuun

) ja vieläkin 9 tuntia kampaamokäynnin jälkeen on tyvi hienosti koholla, vaikka mulla on hyvin liukas hius ja tupeerauskin on vaikeaa saada pysymään. Alle laitettiin vaan jokin vaahtomainen jätettävä (sisältää lämpösuojan), joka myös kevyesti muotoilee. Kampaajan mukaan voi kestää seuraavaan päiväänkin ja hiukset rasvoittuu hitaampaa, kun tyvi on nostettuna. Kyllä hän suositteli lämpösuojaa tuon kanssa, vaikka tosi lyhyen aikaa se hiuksissa kävikin. Mun hiukset käsiteltiin ensin pystyosioissa ja sitten vielä vaakaosioissa.
Kaikesta hyvästä huolimatta en ostaisi rautaa itselleni, koska siitä jää ne hassut kreppauslaineet tyveen ja mua ainakin huolettais että ne pilkahtaa joskus alta. Sen sijaan suoritusraudasta jopa vähän innostuin tänään kun sillä tuli niin kiiltävää jälkeä, vaikka oon tähän asti pitänyt sitä turhana tähän piikkisuoraan hiukseen.
Edit: Rautakohotus kesti tosiaan yöunet ja seuraavan päivänkin mulla latistumatta, mutta kun otsis rasvoittuu ihan normaalitahtia, niin oli pakko kuitenkin pestä hiukset.