Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 221885 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Kulmakarvat
« : 09.02.06 - klo:11:00 »
Mulla on pieni probleema ja kysyn asiantuntijoilta apua :) En oo ikinä tehny kulmakarvoilleni muuta kun nyppinyt. Mut nyt musta alkaa tuntua että ne on liian lyhyet, siis että lisää tarttis tavaraa tohon sisäpuolelle. Mikä olis paras sitten; kulmakynä vai sellanen luomivärimuodossa oleva..? Oon ihan ulalla näiden kanssa! Kumpi jättää luonnollisemman jäljen, pysyy paremmin..?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
  • Miten niin pieni voi olla niin ihmeellinen?!
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #1 : 09.02.06 - klo:11:09 »
Mulla on pieni probleema ja kysyn asiantuntijoilta apua :) En oo ikinä tehny kulmakarvoilleni muuta kun nyppinyt. Mut nyt musta alkaa tuntua että ne on liian lyhyet, siis että lisää tarttis tavaraa tohon sisäpuolelle. Mikä olis paras sitten; kulmakynä vai sellanen luomivärimuodossa oleva..? Oon ihan ulalla näiden kanssa! Kumpi jättää luonnollisemman jäljen, pysyy paremmin..?

Itse laitan silloin kun käytän ylipäänsä kynää, niin Lumenen eyebrow graphics- kynää ja laitan sillä selaisia pieniä karvan suuntaisia vetoja ja lopuksi kulmakarvaharjalla harjaan kulmat, jottei jäisi rajoja. Jos käytän luomiväriä, niin silloin käytän ehdottomasti mattaa luomiväriä. Kannattaa todellakin olla tarkkana, ettei siinä ole yhtään kiiltoa tai muuta mukana, muuten tulee kaamea lopputulos. Luomivärin levitän sellaisella viistotulla, jäykällä kulmakarvasiveltimellä. Lopuksi laitan molemmilla tyyleillä kulmakarva-vahaa, jolloin kulmat pysyy ojennuksessa ja meikit siinä kohtii, johon olen ne laittanutkin. Mun kanta on kyllä silti se, että kynällä saa helpommin luonnollisen jäljen. Luomiväreillä tulee tosi helposti liikaa väriä/suttuinen lopputulos. Tietty tuo viistottu sivellin auttaa jo tosi paljon. Niin ja kynä pysyykin paremmin ainakin mun naamassa. Tosin tuo vaha antaa hyvin pitoa värillekin! Ota tästä sitten selvää, kumpi on parempi.. ;D
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 09.02.06 - klo:11:14 »
En oo mistää kulmakarvavahasta kuullutkaan. Kyl mä nää mascaran muodossa olevat tiiän, mut.. Onks tollasia missä myynnissä?
www.siameselipstick.com

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 09.02.06 - klo:11:26 »
En oo mistää kulmakarvavahasta kuullutkaan. Kyl mä nää mascaran muodossa olevat tiiän, mut.. Onks tollasia missä myynnissä?

Itse käytän Daliwaxin kulmavahaa (käytetään myös viiksivahana). Ostelen sitä cosmeshop.fi- nimisestä paikasta 7,90 euron hintaan (kestää todella kauan). Sitä käytetään kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että vahaa otetaan sormenpäähän ja se laitetaan kulmakarvoihin. Itse laimennan sitä pienellä määrällä vettä, jotta muotoilu olisi helpompaa. Itse levitän sen meikkaamattomiin kulmiin sormella, mutta jos olen laittanut väriä pohjalle niin sitten kulmakarvaharjalla tai viistopäisellä kovalla siveltimellä. Tulee tosi hyvä pito! Niin ja tuote on vesiliukoinen eikä ole testattu eläimillä!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 09.02.06 - klo:11:58 »

Itse käytän Daliwaxin kulmavahaa (käytetään myös viiksivahana). Ostelen sitä cosmeshop.fi- nimisestä paikasta 7,90 euron hintaan (kestää todella kauan). Sitä käytetään kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että vahaa otetaan sormenpäähän ja se laitetaan kulmakarvoihin. Itse laimennan sitä pienellä määrällä vettä, jotta muotoilu olisi helpompaa. Itse levitän sen meikkaamattomiin kulmiin sormella, mutta jos olen laittanut väriä pohjalle niin sitten kulmakarvaharjalla tai viistopäisellä kovalla siveltimellä. Tulee tosi hyvä pito! Niin ja tuote on vesiliukoinen eikä ole testattu eläimillä!

Siis onks toi enemmänkin sellanen että jos kulmat sojottele minne haluaa niin ne saa kaartumaan sinne minne pitääkin..? Lähinnä enemmän tota väriä haen :) Pitää käydä noita kyniä kattelemassa kaupassa, saa luvan joku myyjä auttaa mua sävyn kanssa..
www.siameselipstick.com

Poissa Zessa

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 09.02.06 - klo:12:02 »

Siis onks toi enemmänkin sellanen että jos kulmat sojottele minne haluaa niin ne saa kaartumaan sinne minne pitääkin..? Lähinnä enemmän tota väriä haen :) Pitää käydä noita kyniä kattelemassa kaupassa, saa luvan joku myyjä auttaa mua sävyn kanssa..

Niin no kai ne tuohon sojotteluunkin auttaa, mutta itselläni ei oikein sojota vaan käytän sitä sen värin kiinnittämiseen ja siihen, että jos laitan johonkin koloon väriä, niin ne karvat pysyy myös siinä asennossa, että se kolo on peitossa. Jos laitan ilman väriä, niin laitan sen vuoksi, että tuo vaha syventää mun omaa väriä hieman, jolloin ne on hiusten väriset. Värillistä vahaa olen tuosta tehnyt siten, että sekoitan tuota vahaa, mattaa luomiväriä ja pisara vettä ja sotken siitä sen vahan. ja sitten laitan viistotulla pensselillä naamaan. Tosin tuota on ainakin Lumenella valmiina, eli mascaran muodossa olevaa värillistä kulmakarvavahaa.

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 09.02.06 - klo:13:02 »
Itselläni on melkoiset ongelmakulmakarvat siinä mielessä, että ne ovat luonnostaan lähes näkymättömän väriset, hennot ja todella harvat.

Yläasteikäisenä nypin ne aivan ohuiksi ja piirsin ne kynällä, kun luulin ettei mitään muutakaan olisi ollut tehtävissä.

Onneksi kuitenkin huomasin, että kestovärjättyinä ne näyttävät hyvältä myös hieman paksumpaan ja luonnollisempaan muotoon muotoiltuina. Joten värjään ne nykyään säännöllisesti refectosilin ruskealla, meikatessani korjailen niitä vielä Make Up Storen Tri Brown Color -kulmaväripaletilla, jolla saa todella luonnollisen tuloksen. Tuossa on siis 3 erillaista, koostumukseltaan luomivärimäistä sävyä. Levitykseen käytän jäykkää lyhytkarvaista sivellintä.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #7 : 09.02.06 - klo:13:06 »
Mulla on aika jäykät ja "sojottavat" kulmakarvat, ja vasta nyt tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että tuo vaha saattais olla aika passeli tuote mulle. Väriä en tartte, kun kestovärjään. Täytyypä kokeilla! :)

Tuli muuten mieleen, että mulla sojottaa ripsetkin joskus tosi villisti varsinkin tuolta silmien ulkonurkista...  ::)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 09.02.06 - klo:14:26 »
Mun ehdoton suosikki on Maybellinen ruskea kulmakarvageeli, jota vaan ikäväkseni ei enää tehdä  :( Sillä saa kulmat ojennukseen ja luonnollista väriä nimenomaan niihin itse karvoihin, ei siis ihoon. Tuossa on sellainen mascaran mallinen harja.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 09.02.06 - klo:15:54 »
Aivan loistava kulmakarvojen värittäjä ja täydellistäjä ;) on TBS:n kulmakarvaväri duo! Eli tuollainen paketti, jossa on 2 sävyä (toinen yleensä hyvä päivämeikkiin ja toinen kun haluaa vaikka illemmalla vähän korostaa kulmia enemmän) ja mukana tulee kokoontaitettava kulmakarvasivellin. Tuo kulmakarvasivellin on todella hyvä, vaikka tuleekin mukana pakkauksessa - yleensä ne pakkausten mukana tulevat siveltimet ovat todella huonoja, mutta tämä tekee kyllä poikkeuksen. Tuo kulmakarvaduo kestää käytössä oikeasti ikuisesti ja saatavilla on 3 eri sävyistä pakkausta. Minulla on noista tuo tummin pakkaus. Väri pysyy kauniina koko päivän ja näyttää todella luonnolliselta. Maksaa jotain 16 euroa, mutta on kyllä joka pennin arvoinen.  :-*
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 09.02.06 - klo:15:57 »
Twinkley, mitenkäs olet käyttänyt tuota kulmakarvaväriä? Minä kun olen tähän asti suosinut noita geelejä, niin en tiedä tuollaisista hienouksista mitään  ::)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 09.02.06 - klo:16:00 »
Siis, tuo on ihan kuin luomiväri, jota otetaan siveltimeen ja sitten sivellään kulmakarvoihin karvan kasvun suuntaisesti. :) Ei ole vaikeaa, aivan varmasti jokainen osaa tehdä. Samanlaista kuin laittaisi luomiväriä. :)

Minäkin olen käyttänyt noita geelejä, mutta minulla ei oikein tunnu tulevan kovin luonnollisen näköistä tulosta, koska pitkiin kulmakarvakarvoihini jää tuota väriä yleensä liikaa ja se aine sitten jotenkin näkyy epäluonnottomasti niistä kulmakarvoista. Sen lisäksi noita geelejä käytettäessä kulmakarvan muodon tulee olla itsessään hyvä ja "täydellinen", koska kulmakarvageelillä ei saa jatkettua kulman muotoa tai muokattua sitä, koska se geeli tarttuu vain siihen karvaan. Siksi olen kokenut tuon kulmakarvaväriduon paremmaksi. :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #12 : 09.02.06 - klo:16:05 »
Jos karvoja nimenomaan puuttuu jostakin kohdasta, kannattaa ne piirtää paikoilleen nimenomaan kulmakynällä eikä esim. vain meikkikynällä. Meikkikynä on paljon kulmakynää pehmeämpi, joten jälki ei ole yhtä pysyvää. Luonnollisimman tuloksen saa, kun piirtää pieniä "karvoja" ihoon yhden yksittäisen viivan sijaan ja muistaa karvoja piiräessä piirtää ne nimenomaan karvojen kasvusuunnan mukaisesti.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 09.02.06 - klo:16:07 »
Sitä mä vaan hieman ihmettelen, että miten tuolla kulmakarvavärillä tai kynällä voi tulla luonnollinen lopputulos, jos sillä kerran myös jatketaan ja täydennetään kulmakarvaa. Silloinhan se väri levitetään iholle. Ja kyllähän sen huomaa, jos väri on iholla eikä itse karvassa. ??? Kiinnostaisi kyllä silti kokeilla.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #14 : 09.02.06 - klo:16:15 »
Nuppu, ei sitä kyllä aina todellakaan huomaa, jos karvoja on jatkettu kynän ollessa oikean värinen ja kulmien ollessa muutenkin siistit ja aukottomat.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.