^ Kiitos Polina. Nyt käytössä olevan EDM:n kulmavärin käytön opetteluun meni mulla ainakin tovi, koska se oli ensimmäinen kulmaväri, jota levittelin siveltimellä. Ennen olen käyttänyt vain kulmakyniä. Alussa otin kulmasiveltimeen aina liian paljon väriä. Nyttemmin olen älynnyt piirtää ylimääräisen värin eka kämmenselälle... Ja yleensä väriä on siveltimessä silloin riittävästi, kun näyttää, että siveltimestä ei kämmenelle irtoa enää yhtään väriä!
Kumpi niistä kahdesta vaaleasta EDM:n kulmaväristä sulla on käytössä, silver grey vai blonde brown? Tahtoisin itse toisen kulmavärin, jotta olisi käytössä sekä vaalea ja tumma sävy, mutta nuo kaksi näyttävät molemmat todella vaaleilta. Pitävätkö EDM:n sivujen kuvat susta paikkansa?
Tykkäisin itse oikeastaan aina käyttää kahta kulmaväriä, korkeimpaan kohtaan ja kulman siiven päähän tummaa ja kulman alkupäähän vähän vaaleampaa, mutta kun ei jaksa säätää joka aamu... Nyt ei sitä paitsi ole kuin tuo yksi väri ja tosiaan yhdellä värillä varsinkin kulman alkupäästä tulee aivan liian tumma. Mulla on luonnostaan niin hentokarvaiset kulmat, että tasaväriset tummat kulmat näyttää mulla todella typeriltä.
Moni näyttää ratkaisevan tämän tasavärisyysongelman sillä, että levittävät kulmaväriä / -kynää pelkästään kulman siipiosaan eivätkä laita kulman alkupäähän mitään väriä. Tämähän siis näyttää hyvin luonnolliselta ja nätiltä, kun itse katsoo itseään suoraan edestä päin peilistä, mutta sitten kun kaikki muut näkevät ihmisen monista muistakin kulmista. Näyttää tosi hölmöltä, kun näkee joillain, että kulmaväri loppuu töksähtäen keskelle kulmaa tai että on vaan väritetty joku kulmassa oleva "reikä" umpeen ilman, että väriä olisi yhtään häivytetty tai piirretty koloa umpeen karva kerrallaan.