Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 215763 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #300 : 16.10.07 - klo:20:33 »
^En näe tuota juttua, mutta minä ainakin trmmaan saksien ja ripsikamman avulla kulmia vähän lyhyemmiksi usein niin pysyvät siistimpinä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 26.10.07 - klo:11:50 »
^ Kiitos Polina. Nyt käytössä olevan EDM:n kulmavärin käytön opetteluun meni mulla ainakin tovi, koska se oli ensimmäinen kulmaväri, jota levittelin siveltimellä. Ennen olen käyttänyt vain kulmakyniä. Alussa otin kulmasiveltimeen aina liian paljon väriä. Nyttemmin olen älynnyt piirtää ylimääräisen värin eka kämmenselälle... Ja yleensä väriä on siveltimessä silloin riittävästi, kun näyttää, että siveltimestä ei kämmenelle irtoa enää yhtään väriä!

Kumpi niistä kahdesta vaaleasta EDM:n kulmaväristä sulla on käytössä, silver grey vai blonde brown? Tahtoisin itse toisen kulmavärin, jotta olisi käytössä sekä vaalea ja tumma sävy, mutta nuo kaksi näyttävät molemmat todella vaaleilta. Pitävätkö EDM:n sivujen kuvat susta paikkansa?

Tykkäisin itse oikeastaan aina käyttää kahta kulmaväriä, korkeimpaan kohtaan ja kulman siiven päähän tummaa ja kulman alkupäähän vähän vaaleampaa, mutta kun ei jaksa säätää joka aamu... Nyt ei sitä paitsi ole kuin tuo yksi väri ja tosiaan yhdellä värillä varsinkin kulman alkupäästä tulee aivan liian tumma. Mulla on luonnostaan niin hentokarvaiset kulmat, että tasaväriset tummat kulmat näyttää mulla todella typeriltä.

Moni näyttää ratkaisevan tämän tasavärisyysongelman sillä, että levittävät kulmaväriä / -kynää pelkästään kulman siipiosaan eivätkä laita kulman alkupäähän mitään väriä. Tämähän siis näyttää hyvin luonnolliselta ja nätiltä, kun itse katsoo itseään suoraan edestä päin peilistä, mutta sitten kun kaikki muut näkevät ihmisen monista muistakin kulmista. Näyttää tosi hölmöltä, kun näkee joillain, että kulmaväri loppuu töksähtäen keskelle kulmaa tai että on vaan väritetty joku kulmassa oleva "reikä" umpeen ilman, että väriä olisi yhtään häivytetty tai piirretty koloa umpeen karva kerrallaan.
« Viimeksi muokattu: 26.10.07 - klo:11:54 kirjoittanut Roksane »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 26.10.07 - klo:22:38 »
Mun mielestä lumenen vaaleanruskea kulmakarvakynä on ihan huippu kamaa. Se pysyy kokopäivän eikä oo liian tumma. En oo ikinä mitää muuta koskaa kokeillukkaan joten en tiedä onko parempaa mutta tähän oon tyytyväinen ;D

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 27.10.07 - klo:18:50 »
^ Mulla on se Blond Brow-sävy. Nyt kun vertasin sitä EM:n sivuilla olevaan kuvaan, näyttää kyllä mielestäni hyvin samalta, eli todella vaalea sävy. Luultavasti on kyllä liian vaalea mulle, saas nyt nähdä kun en ole sitä vielä testanut. ---
Seuraavana hankintalistalla onkin sitten MACin kakkumainen Brow Shader-kulmaväri, näyttää löytyvän sopivissa sävyissä ja mukana on myös korostusväri.

Ok, kiitos tiedosta! Muakin itse asiassa himottaisi hirveästi nuo MACin kulmavärit, vielä epäröin sävyjen browning/porcelaine ja walnut/ivoire välillä. Ihoni on lämpimän sävyinen (kellertävä), hiukset luonnostaan harmaanruskeat. Kulmaväri saisi kuitenkin olla aika kylmäsävyinen eikä kuitenkaan kovin intensiivisen tumma. EDM:n medium brown brow näyttää mielestäni omassa naamassani ehkä hitusen liian lämpimältä, vaikka väri on purkissa tosi neutraali ruskea. Osaisiko joku suositella, kumpi MACin seteistä sopisi minulle paremmin?

Valentine

• Vieras
« Vastaus #304 : 02.11.07 - klo:00:43 »
Olisiko vinkkejä : Omistan tumman harmaat kulmakarvat, jotka ovat kuitenkin suht ohuet. Näkyvät siis selvästi ilman mitään meikkiä, mutta väri on hieman hassu ja iho näkyy siis ns läpi hieman. Omat hiukseni taas ovat luonnostaan vaaleanruskean vaaleat, ei kylmät, eikä lämpimät, eikä ihan niin tumma kuin perus suomalainen maantie, mutta ei siltikään blondi. Kaipaisin siis jotain väriä, joka ei ainakaan tummentaisi kulmakarvojani, sillä ne ovat jo muutenkin suhteessa tummemmat hiuksiin, mutta jotain väriä pitäisi saada  ;D. Eli olisiko jotain väri ideaa mitä kannattaisi lähteä metsästämään?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 02.11.07 - klo:13:19 »
^ Lumenen harmaanruskea (ruskeenharmaa?) sävy voisi olla sulle hyvä. Se ei ole tumma, eikä liian punertava harmahtaville kulmille. Mulla on usein ollut ongelmana löytää tarpeeksi harmahtava sävy, koska kaikki kulmakynät tuntuvat punertavan liikaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 02.11.07 - klo:13:30 »
Emil-Lyn, mä taas en koskaan onnistu löytämään niitä punertavia kyniä (paitsi NYXiltä), vaan kaikki ovat liian harmaita ;D
Lumenen kynistä pidän tosi paljon koostumuksen suhteen, mutta sävyt ovat aivan liian viileitä.

Huomasin, että NYX:t on kyllä tosi punertavia. Taupe (viittaa siis harmaaseen/harmaanruskeaan) sävykin oli aivan liian punertava mulle. Nyt mulla lojuu pari NYX:n kulmakynää lähes käyttämättöminä laatikossa. :P
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #307 : 02.11.07 - klo:20:25 »
Emi-lyn: muistatko tuon sävyn nimeä / numeroa :)?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 02.11.07 - klo:20:35 »
Emi-lyn: muistatko tuon sävyn nimeä / numeroa :)?

2. Harmaanruskea
3. Vaaleanruskea

Kannattaa noi katsastaa kaupassa. :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 03.11.07 - klo:08:40 »
Ja nyt tulee tyhmä kysymys, mutta saako NYXejä ihan esim Stockalta?
En ole koskaan kyseiseen merkkiin törmännyt, mutta kulmakynät kuulostaa kivoilta joten kai tätä(kin) on pakko kokeilla... :P

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 03.11.07 - klo:08:53 »
Ja nyt tulee tyhmä kysymys, mutta saako NYXejä ihan esim Stockalta?
En ole koskaan kyseiseen merkkiin törmännyt, mutta kulmakynät kuulostaa kivoilta joten kai tätä(kin) on pakko kokeilla... :P

NYX:ä ei myydä Suomessa. eBaystä löytyy. :)

(Mulla on yksi NYX:n Auto Eyebrown pencil myynnissä, sävyssä Medium Brown.)

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 03.11.07 - klo:14:16 »
Selailin vähän tätä ketjua, josko löytäisin ratkaisun ongelmiini. Minulla on todella tummat kulmat, väriä en niihin tarvitse, joskus kulmakynällä korjailen pieniä koloja. Mutta harmaita hiuksia aiheuttaa erittäin pitkät yksittäiset kulmakarvat, ihan huvikseni mittasin ja normimitta on varmaan n. 1cm, mutta olen kyllä nyppinyt pidempiäkin kulmakarvoja. Nämä ärsyttävän pitkät karvat tekee kulmat joskus "laineikkaiksi" ja sitten joskus sieltä saattaa yksittäinen karva sojottaa johonkin suuntaan ja koko ajan saisi olla sukimassa niitä muotoonsa. Kulmageeli/-vaha auttaisi varmaan tähän vaivaan? Mutta voiko kulmakarvoja leikata? Koska tuntuu, ettei kellään muulla ole yhtä pitkät yksittäiset kulmakarvat, onko teitä vain siunattu kivoilla kulmakarvoilla vai teettekö niille jotain? ???

Lisäksi minulla sojottaa ihan alussa olevat (hyvä selitys, siis silmän sisänurkan yläpuolella olevat) kulmakarvat nätisti kohti taivasta  ::) Lisäksi karvoja kasvaa siinä kohtaa melko harvassa, joten näky on melko typerä. En voi nyppiä niitä pois, koska kulmani lyhenisivät liikaa. Pitäisi kai kokeilla tuota kulmageeliä niihin, jos siitä olisi apua.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 03.11.07 - klo:14:36 »
^ Mulla on ihan sama ongelma (sojottaa kohti taivasta jne.). Olen leikellytkin mutta näyttää typerältä - sojottaa edelleen mutta lyhyempänä. En ole vielä törmännyt vahaan tai muuhun mikä pitäisi ne epäsojottavina, Lumenen kulmageeli ei ainakaan auta yhtään.

Poissa Sway

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #313 : 03.11.07 - klo:21:34 »
^^ ollaan kulmakarvasamiksia ;D Mullakin on tummat kulmat, jotka värinsä puolesta ei siis tarvitisisi kulmakynää, mutta kulmissa olevien aukkojen ja kulmien loppupään täydentämiseen sitä on pakko käyttää. Lisäksi mullakin yksittäinen karva on pitkä, joten olen ihan karskisti leikannut niitä hiukan lyhyemmiksi. Tässä pitää vaan olla tarkkana, ettei leikkaa vahingossa liikaa. Ehkä tosiaan kaikkein harmittavinta on ne kulmien alkupään yläsuuntaan kasvavat karvat, joihin ei mitään voi tehdä, ne vaan kasvaa niin ja piste. :-\ Kadehdin ihan sikana kauniiden kulmakarvojen omistajia, siis mun silmään sellaiset kauniisti muotoillut ja suht vaaleat kulmat on ihanat. Olen nyppiessäni tavoitellut sitä klassista linnunsiipeä, mutta sellaista näihin ei saa, karvojen kasvusuunnasta johtuen.
Kosmetiikkahörhö.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 03.11.07 - klo:21:53 »
Kuulostaa tosiaan kulmakarvasamiksilta ;D Meinasin ottaa kuvan ja laittaa tänne, mutta en sitten kehdannutkaan. Kulmieni malliin olen ihan tyytyväinen, linnunsiipi-määritelmästä en ole kuullutkaan, mutta luulisin, että omani ovat sellaiset. Ovat nätin kulmikkaat, ei mitenkään pyöreän muotoiset. Olen kyllä harkinnut loppupään lyhentämistä, mutta en ole vielä uskaltanut. Tuo leikkaaminen kuulostaa kyllä hurjalta, kun miettii, että miten sen toteuttaisi käytännössä. Varsinkin alkupäätä on vaikea alkaa leikkomaan. Kun vaan keksisi noille alkupään ylöspäin sojottaville harvoille karvoille jotain...