Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 227313 kertaa)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #420 : 21.03.09 - klo:21:33 »
^ Ok, no ehkäpä sitten hankin sen H&M:n geelin testiin. Tuntuuko, että on jotain geeliä kulmissa kuitenkin?
Entä käytättekö jotain korostusta kulmaluulle (tai muualle kulmakarvojen ympärille?) Kynällä vai muulla (luomiväri?) Anastasialla näyttää olevan tuotteita tähänkin. Esim. Matte highlighter.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 23.03.09 - klo:14:13 »
^ Vahakynä ei edes tartu iholle, vaan ainoastaan karvoihin. Näin ainakin toimii MACin Brow finisher -vahakynä, mulla on siitä väritön versio. Se kyllä pitää karvat kuosissa ja antaa viimeistellymmän ilmeen, vaikka mulla nyt ei mitenkään itsepäiset kulmakarvat ole muutenkaan. Kuvittelisin että geelissä olisi voimakkaampi pito kuitenkin.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #422 : 23.03.09 - klo:14:38 »
Geeleissä on voimakkaampi pito omien kokemuksieni mukaan. Kulmat jäävät jopa "koviksi" geeleistä, vahat taas jättävät pehmeämmiksi. Mutta kyllä vahatkin pitävät hyvin minulla kulmia paikallaan.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #423 : 23.03.09 - klo:21:43 »
Entä käytättekö jotain korostusta kulmaluulle (tai muualle kulmakarvojen ympärille?) Kynällä vai muulla (luomiväri?) Anastasialla näyttää olevan tuotteita tähänkin. Esim. Matte highlighter.

Käytän vaaleaa hohtavaa luomiväriä tai hohtopuuteria kulmaluulla ja joskus vähän kulmakarvojen yläpuolella ja välissäkin.

Olen joskus liikkeessä testannut ihan kädelle Anastasian kulmakynää ja siinä ainakin laatu oli tosi huono. Väriä lähti epätasaisesti ja kynästä irtosi välillä sellaisia värikokkareita. Olin tosi pettynyt, koska odotin, että tuote olisi vähintäänkin aika hyvä, kun on kyse tuollaisesta sarjasta, joka keskittyy kulmiin. Muihin tuotteisiin en perehtynyt niin en osaa sanoa millaisia nuo muut Anastasian tuotteet ovat.

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 23.03.09 - klo:23:43 »
Mulla kulmien lähiympäristössä ovat käytössä Diorin valokynä ja vaaleat luomivärit. Kulmakarvat harjaan ensin vasta- ja sitten myötäkarvaan ihokosketusta varoen Lumenen vaaleanruskealla kulmavahalla. Muita apulaisia ovat Lumenen harmaanruskea kylmakynä, pinsetit ja kynsisakset. Välillä värjään kulmia Refectocilin vaaleanruskealla. Olen kestovärjäyksessä tosi tarkka eli sivelen väriä milintarkasti niihin kohtiin, joihin haluan värin tarttuvan ja pyyhin ylimääräiset vanupuikolla pois. Sekin vähän auttaa kulmien muotoilussa.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 24.03.09 - klo:14:20 »
Olen löytänyt passelin kulmavärin itselleni, nimittäin Laveran duo-luomiväripaletin sävyssä 02. Rasia on kätevä, kun siinä on peili samassa ja siinä tuli pikkusivellin mukana (josta tosin toinen pää irtosi aika pian). Toistaiseksi ei ole vielä tullut käytettyä sitä vaaleaa sävyä, mutta sehän toimisi toki luomivärinä. Lisäksi väri levittyy helposti kulmiin ja on luonnollisen näköinen. Vielä jos löytäisin jostain vaikkapa värittömän ja ehdottomasti myrkyttömän kulmageelin, niin olisin kovin tyytyväinen, mutta kyllä tälläkin pärjään.

Even

• Vieras
« Vastaus #426 : 11.08.09 - klo:22:11 »
Minulla on aivan eriparikulmat.
Olen jo vuosia haaveillut kestopigmentoinnista, mutta se on aika kallista.
Ei nypityttäminenkään mitään auta kun kulmat on eri tasolla ja eri muotoiset.
En valitettavasti osaa piirtää itselleni kulmia, joten vain olen ja kärsin ja vittuunnun  :#

Pitää tässä varmaan vaan koittaa säästää ja mennä ammattilaiselle pigmentoimaan.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #427 : 12.08.09 - klo:09:03 »
Mullakin oli vähän epäsymmetriset kulmat, kuten varmaan lähes kaikilla ihmisillä. Mulla on myös vähän epäsymmetriset kasvot, toinen silmä on alempana kuin toinen. Kun olen alkanut tarkkailemaan ihmisten kasvoja, olen huomannut että se on kauhean yleistä.

Kulmapigmentoinnissa on tärkeää se että kulmien luonnollista muotoa ei muuteta liikaa. Se ei koskaan näytä hyvältä. On parempi antaa sitten niiden vaikka olla ihan reilusti eri paria, jos kerran luonnostaan ovat sellaiset.

Mä kävin hankkimassa omat pigmentoinnit Maarit Leikoskella ja voin suositella todella lämpimästi. Hän on yksi kestopigmentointien pioneereista Suomessa. Maarit tekee tosi tarkkaa ja hyvää jälkeä. Käytimme ekalla kerralla tosi pitkän ajan siihen, että saimme muodon kohdalleen. Ja haasteena oli juurikin tuo epäsymmetrisyys. Maarit maalasi mulle kulmat, sitten otettiin polaroid-kuva ja katsottiin siitä mitä pitää korjata. Sitten korjaus, uusi polaroid-kuva jne. Menetelmä on tosi hyvä ja kertoo armottomasti jos muoto on väärä. Peilin kautta niitä virheitä ei havaitse yhtä hyvin.
Tämä pelkkä maalaaminen kesti varmaan yli tunnin, ja vasta sitten kun olimme yksimielisiä siitä että nyt muoto on oikea, aloitettiin pigmentointi.
Siihen muodon suunnitteluun kannattaa todella käyttää aikaa ja ammattilainen osaa tehdä todella hyvän malliset kulmat, jotka näyttävät luonnollisilta. Olen omiini todella tyytyväinen.   

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #428 : 12.08.09 - klo:09:38 »
Olisitko mitenkään voinut laittaa kuvaa kulmistasi? Olen kiinnostunut kulmapigmentoinnista, mutta vielä en ole uskaltautunut käsittelyyn.

Miten noin ylipäänsä onnistuu sellainen luonnollinen lopputulos, käytetäänkö pigmentissä esim. useampaa sävyä (tummempaa kaaren korkeimpaan kohtaan, vaaleampaa kulman alkuun jne.). Tyhmiä kysymyksiä, mutta mulla on pigmentoinneista vaan se stereotyyppinen kuva, että lopputuloksena saa luonnottomat viivakulmat.  :)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 12.08.09 - klo:10:16 »
Olen tätä nykyä sitä mieltä, ettei kulmakarvojen tarvitse olla ihan symmetriset kun eiväthän ne luonnostaankaan ole varmaan kenelläkään. Kasvot on jotenkin ilmeikkäämmät "vähemmän kontrolloidummilla" kulmilla. Pursebuzz sen on tainnut sanoa, että kulmien pitäisi olla toistensa siskokset eli ei ihan samannäköiset :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #430 : 12.08.09 - klo:17:59 »
Tässä nää mun kulmat:

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #431 : 12.08.09 - klo:18:49 »
^ No nuo nyt ovat aika kaukana viivakulmista! Kiva tietää, että sellainenkin on mahdollista.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #432 : 12.08.09 - klo:18:54 »
Roksane: Olen nähnyt ihan uskomattoman kauniita ja luonnollisia pigmentointeja, tekijänä Hanski 11. hetkestä Turusta. Eli kunhan hyvän tekijän löytää, tulos on todennäköisesti erittäin hyvä, niin kuin Ainokaisellakin! En olisi ikinä uskonut näkemiäni kulmia pigmentoiduiksi, edes ihan läheltä (ja tutkin melkein suurennuslasilla  :D). varmaan jossain vaiheessa laitan itsekin vaikkakin minulla saa mallia muutettua tarpeeksi värjäämälläkin. Olisihan tuo niin vaivatonta ja voisi unohtaa kulmavärin kokokaan  ;D. Huulet haluaisin myös, niissä sen verran epäsymmetrisyyttä.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #433 : 12.08.09 - klo:19:54 »
Mutta Nea, sinullahan on aivan ihanat kulmakarvat ainakin blogisi kuvien perusteella!! Joka kerta käydessäni katsomassa meikkikuviasi ihastelen niitä katellisena. Vai joudutko tekemään kovasti töitä saadaksesi ne näyttämään noin täydellisiltä? En kyllä millään jaksa uskoa, ne ovat niin luonnollisen näköiset.  :l

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 12.08.09 - klo:20:06 »
^
Hih, kiitos   ;D. Eli ovat ilman säännöllistä ammattilaisen käsittelyä kyllä ihan hirveät! Suvi 11. Hetkestä on ihan m a h t a v a! Eli oma väri on tarpeeksi tumma mutta Suvi värjää myös ihokarvat omien kulmien päältä ja näin ollen saan muutaman lisähaituvan ( :D), jolla taas saadaan aikaan lisää kulmaa.

Kävin ennen eri paikassa  laittamassa kulmani ja lopputulos oli aina melko suora pötkylämalli... yök! Hanski nämä myös tutkaili, kun pigmentoinnista kyselin, ja minulle riittäisi pieni väritys tuonne kulmien loppupäähän. Tosin en taida raaskia, kun niin pienellä värityksellä selviän aamuisin  ;).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!