Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 203173 kertaa)

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #435 : 12.08.09 - klo:20:18 »
Niinköhän tässä käy, että pitää tulla sinne toiselle puolelle Suomea kulmiaan laitattamaan. Minäkin tarvitsisin hieman jatkoa kulmieni pituuteen - enkä ole vielä tähän ikään mennessä löytänyt sellaista kulmien muotoilijaa, joka ymmärtäisi edes hiukan sen päälle, millaista muotoa kulmiini haen. Useimmiten tulos on joko ällistyneen kaareva tai sitten surullisesti alaspäin laskeva. En ymmärrä, miten näistä kulmista voi saada molemmat lopputulokset  ??? Niinpä olen päätynyt värjäämään ja nyppimään itse, mitäs tuosta maksamaan, jos omin kätösin saa yhtä surkean lopputuloksen  ;D

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 12.08.09 - klo:20:23 »
^
Jep, aikaisempi tulos oli tosiaan ihan yhtä hyvä, kun itse nypitty! Mutta Suvin tuloksiin en usko ikinä kykeneväni  :D

Kun menin Suville ensimmäistä kertaa, kyseli hän toki mitä haluan. Sanoin, että siipimäiset haluaisin mutta eipä taida materiaali riittää, joten jos nyt hajakarvat nyppii... Meinasin pyörtyä, kun näin lopputuloksen  ;D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #437 : 26.08.09 - klo:18:48 »
Ihan perusasiaa kulmakarvoista vasta-alkajille.... Ettette tekisi niin kuin minä aikoinani.... :-\

http://www.youtube.com/watch?v=27oCYOVKsuI&NR=1

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 26.08.09 - klo:22:58 »
Mullahan on kanssa kestopigmentoinnit, ja olen ollut aika tyytyväinen niihin kyllä. Omat karvat kasvaa samalla tavalla ja koska malli on aika luonnollinen niin ei tule mitään älyttömiä nyppimisoperaatioita niinkuin joillekin joilla on tehty radikaalimpia juttuja. Hieman toki mallia fiksattiin ja ilme kohentui kummasti kaiken kaikkiaan, mutta tähän asti ei ole vielä ainakaan kukaan huomannut että kyseessä olisi pigmentoidut kulmat enkä ole kuullut kommentteja viivamaisuudesta. Voin siis omalta osaltani suositella. Mutta kannattaa oikeasti olla varovainen mallin kanssa, esim. miehen siskolle tehtiin tosi paksut ja ihan eri malliset mitä sen omat on ja vaikka ne periaatteessa hienot onkin ei vaan sovi sen naamaan niin hyvin.. tosin tämä oli ihan omasta toivomuksestaan joten itse varmaan on tyytyväinen, mikä tietysti on tärkeintä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #439 : 27.12.09 - klo:12:31 »
Minä voin ehdottomasti suositella pigmentointia, jos vaan suinkin on kiinnostusta. Omani teetin Tampereella Studio Feel It:ssä noin vuosi sitten. Lopputulos on luonnollinen (pidin tekijälle tarkan puhuttelun siitä, että en vahingossakaan saisi liian paksuja ja tummia kulmia), ja mallikin löytyi melko nopeasti omia kulmia muotoilemalla. Naama näyttää nyt paremmalta meikittäkin, vaikka seuraavaksi haaveilen ottavani ylärajaukset silmiin.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 28.12.09 - klo:14:55 »
^ Kiva kuulla Treeltakin joku kokemus, kyselin joskus kestopigmentointi-ketjussa kokemuksia. Mä haaveilen kulmien pigmentoinnista, mut mulla on aika korkea kynnys mennä, pitäisi luottaa tekijään 100 %:sti...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #441 : 28.12.09 - klo:22:24 »
Tajusin muuten (vasta) tänään, että venäläiset naiset erottaa hyvin kulmakarvoista :D Siis niiden karvareunustakkien lisäksi. Tärkeä huomio.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #442 : 21.04.10 - klo:15:18 »
Mä olen myöhäisherännäinen oi niin monen kauneusasian suhteen, mutta parempi myöhään kuin ei ollenskaan :ts Inhoan kulmien meikkaamista, se tuntuu aina yhtä kömpelöltä ja olen vasta tajunnut että voisihan sitä värjätä itsekin ne vaikka samalla kamalla kuin hiukset. Selaillessa täällä ymmärsin ettei ihan suoravärit taida tehota näihin karvoihin, mutta kaupasta saa kulmavärejäkin. Kampaajalla/kosmetologilla ei todellakan raaski juoksennella. Satuin googletellessa törmäämään hyvään kulmien kotivärjäysohjeeseen suomi24.ssa, joten postaan sen tähän:

"Teen näin: putsaan kulmakarvat ja lähiympäristön tavallisella nassun puhdistusaineella. Sitten pesen ja kuivaan hyvin. Sen jälkeen nypin hajakarvat pois ja tarkastan kulmien muodon. Sitten levitän kulmakarvojen ympärille vaseliinia topsitikulla. Väriaineen oon ostanut aina sittarista ja hapettimen joskus vuosia sitten apteekista, on tosi riittoisa. Itse tökötin eli siis väriaineen levitän kulmakarvoille vanhan ripsariharjan ja topsitikkujen avulla, ja laitan ainetta reilusti. Kun tököttiä kulmissa tarpeeksi, poistan ylimääräiset topsitikulla ja teen kulmista oikean malliset, eli vedän ylimääräisen aineen pois ihonmyötäisesti topsitikulla(siis kulmien ympäriltä, en itse kulmista). Tässä vaiheessa lähtee suurin osa vaseliinista, mutta sehän ei siis haittaa kun se on ollut siinä vain suojana ja kun kulmat ovat halutussa mallissa niin suojaa ei ympärillä oleva iho enää tarvitse. Sitten odottelen sen parikymmentä minuuttia ja pyyhin väriaineen ensin pois vanulapulla ja sen jälkeen pesen kulmat hyvin. Lopputulos ollut aina todella hyvä ja siisti. Siihen kun vielä ottaa ripsipermanentin, niin ei tarvii kesällä kuin vähän sipaista puuteria nenän päähän:) "
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 21.04.10 - klo:16:05 »
^ Toinen myöhäisherännäinen ilmoittautuu  ;) Mä olen nyt vihdoinkin onnistuneesti alkanut värjäilemään mun kulmia. Aikasemmilla kerroilla väri ei ollut tarttunut vaikka pidin kuinka yliaikaa sitä väriä. Nyt on takana kolme kotikulmakarvavärjäystä ja pikkuhiljaa alan päästä oikeaan malliin näiden kanssa  :D Omat kulmakarvat on siis luonnostaan sellaiset albiinokarvat, ja ennen värjäystä nypin ne niin ohueksi ettei niitä juurikaan ollut. Piirsin niiden hajakarvojen päälle sitten kulmakynällä/ja tai luomivärillä kulmat itselleni.

Nyt alan siis pikkuhiljaa päästä halutunmalliseen malliiin näiden kanssa, yksi kalju läntti vielä löytyy vasemmasta kulmasta mutta muuten on hyvät ! Sitten kun näyttää siltä että nää on justihinsa hyvät niin pistän varmaan tummemmalla värillä. Nyt on ollut käytössä vaaleanruskea. Toive ja tavoite on kesäksi että saa juurikin vain sipaista sitä puuteria vähän nenänpäähän ja sillä olisi kesänaama hyvä.

Mun kulmakarvojen muotoilu ja värjäysrutiinit on mielestäni yksinkertaisemmat kuin postaamassasi pätkässä, mutta eri ihmisillä on tietenkin erilaisia tapoja.

Eli itse puhdistan kokonaan kasvot, etenkin kulmien alueen hyvin. Levitän värin kulmakarvoille ja annan vaikuttaa niin kauan että väri muuttuu tummaksi. ( eli joku 5 min )En tiedä kuinka tummemmissa sävyissä tuota aikaa voi arvioida, oli siinä paketissa joku vaikutusaikakin eli siitä voi myös katsoa.
Pesen aineen pois ja kuivaan kulmat hyvin. Piirrän vanhalla valkoisella silmänrajauskynällä kulmat sen muotoisiksi kuin haluan. Rajaan siis kulmien ulkoreunat ympäriinsä sellaiksi millaisiksi ne aion nyppiä. Sitten vain nypitään, lopuksi olen vielä putsannut kasvot/kulmien alueen uudestaan.

Suosittelen lämpimästi kulmakarvojen värjäystä jos siltä tuntuu  :) Mulla ei itsellänikään olisi varallisuuksia mihinkään kosmetologilla käyntiin ja tää on siksi oikein hyvä keino värjätä kulmia.
Ripsipermanentista en ole koskaan kuullutkaan, ties mikä sekin on  :D

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #444 : 22.04.10 - klo:11:09 »
^ Ihan loistavaa kuulla että on noin toimivaa! Kertoisitko mitä (=minkämerkkistä) ainetta käytät ja mistä sitä olet hankkinut.

Oon vain yhden kerran värjäyttänyt kulmat ja ripset kampaajakäynnin yhteydessä, ja olihan se ihan ok. Vaan sen keikan jälkeen ja varsinkin viime silmälääkärikeikan jälkeen totesin, etten eläissäni tule enää päästämään mitään noin vahvoja tököttejä silmien lähelle. Hyvä kun uskallan käyttää vesirajausta... ::) Ei jotenkaan ole riskin arvoista kestovärjäillä ja -taivutella ripsiä.
Mutta kotivärjätyt kulmat - here I come ;D :ts
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #445 : 22.04.10 - klo:14:12 »
En kahlannut ketjua läpi, mutta onko joku kokeillut kestopigmentointia ja onko ollut tyytyväinen?

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 22.04.10 - klo:14:29 »
En kahlannut ketjua läpi, mutta onko joku kokeillut kestopigmentointia ja onko ollut tyytyväinen?
Kestopigmentoinneille ja muille värjäyksille löytyy oma ketjunsa, siellä on kokemuksia :) http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=193.0

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 22.04.10 - klo:19:05 »
Jouana Mä olen käyttänyt Dependin kulmakarvaväriä. Löytyy ihan cittareista ja anttiloista, värivaihtoehtoja taitaa olla kolme? Hintaa tuolla  on reippaan kympin verran jos yhtään oikein muistan, mutta on todella riittoisaa. Paketti sisältää kaiken, eli erikseen ei tarvitse ostaa mitään muuta  :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #448 : 22.04.10 - klo:19:24 »
^ Kiitos! Taisin nähdäkin tuon tänään, kun kävin Sokoksella tsekkamassaa valikoiman. Lisäksi oli niitä tubeja joihin hapettaja ostettava erikseen. Loppukuun joudun pidättäytymään kaikista ostokuumeiluista, mutta kuunvaihteessa sijoitan jompaan kumpaan. Ai että on tyytyväinen mieli nyt! :D

edit alle: Aivan saletisti! :D
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo:09:54 kirjoittanut Jouana »

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 23.04.10 - klo:09:12 »
^ Jeps. Muista tulla raportoimaan kuinka värjäys onnistui  ;D