Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 221884 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #465 : 21.12.11 - klo:19:55 »
Mä en voi muuta kuin suositella Tweezermanin pinsettejä (slant-malli)! :l Miten nopeasti sai nypittyä ja nyppäs kunnolla, juurineen ja ne ihan valkoiset untuvaisetkin karvat. Mahtavaa! Tykästyin näihin niin paljon, että hyvä, etten innostunut nyppimään liikaa :D En olis uskonut, että nää olis NÄIN hyvät!

Edit. Ja vaikken enää kulmiani meikkaa laisinkaan näin vaaleana (mulle sopii paljon paremmin meikittömät kulmat, vaikka muuten meikkiä oiskin naamassa vahvemminkin), niin tarkka oon, että on nypityt, siistit kulmat.
« Viimeksi muokattu: 21.12.11 - klo:19:57 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 22.12.11 - klo:10:18 »
We Care Iconin kulmakynä, ihan loistava! :) Ostin ykkössävyn eli tummanruskean. Täydellinen tuote: sävy ei ole punertava, koostumus sopivan kuiva ja kova, ei sotke eikä leviä eikä murene teroittaessa. <3
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
« Vastaus #467 : 16.01.12 - klo:17:25 »
Suosittelen lämpimästi "kakkumaista" kulmaväriä Elizabeth Arden Color Intrigue Dual Perfection Brow Shaper and Eyeliner (huh mikä nimi)! Koostumus on vähän kiinteämpi kuin luomivärinapissa, väri tarttuu hyvin mutta ei tee kovaa jälkeä. Itselläni kynäjälki on monesti turhan terävä, ja olen moneen kynään tuskastunut, kun ne lakkaavat piirtämästä kun terä imee puuteria iholta. Samaa ongelmaa ei ole tämän kanssa vaan tämmöinen luomivärinomainen kulmaväri on käytössä ainakin minulle ihan täydellistä! Ardenin kulmaväri on lähes varisematonta ja sopii sekä kuivana että märkänä myös silmänrajausväriksi. Pakkauksessa on viisto kulmasivellin ja ohut rajaussivellin mutta käytän kyllä omia siveltimiäni ja noita lähinnä lennossa pikaiseen korjailuun tai matkoilla. Minulla on sävy 04 Brunette, vaikka blondi olenkin. Se on täydellinen "puhdas" ruskea, olematta liian punertava tai liian harmahtava. En tosiaan pidä tuota liian tummanakaan, väristä saa rakennettua juuri niin luonnollisen tai intensiivisen kuin haluaa. Color Intrigue Dual Perfection Brow Shaper and Eyeliner maksaa Feeluniquella n. £14 ja on minusta kaiken sen rahan arvoinen ja enemmänkin! ;D
« Viimeksi muokattu: 18.01.12 - klo:18:23 kirjoittanut Tiusku »
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #468 : 17.01.12 - klo:20:34 »
Multa loppui joku aika sitten Lumenen vanhanmallinen kynä sävyssä 2 Harmaanruskea, enkä edes vaivautunut ostamaan uudistunutta versiota kun kaikki ovat haukkuneet sen liian pehmeäksi. Sävy oli kuitenkin mulle juuri passeli.. Loppuvuonna ostin korvikkeiksi Cliniquen Instant Lift for Brows sävyssä 02 Soft Brown ja Shiseidon Natural Eyebrow Pencilin sävyssä Deep Brown. Kummassakin sävy muistuttaa hyvin paljon tuota Lumenen harmaanruskeaa - eli vinkiksi muillekkin harmaanruskea-kulmaisille..!

Cliniquen "kynä" on siis tuollainen kaksipäinen hylsy, jossa toisessa päässä on esiinpyöritettävä (itsestäänteroittuva?) kulmaväri, ja toisessa päässä puikkomainen highlighter. Kulmaväri on tosi pehmeää ja kuluu erittäin nopeasti - päivittäisessä käytössä tuskin kestäisi pariakaan kuukautta! Pysyy kuitenkin pehmeyteen nähden suhteellisen hyvin mutta väri muuttuu päivän myötä vähän liiankin tuhkaiseksi  ??? Sävy on myös ehkä vähän tummempi kuin Lumenen kynässä.. Puikkomainen highlighter on musta tosi turha enkä osaa sitä oikein käyttää ainakaan kulmien meikkauksen yhteydessä..

Shiseidon kynä tuntui taas alkuun tosi kovalta ja melkein puuvärimäiseltä, mutta käytössä pehmentynyt tosi sopivaksi, kuitenkin ehkä hiukan kovempi kuin Lumenen vanhanmallinen kynä. Sävy on tosi vastaava kuin Lumenen harmaanruskeassa! Tän mä olen itse ottanut vakkarikäyttöön Lumenen korvikkeeksi eikä ole mitään moitteita, kynäkin kestää varmaan taas pienen ikuisuuden!  :)
1c M ii BSL

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #469 : 28.01.12 - klo:01:45 »
Pinseteistä, pitkään oli perinteiset Tweezermanit, sitten ne teräväkärkiset samanmerkkiset joilla revin nahankin irti ja nyt olen siirtynyt Sally Hanseniin. Näissä on tosi kapea kärki ja ote tarkka, kullattu kärki kuulemma, ja nämä ovat ensimmäiset koskaan koittamani niin tukevan otteen antavat pinsetit että saan vihdoin irti ne hiuksenhienot lyhyet karvat kulmakarvojen välistä (ja minun tapauksessani puoleen väliin otsaa) ilman partaveistä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #470 : 29.01.12 - klo:13:28 »
^Saako Sallyn pinsettejä ostettua Suomesta? Oon pitkään miettiny Tweezermaneja, mutta niissä tökkii hinnat, Sally Hansen olisi varmaan edullisempi.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #471 : 29.01.12 - klo:23:13 »
Huuto.netistä bongasin omani mutta Prettyyn voi näköjään luottaa, ainakin joitain malleja on http://www.pretty.fi/sally-hansen-m-49.html
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #472 : 30.01.12 - klo:10:21 »
^Kiitos. Pitää kattella tuolta, jos pistäis tilausta sisään  :)

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #473 : 30.01.12 - klo:13:46 »
Olis itselläkin pinsettien hankinta ajankohtaista. Ulkoilta tilatut tweezermanit löytyy, mutta ne on jo ihan tylsät eikä niitä varmaan kai pysty laittaa teroitettavaksi ku ei o suomesta hankittu. En tosin oikein noiden teroituspolitiikasta tiedä. Pitänee hieman pohtia mitkä sitten hankkisi.
Kulmakarvakynien kanssa oon ollu nii juttunut YSL kynään, sävyyn 5, mutta nyt joku aika sitte ostin alesta sensain kynän sävyssä harmaanruskea, joka on oikeestaan tosi kiva sävy kanssa ja ei tartte teroittaa kun automaattinen. Voisin ostaa toisenkin kunhan tuo loppuu. Tosin pitää vielä ennen uuden hankintaa käyttää yksi varastossa oleva ysl :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #474 : 03.02.12 - klo:21:02 »
Nyt on eka kerta takana Sally Hansenien kanssa. Tässä mun mallissa ei kyllä näy kullattua kärkeä, mutta tarkat nää on, ekaa kertaa sain kaikki vaaleet haituvatkin pois, sellaset mitkä näkyy vaan tietyssä valossa ja peiliä oikessa kulmassa kallistettaessa  ;D
Varsi on sen verran iso, että tosta saa oikein tukevan otteen ja kärjet osuu täsmälleen kohdakkain. Oikein toimivat ja laadukkaan oloset alle seittemän euron pinseteiksi!

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 10.03.12 - klo:13:33 »
Ostin Shiseidon kulmakynän Lumenen vanhanmallisen kynän korvaajaksi, mutta ei tästä kyllä siihen ole. Shiseidossa sävy (Deep Brown) on tosi lähellä Lumenen kakkossävyä, muuta hyvää sanottavaa kynästä ei sitten olekaan. Väriä irtoaa jotenkin ihan liikaa, vaikka kynän pitäisi olevinaan olla kova. Vaikka kuinka yrittäisi vain hyvin hennosti painaa, on lopputuloksena aivan liian tummat kulmat, jotka näyttävät luonnottomilta. Lisäksi kynän toisessa päässä oleva pieni harja on ihan liian pehmeä, jotta siitä olisi kulmien harjauksessa ja värin tasoittamisessa mitään hyötyä :-\.

Olisiko teillä suositella kulmakynää, joka olisi lähellä tuota Lumenen kakkossävyä ja josta väriä ei irtoaisi niin helposti? Tärkeää olisi tosiaan, ettei kynä ole vahamainen ja jätä ikäviä paakkuja levitettäessä.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #476 : 10.03.12 - klo:14:56 »
Ostin Shiseidon kulmakynän Lumenen vanhanmallisen kynän korvaajaksi, mutta ei tästä kyllä siihen ole. Shiseidossa sävy (Deep Brown) on tosi lähellä Lumenen kakkossävyä, muuta hyvää sanottavaa kynästä ei sitten olekaan. Väriä irtoaa jotenkin ihan liikaa, vaikka kynän pitäisi olevinaan olla kova. Vaikka kuinka yrittäisi vain hyvin hennosti painaa, on lopputuloksena aivan liian tummat kulmat, jotka näyttävät luonnottomilta. Lisäksi kynän toisessa päässä oleva pieni harja on ihan liian pehmeä, jotta siitä olisi kulmien harjauksessa ja värin tasoittamisessa mitään hyötyä :-\.

Olisiko teillä suositella kulmakynää, joka olisi lähellä tuota Lumenen kakkossävyä ja josta väriä ei irtoaisi niin helposti? Tärkeää olisi tosiaan, ettei kynä ole vahamainen ja jätä ikäviä paakkuja levitettäessä.

Sävystä en osaa sanoa, mutta Make Up Storen kulmakynät on todella vahamaisia ja kovia. Kannattaa katsastaa joku sieltä löytyisi sopiva sävy.

Poissa Butterfly

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 11.03.12 - klo:09:44 »
^ Hakusessa olisi tosiaan sellainen kynä, joka mielellään ei olisi kovin vahamainen. Vahamaisista kynistä kun tahtoo aina jäädä sellasia ikäviä väripaakkuja laitettaessa ja niistä usein irtoaa liikaa väriä minun makuuni.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 11.03.12 - klo:12:57 »
^ Mä käytin joskus vuosia sitten YSL:N kulmakynää ennen kuin siirryin Lumenen 2-sävyyn. Muistaakseni YSL: kynä oli laadultaan aika kova ja kuiva. Sävy varmaan jotakin tuonne kakkosen suuntaan - en tosin muista mikä sävynro itselläni oli, mutta jokin selkeä ruskea, mutta ei aivan tumma. Toisessa päässä siinä on sellainen ripsivärimäinen kierreharja, jonka päällä on korkki. Muistaakseni tosi toimiva kulmien ojenteluun! Voisin itsekin tuon taas katsastaa, kun ei tuo Lumenen uudistettu versio ole mullekaan se toimivin.  Tosi helposti sillä saa liian tummat kulmat.  :-\

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #479 : 11.03.12 - klo:13:23 »
^^ Entä Shu Uemuran Hard Formula Eyebrow Pencil? Löysin tuon aikoinaan Pixiwoon Youtube -videosta, mutta en tullut koskaan itselleni hankkineeksi. Kynän väri tarttuu vain karvoihin (eikä siis ihoon) ja mun kulmakarvat taas ovat sen verran harvat että olisi luultavasti näyttänyt itselläni oudolta.

En tiedä, mistä tuota nykyään saisi edullisesti  - Brigette's Boutiquessa tuota joskus oli, mutta ei näköjään löydy enää :/
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."