Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 210627 kertaa)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #540 : 25.01.13 - klo:08:27 »
^Kaveri laittoi paksut vanat vaseliinia kulmakarvojen alle, ettei väri vain valu silmiin. Näytti toimivan!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 25.01.13 - klo:08:34 »
Minua pelottaa, että ne kulmakarvat tippuu pois tuosta hiusväristä ja näytän ihan Saimi Hoyerilta  :O

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 25.01.13 - klo:08:53 »
 ;D No ei varmana tipu. Olennaista tuossa hiusvärikokeilussa lienee, se, että iho on kuiva, ei laita väriä liikaa ja muistaa tarkkailla tilannetta peilistä aina välillä. Olen tuota joskus kauan sitten itsekin tehnyt, vaikkei sitä suositella...

(En kyllä tajua miksi, minulla on ihan riittävän tummat kulmat  ::))
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #543 : 25.01.13 - klo:09:10 »
Ei tarvitse pelätä, eivät kulmakarvat satunnaisesta värjäämisestä tipu/ohene, omani ainakaan  :)  Kannattaa tosin laittaa väri kulmiin vasta viimesten 10min aikana, pikavärien kanssa pari minsaa ennen pesua.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 26.01.13 - klo:12:33 »
Värjäsin kulmakarvat tänään samalla värillä kuin tukkani ja hyvät tuli  ;D Piti pitää 2 x 10minuuttia, että muuttuivat oransseiksi. Saa nähdä kauan tämä ilo oikein kestää ja milloin pitää taas värjätä.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #545 : 26.01.13 - klo:23:26 »
Nyt olisi juuresten apu kipeästi tarpeen! Minulle on viimeaikoina iskenyt kauhea ahdistus kulmakarvoistani (tai oikeastaan niiden olemattomuudesta). Kulmakarvani ovat todella vaaleat ja harvat, eikä niitä näytä kasvavan tarpeeksi edes muodostamaan kunnollisia kulmakarvoja, vaan kulmani ovat vielä todella ohuet. Lisäksi nuo vähäiset kulmakarvani ovat niin itsepäisiä että sojotavat käytännössäkatsoen suoraan eteenpäin eikä mikään muotoon kampaaminen tule kuuloonkaan. Olen koittanut värjäämistä, mutta kaikilla väreillä on tullut liian harmaat kulmat, ja lisäksi olen kehittänyt jonkun yliherkkyyden kulmien värjäysaineisiin, joten sekään ei sovi  :'( Oman haasteensa asettaa myös kulmieni väri, sillä minulla on kuparinpunaiset hiukset, joten kulmien pitäisi sopia punertavaan, mutta ei tummaan hiustenväriin.

Olen tähän asti käyttänyt Rimmelin kulmakynää ja "täyttänyt" ja tuuheuttanut kulmia, mutta ihoni on niin rasvoittuva, että jos kulmia vahingossa vähänkään pyyhkäisee, on väri tipotiessään.  :-\ Lisäksi olen laittanut kulmiin kulmakarvageeliä, joka auttaa vähän tuon karvojen joka suuntaan sojottamisen kanssa. Nyt kaipaisinkin siis tuotesuosituksia ja yleisiä vinkkejä siihen, mitä näiden haituvien kanssa pitäisi tehdä!
Oletko kokeillut värjätä kulmia jollain kasviväreillä, vaikka Santella ja mitä niitä nyt muita on? Niillä luulisi saavan ainakin punertavaa sävyä. Voi olla vähän kikkailua, mutta ainakin olisi allergisoimaton vaihtoehto, jos kerran normiväreihin reagoit. Ja jos sulla on rasvoittuva iho, niin ehdottomasti suosittelen puuterimaista tuotetta kynän sijaan. Esim. Viva la Divalla on lämminsävyinen kulmaväritrio.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 27.01.13 - klo:08:38 »
Minkä väriset kulmat ylipäänsä sopii mihinkin hiusväriin? :D
Voisi taas luulla että luonnollinen hiusväri + luonnollinen kulmaväri on mahdollisesti se parhaimman näköinen yhdistelmä jos kulmakarvoja on valmiiksi sen verran että erottuu ja näkyy ilman laittamistakin. Mutta onko jotain ns. yleispätevää, suuntaa-antavaa "sääntöä" jonka mukaan kannattaisi esim juuri se kulmakynä valita? Meneekö lämmin hiusväri parhaiten lämpimien kulmien kanssa yhteen jne..

No varmaan juuri näin, lämmintä lämpimään hiusväriin ja viileää viileään. Muuten minusta kulmakarvojen kanssa kasvot ja meikkaustyyli sanelee enemmän kuin hiukset.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #547 : 27.01.13 - klo:08:59 »
^^ Kiitos vinkistä Kathy, en ole tullut edes ajatelleeksi kasvivärejä! En ole ennen moisten käytöstä kulmiin kuullutkaan, mutta voisin perehtyä asiaan, josko niistä olisi apua :)

Ja jotenkin musta valitettavasti tuntuu, että puuterimaiset värit pysyy näissä kulmissa vielä huonommin kuin kynät, sillä olen tuon Viva la Divan kokeillut, eikä se kyllä minulla toiminut  :P Väri oli liian harmaa, ei pysynyt kummoisesti ja kulmista tuli aina jotenkin jauhoisen näköiset, vaikka en mitenkään paljoa laittanut  ??? Nyt tuo Rimmelin kynä - Lumenen geeli -yhdistelmä on toiminut hiukan paremmin, mutta ei sitä koskaan tiedä jos tuo on vain väliaikaista...
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 27.01.13 - klo:13:06 »
Mulla on kirkkaanpunainen tukka, olen värjännyt (harvat) kulmakarvani mustiksi ja piirrän ruskealla/tummanruskealla päälle. Näyttää hyvältä mun tyylissä, vaikka eihän se luonnollisen näköinen tietenkään ole. :)
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 05.02.13 - klo:18:13 »
Kysymys kulmien värjäämisestä kotona. Onko riskiä, että värin pesee pois liian ajoissa (1-2min) niin, että väri onki jotain ihan muuta kuin ruskea (vaikkapa vihreä?)  ;D Vai meneekö se niin, että väri on sitä vaaleampi mitä lyhyemmän aikaa se on saanut vaikuttaa?

Miten estää, ettei kulmista tule punaisia tai sitten toisaalta mustia? Onko olemassa hyvää tummanruskeaa väriä vai kannattaako suosiolla sekoittaa ruskeaa ja mustaa keskenään? Olen aika vaalea enkä halua mitään kovin dramaattista muutosta.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #550 : 05.02.13 - klo:18:19 »
^Mä olen vaalea ja olen välillä värjännyt perus RefectoCilillä, josta olen valinnut 3.1. eli vaaleanruskean. Sillä saan väriä kulmiini, muttei kuitenkaan mitään liian tummia tai dramaattisia kulmia. Samalta merkiltä löytyy myös tummempaa ruskeaa ja mustaakin kai, mutta pysyn suosiolla tuossa vaaleassa sävyssä. Tosin viime aikoina olen ollut tosi laiska kulmien värjäämisen suhteen.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 05.02.13 - klo:18:24 »
Lyhyemmällä vaikutusajalla tulee vain vaaleampi väri. Tosi vaaleille suosittelen Refectocilin vaaleanruskeaa ( Licht Braunia, sävy 3.1 ), jota kylläkin tosi harvoissa liikkeissä tarjolla. Seuraava on sitten se ruskea. Mustaa lisäämällä saat kyllä jo aikamoiset Riitta Väisäset / Breznevit aikaan. Suositus yleensä on että kulmat olisivat korkeintaan 1-2 astetta hiusten sävyä tummemmat. Tietysti sitten kokonaisuus riippuu persoonasta ja omasta mausta millaisina kulmansa haluaa. Nykyään on kyllä todella vaaleita kulmia, kuten vaikka Laura Birnillä Jussi-gaalassa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 05.02.13 - klo:19:52 »
Okei, kiitos vinkeistä. Kuinka punainen tuo vaaleanruskea 3.1 on? Mä otan nimittäin mielummin vaikka mustat kulmat kuin punaiset.. Nettiä selaillessa tuli vaan eteen tuo mustan ja ruskean sekoittaminen keskenään, siitä idean oikestaan sain. Nojuu mutta ehkä ryhdyn metsästämään tuota 3.1. Saakohan sitä muuten Tallinnasta esim Kaubamajasta? Olen menossa sinne tuossa parin päivän päästä ni tuli vaan mieleen josko sieltä löytyisi paremmin.

edit: Mulla on siis vaalea iho, tukka vaaleanruskea. Onko tuo 3.1 siltikin hyvä?

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 05.02.13 - klo:20:00 »
Ei se vaaleanruskea omasta mielestäni mitenkään punainen ole. Muistaakseni Refectocililla on myös kastanjanruskea väri, joka on lämpimämpi kuin vaalea tai tumma ruskea. Sitä sävyä ei kai myydä suoraan kuluttajille. Kuten ei myöskään harmaata, jota itse käytän.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 05.02.13 - klo:20:01 »
Jos liiallinen tummuus ei kerran haittaa niin osta se normiruskea. En usko että sillä liian tummaa saat kuitenkaan. Jos on liian punertava tai liian vaalea niin voit sekoittaa jatkossa siihen mustaa. Vaaleahiuksiselle tuo 3.1 on sopiva, tai jos muuten on hennot värit.

^Mistä tilaat harmaata, itselle voisi nykyään olla sopivampi kuin nuo ruskeat.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.