Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 221905 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #600 : 16.05.13 - klo:20:51 »
Hirvittävä kulmakarvakriisi! Olen tottunut nyppäisemään päivittäin muutaman hajakarvan / kasvua yrittävän uuden jouhen - ja nyt kun pinsetit ovat mäsänä kulmakarvat ovat metsittyneet viikossa  ;D. Tulisivatpa uudet pinsetit tänään!

Kokeile rihmaa. Sillä lähtee sekä paksummat karvat, että haivenet. Sattuu kyllä niin vietävästi verrattuna pinsetteihin, mutta lopputulos on paljon siistimpi. Minäkin olen vannoutunut pinsettien käyttäjä, mutta nuo kulmapuskat tuppaa kasvattamaan myös sellaista valkoista karvaa, joka ei halua tarttua pinseteihin. Rihma toimii parhaiten niihin parhaiten.

Onko täällä muuten noita tussikyniä pidempään käyttäneitä? Onko toiminut?

Itse olen pitkään käyttänyt lähes pelkästään puuterimaisia värejä, suosikkeina aikaisemminkin mainitut MAC Copperplate luonnollisempaan ja Coquette voimakkaampaan lopputulokseen, mutta tussia voisi joskus kokeilla.

Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia. En ole kokeillut tusseja, koska ihoni on rasvoittuva ja käytän meikkivoidetta. Pelkään, että kulmatussi menee tukkoon. Olen joskus saanut rajaustussinkin tukittua, niin miksen sitten kulmatussia. Kulmien alueella on kuitenkin meikatessa enemmän rasvaa tms. kuin silmäluomilla. Nimim. "Pelkäänkö turhaan"

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 16.05.13 - klo:20:56 »
Aaah, sainkin Tweezermanini tänään! Ei tullutkaan Leonid Brezhneville kisaajaa  :P. Mutta ovathan nämä erinomaiset pinsetit - jämäkät ja tarkat.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #602 : 17.05.13 - klo:12:17 »
Mä vähän ihmettelen (ja kadehdin) tuota, että teillä kasvaa vielä kulmakarvat nyppimisestä huolimatta. Mun ei tarvitse kuin ehkä kerran kuussa nyppäistä yksittäinen hajakarva, kun niitä ei vain yksinkertaisesta kasva enää.

Ja tämähän ei todellakaan ole mikään positiivinen juttu, koska nuorempana tuli nypittyä kulmakarvat lähestulkoon olemattomiin. :(
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 17.05.13 - klo:12:30 »
Täytyy olla tyytyväinen omiin kulmiin kun ovat luonnostaan ihan kivan näköiset tummuuttaan myöten. Musta ei olisi piirtämään niitä, en usko että millään saisin itseni näyttämään ihmiseltä itsepiirrettyjen kulmien kanssa :D

Vähän kuitenkin täydentelen kynällä kulmia ja edellämainituista vinkeistä nappasin puuvärikynän kokeiluun, tulee kyllä kivaa jälkeä! :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 17.05.13 - klo:19:35 »
Mä vähän ihmettelen (ja kadehdin) tuota, että teillä kasvaa vielä kulmakarvat nyppimisestä huolimatta. Mun ei tarvitse kuin ehkä kerran kuussa nyppäistä yksittäinen hajakarva, kun niitä ei vain yksinkertaisesta kasva enää.

Ja tämähän ei todellakaan ole mikään positiivinen juttu, koska nuorempana tuli nypittyä kulmakarvat lähestulkoon olemattomiin. :(

En tiedä onko nuoruuden teoilla lopultakaan paljoa merkitystä tässä asiassa. Olen nyppinyt kulmiani jo kohta 30 vuotta ja vielä hajakarvoja saa nyppiä päivittäin. Lisäksi karvat kasvaa miehekkään pitkiksi, ellen trimmaa niitä säännöllisesti saksilla. Silti kulmat ei ole mitenkään tuuheat. Aukkoja on siellä täällä ja väärän karvan nyppäisy tai katkaisu voi paljataa ihan uuden loven kulmakarvastossa.  :3

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 17.05.13 - klo:22:56 »
^ Mun kohdalla kyllä selkeästi on. Ilmeisesti karvatupet ovat jossain vaiheessa luovuttaneet kokonaan ahkeran nyppimisen seurauksena. Huomaan saman myös säärikarvoissa, jotka ovat epiloinnin myötä harventuneet selkeästi. Se nyt on toki ainoastaan hyvä juttu.

Ehkä mulla on sitten jotenkin poikkeuksellisen heikot karvatupet tai jotain. :P
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 18.05.13 - klo:09:58 »
Mun kohdallani ei ole puhettakaan kulmakarvojen muotoilusta, nypin vain selkeät hajakarvat pois ja jäljelle jää ohut ja harva raita. Se ei ole muuttunut vuosien varrella mutta ehkä ne hajakarvat kasvavat vähän vähemmän sisukkaina takaisin nykyään. Pituutta joudun trimmaanaan vähintään parin viikon välein, käytän siihen miehen partakonetta, jossa on sellainen pituudensäädin. Paljon helpompaa kuin kamman ja saksien kansaa säätäminen.
Raitoja käpälään!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #607 : 18.05.13 - klo:12:14 »
Mulla on kyllä ihan selvästi harventuneet kulmat liiallisen nuoruudessa tapahtuneen nyppimisen seurauksena. Toisaalta kulmissa on nyt hyvä muoto, ja jos vain nyppään hajakarvat pois (joita kasvaa nykyään enää todella vähän) niin se on siinä. Eli tavallaan ihan hyväkin, että eivät ole sellaiset puskat, kuin nuorena.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 21.05.13 - klo:09:40 »
"Vahvoissa" karvatupissa on ikäväkin puoli. Minäkin epiloin sääriäni melko pitkään, lopulta tuloksena oli punaisiksi ärtyneet karvatupet, kiva kanankoipiefekti - kesti tosi kauan parantua ja edelleen ärtyvät helposti. Ja nyt kun höyläystä taas on takana vuosia, voin sanoa ettei epilointi heikentänyt karvankasvua säärissä lainkaan  ::).

Minulla on kyllä suhteellisen ongelmattomat kulmat kaikkiaan, niissä on hyvä perusmalli ja riittävästi tuuheutta. Eivät vaadi ylläpitoon muuta kuin tuota säännöllistä, muotoalueen ulkopuolelle kasvavien hajakarvojen nyppimistä ja kevyttä tummennusta ja selkiyttämistä meikkiin. Etenkin kulmakarvan ulkoreuna häviää tällaisella viileällä ristiverisellä helposti ilman meikkiä - ja kyllä tuo sisäkulmakin näyttää paremmalta, kun sitä vähän viitsii tehostaa. Ulkokulmasta tulee myös helposti pyyhkäistyä puuterimainen väri pois - siksi mietiskelen noiden tussien kokeilua. Tosin MACin peruskulmakynä sävyssä Taupe on aika mainio sekin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #609 : 21.05.13 - klo:13:08 »
Mulla on kulmat aika harvat, etenkin toinen. Lisäksi ovat erimuotoiset kun karvat kasvaa eri lailla.. Onneksi tilasin ne Dermosilin kulmakynät, nimittäin Fair-sävy on tosi hyvä itselleni! Sitä voi laittaa vaikka meikittömään naamaankin paikkaamaan kulmakarvojen koloja, ja silti näyttää tosi luonnolliselta. Myöskin arkimeikissä saan tuolla sopivan vaaleat kulmat. Tummempi väri medium on myös kiva sävy, mutta tykkään itse vaaleammista kulmista. Mediumia siispä silloin kun tulee laittauduttua enemmän :) Ei mennyt rahat hukkaan kun molemmat kynät maksoivat vähän päälle 5 e + postarit  :D
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #610 : 07.06.13 - klo:22:26 »
Mulla kesäisin hikoaa ja sitten kutiaa kulmat jotenkin jos niissä on jotain meikkiä. Täytyy aina kesäisin värjätä niitä vähän tummemmiksi, mutta olisi kyllä mukavaa jos ne ei näyttäisi niin harvoilta silloin. Jotain väriä tarttis vähän pystyä laittaan että ne olis tasasemmat. Onko muilla kulmakarvojen kutinaa ja hikoilua kesäisin? Talvella ei näin käy, joten kai se täytyy olla jotain tohon ilman kuumuuteen ja hikoamiseen liittyvää. Allergioita ei ole.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #611 : 19.07.13 - klo:20:46 »
^ Mulla kutiaa tosi paljon, mutta tuosta hikoilusta en tiedä ;o Se kutina on kyllä tosi rasittavaa, varsinkin kun itse piirrän kulmat ja sitten jos rupiaa kutkuttamaan niin ei auta ku kärsiä ::)
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #612 : 22.07.13 - klo:09:39 »
Mulla ei kyllä ole koskaan kutissut. Olisiko kyse kuitenkin siitä, että iho on kulmien alueella sen verran kuiva. Silloin voisi ainakin jotain rasvaa laittaa siihen. Kävisikö joku värillinen kulmakarvageeli? Se voisi ehkä tuoda tuuheutta. Ainakin se tarttuu helpommin sellaisiin vaaleisiinkin karvoihin?
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 25.07.13 - klo:12:14 »
Olisikos jollain selektiivisellä sarjalla kulmakynää, jota ei tarvitse teroittaa? Lancôme on lopettanut omansa ja uutta kaivataan tilalle.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa amelié

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #614 : 25.07.13 - klo:12:24 »
^ Sensailla on ainakin. Värejä on muistaakseni vain kaksi, mutta toinen on ihan loistava kylmä harmaanruskea. Macillä on myös ulosrullattavia(?) kyniä ja enemmän värivalikoimaa. Sensain kynissä on kätevästi mukana myös kulmaharja.