Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 227770 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #630 : 12.11.13 - klo:09:36 »
Osaisiko joku antaa vinkkiä puuterimaisesta kulmaväristä? H&M kaupan valikoimissa oli kauan aikaa sitten hyvä väri, mutta taitanut poistua valikoimista aikaa sitten? Marketista saatava, edullinen, värinä joku keskiruskea.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #631 : 12.11.13 - klo:12:17 »
^^
Mä suosittelisin kokeilemaan Yves Rocherin kulmakynää! Ostin omani noin kaksi viikkoa sitten sävyssä harmaanruskea ja on kyllä hyvä sävy suomalaisille perus maantiekulmille :D Koostumus on kova ja kuiva, joten väriä lähtee kerralla vähän. Kun käteen yritin kaupassa vetää testeristä viivoja niin ei meinannut tarttua mitään. Myyjä suositteli testaamaan kulmiin ja testasinkin ja niihin väri tarttuu, mutta maltillisesti ja sitä voikin sitten halutessaan kerrostaa tummemmaksi. Lopputulos on aina ollut luonnollinen vaikka olen aika käsi kulmien kanssa :)

http://www.yves-rocher.fi/control/meikit/kulmakynat/kulmakyna/?cmSrc=Category
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #632 : 12.11.13 - klo:14:07 »
^komppaan edellistä! Se on paras kulmakynä mitä olen kokeillut! Väri on juuri hyvän harmaanruskea ja minulla joka värittelee kulmia harvoin kynä kestää ikuisuuden!  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 12.11.13 - klo:17:38 »
Tipson ja Mimi: Hei kiitos teille kovasti, mulla alkaa nyt Y. Rocherin valikoiman syynääminen, mitä muuta kivaa tilaisin ton kulmakynän lisäksi  :ts
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #634 : 12.11.13 - klo:18:55 »
Kiitos vinkistä, tuo menee seuraavaksi kokeiluun!
Ostin joku aika sitten YSL:n kulmakynän, joka on mielestäni miellyttävän kova ja vahamainen, ja sopiva sävykin löytyi. Tästä saattaa jopa tulla uusi vakkari Make Up Storen kynän tilalle.
Lisäksi olen käyttänyt MAC:n puuterista kulmakynää ja siitäkin tykkään muuten, mutta tarpeeksi vaaleaa sävyä tästä tuotteesta ei oikein löytynyt. Koostumus tässä on kyllä hyvä.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 13.11.13 - klo:14:25 »
^ YSL:n kulmakynä on aivan mahtava, ja se vitossävy on mulle täydellinen! Olen tainnut vihdoinkin löytää unelmieni kulmakynän :D
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 16.11.13 - klo:09:22 »
Minulla oli MACin kulmakynä, varmaankin vahamainen versio. Sävy Taupe oli erinomainen, mutta koostumus oli sen verran pehmeä, että kynästä jäi helposti vähän ruma jälki. Huolella käytettynä hyvä kynä - ja värjää kauniisti myös pelkkää karvaa, jos sillä tavalla haluaa tummentaa vaaleita kulmia.

Ostin nyt IsaDoran vaaleanruskean, jota oli joskus aikaisemminkin kehuttu. Tämä on kyllä hyvä kynä, kovahko, ei lainkaan punertava harmaanruskea ja sävyn tummuusastekin sopii varmasti monelle, ei ole kovin tumma. Tällä saa salamana siistit arkikulmat ja kynää uskaltaa käyttää myös puolipimeässä, ei jätä samanlaisia kökköjä kuin tuo MAC. Bonusta kynän harjasta.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 19.11.13 - klo:20:12 »
Mäkin ostin Yves Rocherin kulmakynän harmaanruskeana. Tosi hyvä! Sävy on ihan nappi tällaiselle tummanvaalealle. Koostumus on sopivan kova. Jouduin hylkäämään vuositolkulla käytössä olleen Lumenen kulmakynän, kun koostumus on muuttunut jossain vaiheessa ihan älyttömän pehmeäksi.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 20.11.13 - klo:22:08 »
Vau, luin ketjua pitkän pätkän, ja eipä olisi ikinä tullut mieleenkään kokeilla lyijykynää, saati puuvärikynää, kulmien piirtämiseen. Kuulostaa ihan tavattoman epäkäytännölliseltä ja epämukavalta, mutta ihan pakko joskus kokeilla..

Rakastan paksuja, tuuheita ja tummia, mutta siistejä ja hyvän muotoisia kulmakarvoja. Olen taipuvainen vähän ylikorostamaan omiani, mutta tykkään lähes aina ihan hirveästi vaaleiden hiusten ja tummien kulmakarvojen kombosta. Kulmakarvojeni luontainen muoto on hyvä, mutta ne ovat turhan harvat ja niissä on aukkokohtia.

Paras yksittäinen kulmatuote ikinä on the Body Shopin kahden sävyn kulmakarvaväripaletti. Niitä saa kolmessa eri sävyparissa. Tummahiuksisena käytin tumminta, vaaleana keskimmäistä. Kahdesta värinapista saa sekoteltua täydellisen sävyn, ja pigmenttiä ja pysyvyyttä on ihan hurjasti.

Viimeisen tBS-paletin loputtua päätin kuitenkin kokeilla jotain uutta. Rimmelin kulmakynällä kulmien muotoilu on todella nopeaa, kynä ei ole liian kova, mutta ei liian pehmeäkään. Nykyisessä kulmakarvarutiinissani muotoilen kevyesti kulmat kynällä, piirrän täytettä aukkokohtiin, jonka jälkeen vielä jatkan toimenpidettä puuterimaisella kulmavärillä. Ihoni on hieman rasvoittuva, varsinkin otsasta, ja pelkkä kynä ei minulla pitkään pysyisi. Nyt käytössä on Misshan 2 sävyn kulmaväripaletti, jonka sävyt ovat hyvät, mutta pysyvyys ja pigmentti eivät tBS-setin luokkaa. Kun pohjana on kuitenkin jo kynä, vähempikin pigmentti riittää. Lopputulos taitaa olla aika hyvä, ainakin saan todella paljon kohteliaisuuksia kulmakarvoistani..

Make Up For Everin Aqua Brow on tosi hyvä tuote, mutta ihan sikakallis ja vähän vaikea käyttää. Se kuivuu nopeasti, joten se pitäisi levittääkin hyvin nopeasti, ja junttaa kyllä paikoilleen tosi kovasti myös silloin, kun sitä huitasee vähän ohi..

Hiusteni ollessa tummat värjäsin kulmat hiusvärillä hiusten värjäämisen yhteydessä, ja vaikka värjääminen ei auttanut kulmakarvojen aukkoihin ja harvuuteen, aina viikon-pari aamuisin pääsi kulmien meikkaamisessa kuitenkin vähän nopeammin. Nykyään käytän ihan kulmien värjäämiseen tarkoitettuja tuotteita satunnaisesti, mutta tuppaavat herkästi unohtumaan, vaikka aina vannotan itseäni, että joka toinen sunnuntai pitäisi aamujaan helpottaakseen muistaa. Muistin parantumista odotellessa..

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #639 : 26.11.13 - klo:21:52 »
Mulla oli aikoinaan tuo Make Up For Everin Aqua Brow, mutta mulla se ei pysynyt... lähti rullautumaan irti ihosta. Epäilen syyksi superrasvaista ihoani. Kuivemmalla iholla varmasti ihan huipputuote, mutta mulle se oli pettymys!

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 26.11.13 - klo:22:25 »
Tykkäisin lyijykynän lisäksi jostain tosi vaaleasta luomiväristä, jota voisin käyttää pehmeämmän vaikutelman luomiseen, mutta hyvää väriä ei tahdo löytyä. Kokeilin tänään pitkästä aikaa MAC Omegan viimeisiä murenia ja tulos oli nykyiseen makuuni liian tumma.
Raitoja käpälään!

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 27.11.13 - klo:18:50 »
Saako tätä Macin tuotetta vielä jostain, vinkkejä otetaan vastaan :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #642 : 27.11.13 - klo:21:15 »
Niille, jotka haluaa vaaleanharmaata/harmaata sävyä kulmiin: Mä oon siis käyttänyt Maybellinen kulmakynää sävyssä Grey ja nyt NYXin Auto Eyebrow Penciliä sävyssä Charcoal, molemmat perusharmaita ja hyviä kulmakyniä eikä hinnalla pilattu. Mutten siis missään nimessä piirrä kynällä kulmiin vaan "väritän" sitä kulmakynän harjaa sillä värillä ja harjaan siitä kulmiin. Tulee sävyä, mutta tosi luonnollisesti ja maltillisesti, tämän keinon ansiosta ei ole mulla koskaan ollut liian överit kulmat vaan nätin luonnolliset, näin mustahiuksisena ja nyt luonnollisessa vaaleassa :) Nyt vaan harjaan vielä vähemmän väriä siihen harjaan, kun vaalea oon ja tartten vaan vähän sävyä kulmiin. Sama toki toimii mattaisella harmaalla luomivärillä ja kulmakarvasiveltimellä, mutta mulle nopein ja helpoin keino on tuo. En tiedä selostinko sen edes kovin hyvin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 27.11.13 - klo:22:57 »
Kuulostaa hyvältä idealta, mutta mulla on niin harvat ja ohuet kulmakarvat että joudun aika paljon täyttämään koloja ja muotoilemaan, se ei taida tuolla tekniilla onnistua?
Raitoja käpälään!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #644 : 28.11.13 - klo:11:13 »
Ei mullakaan mitenkään paksut ja tiheät ole vaan aika hennot, mutta mun oma kulmien väri on niin vaalea, ettei se siksi varmaan haittaa lainkaan. Tuo kolojen täyttäminen onnistuis sillä kynällä ja muuten sitä harjaa vaan? Tai sitten kokeile harmaata luomiväriä, saa sekä sävyn, että kolot täytettyä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos