Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 227082 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #675 : 22.07.14 - klo:23:56 »
Ostin Yves Rocherin kulmakynän sävyssä Blond, ja tämä on kyllä ylivoimaisesti paras kulmaväri, mitä olen käyttänyt. Edeltä ketjusta näyttää löytyvän myös kehuja, ja oma kokemukseni on ihan vastaava: kuivaa ja siistiä jälkeä, mahtavat sävyt! Omat hiukseni ja kulmani ovat lämminsävyiset tummanvaaleat, ja sävy Blond istuu ihan identtisesti sekaan ilman turhaa punerrusta. Viileämmille sävyille oli seuraavana vaaleahko harmaanruskea, ja sitten vielä punertaville haaleahko kastanja ennen varsinaista perusruskeaa. Ihoni on tosi rasvainen, ja olen jo pitkään kokenut käytössä olleen Lumenen vahamaisuudessaan vastenmielisenä, mutta en ollut löytänyt edullisista merkeistä sopivampaa ja toimivampaa vaihtoehtoa kuin Lumenen vaalein sävy. YR:n kynä on jo ihan eri sfääreistä, aivan huipputuote! Todella luonnollinen lopputulos!
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 10.08.14 - klo:08:48 »
^Onkohan tuossa Yves Rocherin kulmakynässä myös tummemmat sävyt hyviä? Olen kuullut paljon hyvää tuosta Blond-sävystä, mutta se on minulle liian vaalea hiusten väriin verrattuna.

Kun tuota kulmakynää laittaa, eikö se kuulu häivyttää jotenkin (vai miten teette?) Jostain olen lukenut, että  "oikeaoppinen" kulmakynän käyttö menee niin, että piirtää sellasia pieniä viivoja sinne omien kulmien sekaan.
« Viimeksi muokattu: 10.08.14 - klo:08:50 kirjoittanut Kristiina »

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 10.08.14 - klo:10:39 »
Onkohan Seppälän kulmameikkipaletti mistään kotoisin? Siellä oli sellainen, jossa on useaa eri ruskean sävyä ja jotakin geeliä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 10.08.14 - klo:11:09 »
^Seppälän kulmameikkipaletista en osaa sanoa, en tiennytkään että sinne on tullut sellainen valikoimiin. H&M kulmameikkipaletti on ainakin toimiva, jos etsii ruskean eri sävyjä. Tämä paletti oli ainakin jonkun vuoden pois myynnistä, mutta nyt sitä sai taas ostettua. On pigmettistä ja riittoisaa, ja sävyistä saa sekoittamalla tai yksinään käytettynä hyvän sävyn.

Paletissa on kylmä tummahko ruskea, lämpimän sävyinen keskiruskea sekä hiekanruskea/vaaleanruskea väri. Käytän tuota vaaleanruskeaa ja keskiruskeaa sekoitettuna. Tosin vaaleanruskea menee yksinään käytettynä hyvin, ainakin arkimeikissä.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 10.08.14 - klo:11:58 »
Olen varmaan kehunut aiemminkin Inglotin kulmapalettiani, jonka olen hankkinut jo yli puolitoista vuotta sitten. Kulmavärieni tulee olla kylmän sävyisiä ja tarpeeksi vaaleita, sillä olen vaalea ja hiukseni ovat tuhkanvaaleat. Inglot palettiini valitsin kaksi kulmapuuteria ja yhden kulmavahan (joka oli kyllä niin susi, että sen voisi heittää pois). Sävyt, jotka valitsin ovat 560 ja 566.

560 on tummempi ruskea sävy, jota käytän lähinnä silloin kun haluan kulmieni kaaren olevan dramaattisempi. Sekin on sävyltään viileä ja uskon tämän olevan sellainen universaalisävy, jolla melkeinpä kaikki saavat kulmakarvoistaan luonnollisen näköiset. 566 on vaaleampi, todella viileänsävyinen ruskeanharmaa. Tietyssä valossa se näyttäisi taittavan melkeinpä lilaan, mutta tällä saan aikaan kaikista luonnollisimmat kulmat. Tuota käytän siis arkisin.

Kuvahan on paletista, kun olen sen juuri saanut. 566 sävy on nykyään ihan kuopallaan, mutta pohja ei vielä paista :P 560 sävyyn olen saanut käytön jälkiä, mutta kuoppaa en. Pitänee varmaan jossakin vaiheessa ostaa 566 sävystä nappi varastoon, sillä tuo on rakastetuin palettini ikinä :D Tuo paletti maksoi blogini mukaan silloin ostaessani 27€ ja ollut joka sentin arvoinen, vaikka tuo turha kulmavaha tulikin ostettua mukaan.

EDIT: nykyään nuo kulmakarvasävyt ovat neliönmuotoisia. Ihan vain tiedoksi, jos joku ihmettelee.
« Viimeksi muokattu: 10.08.14 - klo:12:00 kirjoittanut Muttu »
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 10.08.14 - klo:14:55 »
^Onkohan tuossa Yves Rocherin kulmakynässä myös tummemmat sävyt hyviä? Olen kuullut paljon hyvää tuosta Blond-sävystä, mutta se on minulle liian vaalea hiusten väriin verrattuna.

Kun tuota kulmakynää laittaa, eikö se kuulu häivyttää jotenkin (vai miten teette?) Jostain olen lukenut, että  "oikeaoppinen" kulmakynän käyttö menee niin, että piirtää sellasia pieniä viivoja sinne omien kulmien sekaan.

No ainakin minusta sävyvalikoima vaikutti todella hyvältä, ja kyllä niissä eri sävyissä varmasti ihan sama koostumus on (pigmenttejä lukuunottamatta, tietty). Kuten selostinkin, niin Blond-sävyn lisäksi on kolme selkeästi keskenään erilaista sävyvaihtoehtoa, yksi tuhkaisille sopiva, yksi punertaville sopiva ja yksi perus-tummanruskea. Ja Blond sopii tosiaan parhaiten kullan- tai oljenvaaleille. Luulisin, että mustahiuksinenkin saattaisi tulla toimeen tuhkaisella tai tummanruskealla vaihtoehdolla. Minkä väriset sun hiukset ovat?

(EDIT: No olisin voinut lukea tuon "5-asteisen ruskean"... :D Sopisikohan sulle sitten 03 tai 04? 03 on vaaleampi ja vähän punertava kastanja, 04 tummanruskea. Sävyt näkee täältä: http://www.yves-rocher.fi/control/meikit/kulmakynat/kulmakyna/?cmSrc=Category)

Mä vetelen kynällä lyhyitä vetoja karvojen kasvun suuntaisesti, ja harjaan lopuksi kevyesti harjapäällä. YR:n kynällä saan tällä tavalla kyllä luonnollisemman ja siistimmän lopputuloksen kuin millään muulla kynällä.
« Viimeksi muokattu: 10.08.14 - klo:15:04 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #681 : 10.08.14 - klo:19:05 »
^Kiitos :). Mulla on noin 5-asteiset hiukset tai vähän tummemmat nyt. Tuo 04-sävyinen kynä olisi varmaan sopiva. Pitää käydä katsomassa liikkeessä, kun täällä aika lähellä kuitenkin sellainen on.

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #682 : 15.08.14 - klo:20:33 »
Olen joutunut ostamaan aika monet pinsetit viime vuosien aikana. En edes muista mistä kuulin Tweezermanin pinseteistä mutta ajatus niiden ostamisesta palasi mieleen kun selasin Jolien verkkokauppaa ja sinne oli tullut myyntiin. Ensikokemus oli kyllä erinomainen, sain kaikki vauvahaivenetkin nypittyä vaivattomasti :) Ainoa asia mikä kaduttaa on se etten aiemmin jo ostanut näitä, saa nähdä kuinka pitkään säilyvät erinomaisina. Eikä passaa nyppiä karvasta ohi, sain kokea sen kipeästi ja jäljet ovat sen mukaiset  :D
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 17.08.14 - klo:02:22 »
Mä kävin testaamassa tuota YR:n kulmakynää, ja onneksi kävin liikkeessä enkä tilannut - ei ollut mun mieleeni sitten yhtään. Kokeilin jotain tummaa sävyä, mutta en saanut sillä kämmenselälle piirrettyä juuri mitään. Luonnollisen lopputuloksen sillä tosiaan varmasti olisi saanut, hädintuskin näkyvän..

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 17.08.14 - klo:03:11 »
^ Edellä ketjussa (lainaus alla) on muuten mainittu juuri siitä, että YR:n kynät eivät jostain syystä piirrä kädelle juuri mitään, mutta toimivat ihan mukavasti kulmissa. Näin oli omallakin kohdallani, ja ovat mielestäni käytössä aivan loistavia. Ainakaan itselleni luonnollinen lopputulos ei suinkaan ole yhtä kuin näkymätön. ;) Sen olen omalla kohdallani oppinut, että jos kulmakynä piirtää kädelle pehmeää, värikylläistä jälkeä, lopputulos kulmissa on yleensä näkyvän keinotekoinen ja ainakin rasvoittuvalla iholla päivän mittaan sottainen. Toki jotkut sitten nimenomaan tykkäävät piirretymmän näköisestä jäljestä, itse haluan tuuhentaa kulmani aidosti tuuhean näköisiksi ilman vahamaisuutta, ja se vaatii kuivemman kynän.

Mä suosittelisin kokeilemaan Yves Rocherin kulmakynää! Ostin omani noin kaksi viikkoa sitten sävyssä harmaanruskea ja on kyllä hyvä sävy suomalaisille perus maantiekulmille :D Koostumus on kova ja kuiva, joten väriä lähtee kerralla vähän. Kun käteen yritin kaupassa vetää testeristä viivoja niin ei meinannut tarttua mitään. Myyjä suositteli testaamaan kulmiin ja testasinkin ja niihin väri tarttuu, mutta maltillisesti ja sitä voikin sitten halutessaan kerrostaa tummemmaksi. Lopputulos on aina ollut luonnollinen vaikka olen aika käsi kulmien kanssa :)
1cFii, oma väri.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 17.08.14 - klo:03:22 »
Mulla kulmakynä on kulmamuotoiluni ensimmäinen vaihe, jolla piirrän täytettä koloihin ja hahmottelen kevyesti kulmakarvan ylä- ja alalaidat. Jatkan puuterimaisella tuotteella ja kulmakarvageelillä. Mun ensisijainen tavoite ei ole niinkään luonnollisen näköiset kulmakarvat, vaan tosi skarpit ja vahvat. En oikein pärjää kovien kynien kanssa, kun en saa niillä tarpeeksi skarppia jälkeä hinkkaamatta ihan raivolla, ja se raivokas käsittely tuntuu lähinnä irrottavan niitä omia kulmakarvoja (erityisen epätoivottavaa niissä kohdissa, joissa jo valmiiksi on aukkoja). Dermosilin ja Rimmelin kynät ovat olleet ihan jees, mutta etsin vielä sitä täydellistä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 17.08.14 - klo:03:48 »
^ No nämähän ovatkin sitten hyvin erilaiset tavoitteet, joten ei varmastikaan yhdestä kynästä ole kaikille voittajaksi. :) Mutta täytyy kyllä mainita, että luonnollisesta jäljestä tykkäävänäkin olen kyllä itsekin kokenut osan kuivemmista kynistä liian koviksi, ja ovat ikävästi hanganneet ja vieneet karvoja mukanaan, mutta YR ei ole omassa käytössäni tällainen. Kuivempien kynien sarjassa se on siis mainio. Itse lähinnä täytän sillä aukkoja ja syvennän sävyä, en piirrä varsinaisia linjoja ollenkaan, kun itse en tahdo niin skarppia jälkeä.
1cFii, oma väri.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 18.08.14 - klo:09:28 »
^Seppälän kulmameikkipaletista en osaa sanoa, en tiennytkään että sinne on tullut sellainen valikoimiin. H&M kulmameikkipaletti on ainakin toimiva, jos etsii ruskean eri sävyjä. Tämä paletti oli ainakin jonkun vuoden pois myynnistä, mutta nyt sitä sai taas ostettua. On pigmettistä ja riittoisaa, ja sävyistä saa sekoittamalla tai yksinään käytettynä hyvän sävyn.

Katsoin H&M:n palettia, mutta kaikki sävyt näytti siinä hirveän tummilta. Ostin sitten tuon Seppälän version. Se on mun eka oikea kulmameikkipaletti, niin en osaa kauheasti arvioida onko se erityisen hyvä tai huono kun ei ole vertailukohtaa. Tuossa vaalein väri näyttää tosi hailakalta, mutta sitten kuitenkin kulmiin laitettuna näkyy aika tummana. Onko se yleensäkin noin vai joku mun oma outous? Paletissa näyttää melkein ihon väriseltä, mutta kulmissa tosi ruskea.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 18.08.14 - klo:10:36 »
Kyllä myös oman kokemukseni mukaan kulmavärit näyttää vaaleammilta paletissa kun kulmiin laitettuna. :)
3a F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 25.08.14 - klo:15:40 »
^ Todellakin näin, albiinokulmaisena mulel melkein paletissakin olevat värit ovat liian tummia tai lämpimiä tai jotain muuta. Paras match on tällä hetlellä lyikykynä (pysyy tosi hyvin!) ja/tai hiukan kellertävämpi MAC Copperplate märällä viistopäisellä siveltimellä varovasti laitettuna.
Raitoja käpälään!