Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 227966 kertaa)

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #825 : 16.11.16 - klo:19:43 »
Mulla on tuolla 3D-/microblading-/karvatekniikalla toteutetut kestopigmentoinnit kulmissa, ja ihan siis käsin tehtiin, ei koneella. Kaksi käsittelykertaa takana (ensimmäinen keväällä, toinen kesällä) ja siltikään väri ei ole tarttunut tasaisesti. Talven aikana olisi tarkoitus tehdä kolmas käsittely. Oma ihoni on siis hyvin rasvainen ja tämä ilmeisesti nyt syynä siihen ettei väri ole tarttunut. Muutos on silti huima lähtötilanteeseen, jossa omat kulmat olivat hyvin epäsymmetriset, toinen korkeammalla kuin toinen.
Ensimmäisellä laitettiin pyynnöstäni kylmin väri mitä löytyi. Siinähän kävi sitten niin että se näytti miltei siniseltä keltaista ihoani vasten ja jouduttiin toisella kerralla laittamaan lämpöisempää sekaan.
1b F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #826 : 17.11.16 - klo:13:10 »
Mun neuvo on että kannattaa miettiä tarkkaan haluttu väri siltäkin kantilta että minkä väriset hiukset on mahdollisesti vuoden päästä. Ennemmin ottaa vähän luonnollisemman värin ja tummentaa jälkeä sitten kulmakynällä vielä päälle, kuin että vetää liian tummat.
Mä lopetin hiusten värjäämisen 2012 osittain koska olen niin laiska etten jaksanut sitä juurikasvurumbaa, hiukset siis tulee korkeintaan harmaantumaan jatkossa  :3 (toivottavasti ei ihan vielä kuitenkaan...) Mutta hiusten väriin sovittaminen ei ole siis ongelma. :)

Kulmakarvojen pätee kanssa sama laiskuusjuttu - tykkään huolitellun näköisistä kulmista mutta ei aina jaksaisi olla meikkaamassa niitä. Ja kun omat ei kerran luonnostaan kasva niin mietin että microblading voisi olla ratkaisu laiskuuteen. Nykyään kun en voi lähteä harvoine kulmineni lähikauppaa kauemmas meikkaamatta niitä, näytän ilman kulmia niin haamulta ;D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #827 : 17.11.16 - klo:19:44 »
Mullakin on koko elämän ollut aika samanlainen tummuusaste hiuksissa, puhtaasti laiskuussyistä :3 Väri on heittänyt pari kolme astetta suuntaan ja toiseen omasta tummuudesta, eikä varmasti tule sen enempää heittämäänkään. Yleensä paljon vähemmän, ei tarvitse värjätä niin usein 8)

Mää nyt päädyin laittamaan viestiä, vieläkö tuolle tekijälle oli aikoja vapaana. Jos on, niin se on menoa sitten ;D

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #828 : 18.11.16 - klo:13:07 »
^Jos päädyt menemään, raportoi tuloksia tännekin (kuvien kanssa jos haluat laittaa). Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia :)

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #829 : 19.11.16 - klo:21:55 »
Minuakin on tuo microblading jo hetken kiinnostanut, ja olenkin jo varannut ajan paikalliselle tekijälle (https://www.instagram.com/microblading_amsterdam/). Hän on kuitenkin niin suosittu, että viime kuussa aikaa varatessani sain ajan vasta helmikuulle! Joten sitä odotellessa. ;D Omat kulmani on todella vaaleat ja harvat, joten meikkaaminen aamuisin vie paljon aikaa eikä lopputulos ole ikinä erityisen kaunis. Olen parilla tuttavallani nähnyt noita kulmia niin juuri tehtyinä kuin haalentuneina, ja ovat kyllä tosi hienot hyvin tehtyinä. Haalentuneina ovat vähän kuin epätasaisesti värjätyt kulmat, eli rakosia saa täytellä. Luulen kuitenkin, että omalla kohdallani ovat helpommat meikata siinäkin tilanteessa kuin mitä omat kulmani ovat.

Laittakaa ihmeessä kuvia microblading-kulmista!
« Viimeksi muokattu: 19.11.16 - klo:21:58 kirjoittanut armi »
So it goes.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #830 : 19.11.16 - klo:23:56 »
ˆ On kyllä hänelläkin todella kivan näköinen jälki! Aika samaa tyyliä taidetaan hakea.

Mää olen nyt ensimmäisenä peruutusjonossa tammikuulle, on aika todennäköistä että saan ajan. Kuvia seuraa, kun aika vahvistuu :)

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 20.11.16 - klo:12:20 »
Mullakin alkoi nyt kiinnostamaan tämä. Omat kulmat kasvaa ohuina ja huonon muotoisina. Jos pitäisi valita yksi ainoa meikkituote mitä saa käyttää niin mulla se olisi ehdottomasti kulmakynä. Se tekee heti ilmeen huolitellummaksi kun kulmat on laitettu hyvin.

Ainoa ongelma tossa on se että miten turvonneet kulmat on käsittelyn jälkeen kun pitäisi kehdata töissäkin käydä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #832 : 20.11.16 - klo:14:03 »
ˆ Käsittääkseni kulmat eivät yleensä turpoa pahasti, mutta kuten tatuointia, niitä pitää rasvata ja varoa ja niihin tulee rupi joka hiljalleen irtoaa. Itsekin olen asiakaspalveluammatissa ja päätin yksinkertaisesti vaan sietää, että viikon tai kaksi kulmat eivät ole parhaimmillaan, muutenhan sitä voi meikata normaalisti.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #833 : 20.11.16 - klo:14:58 »
Muakin on alkanut tässä lähiaikoina kiinnostaa 3D-kulmakestopigmentointi. Mulla on harvat karvat ja niiden muoto on epäsymmetrinen, enkä koskaan saa luonnollisen näköistä lopputulosta, vaan kulmat näyttävät aina meikatuilta. En vain tiiä mikä tekijä olisi hyvä täällä Tampereella. Olen ollut KC Clinicillä asiakkaana ihokäsittelyiden takia, niin mietin uskaltaisinko mennä heidän kosmetologinsa käsittelyyn. Pitäisi vain nähdä enemmän kuvia laadun varmistamiseksi.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #834 : 20.11.16 - klo:19:50 »
Mullakin alkoi nyt kiinnostamaan tämä. Omat kulmat kasvaa ohuina ja huonon muotoisina. Jos pitäisi valita yksi ainoa meikkituote mitä saa käyttää niin mulla se olisi ehdottomasti kulmakynä. Se tekee heti ilmeen huolitellummaksi kun kulmat on laitettu hyvin.

Ainoa ongelma tossa on se että miten turvonneet kulmat on käsittelyn jälkeen kun pitäisi kehdata töissäkin käydä.

Omat kulmat olivat herkät ja kipeät parin ensimmäisen päivän ajan, mutta selkeää turvotusta ei ollut. Enemmän häiritsi se, että se kehittynyt rupi oli hyvin paljon tummempi, näytin ensimmäiset neljä päivää siltä kuin olisin piirtänyt palkkikulmat hiilellä  8)
1b F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #835 : 21.11.16 - klo:16:04 »
^Jaah, jos päädyn menemään microbladingiin niin pitää sitten varmaan meikata silmätkin tosi tummaksi noina ekoina päivinä että näyttää siltä että tää on ihan tarkoituksella tehty...  :3 ;D

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 22.11.16 - klo:17:24 »
Muakin on alkanut tässä lähiaikoina kiinnostaa 3D-kulmakestopigmentointi. Mulla on harvat karvat ja niiden muoto on epäsymmetrinen, enkä koskaan saa luonnollisen näköistä lopputulosta, vaan kulmat näyttävät aina meikatuilta.

Sama juttu täällä. Mä värjään kulmat aina kotona ja varsinkin silloin kun väri on vielä tummahko ja erottuu hyvin, se helpottaa kulmien meikkaamista todella paljon. Mun omat kulmat on ihan vaaleat ja näytän ihan kulmattomalta jos antaisin kulmissa olla oman luonnollisen värin. Kulmien meikkaamiseen menee kuitenkin aikalailla aikaa ja harmittaa erityisesti se, että haluaisin luonnollisen näköiset kulmat joiden kanssa ei tarvitsisi pelätä vesisateessa tmv. että ne jotenkin pyyhkiytyy pois.  ;D

Mä tykkäsin armin ja riinamin linkkaamien tekijöiden kädenjäljestä, tosi hyvännäköisiä pigmentointeja! Täällä mun paikkakunnalla kampaamo jossa käyn, on  kauneushoitolan puolella myös on alettu tekemään tällä tekniikalla kulmia, mutta toistaiseksi ainakaan kuvien perusteella jälki ei ole yhtä ammattitaitoista että uskaltaisin mennä ottamaan pigmentoinnit.
Tuoreista 3D-pigmentoinneista löytyy hyvin kuvia, mutta mua kiinnostaisi nähdä myös kulmat esim. parin vuoden päästä pigmentoinnista. Kuinka paljon väri on haalistunut jne. Mun mielestä pigmentointi maksaa sen verran paljon, että harmittaisi jos värit olisivat kahden vuoden päästä ihan haalistuneet.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #837 : 22.11.16 - klo:21:08 »
ˆ Kestoksihan luvataan 1-5 vuotta, joten mikään lopullinen ratkaisuhan pigmentointiin ei ole. Olettaisin kuitenkin, että vahvistuskäynti on halvempi, kuin alusta asti aloittaminen. Itse olen tyytyväinen, jos sen pari vuotta ovat siistit ja kohtalaisen näkyvät, vuoteen olisin hieman pettynyt. Todennäköisesti tulen jatkossakin hieman kulmia meikkaamaan, vaikka pigmentointiin ottaisinkin. Olen nyt ensimmäisenä peruutusonossa, joten enköhän ajan saa :ts

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #838 : 23.11.16 - klo:20:08 »
^ Juurikin näin. :) Mä katsoin tän mun paikallisen kauneushoitolan hintoja ja siellä kulmien vahvistus maksaa 250€ kerta ja vahvistusväliksi suositellaan kahta vuotta, mutta tokihan nämä on tosi yksilöllisiä juttuja että kuinka usein pitää käydä. Kahden-kolmen vuoden välein tuo vahvistuskerta olisi vielä ok, mutta tosiaankin kerran vuoteen tuntuisi jo liian tiheältä ja kalliiltakin.   :-\

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #839 : 28.11.16 - klo:21:02 »
Aaaaapua, tulipa sitten varattua aika 15. joulukuuta microbladingiin. Löysin Turun seudulta tekijän jonka käsiin uskaltaudun menemään (https://www.instagram.com/kauneussalonkiserenity/)... hiukan kyllä jännittää että miltä lopputulos näyttää, mutta kuvien perusteellä tuolta tulee hyvää jälkeä :)