Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 128817 kertaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #930 : 15.06.17 - klo:17:52 »
Onko kukaan käynyt microbladingissä Tampereella ja osaisi suositella tekijää?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 17.06.17 - klo:13:50 »
Mulle tehtiin jokin aika sitten microblading-kulmat. Olin alkuun tosi tyytyväinen, mitä nyt malli olisi voinut olla vielä enemmän tekijän oman tyylin mukainen, eli olisi ehkä pitänyt antaa täysin vapaat kädet. Mutta - viikossa lähes kaikki väri lähti pois.  0_0 En mielestäni itse tehnyt mitään väärin, vaan toimin hoito-ohjeiden mukaan. Tietääkseni ihotyyppini ei ole mitenkään erityisen rasvainen tai kuiva. Olen jokseenkin hämilläni, että miksi näin kävi. Onkohan vahvistuksesta mitään hyötyä, vai pitäisikö yrittää vaihtaa vahvistusaika esimerkiksi nano-microblading-käsittelyyn ja aloittaa homma alusta? Mulle valittiin pyynnöstäni tummahko väri, vaikka olen vaaleatukkainen, sillä pidän vahvoista kulmista ja värjään kulmiani. Alkutilanne olikin tosi hyvä ja kulmat lähes mustat. Niihin kohtiin mihin väriä on jäänyt, se on todella haaleaa, jopa vaaleampaa kuin omat hailut kulmani. Osa "karvoista" näyttäisi "irronneen" osittain, ei välttämättä kokonaan. Tällä hetkellä minulla on vielä osa ruvista jäljellä, eli lopullista tulosta ekan käsittelyn jälkeen en vielä tiedä. Vaikea sanoa, jääkö jäljelle yhtään mitään.

Onko mahdollista, että olisin rasvannut kulmiani alussa liikaa? Liian vähän en ainakaan ole... Käytössäni on ollut pinkki Bepanthen.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #932 : 18.06.17 - klo:11:08 »
^ Mulla on itseasiassa vähän niinkun sama ongelma.. Microbladingin tekemisestä on se 9 päivää, ja kulmat on nyt niin vaaleat ettei kyllä välttämättä arvaisi että on pigmentointia tehtykään! Joitakin vaaleita piirrettyjä karvoja on näkyvissä, mutta olen kyllä tosi yllättynyt tästä tuloksesta. Noissa alkukuvissa ylempänä mun kulmat oli aika täydelliset, mutta nyt ne ovat muisto vaan. Ruvet on mulla lähteneet jo pois, ja niiden lähdön aikaan laitoinkin kuvaa tekijälle, ja hän sanoi että näyttää siltä miltä pitääkin. Hoito-ohjeita olen myös noudattanut, tosin hikoillut olen kyllä viikon aikana vähän kun on tullut helteisessä säässä töihin pyöräiltyä. Tosin kulmat olen tällöinkin suojannut hyvin auringolta, pienelle hielle en ole oikein mitään voinut. Jostakin luin, että kulmien väri kehittyy 6 viikon ajan, voiko siis olla että kulmat tästä vielä tummenisivat? :-\
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #933 : 18.06.17 - klo:11:19 »
^ Mulla ei siis minkäänlaista kokemusta itselläni, mutta jos en nyt ihan läpiä päähäni puhu niin Pixiwoon Sam (jolla myös microblading kulmissa) sanoi muistaakseni aihetta käsittelevässä YouTube-videossaan juuri tuosta, että väri katoaa jossain välissä mutta palaa myöhemmin. Ei ole itselle ajankohtainen aihe niin en satavarma ole, mutta tuo video varmasti löytyy Pixiwoon kanavalta jos haluaa tarkistaa :)

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 18.06.17 - klo:13:20 »
Kiitos vinkistä Liane, katsoin videon ja siinä tosiaan mainittiin ohimennen, että pari viikkoa myöhemmin väri alkaa palata (jos nyt oikein muistan). Toivottavasti käy näin... Tällä hetkellä mulla on sellainen olo, että meni monta sataa euroa aivan taivaan tuuliin, en olisi maksanut näin mitättömästä lopputuloksesta oikeasti mitään. Minusta tekijän olisi ollut syytä mainita, jos tavallisella microblading-tekniikalla ei voi saavuttaa haluamaani lopputulosta (en usko, että tästä on kyse kylläkään), ja suositella sitten jotain kehittyneempää versiota (esim. nano tai shading). Kun vertaan omia kuviani tekijän sometilillä hänen muihin töihinsä, niin ero on silläkin mittapuulla ihan huomattava. Näytän poikkeukselta niiden muiden, onnistuneiden, kulmien joukossa, ja harmittaa, kun en tiedä miksi näin on.

^^ Kuulostaa tnn ihan samalta, kuin mitä mun kulmille kävi.  :-\ Multa väri hävisi aika lailla yhden yön aikana, olisko ollut 7-8 päivää toimenpiteen jälkeen.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #935 : 18.06.17 - klo:19:36 »
^Googlettelin myös tähän kulmien häviämiseen liittyen, ja Jadorebrows -sivulla sanotaan näin:
"SECOND AND THIRD WEEK:
The 2nd and 3rd week you may think they even disappeared all together (this is due to the new skin forming over the treated area).
FOURTH WEEK:
Week 4 is where natural exfoliation has happened and the color emerges. Generally, only the client will notice the changes. It will look like you had your eyebrows tinted that day (which looks darker initially). "

Jään odottamaan, josko näin tapahtuisi ??? Jos ei, niin toivottavasti vahvistuksesta olisi apua sitten hieman vajaan 5 viikon kuluttua. Nyt kaikki ruvet ovat lähteneet, joten huomenna ajattelin alkaa vahvistamaan näitä kulmavärillä niin en näytä ihan kulmakarvattomalta töissä. Tekijä ohjeisti, että ennen rupien lähtöä ei saa väritellä itse, niin mukava oli loppuviikko töissä näyttää ihan omituiselta pelkät ripsenpidennykset naamaa kehystämässä ;D
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #936 : 18.06.17 - klo:20:15 »
Mulla on melko rasvainen, ilmeisestikin sitten melko paksu iho ja mulla väri hävisi ensimmäisen käsittelykerran jälkeen melkein kokonaan sekä vahvistuksenkin jälkeen melko nopeasti. Vahvistus tehtiin vielä painamalla terää enemmän, jotta väriä olisi mennyt syvemmälle ihoon juuri sen takia, ettei ensimmäisestä kerrasta jäänyt oikein mitään ihoon. Eipä se vahvistuskaan sitten pysynyt älyttömän hyvin, väriä jäi kaikkein eniten omien karvojen alle, eikä juurikaan niille paljaille alueille mihin olisin väriä tarvinnut. Harmittaa kyllä paljon, koska tuntuu, että koko kallis kestopigmentointiprosessi parantumisineen ja tummine kulmavaiheineen meni melkein kokonaan hukkaan.

Sekin ärsytti, ettei tekijä millään tajunnut minkä muotoiset kulmat haluan. Tulin molemmille pigmentointikerroille meikit päällä ja lisäski pyysin vahvistuskerran aluksi, että saan itsekin piirtää kulmien mallia iholle. Halusin näyttää millaiset kulmat itse teen, mutta siltikin hän teki samanlaiset kulmat kuin kaikille muillekin asiakkailleen, eikä osannut tehdä sellaisia kulmia kuin olisin halunnut. Lisäksi kulmista tuli hiukan epäsymmetriset molemmilla kerroilla.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #937 : 19.06.17 - klo:10:05 »
^ Nyt kun mainitsit, niin tajusin että mullakin on varmaan melko paksu iho. Ikävä kuulla, ettei kokemus ole ollut kovin hääppöinen!  :(

Unohdin kirjoitella siitä itse toimenpiteestä; minusta se oli tosi kivulias kokemus. Puuduteaine toimi ehkä noin 1/3 ajasta. Olin varautunut pariin tuntiin, mutta valmista tuli alle 1,5 tunnissa. Onneksi en tiennyt etukäteen, että näinkin paljon tämä voi sattua, sillä en varmaan olisi uskaltanut mennä ollenkaan.  ;D Toki kipu unohtui heti kun homma oli valmis, eli pidin kyllä aluksi lopputulosta sen arvoisena kuitenkin. Tekijä varoitti, että samana iltana kulmat voivat kipeytyä tai kirvellä, eikä niitä voi liikuttaa, mutta itselleni ei tullut mitään kipuja enää myöhemmin. Sen sijaan kulmani eivät liikkuneet useampaan päivään. Enpä kyllä väkisin niitä jumpannutkaan, mutta tunne oli aika hassu. Onneksi siitä oli varoitettu. Ensimmäisten 3-4 päivän ajan en viitsinyt lähteä rasvasta kiiltelevien kulmien kanssa lähikauppaa pidemmälle, eli onneksi en ollut sopinut mitään menoja.

Olen nyt tätä värin katoamisasiaa selvitellessäni lukenut, että jotkut käyvät jatkossakin vahvistuksessa jopa 2-4 kuukauden välein. Tuntuu aika kalliilta, kun tätä kuitenkin markkinoitiin kestoltaan 10-12 kuukauden pigmentoinniksi.  ???

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #938 : 20.06.17 - klo:00:12 »
Mulla ei kyllä tapahtunut mitään värin "häviämistä" paranemisvaiheessa?  0_0 Eikä mulle kyllä sanottukaan että niin voi käydä. Tosi omituista miten erilaisia ohjeita ja asioita ihmisille sanotaan...

Vahvistuskerta oli melko tarkkaan 5kk sitten ja kulmat on edelleen ihan samannäköiset kuin vahvistuskerran jälkeen parannuttuaan, eli väri ei ole haalistunut eikä lähtenyt. Olen ottanut joka kuukausi samana päivänä aina kuvan kulmista että pystyn seuraamaan värin häviämistä, ja jos en merkkaisi päivämääriä kuviin en osaisi sanoa mikä kuva on otettu helmikuussa 1kk vahvistuskerran jälkeen ja mikä nyt kesäkuussa.

Tältä näytti tänään:
1b F ii. Oma väri päässä ja ajoittaista hiusmallikriiseilyä.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 20.06.17 - klo:09:53 »
Itse tuota tekniikkaa kokeilleena voin sanoa, ettei todellakaan ole helppoa saada väriä oikeaan syvyyteen. Liian pinnallinen viilto puskee värin ulos paranemisprosessin aikana. Ja tosiaan, ihmisten ihon paksuus vaihtelee, ei todellakaan ole pikkujuttu oppia, miten tuo pigmentointi tehdään oikein.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #940 : 20.06.17 - klo:11:22 »
^Mulla on varmaankin käynyt just noin.

Jos tästä nyt hyviä puolia haluaa miettiä, niin on tietysti parempi, että lopputulos on täysin huomaamaton, kuin että se olisi todella näkyvä ja ihan päin mäntyä tehty.  :D

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 20.06.17 - klo:12:54 »
^ Mikäli kulmat eivät tule takaisin, ottaisin yhteyttä tekijään ja pyytäisin jonkinlaista hyvitystä tai ilmaista uudelleen laittoa. Hyvällä tekijällä pitäisi jonkinlainen takuu olla. Itselläni laitetiin kulmat helmikuussa ja vahvistetiin huhtikuussa, ja edelleen on hyvin väriä. Tosin omakin laittajani sanoi, että rupien poistumisen jälkeen kulmat voivat kadota ja sen jälkeen palata takaisin. Näin ei kuitenkaan käynyt itselleni. Mulla on ohut ja kuiva iho. Laittajallani on myös portaittainen hinnoittelu, eli kahden vuoden jälkeen uudelleen laitto on täysihintainen (299 e), mutta esimerkiksi puolen vuoden sisään 75 euroa ja vuoden sisään 125 euroa. Eli vaikka haalenisi nopeammin, ei tarvitse täyttä hintaa uudelleen maksaa. :) Ehkäpä tämä on yleinen käytäntö muillakin laittajilla? Toki tuota kivuliasta toimenpidettä ei kovin usein haluaisi käydä uusimassa. ;D
So it goes.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 20.06.17 - klo:13:48 »
^ Joo, samantyyppinen hinnoittelu on tällä minunkin tekijälläni. Vahvistusaika varattiin laiton yhteydessä kuuden viikon päähän, onko suositeltavampaa ottaa yhteyttä asiasta etukäteen vai vasta siellä vahvistuksessa miettiä, mitä kävi ja mitä nyt?
Täytynee mainita, että kävin tunnetulla ja todella bookatulla tekijällä, jolle aikojen saaminen on ihan arpapeliä. Odotin aikaani useita kuukausia. Ammattitaidonpuutteesta ei liene siis kysymys.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #943 : 25.06.17 - klo:17:28 »
Mua rupesi jotenkin tökkimään ABH:n dipbrow ja otin kokeiluun Urban Decayn Brow Beaterin. Todella hyvä tuote! Mulla on aika selväpiirteiset ja hyvät kulmat omasta takaa, joten mun ei tarvitse mitenkään erityisesti "piirtää" niitä. Tarkkaa jälkeä tekevä brow beater on mulle kyllä hyvä, koska sen ohuella terällä on helppo tarkentaa kulmia. Itselläni väri taupe, joka on varmaankin aika toimiva useille vaaleille.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #944 : 26.06.17 - klo:22:30 »
Mun kulmat ovat alkaneet tummumaan takaisin, se alkoi kun laitosta tuli kaksi viikkoa. Nyt näkyy jo selvästi kohtia, joihin väri ei ole tarttunut, eli mitä vahvistuksessa pitää korjata. Aiemmin tilanne oli, että juuri mitään väriä ei näkynyt missään kohti. Lopputulos on silti aika erilainen, mitä odotin. En ole vielä varma, hyvä vai huono, joka tapauksessa lähtötilannetta / omia arpisia kulmiani parempi.  :) Jossain vaiheessa voisin laittaa ehkä kuviakin, niistähän sen parhaiten tietysti näkee.