Kirjoittaja Aihe: Kulmakarvat  (Luettu 156445 kertaa)

Paikalla Silta

• Haiven
  • *
Vs: Kulmakarvat
« Vastaus #945 : 27.06.17 - klo:05:18 »
Mikähän olisi samansävyinen kynä kun IsaDoran Cashmere, mutta tuollaisella microkärjellä? ABH taupe ja Nyx:in vastaava olivat väärän sävyisiä.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #946 : 11.07.17 - klo:12:17 »

Tässä on mun microblading-kulmat samana päivänä, kun ne tehtiin. En ole vielä käynyt vahvistuksessa, mutta tuosta lähtötilanteesta on lopputulos mennyt sekä huomattavasti kapeammaksi, että vaaleammaksi. Vaalenemista toki osasin odottaa, mutta toivottavasti mallin kaventumisen saa korjattua vielä.

Kuvassa omat karvat ovat vähän klimpissä rasvasta, siitä tuo tumma viiru keskellä oikeanpuoleista kulmaa. Keskellä on myös pitkä, viistoon osoittava arpi, joka on aika hyvin saatu piiloon.

(Sori suuresta kuvasta!)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #947 : 28.07.17 - klo:10:53 »
Mulla taitaa olla pelkkä haave vaan saada täydelliset kulmat.. Aikaisemmin microbladingin jälkeen tosiaan kirjoittelin, että kulmat on vaaleat kuin mitkä. No, muistaakseni kolmannen viikon alussa karvat tummentuivat hieman, mutta kuitenkaan kulmien yläosiin ei ollut väri tarttunut juuri lainkaan. Nyt sitten viikko sitten kävin vahvistuksessa, ja paksunnettiin kulmia myöskin. Heti vahvistuksen jälkeen kulmat näyttivät hurjan paksuilta, mutta mietin no kyllä nämä menee kunhan siitä vähäsen haalenee... Mutta värit lähtivät sitten taas, ehkä vähän enemmän on jäljellä mitä aiemmin :( Sievoisen summan opiskelijabudjetistani lohkaisin microbladingiin, joten harmittaa kyllä. Toki ovathan kulmat nyt helpommat meikata kun malli kuitenkin näkyy, mutta microbladingia ottaessani olin siinä luulossa että selviän nyt sen vuoden ajan meikkaamatta kulmia juuri lainkaan. No, meikkaamatta en kyllä pysty tosiaan olemaan, kun kulmat eivät kyllä erotu, ja etenkin yläosat ovat edelleen vaaleat. En tiedä, pitää varmaan toivoa että kulmat vielä tästä pikkuisen tummenisivat. Voihan sitä ensi kerralla kokeilla onnea eri tekijällä, josko sillä olisi väliä. Ja kunhan kulmien tekijä tulee lomalta, niin pitänee varmaan kysyä vielä onko mitään "takuuta" näille kulmille olemassa, että voiko näitä nyt vielä koittaa vahvistaa jos tulos ei tästä nyt kummene.

Tässä kulmat vahvistuksen jälkeen, ihan hyvännäköiset:

Mutta tässä nyt viikon jälkeen:

« Viimeksi muokattu: 29.07.17 - klo:07:29 kirjoittanut tnn »
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #948 : 04.08.17 - klo:11:09 »
^ Vahvistuksen jälkeen ovat olleet tosi hyvännäköiset! Suosittelen ottamaan yhteyttä tekijään, luulisi korjaavan veloituksetta noin nopean haalistumisen.  :-\ Toisaalta, jos meikatun näköisiä kulmia toivoo, niin silloin käsittääkseni pitäisi tehdä myös shading. Se tehdään koneella.

Mulla vahvistus auttoi todella paljon, mutta nyt kun vahvistuksestakin on jo melkein kuukausi, niin kulmissa on selvästi nähtävissä muutamia vaaleampia laikkuja. Parhaiten väri on pysynyt hännissä. Tekijä sanoi, että takuuseen menee, jos vielä vahvistuksenkin jälkeen on ongelmia, ja ongelmat on nähtävillä heti rupivaiheen jälkeen parissa viikossa. Uudelleenhaalenemisen ei kuulemma pitäisi olla normaalia. Mua tosin häiritsee nyt se, että mun toinen kulmakarvani on tehty osittain korkeammalle kuin normaali karvankasvuni sijoittuu, se tekee kulmasta vähän epäsiistin näköisen, vaikka onkin kasvoihin nähden ihan hyvässä kohdassa (mulla on selvästi epäsymmetriset silmät).

Missäköhän vaiheessa uskaltaa kestovärjätä kulmakarvat? Voiko kestovärillä olla jotain negatiivia vaikutuksia microbladingiin? Mulla menee väriainetta ihoon ihan väistämättä, eli "pelkkien karvojen" värjäys ei ole mahdollista. Veikkaisin, että mulla lopputulosta parantaisi ihan oleellisesti se, että karvat olisivat tummat. Metalleja sisältävien meikkien käyttö on hoito-ohjeissa kielletty kokonaan, ei pelkästään paranemisen ajan.

Poissa Morrigan

• HAIRahtanut
« Vastaus #949 : 04.08.17 - klo:13:07 »
^Mulle sanottiin että voi värjätä heti kun ovat parantuneet, eli kun kaikki rupi on lähtenyt irti. Mistään metalleista ei ollut mitään puhetta suullisesti eikä kirjallisissakaan ohjeissa puhuttu mitään.
APL 2b F ii kuiva, pahasti vaurioitunut ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #950 : 04.08.17 - klo:13:43 »
^^Jep, taidan ottaa yhteyttä pikapuoliin tekijään ja toivoa että mullakin olisi näissä takuuta. Muuten olen tyytyväinen, mutta eivät ole vielä kyllä mihinkään tummuneet nuo kulmien yläosat, vaan meikatessakin saa olla tarkempi mihin yläosan piirtää kun ei kunnolla haalistuneista näe. Tilasin myös kulmien värjäykseen ainetta, luulisin että sekin voisi parantaa lopputulosta hieman, omat karvat kuitenkin vaaleana vähän kuultavat. Parin viikon päästä lähdetään ulkomaille, kuulemma sinne saa suojata kulmat korkealla suojakertoimella etteivät kärvenny. Tuon reissun jälkeen voisi olla ihan paikallaan se viimeinen vahvistus.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #951 : 04.08.17 - klo:23:56 »
^^ Metalleja (kulma)meikeissä pitäisi kuulemma välttää siksi, että ne sinerryttävät pigmenttiä. Sain tällaisen ohjeen tekijältäni sekä kirjallisesti että suullisesti.

Edit. Heti tämän kirjoitettuani tajusin, että tällä kertaa kulmani vaalenivat reunoiltaan huomattavasti samaan aikaan, kun poikkeuksellisesti käytin puuteria (The Body Shop Loose Face Powder).   :o :o Tavallisesti en käytä muuta meikkiä kuin poskipunaa, ripsaria ja satunnaisesti luomiväriä - tuota irtopuuteria laitoin yhtenä päivänä heinäkuussa, ja sen jälkeen minusta kulmani muuttuivat huonommiksi. Puuteria meni myös kulmiin... Jos näillä on yhteys, niin saa kyllä olla tosi tarkkana meikkaamisen kanssa.  ::)
« Viimeksi muokattu: 05.08.17 - klo:00:06 kirjoittanut anannas »

Poissa Mermaid

• HAIRahtanut
« Vastaus #952 : 10.08.17 - klo:18:55 »
Törmäsin tällaiseen juttuun:

https://yle.fi/uutiset/3-9599487

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #953 : 17.08.17 - klo:21:42 »
Pääsin onneksi vielä toiseen vahvistukseen lähetettyäni kuvat osittain haalistuneista kulmistani tekijälle. Sain sellaisen vinkin, että kulmat voi paranemisen ajan suojata kelmulla öisin.

Tällä kolmannella kerralla kipu oli pahin.  :-X Ajattelin, että en enää ikinä vapaaehtoisesti hakeudu moiseen kidutukseen.  ;D Tosin, tällä kerralla kulmakarvani kestovärjättiin ennen toimenpidettä, ja väriaine jo itsessään kirveli jonkun verran, liekö sillä ollut jotain vaikutusta asiaan.

Edit. Nyt, kun kolmas vahvistus on parantunut, olen tyytyväinen lopputulokseen. Enää väri ei haalistunut! Malli ei ole yhtä hyvä kuin toisen vahvistuksen jälkeen (nyt on aavistuksen kapeampi ja itselleni luonnollisempi, mutta kun olisin toivonut suurempaa muutosta ja malli oli täydellinen edellisellä kerralla...) mutta seuraavalla kerralla, eli vuoden(?) kuluttua, sitä voi taas säätää. Ero on ihan minimaalinen, eikä sitä huomaa kuin valokuvista.

Miten tnn:lle kävi? Saitko uuden vahvistuskerran ja pysyikö väri?
« Viimeksi muokattu: 31.08.17 - klo:10:46 kirjoittanut anannas »

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #954 : 10.09.17 - klo:14:05 »
^Hups, oli mennyt tämä kysymys ohi! Kolmas vahvistus on tuloillaan vielä. Tekijän kalenteri oli niin täynnä, että se on vasta kuukauden päästä, mutta kuitenkin :) Kulmat näyttää kyllä roimasti paremmilta kun olen myös värjännyt ne, mutta tosiaan kulmien yläosassa on kohtia joihin ei väri oikein ole tarttunut, ja ne sitten vahvistetaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jo tällaisenaan microblading oli hyvä sijoitus, melko vähällä kulmameikillä nykyään pärjää ja ennen kaikkea kulmat näyttää tosi hyviltä ja symmetrisiltä! :ts

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #955 : 12.09.17 - klo:15:15 »
Kävin kesällä microbladingissä Kakkobrowsilla ja vahvistuksestakin on jo kuukausi aikaa. Väri on pysynyt samana koko ajan eikä rupia tullut. Mitään värin katoamista eikä tyhjiä läikkiä siis koskaan tullut. Oletin niitä tulevan kuten kaikissa näkemissäni youtuben videoissa, mutta kohdallani ei niin käynyt. Annoin ekalla kerralla aika vapaat kädet, toki keskusteltiin minkä muotoiset kulmat haluan. Vahvistuksessa muotoiltiin kulmia vielä tarkemmin siihen suuntaan kun halusin, eli kulmikkaaksi pyöreämmän muodon sijaan. Oma silmä näkee vielä hiukan korjattavaa muodon suhteen, mutta muutoin olen oikein tyytyväinen. Kyllä on helppoa nyt!
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #956 : 12.09.17 - klo:18:42 »
Viime aikoina on tullut vastaan erilaisia kestäviä/sävyttäviä kulmatuotteita ja halusin testata sellaista, joten tilasin ebaysta Etude Housen Tint My Brows geelin. Maybellinellä on vastaava jota ilmeisesti saa Suomestakin, Brow Tattoo, mutta siinä on vain muutama eri ruskea sävy, Etude Houselta löytyi haluamani punapääsävy. Tuote on tummaa paksua geeliä jota sivellään reilu kerros kulmiin, annetaan vaikuttaa vähintään 2h ja revitään pois. Lähtee siis peel off-tyyppisesti yhtenä kappaleena. Ja tykkään kyllä tästä tosi paljon! Kulmista tulee ihan meikatun näköiset kun geelin levittää tosi tarkasti ja sävy säilyy noin viisi päivää. Myös sävy orange brown on mun kupariselle tukalle ihan nappi.

Haluttaisi testata myös Wunderbrowta joka taas on sellainen kestävä kulmameikkituote. Onko kukaan kokeillut?
Viime aikoina on alkanut kiehtoa ajatus siitä että voisi herätä osa "meikistä" naamalla, johtuu varmaan näistä törkeistä ilta aamu ilta aamu ilta aamu-työputkista...

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #957 : 12.09.17 - klo:21:48 »
Minulla on wunderbrow - mutta ei se kyllä minulle mikään monen päivän kestotuote ole. Lähtee ainakin kaksoispuhdistuksessa kokonaan pois. Päivän ajan kestää kyllä hienosti! Kertakaikkisen typerä pakkaus, sillä sudilla ei tee yhtään mitään. Ja oudot värit, minulla on Black/Brown - ja se on tällaiselle maantienväriselle, jolla on kuitenkin erottuvat kulmat, oikein sopiva viileän harmaanruskea sävy. Siis väri on  ihan nappi, mutta lienee tyyliin toiseksi tummin vaihtoehto  ::) .

On kyllä sitten muuten hyvä tuote, eli sen päivän ajan kestää kyllä todella hyvin, sateet, hikoilut, naaman hieromisen. Tarttuu sekä ihoon, että kulmakarvoihin - ja karvoja vähän asetteleekin, kuten vaha. Hitaampi käyttää, kuin ohutkärkinen kynä tai puuteri, mutta toisaalta niilla ei tällaista kestoa sitten saakaan. Hyvä, mutta ei täydellinen kulmaväri.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #958 : 03.10.17 - klo:18:29 »
Ostin Miikkulaisen blogin suosituksen perusteella testiin L'orealin Paradise Eye Brow Pomaden sävyssä Brunette. Olen yleensä tykännyt kynällä kulmakarvat tehdä ja Anastasian Dip Brow Pomadesta en tykännyt, joten vähän riskillä menin. Tämän päivän testailun perusteella kyllä voisin hyvin tykätäkin, sai luonnollista jälkeä aikaiseksi, kun kynällä tulee helposti liian kovat kulmat. Saa nähdä yövuorojen jälkeen miten on väri päässä pysynyt, mulla jostain syystä tuppaa kulmista väri hävitä silloin ::) (Liekö epätoivoisena ja väsyneenä naamaani hieron, kun ei taida muutakaan meikkiä paljoa olla jäljellä...)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann