Kirjoittaja Aihe: Ripsivärin pohjustajat ja ripsiravinteet  (Luettu 39954 kertaa)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
Vs: Ripsivärin pohjustajat ja ripsiravinteet
« Vastaus #30 : 18.09.09 - klo:19:21 »
Nostellaanpas taas ketjua. :)
Mua kiinnostaisi kovasti hankkia jonkinlaista ripsiravinnetta, koska reunimmaiset ripset irtoavat mulla turhankin helposti ja jäljelle jää rumia koloja. Mitään ihmeitä tekeviä supertököttiä en kaipaa, mutta toivoisin löytäväni edes jonkin verran vahvistavaa ravinnetta, joka vähentäisi ripsien irtoamista. Olen myös kuullut, että risiiniöljy voisi auttaa?

Ebaysta bongasin tällaisen: Ardell Brow & Lash Growth Accelerator Treatment Gel
Inci: Water (aqua), Paeonia Suffruticosa Extract, Panthenol, Polytetrafluoroethylene, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, VP/DMAPA Acrylates Copolymer, Polyquaternium-37, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, PPG-1 Trideceth-6, Ricinus Communis Seed Oil (Castor), Iodopropynyl Butylcarbamate, DMDM Hydantoin

Miltäpä näyttäisi? Ainakin Panthenol on alussa ja risiiniöljykin mainitaan, tosin ihan lopussa. (Pahoittelen, minun inci-tietämys on huono)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #31 : 21.09.09 - klo:18:04 »
^Tuo ainakin vaikuttais tosi hyvältä! Mä oon käyttänyt hyvällä menestyksellä Mavalan ripsiravinnetta, ei enää irtoile lainkaan ripsiä. Oon löytänyt tuota sieltä, missä on niitä Mavalan lakkojakin :D Suosittelen ja kesti 10 kk käytössä eli 10 euron hinta ei ole paha siihen nähden. Nyt on ollut käytössä Oriflamen Lash Booster eikä ripsiä lähde edelleenkään, mutta tuntui siltä, että Mavala olis parempi. Risiiniöljy hoitaa kanssa ripsiä, en ole testannut, mutta pitääpä varmaan josus testata, kun tilailee öljyjä, ei tulis kalliiksikaan :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #32 : 21.09.09 - klo:18:19 »
Tilasin tuon Ardellin, mutta luin kommentteja että saattaa aiheuttaa kirvelyä ja kutinaa. Ja koska päänä on sellainen ripsiväriharja, niin ainetta on vaikea saada ihan tyveen. Ajattelin käyttää ylimääräistä rajaussivellintä, jolla levittäisin geeliä ripsien tyveen.
Ihan positiivisin mielin odotan tuota tököttiä. Hassua, että heräsin vasta nyt ajattelemaan, että muutkin karvat voi kaivata hoitoa hiusten lisäksi. Onhan se varmasti rankkaa ripsille, kun minäkin käytän rajauksia ja ripsiväriä melkein joka päivä. Vähän kylä mietityttää, että mitkä ainesosat voivat aiheuttaa silmien värjäytymistä, ei varmaan mitkään näistä halvemmista.

Youtubesta bongasin, että Julie713 käyttää sellaista kuin Talika Lipocilsin ripsiravinnetta ja sekin vaikutti toimivalta: http://www.youtube.com/watch?v=67f0l9oF2Ho&feature=channel_page

Ingredients: Water, Carbomer, Lecithin, Hypericum Extract, Apple Extract, Witch Hazel Extract, Horse Chestnut Extract, Nettle Extract, Lactic Acid, Allantoin, Sodium Lactate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben.

Pohdin, että pitäisikö tilata molempia ja käyttää vuorotellen. Ardellia saisi käyttää vain kerran päivässä, mutta Talikaa suositellaan käytettävän joka päivä 2 kertaa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.09 - klo:18:21 kirjoittanut Mustikka »
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 21.09.09 - klo:18:55 »
^Mä olen käyttänyt tuota Talikan Lipocilsiä n. 4-6 viikkoa (en nyt tarkkaan muista) joka ilta ja mun ripset on kyllä vahvistunut ja pidentynyt. Nyt en kyllä voi vannoa johtuuko se tosta Lipocilsista vai biotiinista, jota oon syönyt ehkä vuoden, mutta ainakaan ennen ton Talikan käyttöä en huomannut ripsissä mitään vahvistumista. Aion käyttää molempia varmuuden vuoksi jatkossakin. Voisin myös kokeilla kuinka tuo toimii aamuisin ripsarin alla.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Temssi

• Vieras
« Vastaus #34 : 29.09.09 - klo:14:20 »
Heippa,
aluksi noista ripsiravinteista/ripsien "kasvattajista: Luin kerran mielenkiintoisen artikkelin, jossa kerrottiin, että ne ovat alunperin kehitetty syöpäpotilaille, joilta hoitojen vuoksi olivat hiusten lisäksi irronneet ripset ja kulmakarvat kokonaan pois. Kyseistä vaikuttavaa ainetta en enää muista...
Nyt tätä samaa/samoja aineita käytetään näissä ripsiravinteissa, joissa luvataan myös ripsien kasvavan pituutta. Tämä teoria tuntuu hyvin uskottavalta ja jos INCI:ssä on kyseisiä aineita, niin silloinhan ne myös toimivat.

On toki ollemassa myös pelkkiä ripsien hoitotuotteita, mutta ne eivät vaikuta ripsien kasvuun.

Minulla on lyhyet, harvat ja suorat ripset ja olen käyttänyt Mavalan Double-Lash Eye-Lite tuotetta, joka selvästi on tehnyt tehtävänsä ja ripseni ovat huomattavasti pidemmät, kuin normaalisti.
Näiden ripsiravinteiden levityksessä kannattaa olla huolellinen ja ja levittää vaikka harjaosan päällä pystyasennossa aivan ripsien juureen, jotta ravinne pääsee imeytymään karvatuppeen.

Itselläni on seuraavana ostoslistalla Talikan Lipocils.

Ripsivärin pohjustajista mielestäni paras on kaikista kokeilemistani Shiseidon Makeup Base. Palaan aina uudelleen siihen, jos olen kokeillut jotain muuta. Sen parhaita puolia on juuri taivutusten pysyminen hyvin koko päivän ja jos levittää sitä koko ripsien alueelle, niin välillä voi kohentaa ilmettä painamalla etuormet ripsien tyveen ja silmät kiinni vähän aikaa, niin ihon lämpö aktivoi vahamaista primeriä ja taas on räpsyripset. Tämä ei ole tarpeen, mutta jos haluaa vaikka työpäivän jälkeen lähteä jonnekin, niin helposti saa aivan "uudet" ripset ilman ripsiväriä lisäämällä. Minä poistan ripsivärin hieman vedellä kostutettuihin vanulappuihin lisäämällä runsaasti edullista Cils´in kaksifaasista (puolet öljyä ja hyvin sekoitettuna) poistoainetta ja hyvin lähtee.
Shiseidon primeria kannattaa vain sipaista hiukan ripsien kärkiin, niin tulee luonnollinen jälki, eivätkä ripset näytä tönköiltä.

Sori, tulipa pitkä sepustus...

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 20.11.09 - klo:11:58 »
Kävin eilen ostamassa Talikan Lipocilsin ja toivon että saisin tällä kiihdytettyä ripsien kasvua, jotka on tippuneet toisesta silmästä keskeltä melkein sentin leveydeltä kokonaan.

Aiemmin testasin Oriflamen Lash Boosteria, joka tuntui aivan onnettomalta. Se ei tehnyt yhtään mitään ja tuntui, ettei harjassa edes ole ainetta kun hylsyn suuaukko on niin ahdas, ihan kuin aine jäisi sisälle kun harjan vetää ulos. En voi suositella sitä, toivottavasti Talika on parempi.

Poissa zeldu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #36 : 20.11.09 - klo:13:47 »
Mulla on ollut käytössä vuoden päivät se Mavalan Double Cils, jota saa Ebaysta n. 5 euron hintaan.

On jo ennestään melko pitkät ripset, mutta toi Mavala on kyllä kasvattanut niitä vielä entisestään :) Ripsiä tippuilee meikinpoiston yhteydessä ehkä muutama viikossa, vaikka käytössä on päivittäin ripsentaivutin.
1a F ii, HL

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #37 : 20.11.09 - klo:14:02 »
Temssi, osaatko sanoa voiko tuon Shiseidon pohjustajan päälle laittaa Kanebon (Sensai) 38:a? Jos toinen reagoi lämpöön ja toinen poistetaan lämmön ja veden avulla, niin...niin mitäköhän edes ajan takaa.. ??? no jostain syystä epäilyttää ja jos jollain on kokemusta, niin mielelläni kuulisin. Itsellä on tönkkösuorat ripset ja Kanebo yleensä oikaisee taivutukset, mutta muuten tykkään siitä niin paljon, etten haluaisi luopua.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 20.11.09 - klo:15:12 »
^
Shiseison pohjustaja ei ainakaan vedellä lähde, ei edes vesiliukoisen putsarilla. Tuo on jotenkin "vahamainen".  Veikkaan etteivät sovi yhteen...
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 20.11.09 - klo:17:00 »
Mäkin etsin jotain pohjustajaa Sensain lämminvesiripsarin alle. Mulla tosin on käytössä erotteleva ja pidentävä versio. Viime aikoina olen laittanut alle jotain toista vesiliukoista ripsaria, juuri nyt Diorshow Blackoutia. Tahtoisin kokeilla jotain "oikeaa" pohjustajaa. Ilmiselvästi Shiseido ei ole hyvä idea, kun silloin tarvitsee erillistä poistomömmöä... Onko joku kokeillut Sensain omaa uutta pohjustajaa? Minusta harja näyttää vähän epäilyttävältä, mutta kai sitä pitäisi kokeilla ennen kuin tuomitsee.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 30.12.09 - klo:13:39 »
Oon nyt käyttänyt reilun kuukauden Talikan Lipocils-ripsiravinnetta aamuisin ja iltaisin, ja kyllä siitä on mun ongelmaan jotain hyötyä ollut. Mullahan on siis tippunut toisesta silmästä keskeltä ripset melkein sentin alueelta, eli siinä on ollut tosi ruma kolo. Ne rupesi hitaasti kasvamaan takaisin mutta tippuivat kesken kasvun jo pois. Nyt kun oon käyttänyt tuota ainetta, ne kasvoi paljon nopeammin takaisin (ei tosin vieläkään täydessä pituudessa). Miehen mielestä muutkin ripset näyttää pidentyneen mutta itse en sitä huomaa.

Levitysosa voisi toimia paremmin jos olisi erilainen kuin ripsiväriharja. Tuntuu että tuolla on hankala saada ainetta tarkasti tyveen. Ratkaisin asian niin että tökin silmääni sillä harjan päällä.  :D Edelleen mulla kasvaa siihen koloon vähän kummallisesti ripset, osa kasvaa paljon ylemmäs kuin muut ripset, eli ne ei lähde ihan tyvestä ja ne alkavat saman tien kasvaa vinoon ja irtoavat pian pois. En ymmärrä mikä juttu tää on.  ???

Mutta ajattelin kuitenkin ottaa tän aineen ihan vakikäyttöön, jos vaikka välillä aina käyttäisi kuuriluontoisesti.  :)

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #41 : 30.12.09 - klo:15:12 »
Olen käyttänyt Talikan Lipocilsiä pari vuotta. Ripset ovat tuona aikana vahvistuneet ja muuttuneet silkkisiksi. Käytän vahvennetta ripsivärin alla ja aina silloinkin kun ei ole ripsaria. Se antaa hyvän pohjan ripsivärille, enkä enää osaa olla ilman.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #42 : 19.01.10 - klo:17:30 »
Oon nyt käyttänyt reilun kuukauden Talikan Lipocils-ripsiravinnetta aamuisin ja iltaisin, ja kyllä siitä on mun ongelmaan jotain hyötyä ollut. Mullahan on siis tippunut toisesta silmästä keskeltä ripset melkein sentin alueelta, eli siinä on ollut tosi ruma kolo. Ne rupesi hitaasti kasvamaan takaisin mutta tippuivat kesken kasvun jo pois. Nyt kun oon käyttänyt tuota ainetta, ne kasvoi paljon nopeammin takaisin (ei tosin vieläkään täydessä pituudessa). Miehen mielestä muutkin ripset näyttää pidentyneen mutta itse en sitä huomaa.

Päivitän vähän fiiliksiä tämän suhteen. Nyt oon käyttänyt tätä tasan 2kk kahdesti päivässä ja alkuun mulla rupesi kasvamaan siihen koloon ripset takaisin mutta nyt ne on taas tippuneet ja kolo loistaa taas tyhjyyttään! Vähän ehkä kapeampana kuin ennen mutta silti...

Mikähän tässä on? Onkohan aine väärä vai tarvitseeko tässä jo lääkärin apua? Tää on tosi turhauttavaa kun osa ripsistä puuttuu kokonaan! Suurin osa tilalle kasvaneista ripsistä kasvoivat vähän tyven ylöpuolella ja ihmeellisen hentoina ja vinoina, ne sojottivat ihan minne sattuu ja irtosivat sitten ihan ripsiväriäkin laittaessa.  :(

Mustikka: Ootko ehtinyt kokeilemaan sitä Ardellia, miltä se on vaikuttanut?

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 26.01.10 - klo:10:58 »
Ripsivärin pohjustajista: Oon rakastunut!! Oon nyt käyttänyt noin viikon juuresten kehumaa Shiseidon Mascara Basea ja se on mielestäni paras tuote ikinä!!  :l Ensimmäinen kerta eläissäni että taivutukset pysyy kuin tauti, mulla on viimeinkin kaarevat ripset! Tuo tuote jymäyttää ne just siihen miten ne on taivutettu ja kestää koko päivä.

Ainoa miinuspuoli on se, ettei mun putsari tunnu poistavan sitä. Mulle on riittänyt Nivean vedenpitävän silmämeikin poistoaine normaalisti, mutta nyt kun käytän Shiseidoa alla, meikit ei lähdekään yhtä hyvin vaan niitä kuivakoita jämiä jää inhottavasti silmiin. Millä te saatte onnistuneesti putsattua tuon pohjustajan?

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 26.01.10 - klo:13:08 »
^
Tuo Shiseido on vahamainen ja tosiaan hankalampi poistaa :). Itselläni MUFEn Sens' eyes on poistanut aina kaiken, niin tämänkin.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!