Heippa,
aluksi noista ripsiravinteista/ripsien "kasvattajista: Luin kerran mielenkiintoisen artikkelin, jossa kerrottiin, että ne ovat alunperin kehitetty syöpäpotilaille, joilta hoitojen vuoksi olivat hiusten lisäksi irronneet ripset ja kulmakarvat kokonaan pois. Kyseistä vaikuttavaa ainetta en enää muista...
Nyt tätä samaa/samoja aineita käytetään näissä ripsiravinteissa, joissa luvataan myös ripsien kasvavan pituutta. Tämä teoria tuntuu hyvin uskottavalta ja jos INCI:ssä on kyseisiä aineita, niin silloinhan ne myös toimivat.
On toki ollemassa myös pelkkiä ripsien hoitotuotteita, mutta ne eivät vaikuta ripsien kasvuun.
Minulla on lyhyet, harvat ja suorat ripset ja olen käyttänyt Mavalan Double-Lash Eye-Lite tuotetta, joka selvästi on tehnyt tehtävänsä ja ripseni ovat huomattavasti pidemmät, kuin normaalisti.
Näiden ripsiravinteiden levityksessä kannattaa olla huolellinen ja ja levittää vaikka harjaosan päällä pystyasennossa aivan ripsien juureen, jotta ravinne pääsee imeytymään karvatuppeen.
Itselläni on seuraavana ostoslistalla Talikan Lipocils.
Ripsivärin pohjustajista mielestäni paras on kaikista kokeilemistani Shiseidon Makeup Base. Palaan aina uudelleen siihen, jos olen kokeillut jotain muuta. Sen parhaita puolia on juuri taivutusten pysyminen hyvin koko päivän ja jos levittää sitä koko ripsien alueelle, niin välillä voi kohentaa ilmettä painamalla etuormet ripsien tyveen ja silmät kiinni vähän aikaa, niin ihon lämpö aktivoi vahamaista primeriä ja taas on räpsyripset. Tämä ei ole tarpeen, mutta jos haluaa vaikka työpäivän jälkeen lähteä jonnekin, niin helposti saa aivan "uudet" ripset ilman ripsiväriä lisäämällä. Minä poistan ripsivärin hieman vedellä kostutettuihin vanulappuihin lisäämällä runsaasti edullista Cils´in kaksifaasista (puolet öljyä ja hyvin sekoitettuna) poistoainetta ja hyvin lähtee.
Shiseidon primeria kannattaa vain sipaista hiukan ripsien kärkiin, niin tulee luonnollinen jälki, eivätkä ripset näytä tönköiltä.
Sori, tulipa pitkä sepustus...