Kirjoittaja Aihe: Kemiallisia kuorintoja kotona, MUAC ja muut merkit  (Luettu 42598 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: MUAC, kemiallisia kuorintoja kotona
« Vastaus #30 : 08.10.08 - klo:12:21 »
Sain eilen vihdoin ja viimein kauan kaivatun MUACin paketin (ainakin odotteluaika tuntui pitkältä  ::)) ja tein 40% glykolihappokuorinnan, pikkuisen nipisteli alussa, mutta ei muuta. Ihotesti olisi pitänyt tehdä, mutta eihän tuota malttanut.. Nyt sitten tuntuu, että vaikuttiko tuo ollenkaan, kun ei edes punoittanut yhtään:/. Uskaltaisikohan tehdä parin päivän kuluttua uudelleen, vaikka ohjeissa oli, että kerran viikossa, mulla vaan tuntuu olevan niin parkkiintunut iho ettei ennenkään ole vähästä hätkähtänyt..

Kärsivällinenhän tässä pitäisi tietty olla :-\
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 09.10.08 - klo:23:09 »
^Mä kyllä suosittelisin oikeasti siihen kärsivällisyyteen ;). Mulla oli vähän sama aluksi, kiire nähdä tuloksia, ja kyllä se vähän kostautui, 1. vk maltoin tehdä vain 2 pikaista  kuorintaa Lactid Acidilla, eikä tuntunut missään. Näkyi siis hieman jo puhdistautumisena, mutta ei kirvellyt tai punoittanut. No, 2. vk kokeilin sitten 2 x vk retinolia yöksi, ja sen jälkeen vk 3 ja vk 4 taas LA pikaisesti. Retinolikokeilun jälkeen iho on herkistynyt nyt niin, että LA tuntuu ihan saatanalliselta kirvelyltä iholla, enkä pystyisi edes pitämään sitä kun muutaman minuutin. Onneksi ei kuitenkaan punoita tai muuten näytä ärtyneeltä, mutta todellakin tuntuu.

Eli kärsivällisyyttä niiden happojen kanssa, eikä kannata kokeilla kovin montaa ainetta pienen ajan sisällä!
1b M ii

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 10.10.08 - klo:09:21 »
Kärsivällisyyttä! Minuakin harmittaa kun kuumotus on palannut poskille, enkä näe mitään eroa vielä. Olen käyttänyt kuorintaa kerran ja Gly-Luronic -seerumia kolme kertaa. Nyt viikonloppuna kuorin toisen kerran, pidän päivän väliä ja käytän viikon retinolia, joka toinen yö. Pakko olla kärsivällinen, en kylläkään uskaltaisi kuoria useammin tai käyttää tuotteita enemmän.

Pulloissa ei näy mitään vajetta vieläkään, seerumia käyttänyt muutaman kerran. Eli tosi riittoisaa tavaraa! Kun näin pullot, niin mietin hintaa ja ajattelin että ei varmaan kestä paria viikkoa kauempaa.. Kuorinnat varmaan kestävät useamman kuukauden, mikäli kerran viikossa kuorii.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 10.10.08 - klo:21:25 »
Oho olipa supernopeaa toimintaa, kun laitoin uuden tilauksen menemään 15%:n alennuksen innoittamana nyt iltapäivällä, niin parin tunnin kuluttua tuli ilmoitus paketin lähettämisestä.

Tilaussumma meni kyllä taas yli tullirajan, mutta olivat edelliseenkin merkinneet alle sen, joten toivon mukaan tämäkin tulee suuremmitta mutkitta perille :) Mulla nimittäin mansikkalan paketit on aina jämähtäneet tulliin, jos olen rohjennut tullirajan ylittämään, huonoa tuuria vai?
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 10.10.08 - klo:21:50 »
Ootteko laittaneet tuota retinolia suoraan iholle, vai sekoittaneet kosteusvoiteeseen/laittaneet päälle/alle kosteusvoidetta? Anteeksi tyhmää kyselyä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 10.10.08 - klo:23:15 »
^Mä olen laittanut suoraan puhdistetulle iholle, ja kosteusvoidetta paikallisesti lähinnä silmien ja suun ympärille tuon jälkeen.
1b M ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 10.10.08 - klo:23:22 »
Minäkin tein äsken ensimmäisen tilaukseni tuon koodin siivittämänä, ja n. 15 minuutin sisällä tuli lähetysilmoitus. Hui! En olisikaan tajunnut tuota alea ilman vinkkausta, ärsyttävää, kun noita aleja ei voi mainita etusivulla, vaan ne pitää kaivamalla kaivaa jostain (jos tajuaa edes kaivaa..). :P Tilasin kahta kuorintaa (glykolia ja salisyylia) + jotkut kahdet pienet ja halvat voide-/ naamionäytteet. Hyvällä tuurilla kerkeäisivät saapumaan ennen ensi perjantaita, että saan nuo reissuun mukaan.

Edit. Eiköhän tuo -15% ollut pieni näppäilyvirhe, tuskin on samaan aikaan montaa koodia..
« Viimeksi muokattu: 10.10.08 - klo:23:55 kirjoittanut Magia »

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 10.10.08 - klo:23:42 »
Löysin tuon -10% alennuskoodin, mutta millä saisi -15%?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 11.10.08 - klo:00:28 »
Koodi on  october2008, moniako alennuskampanjoita niillä on siellä sitten menossa..?

Joo siis kyllä tuo on -15%, tarkistin meilistä ja tilaustiedoista :)

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #39 : 11.10.08 - klo:01:37 »
Tein juuri tilauksen. Nyt kun malttaisi odottaa postin saapuvan.  Tai kunhan pääsisivät ensin edes käsittelemään tilauksen.. :)
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 14.10.08 - klo:20:21 »
Mulle tuli paketti, mutta mielestäni tuossa on ylimääräinen pH preparation tai mulla on mennyt jotain pahasti ohi. Tuli siis kaksi pulloa joista toinen prep on 40% glycolic acidille ja toinen on kait sitten 3% beta hydroxylle, ei kai se ainakaan gly-luronicille ole?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #41 : 14.10.08 - klo:20:52 »
^ Gly-luronicille, eikä 3% BHA:lle tarvitse esikäsittelyainetta, mutta ennen 40% glykoolihappokäsittelyä on suositeltavaa käyttää esikäsittelynestettä ja sitä kuluu melko paljon, joten se ylimääräinen esikäsittelyneste kyllä kuluu varmasti.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 14.10.08 - klo:21:19 »
^Kiitos tiedosta! Tuota pH preppiä myydään myös yksistään ja tuoteselostuksessa lukee "Use with your glycolic and lactic peels or as a toner." Tarkoittaako or as a toner tässä yhteydessä, että sitä voi käyttää myös käsittelyn jälkeen kasvoveden tavoin neutralisoimaan? Mikä tuon aineen funktio ylipäänsä on iholla? Ääh  :P

Nyt siis koko sotku meni niin, että laitoin 3% BHA:ta, annoin vaikuttaa ja pesin vedellä pois, perään preppiä ja ilman pesua välissä laitoin gly-luronicin lopuksi. Meni varmaan ihan päin peetä, mutta onneksi yksi kerta ei vielä ihmeitä tee eikä iho tunnu pahalta. Aloittelen siis muutaman viikon tuolla BHA:lla ja vaihdan sen sitten glykoolihappoon. ja käytän lisäksi iltaisin gly-luronicia. Tuon glykoolihapon mukana ei tullut ohjetta kuinka usein sitä tulisi käyttää, onko siitä jossain ohjetta?

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 14.10.08 - klo:22:38 »
Tänne saapui eilen 15% salisyylihappokuorinta sekä 40% glykolihappokuorinta. Kokeilin tänään glykolihappoa, ja pistelyä iholla tuntui sekä pH preppien että varsinaisen kuorinnan aikana. Ulkonäöstä en osaa sanoa vielä mitään, vaikka iho pehmeältä nyt kosteusvoiteen jälkeen tuntuukin. Aion kuitenkin kokeilla tämän suositellun 6-8 vkon kuurin tuota glykolikuorintaa nyt viikoittaiskäsittelyinä loppuun, ja harjoittaa kärsivällisyyttä tulosten suhteen :)
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #44 : 15.10.08 - klo:12:20 »
Luna, sitä esikäsittelynestettä voi käyttää juuri ennen käsittelyä ja käsittelyn jälkeen neutralisoimaan ihon pH, eli ihan oikein tajusit. Kaippa se hiukan kuorii ja alentaa ihon pH:n sopivalle tasolle niin, että kuorinta vaikuttaa kunnolla ja sitten laskee sen pH-tason taas normitasolle.

Mie oon jättänyt sen 3% BHA-liuoksen iholle, enkä ole ensimmäisen käyttökerran jälkeen sitä huuhdellut pois. Tuota oon siis käytellyt lähinnä voiteen alla sellaisena tehoseerumina. Glykoolihappokuorintoja oon tehnyt 1-2 viikossa, vähän riippuen ihon kunnosta ja kuivuudesta/rasvaisuudesta. Tuon hapon kans ei tainnut olla niin tarkkaa kuin 15% BHA-liuoksen kans, jota saa käyttää vain kerran 7-10 päivässä, joten ihan oman ihon mukaan kannattaa varmaan mennä.