Kirjoittaja Aihe: Kemiallisia kuorintoja kotona, MUAC ja muut merkit  (Luettu 42512 kertaa)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Vs: MUAC, kemiallisia kuorintoja kotona
« Vastaus #45 : 15.10.08 - klo:21:21 »
^Taas olen hieman viisaampi, kiva etten tehnyt mitään grande mokaa! Olen vähän kahden vaiheilla tuon 3% BHA:n kanssa, ärsytystestinä voi jättää iholle 24 tunniksi eli puskuroinnin vaikutus on selkeästikin ajateltu, mutta ohjeena kuitenkin käyttää 5-8 minuuttia kerrallaan. Uskoisin että jonkinlaista ärsytystä voi ainakin herkälle iholle tulla jos pitää reilusti yli suositusajan, ei varmaan mitään kovin ihmeitä kuitenkaan.

Mietin nyt sitten plan beetä, eli voisinkohan käyttää noita kaikkia kerralla niin, että esim 2 krt/vko 40% glykooli, 5 krt/vko 3% BHA ja 7 krt/vko gly-luronic jos iholle ei tule mitään ärsytystä? Tämä menee jo ihan koodikieleksi  ;D

Lupaan etten kysy enää neuvoja, itsellänikin jo rasittaa tämä kyselyikä  :P
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:22:18 kirjoittanut Luna »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #46 : 16.10.08 - klo:21:57 »
Huh, melkoista koodikieltä tosiaan :D. Mun ehdotus (ihan maalaisjärkeen nojautuva) olisi sellainen, että käyttäisit ainakin aluksi noita 3% BHA ja Gly-luronic-seerumia vuoropäivinä. Eli toisena päivänä aamuin illoin tai pelkästään jompsiskumpsis BHA:ta, toisena taas Gly-luronic-seerumia. En ole varma, mutta saattaa olla aika rankkaa iholle, jos käytät molempia samaan aikaan sen kuorinnankin kans.

Tuosta BHA:sta sen verran, että eikös Paula's Choice -tuotesarjallakin ole 2% BHA-liuos, jonka voi tosiaan jättää iholle ilman sen kummempia ärsytyksiä? Eihän tuo MUAC:n BHA-liuos ole kovin paljon vahvempaa, joten samalla tavalla käyttäisin sitäkin, tai siis oon käyttänytkin. Ehkäpä mun rasvainen iho ei kovasti otakaan nokkiinsa pienestä lisä-ärsytyksestä, herkkäihoisen kannattaa varmasti ensin vähän testailla ja sitten miettiä miten sitä käyttää jatkossa.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 16.10.08 - klo:23:14 »
Minulla on paulan 2% BHA-geeliä, en ole uskaltanut käyttää sitä samaan aikaan kuorintojen ja gly-luronic-seerumin kanssa. Minulla on herkkä iho, mutta vaikka olisi vähemmän herkkä iho, niin en lähtisi kokeilemaan kaikkia samaan aikaan. Ellenin ehdotus tuntuu järkevältä, siinäkin pitäisin ainakin ensimmäisten viikkojen aikana joitain "aineettomia päiviä", jotta näkee miten iho rupeaa reagoimaan.

Mulla on pukannut otsaan näppylää :) Ehkä nyt toisen kuorinnan jälkeen iho rupeaa puhdistautumaan tai sitten Avenen aurinkosuoja tukkii. Kolmatta kuorintakertaa odottaen..

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 17.10.08 - klo:00:16 »
Parempi se varmasti onkin ottaa hieman rauhallisemmin, tänään kylläkin ehdin jo tehdä glykoolihapotuksen ja perään gly-luronicia. Minun iho on herkkä, punoittaa todella helpposti ja ottaa kaiken itseensä, mutta näitä kuorintoja se on jostain syystä kestänyt todella hyvin. Ei punoitusta eikä ärsytystä, iho tuntuu miellyttävän pehmeältä. Kuivumista on kyllä tapahtunut vähäisissä määrin mutta se ei haittaa.

Tuohon BHA-geeliin kommentoisin  sen verran, että MUACin BHA on kuitenkin 50% voimakkaampaa kuin tuo Paula's Choicen. Siten ajateltuna ero on aikamoinen, joten olkaatten varovaisia  :)

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #49 : 23.10.08 - klo:14:58 »
Ensimmäinen tilaukseni tuli mukavan nopeasti. Lista ostoksistani (kaikki sample-kokoa):
40% Lactic Acid Kits
Rosehips Hibiscus Scar Cream
3% Beta Hydroxy Serum
Aloe Jelly w/Lavender
Retinol .10%

Eilen kokeilin 3% Beta Hydroxy Serumia. Kasvoilla ei tuntunut oikein miltään, tänä aamuna ehkä iho oli hieman kuivempi kuin normaalisti. Ai niin, yöksi laitoin myös Rosehips voidetta. Ei tainnut olla riittävän kosteutta (jos oli sitä ensinkään). Kokeilut jatkuvat. Odotukset ovat korkealla, toivottavasti en tällä kertaa pety. Olisi niiiiiiiin ihana päästä näistä aknearvista, tukkeumista ja mustapäistä eroon.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #50 : 26.10.08 - klo:01:14 »
Mielenkiintoinen sivusto, tattista Ellen!  :)
Intouduin suunnittelemaan Lactic Acid-samplen (tai kitin) sekä Hyaluronihappo-seerumin tilaamista. Voisitteko vielä valaista, mikä tuo täällä usein mainittu Gly-lonic seerumi on funktioltaan ja mistä se löytyy  MUACin sivuilta?
Yritin etsiä Anti-aging osiosta, mutta en löytänyt...

Edit. Jo löytyi, Search-toiminnon avulla.

Maksupuolesta sen sijaan en löytänyt mitään infoa, eli kuinka se on hoitunut? Voiko tuolla maksaa Visa Electronilla tai PayPalilla?
« Viimeksi muokattu: 26.10.08 - klo:01:31 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #51 : 26.10.08 - klo:15:37 »
^ Näköjään voi maksaa Paypalilla, tein testitilauksen, kun en muistanut minkälaisia maksuvaihtoehtoja tuolla oli. Sait ilmeisesti jo vastauksen tuohon, että mikä sen Gly-Luronic-seerumin funktio on. Sehän on siis tehokkaasti kosteuttava, mutta samalla uudistava tehoseerumi, joka ainakin mun rasvaiselle iholle käy ihan pelkiltään kosteusvoiteenakin.

Oon edelleen käyttänyt säännöllisesti varsinkin noita kuorintoja ja mielestäni aknearpien aiheuttamat punaiset jäljet ovat jo hiukan vaalenneet. Olisi varmaan pitänyt ottaa kuva lähtötilanteesta, että näkee onko oikeasti jotain tapahtunut. Seuraavaksi tilaukseen lähtee vahvempi glykoolihappokuorinta ja kaippa sitä TCA:takin on pakko kokeilla jossain vaiheessa.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #52 : 27.10.08 - klo:21:29 »
Tilasin kokeilusetin Lactic Acid-kuorintaa ja tuota Gly-Luronic-seerumia. Hyaluronihapposeerumi oli ikävä kyllä lopussa, joten se jää nyt väliin. Odottelen mielenkiinnolla, miten iho reagoi noihin... Retinolia en edes halunnut, mulla on vielä Eluagea jäljellä, ja sain pari näytettä Environin A-vitamiinivoiteesta.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #53 : 30.10.08 - klo:14:46 »
En tiedä onko minulla vilkas mielikuvitus vai onkohan oikeasti jo jotain tapahtunut iholleni.  ::)  Viime sunnuntaina tein ensimmäisen Latic acid kuorinnan. 3% Beta Hydroxy Serumia olen käyttänyt reilun viikon ajan muutaman kerran. Tuloksia ei varmaan näin äkkiä synny eikä muualla juuri näykään mitään, mutta nenässäni on ollut vuosia yksi suuri (se suurin, suuria on ihan riittämiin) ihohuokonen, joka nyt näyttäisi pienemmältä. Tai siis ei niin syvältä kuin ennen. Toivottavasti tämä ei ole kuvittelua!! Ihostani on kyllä lähtenyt mustapäitä paljon enemmän kuin normaalisti ja tuntuvat siltä, että ovat oikein ponkaisseet pintaan, mistä ne lähtevät helposti. Lisäksi iho näyttää heleämmältä. Jatkan kokeiluja innokkaana ja tuloksia toivoen.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #54 : 02.11.08 - klo:02:57 »
Mulla oli tänään viimeinen kerta kuurista. Eli kokeilin Lactid Acid 40 %  2 kertaa viikossa 6 viikkoa noin 5 minuuttia kerrallaan. Jo ihan ensimmäisten kertojen jälkeen näkyi tuloksia, ja ihme kyllä, tuo näyttäisi toimivan oikeasti!

Puhdistumista tuli heti aluksi, ja iho tuntui kolmannella kerralla jo epämiellyttävältä kuorinnan aikana, ei kuitenkaan näkynyt missään vaiheessa  punoituksena edes. Nyt loppuvaiheessa epäpuhtauksia nousi jonkun verran esim suihkun jälkeen, mistä ne on ollut helppo poistaa. Iho tuntuu pehmeältä ja näyttää paljon puhtaammalta kuin ennen kuuria. Epäpuhtauksia nyt kuukautisten aikaan on muutamia, mutta näppyjä ei ole ollut aikoihin, mikä on näin hormonikierukan käyttäjällä ihme. Oikeasti, kyllä toimii ;)

Nyt jätän Lactid Acidin tauolle, ja taidan kokeilla retinolia ainakin pienen kuurin. Siitä raporttia myöhemmin..
1b M ii

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 02.11.08 - klo:19:36 »
FairyTale: Käytitkö jokaisella kerralla sitä suositeltua 'oheisliuosta'? Mietin, kuinka välttämätön se todellisuudessa on kuorinnan onnistumisessa. Eiköhän jollain happamalla pesunesteelläkin onnistu se neutralointi, luulisi ainakin...

1b F/M ii

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #56 : 02.11.08 - klo:19:50 »
^^ Joo, käytin ph-neutraloijaa aina ennen ja jälkeen kuorintaa, kun sekin settiin kuului. Aineita meni todella vähän, samplepullosta kului koko 6 viikon kuurin aikana vajaa kolmasosa. Molempia kutakuinkin yhtä paljon, kun kitsastelin neutraloijan kanssa. Ovat siis todella riittoisia nuo samplet. Luulisin, että saman vaikutuksen voi tosiaan ajaa joku hapan kasvovesi tms.

^Mitähän toi setti maksoi, oliskohan ollut alle 10 luokkaa? En nyt enää muista, mutta kyllä ses se hinta on, mikä klikatessa tulee, eli samasta kohdasta missä laitetaan koriin, valitaan koko, ja siinä perässä on hinnat. Sitäkö Fii tarkoitat?
1b M ii

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #57 : 02.11.08 - klo:20:09 »
no joo oikeestaa... mietin sitä et jos tilaa kerralla vaikka nyt 5 samplea niiku moni on tilannukki nii hinnat huitelee aika helposti siinä 70 hujakoilla riippuen tietty mitä tilaa, mut siis aika hemmetin kallista vaikka noi samplet varmaan kestääkin pitkän aikaa, mutta siis aika iso summa silti....  ;D

niin siis olisi erittäin kiva testailla noita, mutta itselläni ei ainakaa ole massia tilata kerralla kovinkaan paljoa jos nyt noissa hintaluokissa pyörivät varsinkaan kun ei tiedä miten nassulle sopivat. Laskin, että 3-4 sample kokoista tuotetta olisivat tulleet maksamaan n. 58 euroa eikä tuossa siis ollut ilmeisesti postareita mukana

säädin hieman ja jouduin poistamaan tuon ekan viestin eli siis mietiskelin vain noita samplejen hintoja  ;D Oon iha kauhee käsi  :P
« Viimeksi muokattu: 02.11.08 - klo:20:18 kirjoittanut Fii »
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 04.11.08 - klo:23:43 »
Tänään saapui MUACin paketti ja takana on ensimmäinen kokeilukerta maitohappokuorintaa.
Avasin paketin innosta väristen, ja yllätyin pullojen pienuudesta. Tiesin ne kuitenkin riittoisiksi, joten uskon riittävän minullakin useita viikkoja.
Levitin varsinaista maitohapposeerumia 'vahvemmille' ihoalueille, eli otsan, poskien ja leuan iholle. Jo se prep-liuos sai ihon pistelemään hieman (runsas alkoholipitoisuus?), joten heräsi jo kysymys, kuinka vahvaa itse aine sitten onkaan...
Pari tippaa levitettyäni alkoikin heti kirvely, kipristely ja kuumotus, ja pesin liuoksen pois puolntoista minuutin vaikutusajan jälkeen. (Ohjelehtinen puhui 3-7 minuutista, mutta MakeUpAlleyn ohjeissa suositeltiin aloittamaan minuutista, ja se osoittatui hyväksi varotoimeksi.) En käyttänyt enää sitä alkoholilientä toistamiseen, pyyhin kasvot vain LactoLinen kasvovedellä (joka niinikään sis maitohappoa!). Iho nipristeli vielä hieman, mutta ei pahemmin punottanut sen enempää kuin kasvopesun jälkeen yleensäkään...

Saa nähdä, mikä vaikutus tällä on nähtävissä...
« Viimeksi muokattu: 05.11.08 - klo:00:29 kirjoittanut NarnianQueen »

1b F/M ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 04.11.08 - klo:23:55 »
Minäkin olen MUACin tuotteita käyttänyt jonkin aikaa. Käyttelen kuorintoja silloin kun ehdin ja muistan, kuitenkin iltaisin ja pari-kolme kertaa viikossa (en yleensäkään usko ohjeisiin kosmetiikkaosastolla..). Käytössä ovat olleet 30% glykolihappo, 15% salisyylihappo + pH preppi. Jo tuo pH preppi tosiaan kirvelee minullakin, enkä itse kärsinyt varmaan edes minuuttiin asti.. Iho oli varmaan normaalia kuivempi. Mustapäät näillä kyllä vähentyvät jonkin verran, huokosetkin ehkä pienenevät vähäsen. Vielä on myös kaksi naamiosamplea kokeilematta, laittelen niistä kokemuksia, kun saan joskus kokeiltua.