Kirjoittaja Aihe: Kemiallisia kuorintoja kotona, MUAC ja muut merkit  (Luettu 42611 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: MUAC, kemiallisia kuorintoja kotona
« Vastaus #60 : 07.11.08 - klo:00:59 »
Ihoni ei tuosta ensimmäisestä maitohappokuorinnasta juuri ollut moksiskaan, vaikka odotin hiemn jännitykeksellä, mikä on reaktio seuraavana päivänä. Onneksi aloitin yltiövarovaisesti yhdestä minuutista, ja kokeilen seuraavaksi puoltatoista - kahta...

Millaisia tuloksia olette saaneet tuolla Gly-Luronic seerumilla? Levitin sitä tänään ekaa kertaa kasvoille, ja se herätti pientä kihelmöintiä. aivan kuin olisin laittanut jotain alkoholipitoista ainetta iholle. Päälle laitoin parin minuutin jälkeen kosteusvoidetta, koska muuten iho olisi jäänyt tosi kiristäväksi ja punoittavaksi. Kaipa sitä niin voi käyttää...?

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 07.11.08 - klo:18:44 »
Olen useamman kerran tehnyt tuon 40% glykolihappokuorinnan ja parin kerran välillä on ollut vähemmän kuin viikko väliä, mutta eipä tuo iho ole huonoa tykännyt. Ekalla kerralla annoin vaikuttaa minuutin, sitten pari seuraavaa kertaa 2 minuuttia ja nyt viimeksi kolmisen minuuttia. Ihon pinta tuntuu ja näyttää paremmalta, mikä on meikäläiselle jo suuri edistysaskel, kun on tuntunut ettei mikään tehoa. Pikkunäppyjä on entiseen malliin, mutta eivät ole erityisen tulehtuneen oloisia, kuten aiemmin ja isot finnit ovat jääneet kokonaan tulematta, vaikka olosuhteet olisivat otolliset niille. On nimittäin tullut syötyä tosi epäterveellisesti ja hormonikiertokin on siinä vaiheessa, että pitäis naamassa jotain näkyä.

Mutta jatketaanpa kokeiluja, hyvältä tuntuu ainakin tässä vaiheessa. Gly-Luronic seerumia laitan aamuin illoin pari tippaa ja päälle Aloe jelly w/lavender-voidetta. Ei oikeastaan tunnu miltään, eikä muutakaan reaktiota näy tuosta seerumista.

Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 08.11.08 - klo:18:55 »
Olen käyttänyt 5 kertaa lactic acid -kuorintaa. Mistä voi johtua että kasvoilla on pieniä näppylöitä ja pieniä finnejä, mitä ei muutoin tapaa kasvoillani olla? Mustapäitäkin tulee leukaan enemmän kuin tavallisesti ja nenän tilanne mustapäiden osalta on sama kuin ennen kuurin aloittamista.  ??? Kasvoillani on enemmän epäpuhtauksia kuin koskaan. Olisikohan jokin toinen kuorinta sopinut paremmin vai missä vika. Laitan tällä viikolla vielä kuudennen kerran, sitten pidän taukoa ja katson mitä tapahtuu.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 08.11.08 - klo:19:45 »
^ Voisikohan tuo johtua ihon puhdistumisesta? Eli iho pukkaa kaiken epäpuhtauden pihalle, ja vaihe menee sitten ohi. Sinuna käyttäisin ja katselisin vielä viikon tai pari.

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 14.11.08 - klo:10:09 »
Minulla on kolmas viikko menossa glykolihappokuorinnalla ja BHA-liuoksella, ja alussa tuli poskiin muutamia näppyjä. Nousivat nopeasti ja lähtivät yhtä nopeasti. Itse asiassa yhden valkopäisen rikoin vahingossa suihkussa ollessani, kuorinnat olivat ilmeisesti sen verran avanneet huokosia.

Tällä hetkellä iho on sileä ja pehmeä, ja mielestäni väri on tasoittunut. Nenän mustapäät ovat huomaamattomia (ne eivät kovin isoja olleet ennenkään), ja nenänvierustalla olevalla alueella (poskilla) ihohuokoset ovat selvästi pienentyneet. Puhdistumisen aikana tulleet näpyt näkyvät vielä vähän punaisina jälkinä, mutta ihon pintaa koskettaessa mitään ei tunnu.

Aloe-laventeligeeliä laitan happokuorinnan jälkeen, mutta se ei yksinään riitä kosteuttamaan, joten sen päälle levitän Aqualania, jota käytän yö- ja päivävoiteena näin syksystä kevääseen.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 25.11.08 - klo:10:25 »
Montakohan kertaa tuota glykolihappokuorintaa uskaltaa tehdä peräjälkeen, tuohon jää ihan koukkuun, kun iho on tasaisemman ja puhtaamman näköinen kuin lähtötilanteessa. TCA-kuorinnan tilasin myös taannoin, mutta enpä tiedä uskaltaako tehdä, kuulostaa niin rajulta toimenpiteeltä mitä olen googletellut ja kai tuon ja glykolikuorinnan jälkeen pitäis olla kauemman aikaa väliä, että iho ehtii toipua kunnolla?

Ja mitenkähän ylipäätään voi hypätä kuorinnasta toiseen, kiinnostaa myös salisyylihappokuorinta, kun ilmeisesti siitäkin vois olla apua tälle tukkeutuneelle epäpuhtaalle iholle.

Kirjoittakaa nyt hyvät ihmiset miten on kuorinnoista ollut apua ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #66 : 25.11.08 - klo:13:18 »
Kirjoittakaa nyt hyvät ihmiset miten on kuorinnoista ollut apua ::)

Hyvänen aika, koko ketjuhan on täynnä kokemuksia ja analyysejä ihosta ennen ja jälkeen :).

Ja mitenkähän ylipäätään voi hypätä kuorinnasta toiseen, kiinnostaa myös salisyylihappokuorinta, kun ilmeisesti siitäkin vois olla apua tälle tukkeutuneelle epäpuhtaalle iholle.

Mie oon käytellyt salisyylihappokuorintaa glykokuorinnan ohella koko ajan, eli n. 2 kuorintaa viikossa glykolla ja yksi kuorinta salisyylihapolla. Mun iho kestää tollaista rääkkiä oikein hyvin, koska on sen verran rasvainen ja paksu.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #67 : 25.11.08 - klo:14:55 »
Muutaman Lactic Acid-kuorinnan jälkeen (viimeisin vieläpä kiitettävän pitkällä vaikutusajalla, yli 5 min iholla...) ihoni on selvästi sileämpi  ja tasaisempi. Mailasin MUACin asiakaspalveluun tiedustellakseni, auttaako maitohappokuorinta pitkällä tähtäimellä myös aknearpiin, vai mitä muuta he suosittelisivat. Sain vastauksen, jossa kehottivat ottamaan käyttöön vaalentavan seerumin. En kuitenkaan aio sitä nyt talvipakkasilla rueta kokeilemaan, epäsäännöllisen säännöllisesti käytössä on jo sen verran monta purnukkaa ja putelia, että aion nyt armahtaa ihoani ennen seuraavan jymyannoksen testausta...
Siinä vaalentavassa seerumissa on jotain sellaista ainetta, jonka turvallisuudesta luin jokin aika sitten artikkelin Paula B:n sivuilta - uusista tutkimustuloksista, joiden mukaan sitä ei suositella.
Anyway, jatkan maitohapolla, vaalenivat arvet tai eivät - mustapäiden väheneminen ja huokosten pieneneminen on jotain sekin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #68 : 25.11.08 - klo:22:30 »
No ketjua on tottakai tullut monta kertaa läpi luettua ja kuitenkin kiinnostaa pitemmällä tähtäimellä kokemukset, että miten vaikkapa parin tai useamman kuukauden käytön jälkeen ja onko jollain mennyt iho huonompaan suuntaan. Kyllähän tuo mietityttää, että onko nuo kuorinnat ihan järkeviä ja ettei menis iho vielä pahemmaksi joskus tulevaisuudessa. :-\

Sitä paitsi pitäähän sitä ketjua ylöspäin nostella ettei pääse ihan kokonaan unohtumaan ;D

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 25.11.08 - klo:22:39 »
Mulla on ollut viikottaisessa käytössä 15% BHA-kuorintaliuos, 40% glykoolihappokuorintaliuos ja GlyLuronic seerumi ehkä parin kuukauden ajan. Oon siis vaihtelevasti pari kertaa viikossa tehnyt kuorinnan jommallakummalla liuoksella ja sitten välipäivinä pistänyt Glyluronicia. Kauheasti en ole muutosta huomannut, ei arvet eikä punaiset läikät näytä vaalenevan yhtään. Nenän mustapäätkin ovat samalla lailla paikallan kuten ennenkin ja ilmestyvät poistamisen jälkeen yhtä nopeasti takaisin.

Aion käytellä nuo samplet loppuun ja katella sitten miltä näyttää. Glyluronic seerumi on kuitenkin tuntunut ihan hyvältä iholla, joten saatan sitä hommata lisää, kai siitä jotain hyötyäkin on. Jotain vaalennusjuttua mun pitää kyllä seuraavaksi saada. Haluan eroon noista läikistä poskissa, ettei tarttisi aamuisin puolta tuntia taistella peiteaineiden kanssa.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 01.12.08 - klo:13:41 »
Olen pitänyt taukoa maitohappokuorinnasta ja gly-luronic-liuoksesta sekä Retinolista. Näppylät ovat kadonneet, mutta mustapäät paikoillaan ja iho punoittaa kuten ennenkin. Pidän nyt tosiaan pienen tauon, sitten kokeilen muutaman kerran maitohappokuorinta-sarjan jälleen ja katson mitä tapahtuu. Näillä kokemuksilla mitä tällä hetkellä on, en lähde uudelleen ostamaan ko tuotteita. Alussa tuntui että iho pehmenisi ja iho ei punoittanut samalla tapaa kuin aiemmin. Muutaman kerran käytön jälkeen iholle rupesi tulemaan näppylöitä ja mustapäät eivät vähentyneet yhtään. Iho punoitti taas kuten aiemminkin. Ihohuokoset ovat paikoitellen suuret, juuri kuten ennen tuotteen käyttöäkin. Kun jätin tuotteet pois, näppylät rupesivat hiljalleen katoamaan. En tiedä oliko kyse puhdistautumisesta, mutta näppylöitä ei aiemmin minulla ole ollut kuin 1-2 satunnaisesti stressin aiheuttamana. Mustapäät näyttävät vain olevan ja pysyvän.  :-\ Täytyy vielä kerran kokeilla muutaman kerran sarja maitohapolla.

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #71 : 07.12.08 - klo:00:08 »
Oletko Od3ssa jo uskaltautunut kokeilemaan TCA:ta? Minkä vahvuuden tilasit?Tai onko joku muu kokeillut?

Olen käyttänyt n. 6 viikkoa (11 kertaa) 40 % Latic Acid kuorintaa ja epäsäännöllisen säännöllisesti 3 % BHA:ta. Ihon väri on tasoittunut ja vesirokon jättämät kuopat pikkasen pienentyneet. Aknen jättämät punaiset läikät ovat lähes kadonneet. Silti minua vielä häiritsee suuret ihohuokoset ja kraaterit (sekä aknen että vesirokon jäljiltä)- Ihoani voisi sanoa reikäiseksi  :'( . Laitoin meilillä kysyelyä MUAC:lle mitä minun olisi noille paras tehdä (kerroin mitä tähän mennessä olen tehnyt) ja sain suositukseksi 12,5 %  TCA. Hieman vain jännittää, tuntuu varsin tujulta hoidolta, mutta jos se auttaisi, olisin valmis kokeilemaan. En ole vielä siis tuota edes tilannut ja jos joku on noita TCA-kuorintoja kokeillut, olisi tosi kiva kuulla kokemuksia.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 11.12.08 - klo:23:28 »
Angel, tilasin 12,5% TCA:n ja enpä tiedä uskallanko käyttää. Luin taas äsken käyttöohjeet ja melko rankka kuorinta kuulostaisi olevan kyseessä. Ihon uusiutumisen aikana meikkiä ei saa käyttää ollenkaan ja sekin jo rajoittaa mulla , kun en yksinkertaisesti voi olla niin kauaa meikkaamatta. Mitähän siinä nyt olikaan, 10 päivää kestää ihon täydellinen parantuminen, jonka jälkeen voi alkaa käyttämään omia ihonpuhdistustuotteita, tarkoittaako tuo nyt sitten myös meikkejä..?

40% glykolihappoahan olen siis käyttänyt n.4-5 päivän välein ja nyt pari viimeistä kertaa kestona 8-9min. En kyllä suosittele herkkäihoisille todellakaan, kun alkaa itselläkin rajoilla olemaan, että luultavasti alkaa pikkuhiljaa olemaan kuorintakerrat täynnä. Mutta punaiset arvet ovat haalentuneet mukavasti, huono vaan, että lähtötilanne unohtuu nopeaa ja alkaa himoitsemaan yhä parempaa lopputulosta:/. Mustapäät eivät ole lähtenet mihinkään, mitä en kyllä odottanutkaan, mutta pahoja tulehduksia ei ole tullut ja ihon rasvoittuminen on vähentynyt huomattavasti. Pari kertaa viikossahan olen lisäksi käyttänyt 3% BHA:ta ja muina päivinä GlyLuronic seerumia.

Odottamassa on Lactid Acid-kuorinta, joten kokeilut ovat vielä jatkumassa ja varsin tyytyväinen olen tuotteisiin  ;D

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #73 : 22.12.08 - klo:19:06 »
Tein juuri ekan tilauksen MUACiin, täytyy kuitenkin vähän opiskella noita juttuja ennen käyttöä.
Tähän samaan aiheeseen sopivaa varmaan myös tämä, oli esim. C-vitamiinituotteita:
http://www.theoriginalskinstore.com/
-Postarit käsittääkseni 11$ ekalta tuotteelta, +2$ jokaiselle lisätuotteelle.

Sitten olisi tällainen:
-Postareista en tiedä, on tuolla globaali postitustapa ilmaistu, mutta ei sen tarkemmin taksoja.
Täällä on kuitenkin hyvä Q/A-osio:
http://www.platinumskincare.com/faq.aspx

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #74 : 02.01.09 - klo:14:55 »
Olen nyt käyttänyt Latic Acid 40 % + 3 % BHA:ta jonkin aikaa. Aluksi ihan säännöllisesti, joulukuussa harvakseltaan. Iho on tasoittunut ja punaiset arvet haalentuneet. Ihohuokoset ovat yhtä kammottavan isoja kuin ennenkin eikä mustapäätkään ole minnekään kadonneet. Ehkä hieman vähentyneet ja lähtevät helpommin pois kuin ennen. Vesirokosta on myös muutama kunnon kuoppa kasvoissa ja ne arvet ovat selkeästi pyöristyneet (en tiedä miten kuvailisin).

15 % tarjouksen innoittamana ja pitkällisen mietinnän jälkeen pistin uuden tilauksen menemään. 55 % Latic acid kit, Gly-Luronic Acid Serum  ja 12,5 % TCA. Viimeisin houkuttaa ja sitä minulle suosittelivat, mutta kyllä arveluttaa, että uskallanko kokeilla..mieli kovasti tekee. Ehkä edes jonnekin pienelle alueelle ja sitten katsottava miten käy.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.