Kirjoittaja Aihe: Kemiallisia kuorintoja kotona, MUAC ja muut merkit  (Luettu 42510 kertaa)

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
Vs: MUAC, kemiallisia kuorintoja kotona
« Vastaus #75 : 15.01.09 - klo:15:25 »
Syksyn LActid acid-kuurin jälkeen kokeilut jatkuivat retinolilla. N. 2 kk ajan käytin pari kertaa viikossa. Eipä juuri vaikutusta. Iho kuivui kyllä, ja epäpuhtauksia nousi, mutta ei muuta, tulos on sama kuin ei mitään. Eli tätä en osta enää. 

Eilen saapui uusi satsi, nyt 30 % Glykokuorinta ja 12,5% TCA kuorinta. Jälkimmäistä en nyt ainakaan toistaiseksi uskalla kokeilla kun ehkä johonkin pieneen kohtaan. Mutta Glykoa aloin nyt kokeilemaan kuurina. Aloitin ihan alle minuutista, ja mahdollisesti teen kuurin niin, että kerran viikossa tuota ja kerran viikossa Lactidia. Alku ainakin hyvä nyt.

Kyllä jotenkin ihmettelen tuota retinolin sopimattomuutta itselleni, mutta kai se on uskottava, että mulle sopii muut aineet paremmin.
1b M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 15.01.09 - klo:15:36 »
Takana siis 40% glykokuorintaa varmaan lähemmäs kymmenisen kertaa ja päätin kokeilla lactic acidia tässä ennen kuin uskaltaudun 50% ja 60% glykokuorintoja tekemään. Tuli tässä siis nuo vahvemmatkin kuorinnat tilattua samalla, kun tilasin uuden Aloe jelly w/lavender-purkin. Tuosta tykkään yhä edelleen, imeytyy hyvin ja on raikas iholla.

Odotin ihan mitään sanomatonta vaikutusta lactic acidilla, mutta yllättäin ihan ok:lta tuntuu (eli jotain vaikutusta), kun olen nyt kaksi kertaa tehnyt. Näppyjä on pukannut joulunajan huono syömisen tuloksena, mutta jospa se tästä taas tasapainottuis, olen kyllä niin onnellinen ettei iho ole enää aivan järkyttävän kirjava ja meikkikerrosta on voinut ohentaa :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 25.01.09 - klo:22:52 »
Joo.. Mulle ei ilmeisestikään sitten oikein passannutkaan tuo lactic acid, naama pukannu toista viikkoa hirveitä paiseita, mitä mulla ei ole ollut pitkään aikaan (no ainakaan pariin kuukauteen, kun noita happokuorintoja ylipäätään aloin tekemään ::)). Piti eilen ottaa sit glykolihappokuorinta ja kokeilin tällä kertaa 50%:sta parin minuutin vaikutusajalla . Heti on iho parempana, omituista...
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 13.02.09 - klo:00:09 »
Mulla ei ole tallessa kuorintojen mukana tulleita ohjeita ja sivusto on poissa käytöstä toistaiseksi, joten osaako joku sanoa voiko noita kuorintoja käyttää yhdessä UV-valolle altistumisen kanssa, ts. kesällä tai solariumissa? Jos ei voi käyttää, niin minkälainen väli tai vaihtelu olisi hyvä pitää esim. solariumin ja kuorintojen välillä?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #79 : 13.02.09 - klo:08:48 »
^ Ohjeissa taisi olla maininta, että kuorintoja käytettäessä täytyy käyttää aurinkosuojaa. Tämähän pätee muihinkin kuoriviin hoitoihin, että aurinkosuojasta pitää pitää huolta, ettei ohennettuun ihoon tule pigmenttihäiriöitä. Senpä takia kovat kuorinnat (ihonhionta, TCA) suositellaan tehtäväksi keskitalvella, jolloin aurinko paistaa vähän, eikä pigmenttihäiriöiden riski ole kovin suuri.

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #80 : 17.02.09 - klo:15:45 »
Joku taisi olla kokeillut noita MUAC:n aurinkovoiteita. Tukkiko huokosia ja miten toimi?
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #81 : 22.02.09 - klo:23:20 »
Keräsin rohkeuteni ja tein 12,5 % TCA-kuorinnan tänään koko kasvoile. Kuorinta oli yhtä helppo tehdä kuin muutkin kuorinnat eikä tuntunut kasvoilla juuri miltään. Joillakin kerroilla Latic acid on tuntunut pahemmalta. Odotin reipasta kirvelyä, joten tämä oli positiivinen yllätys.  Nyt jännityksellä odotan mitä tuleman pitää :o  Nyt jokunen tunti kuorinnan jälkeen iho tuntuu sileältä ja about muutenkin samalta kuin esim. latic acid:n jälkeen. Toivottavasti tämä tehoaa arpiini!

Edit. Tein kuorinnan sunnuntaina eikä vieläkään mitään merkkejä iholla, että jotain olisi tapahtunut. Teinköhän jotain väärin, vaikka ohjeita kyllä seurasin. Kummallista... :-\
« Viimeksi muokattu: 26.02.09 - klo:12:25 kirjoittanut Angel »

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 03.03.09 - klo:15:19 »
Päätin antaa retinoidille vielä mahdollisuuden, ja onneksi, koska se toimii sittenkin! Laitoin siis 3 viikon kuurina joka toinen ilta 0.3% MUACilta ja joka toinen ilta Avitcidia 0,05% alle ja päälle paksuhkoa yövoidetta ( Trevarno jojoba & rose tms). Aluksi meinasi jo epätoivo iskeä kun aina vaan tuli uusia epäpuhtauksia, mutta nyt vihdoinkin 3 viikon jälkeen iho on puhdas, pehmeä ja siloinen!

Nyt ajattelin jatkaa 1-2 kertaa viikossa vaan LActid acid tai Glycolic.kuorintaa, ja jättää retinolin toistaiseksi tauolle.
1b M ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 10.03.09 - klo:21:43 »
^^Angel, no onpas omituista ja harmillista ettei TCA-kuorinta toiminutkaan? Käytitkö sitten ihan normaaleja ihonhoitorutiineja ja meikkejä, kun ei vaikutusta ollut havaittavissa? Muuten voisin kokeilla, mutta tökkii vain tuo, että ei voi meikkiä käyttää...Mitä netistä olen löytänyt miltä TCA-kuorinnan jälkeinen iho näyttää, niin kyllähän siinä pitäisi ihan selvästi olla havaittavissa ihokerroksen kuoriutumista. Ei kai nyt voi kuitenkaan olla niinkään, että jos on tehnyt näitä muita kuorintoja, niin "vastustuskyky" TCA:ta kohtaan on noussut ja pitäisi olla vahvempi kuorinta kuin tuon 12,5%... ???

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #84 : 11.03.09 - klo:10:36 »
^ Kyllä se itseasiassa sitten toimikin.  :) Ainakin jonkin verran. En käyttänyt meikkejä enkä muutenkaan ihan normaaleja hoitorutiinejani, mutta kosteusvoidetta kyllä ja se peitti hilseilyn todella hyvin. Sitä ei juurikaan huomannut. Yhden illan olin kokonaan ilman kosteusvoidetta ja sillon hilseilyn huomasi. Ehdin jo tosin sitä ennen laittaa huolestuneen meilin MUAC:lle ja he totetesivat, että ihan normaalilta kuulostaa ja 12,5 % on  kevyt kuorinta.

Kuorintojen aikana hoidin ihoani näin:
pesu MUAC:in Green tea bar:lla aamuin illoin, yöksi Aloe Vera & lavendar voidetta ja  päivisin aina aurinkovoidetta + jotain kosteusvoidetta. Täysin meikittä en ole töissä ollut vaan ripsiväriä olen laittanut. Sillä olen selvinnyt, kun iho on todella tasaisen värinen. Mikä on varsin ennenkuulumatonta :o  ;D

Teinkin tässä jo toisen 12,5 % kuorinnan ja pahimmille ihon arpialuleille laitoin myös tuplakerroksen eli ohjeen mukaan 5 min vaikutusajan jälkeen toinen kerros ja sille vaikutusajaksi myös 5 min. Nyt iho kuoriutuu selkeästi enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Kosteusvoide ei kykene peittämään kuoriutumista kaikkialta. Näky ei kuitenkaan ole mitenkään silmiinpistävä ja olen ihan normaalia elämää viettänyt. Työkaveritkaan eivät ole pyörtyneet, vaikka meikittä töissä olen pidempään aikaa näiden kuorintojen takia käynyt.

Ensimmäisellä kerralla teho ei siis ollut iholleni riittävä. Pelkäsin näitä kuorintoja jonkun verran, mutta ei tämä yhtään hullumpaa ole. Meikittömyys häiritsi aluksi minuakin, mutta kestän sen siinä toivossa, että iho paranisi.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 27.03.09 - klo:23:09 »
^Millainen tilanne sulla on tällä hetkellä ihon kanssa? Entäpä mikä tilanne muilla on, onko iho nykyään missä kunnossa?

Mulla on ollut pitkähkö tauko kuorintojen käytössä, mutta tänään aloitin käytön uudestaan. Iho on mennyt sen verta huonoon kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen, että jotain parannusta tähän olisi kiva saada. Suunnitelmana siis käyttää 3% BHA:ta ja ostaa sille kaveriksi myös vahvempaa BHA:ta, ja 40% glykoolihappo plus glyluronic käytössä myös. Kevyempää lactic acidia aion tilata myös, pitäisi löytää sopiva kombo sitten noista mitä käyttää.

Vähän mulla mietityttää miten kuorinnat reagoivat auringon kanssa, pähkäilin kuitenkin että nopeasti ihon luulisi "palautuvan" jos aurinko tuntuu vahingoittavan eli reilusti vaan taukoa kesän ajaksi. Tarkoituksena olisi käydä jokunen kerta solariumissa nyt pikapuoliin, ne käynnit olisi varmaan paras hoitaa alta pois niin voisi sitten rauhassa hapotella  ;D

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #86 : 13.06.09 - klo:20:58 »
'Löysin' taas kosmetiikkavarastostani MUACin tuotteet, joita en ollut aikoihin käyttänyt. Nyt, kun sää on lämmin, ajattelin ihon kestävän kuorintojakin paremmin, käytän sentään aurinkosuojaa joka päivä.
Levitin täksi yöksi  Gly-Luronic-seerumia poskille ja otsaan, ja katson, kuinka iho siihen reagoi. Uskaltaisikohan tuota käyttää nyt useamman kerran viikossa, vuorotellen retinolituotteen (Environ Debut, hyvin mieto) kanssa...

Olin lähes täysin unohtanut nämä! Ihmekö tuo, kun säilytän litkujani kylppärin eteisessä viileässä lattianrajassa...  :D

Edit. Täytyy taas aloittaa Lactic Acid-kuorinnatkin, lueskelin MUA'n sivuilta ihastuneita arvioita ...
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo:20:09 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 17.09.09 - klo:14:30 »
Sain eilen tilaukseni ja kokeilin jo Lactic Acid kuorintaa. Vastasi ihan hyvin odotuksia, eikä tullut mitään ihmeempiä tuntemuksia. Vähän jännitin josko se tuntuisi hieman liian voimakkaalta hoidolta, mutta ei sitten onneksi kuitenkaan.

Haen tuolta ihon tasoitusta, ehkä hieman pienentyneitä huokosia ja puhtaampaa ja kirkkaampaa ihoa. Iho on aika herkkä ja sietää huonosti rakeellista kuorintaa joten on jo pitkään ollut mielessä kokeilla mitä se tykkää kemiallisesta. Kerran on kasvohoidossa laitettu jotain kemiallista kuorintaa ja se tuntui tehoavan hyvin ärsyttämättä.

Nyt vaan mietityttää kuinka uskallan käyttää tuota muiden tilaamieni tuotteiden kanssa. Tilasin siis tuon 40%:n kuorinta kitin ja jälkihoitovoiteeksi samplen sitä aloegeeliä. Lisäksi tilasin samplen Fruit Enzyme Peeliä jonka kokeilun kanssa ajattelin odottaa tuon ekan kuurin loppumiseen.  Lisäksi tilasin Gly-Luronic Acid Serumin, Botanical Bio-Peptide Concentrate with Matrixyl ja Hyaluronic Acid Serumin. Voiko noita serumeita käyttää samalla tämän kuorinnan kanssa? kuinka näistä saisi parhaat tehot irti?

Tilatessa teki mieli kokeilla vähän kaikkea, mutta nyt en sitten uskallakkaan tunkea noita naamaan yhtä aikaa, jotenkin pelkään että tuo Lactic acid kuorinta herkistää ihoa niin että se sietää huonosti muita ärsytyksiä. Ovatko nuo muut edes ns. ärsyttäviä vai enemmänkin hoitavampia tuotteita? Olen lueskellut näistä yksittäin juttuja mutta yhdistäminen tuntuukin olevan nyt se tricky part.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 22.09.09 - klo:10:08 »
^Mulla oli aiempana tässä ketjussa herkän, helposti punoittavan, pintakuivan ihon ohjelma:

Viikko 1.
-Gly-Luronic serum joka toinen päivä, kerran päivässä.
-Lactid acid peel kerran viikossa ja ei tulisi käyttää samana päivänä kuin gly-luronic serumia.
-Aloe w/Lavender kaksi kertaa päivässä.

Viiikko 2.
-Retinol 10% serum joka toinen päivä, kerran päivässä.
-Lactic acid peel kerran viikossa
-Aloe w/Lavender kaksi kertaa päivässä.

Eli kerran viikossa Lactic Acid Peel. Joka toinen viikko Retinol 10%  ja joka toinen Gly-luronic serum (joka toinen päivä, kerran päivässä).

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 22.09.09 - klo:10:31 »
Kiitokset Kukka ohjeista!

Olen nyt käytellyt viikon noita niin että kaksi kertaa viikossa Lactic acid kuorinta jonka jälkeen laventeligeeliä ja niinä päivinä kuin en ole kuorinut olen laittanut Hyaluronic seerumia.

Nyt huomasin eilen illalla että leuassa hieman iho hilseilee, joten taidan hieman vähentää noiden käyttöä ja panostaa enemmän kosteuttamiseen. Ehkä juuri kerran viikossa kuorinta voisi olla hyvä ja parina iltana tuo seerumi.

Tekisi niin mieli kokeilla niitä muitakin aineita mutta taitaa olla parempi mennä yksi kerrallaan niin tietää mitä ainetta vastaisuudessa vältellä jos tulee jotain reaktioita.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat