Kirjoittaja Aihe: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita  (Luettu 178235 kertaa)

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita
« Vastaus #30 : 25.01.06 - klo:12:44 »
Joo, mä jäin myös hieman pohtimaan tuon pastakoneen merkitystä hiusten leikkaamisessa. Tosin ei edes tullut mieleen aluksi, että kyseessä saattaa olla typo.  ;)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #31 : 25.01.06 - klo:15:24 »
Muhun osu ja upposi ihan kybällä tuo pastakoneen terä, ei käynyt mielessäkään partakone  ;D. Mietin kyllä hetken, että mitenkähän onnistuu ....
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 25.01.06 - klo:17:08 »
Leikkasin viime vkloppuna yheltä pojalta hiukset. AIka vaikea oli ja kun oli alkoholilla osuutta vielä asiaan niin huh :D Hyvä siitä tuli! Harmi vaan että en saa kuvaa, eikä välttämättä kehtaa pyytää..  ::) Itseltä en oo ikinä leikannu hiuksia enkä leikkaa, menee niin vaikeaksi tämän piiitkän tukan kanssa.

Gotcha

• Vieras
« Vastaus #33 : 25.01.06 - klo:17:13 »
Mä oon kyllä ihan amatööristä ammattilaiseksi saakka ollut sitä mieltä, että pitkät hiukset on maailman helpoimmat leikata, leikkasinpa sitten itseltä tai toiselta. Lyhyet oli alkuun jopa vaikeat! No, meitä on moneksi...

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #34 : 25.01.06 - klo:20:31 »
Mä aloitin omien hiuksieni saksittelun noin 7-vuotiaana soveltaen ~vail~:n ensimmäisen sivun tekniikkaa. Meni meinaan hermot, kun äiti ei suostunut leikkaamaan omasta mielestäni tarpeeksi ajoissa ylikasvanutta otsatukkaani ja päätin laittaa maalarinteipin otsaani ja leikata teipin reunaa pitkin otsahiukset tasaisiksi. Äiti sitten vähän ihmetteli, että miten olin saanut leikattua hiukset niin tasaisiksi...

Nykyään leikkaan ja värjään omat hiukseni. Olen leikannut muutaman kerran hiukseni pitkistä lyhyiksi ja sitten tietysti tasoitellut latvoja. Myös kavereiden ja sukulaisten hiuksia tulee saksittua.

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #35 : 25.01.06 - klo:22:12 »
Itse en kyllä saisi ainakaan tasaiseksi tätä tukkaa takaa. Annan mieluummin jonkun toisen leikata hiukset takaa tasaisesti ja toinen näkeekin paremmin sinne taakse mitä siellä tapahtuu... :)

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #36 : 26.01.06 - klo:09:12 »
Muhun osu ja upposi ihan kybällä tuo pastakoneen terä, ei käynyt mielessäkään partakone  ;D. Mietin kyllä hetken, että mitenkähän onnistuu ....

Häh eikös se ollutkaan pastakone ??? muhunkin toi upposi ihan täysin.Ja mäkin mietin että miten se oikein onnistuu mutta en sitten viitsinyt alkaa kyselemään neuvoja ;D

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #37 : 26.01.06 - klo:12:13 »
Miten kerrostusta saa itse siistittyä takahiuksista? Rahatilanne on nyt niin kiikunkaakun, ettei raaski mennä kampaajalle. Onko kukaan kokeillut? Miulla on melko pitkä tukka tällä hetkellä niin vähän hirvittää kerrostella itse... lyhyimmät hiukset hartia-, pisimmät about vyötärömittaiset. Ne siis pitenee alaspäin.

petomaani

• Vieras
« Vastaus #38 : 26.01.06 - klo:14:16 »
Ne siis pitenee alaspäin.

Luonnollisesti.. ;D ei vaas, toi oli hauska kommentti!

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #39 : 26.01.06 - klo:17:26 »
Hemmetti, että tekisi mieli hakea teippiä ja vedellä vähän otsatukkaan. Toisaalta olen kasvattamassa sitä juuri pois, mutta sitten kuitenkin...oli niin kiva kokeilla.  ::)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Gotcha

• Vieras
« Vastaus #40 : 26.01.06 - klo:17:39 »
Miten kerrostusta saa itse siistittyä takahiuksista? Rahatilanne on nyt niin kiikunkaakun, ettei raaski mennä kampaajalle. Onko kukaan kokeillut? Miulla on melko pitkä tukka tällä hetkellä niin vähän hirvittää kerrostella itse... lyhyimmät hiukset hartia-, pisimmät about vyötärömittaiset. Ne siis pitenee alaspäin.

Riippuu siitä miten voimakkaan kerrostuksen haluat. Sitä voit itse säädellä leikkauskulmalla. Eli et leikkaa hiuksia kuten normaalisti alaspäin valuvana, vaan vedät kammalla (yleensä kampaaja leikkaa kosteana, mutta itse onnistun omiin hiuksiini parhaiten, jos annan niiden olla kuivat, pysyvät paremmin kammassa, kun kerrostaa) joko 90 asteen kulmassa kasvupisteestä tai sitten jyrkemmin ylöspäin, riippuu siis kuinka voimakas kerrostus on mielessä. Tosi hyvin saa päällimmäiset hiukset kerrostettua, jos vetää kaikki päälliosan hiukset yhtenä tukkona kohti kattoa ja pätkäisee sopivasta kohtaa. Kevenee ja kerrostuu ihan kerralla. Tietysti vähän pitää siistiä ja muokata, ettei jää kovia kohtia näkyviin, mutta nopeeta ja yksinkertaista. Ja jos omistat ohennussakset (muotoilusakset) niin ne on ihan ykköset kerrostuksen jäljen siistimisessä.

Ei kun vaan kokeilemaan!  :D

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 26.01.06 - klo:20:37 »
Minun mielestäni kerrostetun tukan päälliosaa kannattaa leikata siksi, ettei pituuserolla ole ko. kerroksessa niin väliä. Itseasiassa epätasaisuus tekee hiuksista pirteän näköiset. Eri asia sitten, haluaako pätkiä alempaa kerrosta, jossa tasaisuus on merkittävää.

Itsehän leikkasin alle V-muotoa nyt, kenelläkään ideaa voiko tätä leikellä itse ja miten, jos haluaa muodon säilyvän?

Gotcha

• Vieras
« Vastaus #42 : 26.01.06 - klo:21:48 »
Niin, kyllä mäkin koko hiusosaston leikkaisin samalla kertaa, en pelkkää takaosaa tai päälliosaa. Mut kannattaa jaksottaa se leikkaaminen vaikka niin, että tekee jaon korvalta korvalle, sitoo päällimmäiset hiukset vaikka sykerölle ettei ole tiellä ja ekana leikkaa niskaosan. Sit avaa sykerön ja yhdistää sen niskan hiuksien mittaan sopivaksi. Ehdottomasti kannattaa kerrostaa kauttaaltaan, ettei tule kummallista leikkausta.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 27.01.06 - klo:00:47 »
Ainakin yhdenlainen V-malli saadaan niin, että istut vaikka tuolilla ja kumarrut lattiaa kohden, niin että nenä osoittaa lattiaa, hiusten pitäisi muodostaa suora linja joka ei pitene eteen eikä taaksepäin.
Se on hyvä vinkki muutenkin, jos haluaa saksia kampaajan tekemää mallia, etsii hiuksiin vetokulman, jossa ne näyttävät olevan osion sisällä yhtä pitkät.
hankala selittää...
Mutta hiuksia ja päätä kääntelemällä löytää sen vetokulman, jossa hiukset on leikattu, sitten vain napsimaan itse sentti-pari osio osiolta ja yhdistää ne aina toisiinsa.
OLen samaa mieltä Cotcha, pitkien hiusten leikkaus on varmasti helpoimpia hommia, ja varsinkin tasainen kerrostus on aika simppeliä verrattuna vaikka lyhyiden hiusten joihinkin leikkauksiin.
Tasiasesti kun vain nostaa 90 asteen kulmaan ja leikkaa poikki niin tulee idioottivarma ja hyvä kerrostus.
Itse olen pätkinyt tätä päätäni jo melkein kymmenen vuotta.
Pari kertaa olen antanut jonkun muun leikata, ja aina on tullut jumalaton huuto  ;D
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 27.01.06 - klo:01:37 »
Ishamael: Tarkoititko että hiusten tulee roikkua pään yli kohti lattiaa, ja miten se vetokulma oikein katsotaan tästä asennosta?