Kirjoittaja Aihe: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita  (Luettu 178233 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita
« Vastaus #75 : 26.04.07 - klo:14:39 »
Kampin takana Helsingissä (Onkohan tuo nyt sitten Eteläinen vai Pohjoinen Rautatiekatu tms.) on Kinnusen tukkuliike, jok myy ammattilaisten välineitä myös taviksille. Liikkeen hinnat ovat ammattilaisten hintoja, mutta kysymällä kertovat tavisten hinnat. Siellä on vaikka minkälaisia veitsiä myynnissä.

Aika kalliiksi tulisi sellainen veitsi jota varten pitäisi matkustaa about 400km molempiin suuntiin.  ;D

Ei tuolla Hairstoren veitsellä loppujen lopuksi mikään kammottava hinta ole... Mutta epäilyttää vähän, että onko se sitten tarpeeksi terävä. On tätä tukkaa kyllä saksillakin "revitty" pari vuotta sitten niin että rapina kävi.

Jos tuo on todella terävä tuo veitsi niin onkohan sillä vaara lohkaista liian jyrkässä kulmassa sitä kerrostusta.... En ole ikinä edes nähnyt luonnossa tuollaista vekotinta.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #76 : 26.04.07 - klo:22:40 »
Eiköhän se ihan riittävän terävä ole. Kannattaa tutustua siihen käyttöön kumminkin jossain jollain lailla ennenkuin käy mihinkään päähän käsiksi. Eli siis, kerrostuksen määrä riippuu hiuksen vetokulmasta, ei vehkeiden terävyydestä ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #77 : 08.05.07 - klo:13:35 »
Mistähän saisi edullisesti muotoilusakset ja mahdollisesti myös leikkaussakset satunnaista omatoimista siistimistä varten? Pääkaupunkiseudulla olevia liikkeitä on turha ehdotella, asun kaukana ja muutenkin mieluiten ostaisin netistä. Muotoilusakset on ilmeisesti ne myös ohennussaksina tunnetut? Miten kääntyy englanniksi?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #78 : 09.05.07 - klo:14:20 »
Ihan Prismoista ja Citymarketeista löytyy Iberon/Cailapin saksia, mutta laadusta en sitten osaa sen enempää sanoa. Itse ostin joskus Tarjoustalosta tuollaisen halvan setin jossa oli sakset ja ohennussakset ja hyvin pelitäneet, leikanneet hyvin eikä kaksihaaraisia ainakaan ole tullut.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 09.05.07 - klo:14:28 »
Tilasin Hobbyhallista sellaisen setin, johon kuuluu leikkaus- ja ohennussakset. Vähän toistakymppiä taisi olla hinta. Ei varmaan mitää huippulaatua, mutta kuvassa näyttivät sopivan pienikokoisilta. Kaapista löytyy yhdet Hairstoresta tilatut pidempiteräiset sakset, ja niillä on mielestäni aika hankala siistiä otsatukkaa.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #80 : 03.06.07 - klo:20:46 »
Fiskarsilla on omat hiustenleikkuusakset, sellaiset klassiset oranssit. Sormituki löytyy. Ostin itse Clas Ohlsonilta, maksoi vähän alle 20 euroa. Ohlsonilta saa myös sellaisia vielä halvempia versioita, on leikkuusaksia ja yksi- ja kaksipuolisia ohennussaksia, kaikilla niillä hintaa yhdeksän euroa. Missään noissa Ohlsonin saksissa ei tosin ole sormitukea.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #81 : 06.06.07 - klo:10:49 »
Olen nyt kerran leikannut otsiksen noilla Hobbyhallin saksilla, ja hyvää jälkeä tuli! Lisäksi nappasin ohennussaksilla muutaman kerran päälaelta, ja täytyy sanoa että aika reilusti noilla lähtee tukkaa. Hiukan hirvitti tuleeko lovia, mutta tulos oli kuitenkin hyvä. Vertailukohtana mulla on vain hairstorelta vuosia sitten tilatut sakset, joilla oli mielestäni hankala leikata esim. otsista tarkasti pitkien terien vuoksi. Nuo Hobbyhallin sakset on just hyvät pieneen siistimiseen, mutta ei ehkä isompien osioiden leikkaamiseen.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #82 : 06.06.07 - klo:16:31 »
^ Ohennusvinkkinä, kannattaa kammata ohennettava osio pystysuoraan ylös päästä katsoen ja napsaista vasta sitten - ei saa niitä lovia aikaan ainakaan.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 23.07.07 - klo:19:28 »
Kannattaako itse leikatesssaan saksia viistoon vai pyrkiä leikkaamaan ihan vaakasuoraa linjaa (eli vaikuttaako leikkauskuvio latvan kykyyn imeä hoitoaineita)? Itse lyhentäessä siistin jäljen saaminen on muutenkin haastavaa, mutta onko se viistoon leikkaaminen vaivan arvoista?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #84 : 23.07.07 - klo:21:23 »
Millä lailla viistoon? Siis saksen vähän "vinossa" kallellaan niin ettei leikkaavan käden sormet ole "normaalissa" tasossa toisiinsa nähden verraten siihen kun fiskarilaisilla leikataan paperiarkkia?

Eli siis toivotaan hiukseen suurempaa avattua pinta-alaa kuin suoraan poikki leikkaamalla? Ei kyllä mielestäni ole vaivan arvoista rikkoa enempää leikkuupintaa kuin on tarvis.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 23.07.07 - klo:22:11 »
Millä lailla viistoon? Siis saksen vähän "vinossa" kallellaan niin ettei leikkaavan käden sormet ole "normaalissa" tasossa toisiinsa nähden verraten siihen kun fiskarilaisilla leikataan paperiarkkia?

Eli siis toivotaan hiukseen suurempaa avattua pinta-alaa kuin suoraan poikki leikkaamalla? Ei kyllä mielestäni ole vaivan arvoista rikkoa enempää leikkuupintaa kuin on tarvis.

Juu tätä hain takaa. Kampaaja on toistuvasti käyttänyt ko. tekniikkaa ja voin vain arvailla että miksi, mutta itseltä viistotekniikalla leikkaaminen ei ole tehnyt oikeutta lopputulokselle. Nyt siis tietää tyytyä vähempään.

stinttapo

• Vieras
« Vastaus #86 : 24.07.07 - klo:12:37 »
Ihan Prismoista ja Citymarketeista löytyy Iberon/Cailapin saksia, mutta laadusta en sitten osaa sen enempää sanoa. Itse ostin joskus Tarjoustalosta tuollaisen halvan setin jossa oli sakset ja ohennussakset ja hyvin pelitäneet, leikanneet hyvin eikä kaksihaaraisia ainakaan ole tullut.

Mulla on Cailapin sakset, ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ja maksoivatkin vain noin 7 euroa ;)

Poissa Lecat

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Kotikosmetiikkaa
« Vastaus #87 : 02.12.08 - klo:18:55 »

Jos muistat, niin oliko siinä paketissa mukana kampa ja taustalla nainen jolla on pitkät, kiharat hiukset? Ostin tuollasen paketin tänään makasiinista kun oli niin törkeän halpa verrattuna fiskarseihin (hinta oli 3,49€). Mietin vain että mihin tarkoitukseen nuo toiset sakset ovat, kun niissä on toinen puoli sellainen lovinen  ???

Edit. heh, nyt jopa ymmärsin lukemani eli ohennussaksethan ne on :D
« Viimeksi muokattu: 02.12.08 - klo:21:33 kirjoittanut Lecat »
-2c F i- Hiuskuva

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #88 : 02.12.08 - klo:22:38 »
^Jos molemmat puolet on loviset kyseessä on ohennus-sakset jos vain toinen puoli on, niin silloin ovat muotoilusakset. ;) Niiden käyttö eroaa vain sen verran, että muotoilusakset leikkaavat kerralla enemmän pois kuin ohennus. Muuten niitä voi käyttää ihan samanlailla kunhan muistaa tuon.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #89 : 08.12.08 - klo:22:26 »
kaveri leikkaili meikäläisen fledan tossa aika kauan sitten ihan uuteen uskoon, mutta nyt kun ei niin kamalasti puhuta niin oon itse yrittänyt päästä tähän fledantasottamiseen mukaan kun en kampaajallekaan oikein raha-asioiden takia pääse :S mulla on kiharat hiukset, jotka on toisaalta leikattu silleen.. jännästi. sitä on vaikeeta selittää, mutta yritetään. eli mulla on otsatukka, sitten korvien takaa leikattiin tosi lyhyiksi, ihan sängeksi että mulla jäi siihen otsikseen sitten sellanen pulisonki-osio ja korvat näkyy, kun ei niiiden takaa tunge hiuksia. vähän keesimuotoista, sellanen ns.'kolmiokeesimuoto', eli tossa takaraivon kohdalla nousi vähäsen pystyyn, muuten sellanen keskipitkä, menee sääliponnarille. Noh, tossa äsken kyllästyin ja otin sakset käteen ja rupesin vähän saksimaan. nää on vielä märät mutta vähän jo pelottaa että mitäs mä duunasin kun en hiustenleikkuusta mitään tiedä :'D mutta jostain on aloitettava, ja se että nää todella on kiharat, jotka toisaalta suoristan kyllä, eli ne menee vähän sellaseen sekaseen pörröön eikä jokainen hiussuortuva ole erillään tarkasteltavana :D

en tiedä mikä tämän viestin idea oli, kai halusin jakaa kokemuksen kun en mitään kysymystäkään keskinyt :)
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.