Onko täällä Lushia käyttäviä psoriaatikkoja paikalla? Mä tässä mietin, että ilmeisesti tuo Eau de Roma voisi olla kutinaa hillitsevä, joten voisin kokeilla sitä... mutta oisko joku voide kokeilemisen arvoinen?
Psoriaatikko en ole mutta atoopikko kyllä. Mulla on parhaimmillaan käytössä Eau Roma Water (jota ilmeisesti tarkoitit) ja pidän siitä kovasti. Siinä on laventeli- ja ruusuvettä ja ainakin omaa ihoani kasvovesi rauhoittaa. En kuitenkaan osaa sanoa siitä, hillitsisikö Eau Roma kutinaa. Ainakaan kasvoni eivät ole kudinneet (miten tää taivutetaan?

) kasvoveden laiton jälkeen.
Kasvovoiteista mulla on käytössä Celestial. Jotkut ovat kommentoineet sitä tuhdiksi, mutta mä käytän sitä rasvoittuvalle iholleni päivävoiteena ihan meikin alle. Oon aivan rakastunut Celestialiin ja se tuoksuu taivaallisen vaniljaiselta. Ainoa mikä mua huolettaa on se, jos joskus kyllästyn Celestialin tuoksuun.

Voide on kyllä luottotuotteeni tällä hetkellä. (Voiteen sopivuuteen rasvoittuvalla ihollani voi myös vaikuttaa se, että olen Vixenin blogin innoittamana ollut noin kahden kuukauden ajan ilman yövoidetta. Yövoiteen pois jättämisen myötä ihoni rasvoittuminen on vähentynyt huomattavasti. Päivisin koen kuitenkin tarvitsevani kosteuttavampaa ja ravitsevampaa voidetta kuin aikaisemmin, jolloin käytössä oli Basan-geeli.)
Sitten kysymys numero kaksi, joka liittyy näiden kylpypallojen käyttämiseen ilmanraikastimina. Onko se tuoksu voimakas? Laantuuko se, kauanko tuoksu pysyy hyvänä? Mitä niille sitten tehdään?
Mä tilasin Britti-Lushista Avobath-kylpypallon ilmanraikastimeksi. Menin tekemään sen mokan, etten ottanut sitä heti käyttöön vaan vasta puolentoista kuukauden kuluttua ostohetkestä. Vaikka suihkepullolla kylpypalloa suihkuttelinkin kosteaksi, siitä ei enää juurikaan irronnut kylpyhuoneeseen tuoksua. Ainakin Avobathin tuoksu siis laimeni. Alkuun postipaketista otettuna Avobath kyllä tuoksui ihanan raikkaalle. Mulla Avobath oli Mariskoolissa ja siis suihkuttelin sen pintaa kosteaksi suihkepullolla. En ole kyllä itsekään varma, miten niitä pitäisi käyttää raikastimina, mutta minä yritin näin. Lopulta Avobathin rakenne hajosi, kun liikaa suihkuttelin sitä tuoksun toivossa. Mulla oli sitten Mariskooli täynnä vihreää mönjää, jonka suihkussa jalkojeni kautta huuhtelin suihkun lattialle. Vinkkejä kylpypallokikoista otetaan vastaan täälläkin.
Mun on ollut pitkään tarkoitus tehdä listaus ja käyttökokemusluettelo kokeilemistani Lusheista, joten täältä pesee.
Shampoot:
Hard Tämänhetkinen suosikkini shampoopaloista. Pesee hellävaraisesti eikä kuivata liikoja. Ei toisaalta jätä hiuksia lähmäiseksikään.
Godiva Olen muutamia kertoja Godivaa käyttänyt mutta silti en saa muodostettua siitä kunnon mielipidettä. Ihan kivalta Godiva tuntui ja pesujälki oli ihan ok. En kuitenkaan erityisemmin siitä välitä, mikä johtunee osin mitäänsanomattomuudesta, osin tuoksusta. Pistävä tuoksu on onneksi alkuajoista laimentunut jo huomattavasti.
Ultimate Shine Oikein kiva perusshampoo. Tuntuu hyvältä, pesee sopivasti. Pidän tästä kovasti.
Blonde Sain Blondesta näytteen kokeiltavakseni. Blonde ei mitenkään säväyttänyt ja oli mielestäni aika huono shampoo pesutehoiltaan. En ostaisi tätä.
Trichomania Mukavan kosteuttava shampoo mutta saa varoa, etteivät hiukset jää kovin likaisen tuntuisiksi. Käyttelen tätä lähinnä viikonloppuisin.
Gentle Lentil Retro-shampoo, joka tuoksuu erikoiselta eikä häikäise pesutuloksellaan. Laittaisin tämän samaan kastiin Trichomanian kanssa, sillä tälläkin saa varoa, etteivät hiukset jää likaisen oloisiksi. Sopii kuulemma myös lemmikeiden pesuun.

Hoitoaineet ja jätettävä:
Jungle Pidän tästä hoitoaineesta kovasti! Junglella saa ihanan pehmeät hiukset, ah! Miinusta vaikeakäyttöisyydestä.
Veganese On kai lähinnä kiiltoa antava hoitoaine. Ei kosteuta hiuksia ollenkaan tarpeeksi ja hiukset tuntuvat Veganesen jäljiltä todella kuivakoilta ja karheilta. Tätä en missään nimessä osta uudelleen ja taidan alentaa sen CWC-pesujen esihoitoaineeksi.
R&B Hauska ja kosteuttava jätettävä, joka tuoksuu todella erikoiselle. Pidän tästä kyllä mutta annostelun kanssa saa olla todella tarkkana. Yliannostelulla hiukset lähmäävät varmasti. Jämäköittää oikein annosteltuna hiuksia mukavasti ja antaa niille vahvuutta. Tuoksuun olen jo tottunut.
Saippuat (päivitän kokemukset myöhemmin):
HIWTK, Porridge, Godmother, Sea Vegetable, Sexy Peel, Sultana of Soap, Ring of Roses, Sunny Citrus
Hierontapalat (päivitän kokemukset myöhemmin):
Strawberry Feels Forever
Each Peach
Kasvoputsarit:
Aqua Marina Kiva puhdistusrulla, käytän tätä kaksoispuhdistuksen toisessa vaiheessa ja toisinaan aamuisin. Ei kuivata ihoa liikaa. Ei kykene yksinään poistamaan meikkejä. Kokeilin Aqua Marinaa kerran meikinpoistoon ja jouduin pesemään kasvot sillä kolmesti ennen kuin meikit kaikkineen lähtivät. Pidän kuitenkin koostumuksesta ja pesutuloksesta kovasti.
Fresh Farmacy Hyvä kasvoputsari, jota ostan seuraavaksi, kun AM loppuu. Jättää ihon nahkeaksi, joka pian vaihtuu kosteutettuun tunteeseen.
Coal Face Ei ollutkaan niin raju putsari kuin pelkäsin. Tuoksuu lakritsalle ja on ihan ok. Ei pese meikkejä yksinään pois, joten kaksoispuhdistuksen kakkosvaiheena olen CF:ää käyttänyt. On ehkä hitusen kuoriva muttei rasvoittuvalle iholleni mitenkään liian raju.
Kasvovoide ja -vesi:
Celestial Tämänhetkinen suosikkikasvovoiteeni, joka tuoksuu aivan ihanasti vaniljalle.

Tuntuu kosteuttavalle eikä ole ärsyttänyt ihoani millään tapaa. Käy rasvoittuvalle iholleni jopa meikin alle päivävoiteena.
Eau Roma Water Ihana, ihana kasvovesi! Sisältää laventeli- ja ruusuvettä ja tuntuu kasvoillani rauhoittavalta. Ainoa miinus täytyy antaa suihkepullosta, sillä sumute saisi olla pikkuisen hienojakoisempaa. Ihan kertaallisesti pullolla saa kyllä suihkittua mutta Favoran kasvosuihkeeseen verrattuna Eau Roma tulee isompina pisaroina.
Tuorekasvonaamiot:
Cupcake Taivaallisen tuoksuinen ja ihanan tuntuinen suklaakasvonaamio. Sopii erinomaisesti rasvoittuvalle iholle ja tasapainottaa ihoani selvästi pidempiaikaisessa käytössä.
Catastrophe Cosmetic Ihan mukava mustikkanaamio. Tuntuu rauhoittavan ja tasapainottavan ihoa. Miinusta siitä, että kasvoille kuivuttuaan alkaa rapista pieninä hippuina pois, kun vähän kasvojensa lihaksia liikuttelee.
Love Lettuce Tuntuu kasvoilla hyvältä, mutta en ole aivan varma, sopiiko iholleni. Käytän kuitenkin mielelläni loppuun, todennäköisesti en kuitenkaan osta uudelleen.
Vartalovoit:
Buffy Vartalovoipala oli hauska kuoriva tuttavuus saunassa. Oikein kiva ja jätti vartalon ihon kosteutetuksi. Mitään voidetta ei tarvinnut kroppaan käytön jälkeen levitellä.
Aqua Mirabilis Tuoksu ei ole yhtä neutraali kuin Buffyssä mutta muuten pidän tästä todella paljon. Ihanan "maitoinen" ja kuoriva. Ei tosin jätä ihoa yhtä kosteutetuksi kuin Buffy.
Muita:
Color Supplement Dark Yellow Sain testerin Dark Yellow -sävystä, joka oli kesän ruskettamille kasvoilleni sopiva. Talvella Dark Yellow olisi kuitenkin aivan liian tumma. Koostumus oli yllättävän paksu ja tuntui aika jankilta. Color Supplementtia oli helpompi käyttää johonkin kasvovoiteeseen levitettynä. Käytin sitä kyllä suoraankin kasvoille, mutta sitä täytyi käyttää todella vähän ja levittää se sormin huolellisesti. Päivän mittaan pysyvyys oli rasvoittuvalla ihollani kohtuullinen, kasvot kiilsivät kyllä. Peittävyys ei ollut mitenkään erityisen hyvä.
Prince Sain Prince-partakermasta testerin, jota käytin säärien ja kainaloiden sheivaukseen. Siihen Prince sopi erittäin hyvin ja tuntui aivan ihanalle! Voisin hankkia tätä lisääkin!
Avobath Kylpypallo, jota yritin käyttää ilmanraikastimena. En saanut Avobathia tuoksumaan riittävästi. Lopulta vedellä suihkuttelun jälkeen pallo hajosi vihreäksi mössöksi. Pettymys.
Lemony Flutter Olen tätäkin käyttänyt testerinä ja ihan kiva kynsinauhavoide on kyseessä. Koska en lakkaa kynsiäni eivätkä kynsinauhani muutoinkaan ole erityisen kuivat, tuote ei sinänsä ole kovin tarpeellinen. Tuskin ostaisin vaikka tuoksuu ihanalta.
Lisäksi ensi viikonloppuna saan Oatifixin ja Mask of Magnamintyn.