Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 289203 kertaa)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
Vs: Lush
« Vastaus #1065 : 16.11.10 - klo:12:04 »
Mulle saapui LUSHin paketti tänään, tilasin viime perjantaina iltapäivällä Briteistä (toimitustapana Royal mail), joten oikeastaan sillä ei mennyt kuin vajaa 2 arkipäivää tulla... Tiedä häntä kulkeeko paketit sitten viikonloppunakin, mutta mun mielestä tää oli nopeeta toimintaa.

Ihonhoitotuotteita mulle tuli:

Angels on bare skin tuoksuu vanhanajan lääkkeiltä, joten sen on pakko toimia hyvin, koska tunnetustihan voimakkaan tai pahan makuiset lääkkeet toimivat parhaiten.. (Tässä tapauksessa tietysti hajuiset.) Käytin ohjeen mukaan ottamalla kökön käteeni ja hieromalla sen veden kanssa pehmeämmäksi tahnaksi. Levitin vedellä kostutetuille kasvoille ja huuhtelin pois hierottuani hetken. Tuloksena oli yllättävän raikkaantuntuinen pehmeä iho. Olin aika yllättynyt tuloksesta, mutta inciä katsottuani en ihmetellyt enää niin paljoa..

Eau Roma water tuoksuu jumalaiselta, ja tuntui ihanan virkistävältä käsivarrelle suihkaistuna. Tätäkin kokeilen illalla. Ainakin vaikuttaa siltä että voisi toimia mun kireänkuivalla iholla. --- Ja toimiihan se! Käytin tätä kun olin pessyt kasvoni Angels on bare skinillä, tuntui rauhoittavan ihoa entisestään, mutta jätti kuitenkin todella raikkaan tunteen.

Putsauksen ja kasvoveden jälkeen iho tuntui kuitenkin kaipaavan vielä pikkuisen kosteutusta, mutta ei tuntunut niin kireältä ja hilseilyäkään ei näkynyt niinkuin Ultrablandilla. Ultrabland toimi osaltaan ihan kivasti mutta tukki nenän ihohuokoset ja aiheutti hirveän mustapääriehaannuksen.. ::) Toivon että tätä ei ilmene Angels on bare skin + Eau Roma water -kombolla..

Strawberry Feels Forever tuoksuu itsetehdyltä mansikkapirtelöltä, mikä on kerennyt vähän turhan sulaksi. ;D Ei mikään paha tuoksu. Yleensä nämä hierontapalat tuntuvat aluksi löyhkäävän todella oudoilta ja myöhemmin vasta muuttuvat hyväntuoksuisiksi. Ainekset tuntuvat olevan jotakuinkin samat kuin muissakin hierontapaloissa, ja kaikki mitä olen kokeillut ovat toimineet minulla mainiosti, ja imeytyneet nopeasti jos on käyttänyt "kosteusvoiteena".

Coconut jauhedeodoranttia testasin käsivarrelle tuoksun takia. Ei, tämä ei tuoksu kookoscoctaililta ainakaan minun mielestäni. Jännän pehmeä tuoksu, ja aika kevyesti kookosmainen. Loppujenlopuksi ei tunnu tuoksuvan oikein miltään. Täytyy kokeilla toimiiko ihan oikeasti deodoranttina, minulla on epäilykseni, että ei välttämättä...
--- Laitoin Coconutia pestyihin kainaloihin aamulla, ja lähdin koiran kanssa reippaalle lenkille. Lenkin jälkeen kainalot olivat märät, mutta eivät haise hielle. Dödön haju on kyllä muuttunut hieman toisessa kainalossa, mutta en sitten tiedä hikoilenko jotenkin toispuoleisesti. Käytin tällä kertaa pelkältään Coconutia, Lushan kaiketi suosittelee käyttämään jauhedeodorantteja jonkun toisen "tahmaisemman" dödönsä kanssa, jotta jauhe pysyy paikoillaan eikä varise tiehensä. Täytyy varmaan testailla tätä useampana päivänä peräkkäin, nämä kun eivät koskaan tunnu toimivan ilman "siirtymäaikaa". Jos ei toimi kainaloissa, niin ainahan tätä voi käyttää jalkoihin. ;D
« Viimeksi muokattu: 17.11.10 - klo:11:50 kirjoittanut Hallonnikas »
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #1066 : 18.11.10 - klo:19:03 »
HIWTK saippua on juuri niin ihana kuin saatoin odottaa. Oi että  <3
Kylppäri tuoksuu nannalle ja kokoajan tekisi mieli käydä pesuilla. Yhdellä sivulla oli ihana aitoa hunajakennoa siivu. Ihan nätti. Ei tunnu kuivattavalta, mutta kasvosaippuana en käyttäisi.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Mordred

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1067 : 26.11.10 - klo:22:33 »
Tietääkö joku saako noista Suomen liikkeistä vielä viittä tyhjää purkkia vastaan naamion?

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #1068 : 27.11.10 - klo:09:18 »
Mä olen parin viikon ajan käyttänyt kasvojen pesuun Bûche de Noëlia, ja olen aivan ihastunut siihen! Pelkäsin, että saan sotkea sen kanssa samalla lailla kuin AOBS:n (josta ei siis meinannut tulla yhtään mitään), mutta tää Bûche sekoittuu veden kanssa massaksi paljon helpommin. Siitä jää mukavasti hieman öljyisen tuntuinen pinta iholle, joten se ei kuivata yhtään. Saan poistettua meikitkin hyvin, joten en välttämättä tarvitse niihin erillistä putsaria. Saisivat vaan ottaa tämän vakivalikoimiin, kun on kerran niin hyvä.

Olen muuten nyt ensimmäistä kertaa kokeillut myös jellyä suihkussa, ja tykästyin siihenkin kovasti. Testissä on ollut Sweetie pie, joka tuoksuu kerrassaan herkulliselle. Jelly vaahtoaa ihanasti, ja pesee hellävaraisesti. Dippaan pesukukkaa jellypurkissa, joten mulla ei ole ollut mitään "karkaamisongelmia" jellyn kanssa. Tämän kokemuksen rohkaisemana taidan ostaa jotain muutakin jellyä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1069 : 27.11.10 - klo:09:47 »
Tietääkö joku saako noista Suomen liikkeistä vielä viittä tyhjää purkkia vastaan naamion?

Joo kyllä muistaakseni  :)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #1070 : 27.11.10 - klo:10:25 »

Juu, saa. Mutta vain naamiopurkit kelpaavat vaihdossa.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Mordred

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1071 : 27.11.10 - klo:10:31 »

Juu, saa. Mutta vain naamiopurkit kelpaavat vaihdossa.

Siis sellaiset joissa on ihan ollut naamiota vai ne kaikki pienet mustat pyöreät (samanlaisethan on esim. kasvovoiteissa)?

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #1072 : 27.11.10 - klo:10:42 »
Tämä on vain arvaus, mutta luulisin pienten purkkien kelpaavan, kun jynssäät niistä tuotelaput irti. Nehän ovat aivan samanlaisia purkkeja.

Minusta on niin hölmöä, ettei Suomessa voi viedä kaikkia purkkeja Lushille takaisin. Toisaalta purkeille keksii hyötykäyttöä itsekin. Niissä on näppärä säilyttää esim. shampoopaloja ja saippuioita.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #1073 : 27.11.10 - klo:12:37 »
^ Taitavat kyllä ottaa kaikki purkit kierrätykseen, mutta kylkiäisiä saa vain naamiopurkeista. Muistaakseni tällainen vastaus on joskus tullut Lushin ap:sta, ja ollut tässäkin ketjussa esillä. (tai sitten olen keksinyt tämän itse)

Itse en ole vielä vaivautunut kantamaan tyhjiä purkkeja takaisin, vaikka niitä onkin kertynyt jo aika paljon. Niissä on kätevä säilyttää kaikkea pikkusälää (hiusneuloja, ponnareita, vanupuikkoja) ja siirrän myös pienempii purkkeihin rasvoja isommista, jotka säilyvät jääkaapissa (Dream Cream, Coco Lotion, Fair Trade...). Myös kookosrasva on käytännöllisempi kuljettaa mukana ja käyttää 45 gramman purkissa kuin puolen kilon lasipurkissa!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1074 : 07.12.10 - klo:11:12 »
Voi kökkö. Mask of Magnaminty purnukkani päiväys umpeutuu huomenna ja melkein puolet on vielä tuotetta jäljellä. Uskaltaisikohan sitä kuitenkin käyttää vähän pidempään, kun se on jääkaapissa koko ajan ollut säilytyksessä? Tai sitten levitän vaan loput koko vartalolle ja käytän kerralla loppuun. ::)

En ole vieläkään saanut tätä käytettyä loppuun ja sunnuntaina taas laitoin naamion. Nyt lienee kyllä syytä heittää jämät roskiin, koska eilen eli seuraavana päivänä käytöstä naamaan ilmestyi pikkunäppyjä. Mitään uutta tai erikoista en ole muuten kasvoille käyttänyt, joten oletettavasti johtui tästä. No, olihan se jo reippaasti 2 kk yli päiväyksen.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Copper

• Vieras
« Vastaus #1075 : 07.12.10 - klo:19:26 »
^ Kai Mask of Magnamintyä voisi pakastaakin niin kuin tuorenaamioita, jos päiväys alkaa uhkaamaan?

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 07.12.10 - klo:19:31 »
^ Eipä muuten tullut mieleen, että tokihan tuota olisi voinut pakastaa. Tosin olisin todennäköisesti vain unohtanut sen sinne pakkaseen, siellä taitaa jotain unohdettuja saippuan palojakin olla jossain vihannesten takana.  ::)
1bMii, vaalennettu.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1077 : 09.12.10 - klo:21:33 »
Aah, nyt oon ihastunut yhteen Lush-kuorintaan, vaikka ennen en ole päässyt sinuiksi niiden veden kanssa sekoitettavien tahnojen kanssa! Nyt tilasin Buches de noel -kasvokuorinnan ja se on koostumukseltaan tarpeeksi pehmeää. Sen siis jopa sai veden kanssa sekaisin eikä lopputuloksena ollut vesi + murut. Ihollakin aine tuntui tarpeeksi pehmeältä eikä tiilimurskalta. Parasta kuitenkin oikeasti syötävä namituoksu niin kuin purkissa luvattiinkin!

Tilasin myös Vanilla Dee-Lite -kosteusvoiteen. Tuoksu ei ole omaan nenään mitenkään erityisen vaniljainen, paremminkin aika perus-Lush, mutta onneksi ei kaikkein vahvin sellainen. Parasta on se, että tämä voide ei ole superöljyinen ja tahmaava, vaan tämä oikeasti jopa imeytyy. Tuntuu parhaimmalta Lush-kosteusvoiteelta tähän mennessä.

Maple Taffy -huulivoide on hieman liukkaampi ja öljyisempi kuin muut kokeilemani Lushin huulivoiteet. Tuoksu on mausteisen toffeinen. Saa nähdä, innostunko tästä niin kuin Whipstickistä aikoinaan.

Muutama tilauksen tuote on vielä testaamatta... Piti tilata taas Englannista, kun hinnat vain on niin paljon halvemmat siellä. Paketilla kesti matkalla lähemmäs pari viikkoa.

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1078 : 09.12.10 - klo:22:15 »
Minäkin olen saanut vihdoin ensikosketuksen Lushin tuotteisiin. Ja toistaiseksi vaikuttavat ihan kivoilta, mutta pelkään vaan, että näiden kanssa käy pian samalla lailla kuin mineraaliluomivärien. En tosiaankaan tarvitse kymmeniä saippuapalasia (tai luomivärejä), mutta kun ne vaan näyttää/tuoksuu niin kivoilta :D.

Buche de Noel on ollut käytössä vajaan viikon päivittäin ja se on ihan ok. Leuan finnit tuntuvat rauhoittuvan sitä käyttäessä, mikä on ehdottomasti plussaa. Koostumuksen kanssa on vielä vähän totuttelemista, mutta eiköhän tämä tästä. Ihonhoitotuotteita (naamiot, rasvat) tekee mieli kokeilla vielä lisää, josko niistä löytyisi enemmänkin apua iho-ongelmiin.

Saippuoista minulta löytyy nyt Snow Globe (yäk, en todellakaan tahdo haista sitruuna&hunaja Strepsilseiltä :(), Vanilla in the Mist (ihana  <3), Demon in the Dark (mies tykkää, minulle vähän turhan miehekäs) ja Lemslip (ihanan raikas sitruunatuoksu etenkin aamulla).

Piti tilata taas Englannista, kun hinnat vain on niin paljon halvemmat siellä. Paketilla kesti matkalla lähemmäs pari viikkoa.
Aika jänniä nuo erot. Minä tilasin marraskuun lopulla sunnuntai-iltana ja paketti oli perillä jo keskiviikkona tai torstaina. Mietin jopa pitkään pakettilapun saadessani, että mitäköhän sieltä on tulossa, koska en todellakaan odottanut noin nopeaa toimitusta.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1079 : 10.12.10 - klo:13:33 »
Viime aikojen kokemuksia Lushin tuotteista:
Suihku  & kylpy
Snow Fairy suihkugeeli: Pinkki, keinotekoinen tuoksu, josta tulee mieleen ns. mansikanmakuinen nestemäinen antibiootti. ( siksi en tykkää)

Cincers -kylpypallo: raksui ja poksui. Teki vedestä keltaista. Appelsiinin ja kanelin tuoksuinen. Ei vaahdonnut yhtään vedessä.

Candy Cane Bubble Bar: Makean karkin tuoksuinen, vaahdotti vettä hieman laitettuani noin 1/3 tankoa kylpyammeeseen. Jätti ihon pehmeäksi.

Shampoot:
I love Juicy
oli hedelmäisen ja raikkaan tuoksuinen. Jätti hiukset ilmavan puhtaiksi mutta ei takuttanut hentoa hiustani.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.