Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 308741 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Lush
« Vastaus #1350 : 31.08.14 - klo:10:03 »
^
Munkin mielestä aqua marina toimii parhaiten suihkussa, lavuaarin kanssa ehkä vähän hankala.

^^
Kävin viikolla lushin liikkeessä ja nykyään ottavat Suomessakin takaisin noita purkkeja ja palkaksi saa naamion. Munkin mielestä esim. aqua marinaa vois kyllä myydä omaan purkkiin.

Poissa Debs

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1351 : 18.09.14 - klo:23:29 »
Kuinkas tuolta lush UK:sta tilaaminen... Osaiskos joku kertoa mitä pitää ottaa huomioon tilatessa?  :o

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #1352 : 19.10.14 - klo:19:05 »
^ Tietääkseni sieltä voi Suomeen tilata ihan vapaasti? Naamioita eivät ainakaan joskus toimittaneet. Tosin minusta sieltä ei enää nykyään kannata tilata, koska Suomen Lushkin toimittaa postitse alemmilla postikuluilla.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1353 : 19.10.14 - klo:19:32 »
^ Mutta tuotteiden hinnathan ovat Briteissä puolta alhaisemmat! Melkein minkä tahansa yksittäisenkin tuotteen tilaaminen on - hullua kyllä - halvempaa Briteistä, ne postikulutkin huomioiden siis. Usemman tuotteen tilauksessa voi sitten olla helposti jo kymmenien eurojen ero. Mä tilaan Lushilta tosi harvoin, jos enää ollenkaan, mutta älyttömän hintaeron takia olen lähes aina tilannut Briteistä. Postikuluissa on ollut useampi vaihtoehto: halvempi postipaketti tai kalliimpi kuriiri. Lisäksi postimaksu riippuu lähetyksen painosta. Muuta huomioon otettavaa en keksi kuin muuntaa punnat euroiksi, jotta tietää, paljonko on maksamassa. Mitään tulli- tai verokysymyksiähän tuolta mantereelta tilaamisessa ei ole. Tilauksilla on yleensä kestänyt matkalla n. viikon, jouluruuhkassa pari.
1cFii, oma väri.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1354 : 19.10.14 - klo:21:44 »
Halloween-kylpytuotteet! Miksi mä en ole näitä ennen ymmärtänyt tilata? Olen ennenkin tilannut marraskuussa joulukylpytuotteita, aukonut joulukuussa kosmetiikkajoulukalentereja ja tammikuussa innostunut alekosmetiikasta, mutta synkistä pimeän kauden kuukausista lokakuu on ollut tähän asti lohtukosmetiikaton.  ;D Elämänmuutokseni alkoi hetki sitten tämän ketjun lukemisesta.

Tilasin melkein kaikki kokoelmasta eli Wizard's Hat -trio, Lord of Misrule, Northern Lights, Sparkly Pumpkin, Spellbound-trio ja jouluisena lisäyksenä Cinders. Palasaippuoista olen jotenkin vieraantunut, joten kausisaippuan jätän suosiolla testaamatta. Toivotaanpa, että kylpykaverit saapuisivat jo perjantaiksi.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #1355 : 20.10.14 - klo:11:56 »
^ Mutta tuotteiden hinnathan ovat Briteissä puolta alhaisemmat! Melkein minkä tahansa yksittäisenkin tuotteen tilaaminen on - hullua kyllä - halvempaa Briteistä, ne postikulutkin huomioiden siis. Usemman tuotteen tilauksessa voi sitten olla helposti jo kymmenien eurojen ero.

Mä katsoin, että esim. Ocean Saltin tilauksessa Briteistä säästää n. 1€.

Edit. Jos tilaa enemmän niin siinä tosiaan näyttää säästävän n. 10€
« Viimeksi muokattu: 20.10.14 - klo:12:03 kirjoittanut kiwi »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1356 : 20.10.14 - klo:14:45 »
^Ihan kaikissa tuotteissa hintaero ei ole niin selkeä, mutta esin. kiinteät shampoot ovat briteissä n. 7-7,50 e ja täällä 12,95 e, saippuat 4,20 e versus 5,95 e jne. Joululahjoissa on törkeä ero: esim. Rudolph 25 e, täällä 49,95 e. Sen verran iso hintaero siis, että itse en edes harkitsisi täältä tilaamista, ikävä kyllä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1357 : 20.10.14 - klo:16:18 »
Joo, hintaerot toki vaihtelevat tuotteittain. Mäkin voin nyt kuitenkin mainita joitain esimerkkejä sellaisista tuoteryhmistä, joista itse olen tilannut:

Grass-suihkugeeli, 500 g:  £16,95 (~21 e) vs. 41,95 e

Fairly Traded Honey -shampoo, 300 g:  £14,95 (~19 e) vs. 28,95 e

Big-shampoo, 330 g:  £12,25 (~15 e) vs. 26,65 e

Blousey-shampoo, 240 g:  £18,00 (~23 e) vs. 37,25 e

American Cream -hoitoaine, 250 g:  £8,95 (~11 e) vs. 18,95 e

Dream Cream, 240 g:  £11,95 (~15 e) vs. 24,95 e

Ainakin tämän kaltaisia tuotteita tilatessani on kokonaissumma muutaman tuotteen kanssa todellakin useita kymmeniä euroja alhaisempi Briteistä tilattuna. Ja kun alle kilon paketin toimituskulut ovat Briteistä n. 10 e, niin näkeepä tuosta senkin, että jo yksittäisen tuotteen tilaaminen on usein halvempaa tai vähintäänkin saman hintaista ulkomailta.
1cFii, oma väri.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 24.10.14 - klo:05:22 »
Sorruin tekemään aika jättimäisen tilauksen Lushille. Edellisestä onkin jo jonkin aikaa.

Tilaukseen päätyi muutamia lahjapaketteja, joululahjat neljälle henkilölle ja itselleni  ;)
Lisäksi tulossa on luottosuosikki AOBS ja kausituote Bûche de Noël, jota on paljon kehuttu, Full of Grace -seerumipala, hammastabletteja, Hot Toddy -suihkugeeli, pari saippuaa ja kylpypommia sekä kiinteistä shampoista Godiva ja Brazilliant.

Tulisipa pian!
« Viimeksi muokattu: 24.10.14 - klo:05:29 kirjoittanut Triina »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1359 : 03.12.14 - klo:00:34 »
Olen hemmotellut itseäni uusilla lusheilla oikein koko rahan edestä, huumaavia tuoksuja  :)

Full of Grace -seerumi oli tosin ikävä kyllä pettymys. Se ei tunnu lainkaan sopivan mun iholle, vaan kuivattaa tosi paljon ja iho jää araksi ja kiristeleväksi. Tasaisen ja hehkuvan värinen kyllä on. Tässä on aika rutkasti kalamiinia, joka ei ilmeisesti oikein sovi omalle hipiälle. Silmien ympärille tuntuu olevan ihan jees, mutta taidan laittaa kuitenkin palan kiertoon, koska muuten iho ei tykkää tästä yhtään. Lisäksi tämä sotkee tosi helposti hiukset lähmään, jos yhtään erehtyy pyyhkimään niitä öljyisillä käsillä tai päästää kutrit osumaan kasvoihin.

Tuoksuna on voimaksas kalamiinin tuoksu, samantyyppinen kuin Fresh Farmacy -putsarissa.
« Viimeksi muokattu: 03.12.14 - klo:00:39 kirjoittanut Triina »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #1360 : 03.12.14 - klo:17:41 »
Kävin hakemassa palautuspurkeilla naamioita: Brazened Honeyn ja Cupcaken. Kumpaakin käytin suihkussa eli en antanut kuviahtaa naamalle. Molemmat toimivat hyvin myös kuorintana, mutta Brazened Honeyssa on liian isot rakeet eikä se tunnut kovin hellävaraiselta. Cupcakesta uolestaan tykkäsin - rakeisuus on hienojakoista ja tuoksuna kiva sulkaan ja mintun sekoitus :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1361 : 26.12.14 - klo:22:10 »
Sain Triinalta ihanan joululahjan, Lushin Cosy Christmas -paketin! :l Tykkään paljon Lushista, mutta en ole nyt pitkään aikaan tilannut mitään eikä kotijemmoistakaan ole löytynyt enää Lushia. Paketti oli siis kuin olisi tavannut vanhan ystävän pitkästä aikaa! Kaiken lisäksi paketin tuotteet sattuivat olemaan mulle aivan uusia, joten olenkin nyt sitten huumassa testaillut uusia juttuja ja tuoksuja. :D

Snowcake-palasaippuassa on makea tuoksu, joka viittaa vähän marsipaaniin, mutta on mielestäni enemmän sokerinen kuin kitkerä. Pesin tällä jopa kasvoni, koska ekalla suihkukerralla oli vain pakko saada testata kaikkia uusia juttuja edes johonkin ruumiinosaan. ;D Lapset tykkäsivät tästä saippuasta kovasti!

Celebrate-vartalovoide oli tuoksultaan sitruksinen ja oikeasti hyvä, ei sellainen tosi voimakas niin kuin joissakin Lushin tuotteissa. Jotkut Lushin voiteet muuttavat tuoksuaan mun iholla jotenkin ällöttävän rasvaiseksi ja tunkkaiseksi, kuin tosi epäonnistuneeksi ruokatuoksuksi. Tämä oli kuitenkin poikkeuksellinen Lushin voide, koska tuoksu säilyi raikkaana ja sitruksisena jopa mun iholla! Olen kokeillut tätä käsiin, vartalolle ja jopa kasvoille. Käsillä ja vartalolla tuntuu yhtä aikaa kevyeltä ja tosi hyvin kosteuttavalta, mutta kasvoilla huomaa, kuinka öljyistä tämä oikeasti onkaan. Hyvä tuttavuus siis!

Snowman Jelly oli mulle aivan uusi juttu jellymuotoisena suihkugeelinä. Lapsia nauratti löysää lumiukkoa muistuttava saippua! Tuoksu on aika mieto ja raikas. Luin purkista, että tällä voi pestä hiuksetkin, joten pakkohan se oli kokeilla! Jellyä sai vähän hieroskella, mutta kyllä sillä lopulta sai tukan puhtaaksi, ja hyvä tulos sitten tulikin.

Hot Toddy on tummanpunaista kullankimalteista suihkugeeliä. Sopii tosi hyvin jouluun, koska on mausteinen ja melko voimakas tuoksu. Ei kuitenkaan jäänyt häiritsemään iholle. Pesi ihoa kuivattamatta, mistä tykkäsin.

Kaiken kaikkiaan minusta tosi onnistunut paketti Lushilta (ja Triinalta)! Kaikki tuotteet oikeasti sopi jouluun ja mikä parasta, kaikki tuotteet oli oikeasti hyviä ja käyttökelpoisia! Tuntuu, että usein tällaisissa seteissä joku on aina susi ja jää käyttämättä, mutta tästä kyllä tulee käytettyä kaikki. :T

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #1362 : 26.12.14 - klo:22:57 »
^Ihana kuulla, se tuntuikin ihan sun kuuloiselta sisällöltä  :)

Mulla on itselläni näytepala Snowcakesta ja siinä on pitkäksi aikaa iholle jäävä aito marsipaanin tuoksu. Näytepalakin kestää yllättävän pitkään ja ihan hyväkin ettei isompaa ole, koska kuivattaa mulla aika paljon ainakin käsien ihoa. Snowman-jelly on lapsista ihan yliveto, lumiukon mallinen sinne tänne nuljuva löllerö, joka on etenkin kylpyammeessa kiva, kun ei tarvitse pelätä palan luiskahtamista viemäriin. Tässä on kivan raikas tuoksu, joka ei ole niin levoton kuin Lushilla usein tuppaa olemaan. Hot Toddy löytyy sekin, mutta en ole korkannut vielä.

Baked Alaska on tosi ihana saippua, sellainen sitruksisen raikas tuoksu, jossa on kuitenkin syvyyttä. Revontulia muistuttava design on sekin kaunis.  So White on sekin tosi ihana, raikas omenantuoksuinen suihkugeeli. Santa's Lip Scrub -huulikuorinta on tuotteena kyllä aika turha, mutta se on ihan kuin karkkia, olen käytön jälkeen syönyt jämät...  :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 26.12.14 - klo:23:05 »
Onkohan Baked Alaska samaa tavaraa kuin Snow Globe? Onko jollain kokemusta molemmista? Olen itse käyttänyt viime vuosina Snow Globea, jota ei enää tänä vuonna ilmestynyt, mutta Baked Alaskan kuvaus, hajusteaineet (ja näiden järjestys incissä) ovat identtiset, joten oletin olevan samaa. Saippuapohja on uusi, kun uusivat sen kaikkiin. En tullut täksi jouluksi tilanneeksi, mutta jos tuo on samaa, niin ensi kerralla sitten ehkä...
1cFii, oma väri.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1364 : 01.01.15 - klo:14:22 »
Millä ihmiset levittävät Lushin lip tintejä? Olen todennut, että vanupuikosta (:D) ei tule mitään, joten olen laittanut sormella, mutta väri jämähtää niin, että pitää jynssätä hartaasti saippuan kanssa, mikä nyt ei kauheasti haittaa, mutta on vähän turhantuntuinen proseduuri.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.