Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 289209 kertaa)

Poissa Anita

• Tukkaguru
Vs: LUSH
« Vastaus #150 : 27.01.08 - klo:13:37 »
^ Ehkä sinulla kävi tuuri  ;)
Mutta itsellänikin on OP:n Visa ja viime kuussa ostin konserttilippuja ja luulin jo saavani ne ilmaisiksi kun veloitusta ei näkynyt. Noh, noin kuukauden kuluttua oli ilmestynyt.

Olisi muuten tosi huippua, jos Lush tulisi Suomeen. Ja pompulalle ja BlondiePepille tervetuloa foorumille!
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

sidkitty

• Vieras
« Vastaus #151 : 27.01.08 - klo:15:01 »
Hih, toivotaan näin  ;D Ärsyttävää odotella, milloin se summa tililtä häipyy..
Ja todellakin olisi aivan ihanaa jos saataisiin Lush Suomeen ! Olisi mukava päästä hiplailemaan kaikkea ihanaa ja tutustua tuoksuihin ja muuhun,ettei tarvitse ihan sikaa säkissä ostaa. Omaksi harmikseni olen muuttamassa pois Helsingistä, ja epäilen vähän, että Lush ei avaa Suomen pistettään nimeltämainitsemattomalle perähikiälle Keski-Suomeen.. ;)

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #152 : 27.01.08 - klo:16:12 »
Tuskin minäkään kovin usein pääsen Lushiin , vaikka avattais Helsinkiin . On sen verran matkaa ja kun oman kodin läheltä olevasta kaupungista löytyy kaikki muu tarpeellinen , niin tuskin yhden kaupan takia sinne lähden.  Mutta varmasti sillon tällöin tulee tehtyä Lush-ostosmatka Helsinkiin :)  Ja sitä paitsi jos se avataan Helsinkiin, niin voipi olla että jossain vaiheessa muihinkin Suomen suurimpiin kaupunkeihin :)

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #153 : 28.01.08 - klo:14:56 »
Jos Lush saadaan Suomeen niin ei puuttuisikaan muuta enää kuin Sephora (jota nyt on turha odottaa?), nyt kun on saatu jo MAC. Ah, toivoa.

Olen kauhea Lush-intoilija, rakastan niiden liikkeissä nuohoamista. Tuoksu, puulattiat, mukavat myyjät, ihanat tuotteet. Asuin viime talven neljän korttelin päässä Lushin liikkeestä, jätin viikoittain sinne tiskille kelpo läjän taaloja mutta oli se sen arvoista. Kiva kuulla toi Ocean salt -vinkki Pompulalta. Ettet vain olisi BlondiePeppi käynyt Pompulan asiakkaana? Maailma on niin pieni... Haluatko Pompula paljastaa missä Lushissa olit töissä ja saitko mukavat henkilökunta-alet?

Likkakaveri kävi Tallinnassa ja annoin ostoslistan mukaan ja tulihan sieltä tuliaisia, kaikki toivomat! Seuraavassa viestissä laitan haja-arvioita jutskistani.

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #154 : 28.01.08 - klo:15:23 »
Karma palasaippua ja voidemainen parfyymi
- Karma on mun ikisuosikki Lushin saippuoista. Patchouli on mulle normaalisti hirvitys ja yökötys kun saan päänsärkyä mausteisista, itämaisista, makeista (kuten Pink Sugar) tai muuten vahvoista tuoksuista. Mutta en Karmasta. Sen verran vahva se on, että se toimii mulla parhaiten saippuana josta jää vieno tuoksu. Tuota voidemaista parfyymia laitoin tänään etusormella kuopaisten aivan minimaalisen pienen hipaisun ranteisiin ja kaulaan ja nyt tuntuu ettei tullut liikaa. Eilen hieroin  koko rasialla ranteita ja yh, liikaa holahti ja tuli haju-overdose.Sinällään tuo patchouli vahvana tuoksuna antaa pitoa tuoksupohjaan, joten se appelsiinikin tulvahtelee nenään mukavasti ja tuoksu kestää. Karma on ykkönen!

Angels on Bare Skin
- Tätä käytin viime talvena ja nyt sain sitä lisää. Ihana tuote. Tämä satsi on aika kiinteää, aiemmin mulla oli 'mutaisampaa', jota oli ehkä helpompi käyttää mutta aika töhnäähän se rasiassa oli. Tämä taas on kuivempaa, mikä vaatii vahvemman sotkemisen lämpimän veden kanssa ennen käyttöä. Teen näin: Kostutan kasvot, kuivaan kädet, otan rasiasta sopivan murusen, hieron kämmenessä hyppysilläni lämpimän veden kanssa sotkuksi ja sitten naamaan kevyesti hieroen. Ihana laventelin ja ruusun tuoksu, ei liian vahva mutta sellainen sopivan yrttinen että tulee puhdistuvainen olo. Huuhtelun jälkeen kasvojen iho on kuin enkelilauma olisi hiipinyt samettiluudat heiluen ihoni ylitse.

Ring of Roses buttercream
- Valitsin tämän koska rakastan Amandopondo -bubble baria ja nyt ei ole kylpyä joten aattelin koklata tätä suihkuun sopivaa kreemiä. Kuten Lushin saippuoissa ja viipaletuotteissa yleensä, leikkaan vain tarvitsemani palan ja säilytän loput paperissa, kuivassa paikassa. Muuten nämä kalliit ihanuudet kuluvat pois ennen aikojaan. Ja kun ottaa vain pienen palan, saa nopeammin vaihtelua kun voi ottaa toisen pienen palan jostain toisesta saippuasta :)

Ring of Roses on vienon ruusun tuoksuinen, pikkuisen liukas, voimainen vartaloputsaripalanen, jota testasin käsienpesulla. Otin herneen kokoisen nokareen, vaahdotin sitkeästi lämpimän veden kanssa ja kyllähän se vaahtosi ihan kivasti vaikka ei varsinainen vaahtotuote olekaan. Jätti kevyen tuoksun, jossa myös hitunen sitruunaa joukossa. (Tosin koska olen sitrusfani, haistan sitä joka paikassa.)

Cherry Tree Lane palasaippua
- Tilasin nimen perusteella koska tykkään kirsikasta. Pöh. Onkin kukkaistuoksu. Tykkään kyllä valkoisista kukista, joten tää on ihan ookoo. Vaahtoaa mukavasti. Kuivattavuudesta en osaa sanoa mitään kun kädet on muutenkin talvella korput.

Avowash palasaippua
 - Luulin taas erheellisesti että tämä olisi avokadon tuoksuinen. Noh, ei ollut. Ei pidä takertua nimiin vaan haistaa itse tai valita tuoksukuvauksen perusteella. Tämä on kermaisen vaaleanvihreän värinen, ja IHANA. Tuoksuu raikkaalta, pikkuisen kirpsakalta, sitruunaruoholta ja sitruunalta ja ruoholta. Sopisi myös miehelle mun mielestä. Vaahtoaa, putsaa, ja piristää. Tykkään.

Miranda palasaippua

- Pidän tästäkin. Tässä on hedelmäinen tuoksu, jossa pehmeä, nami manteli/hunaja/toffeemainen (hiukan Honey I Washed the Kids -saippuaa mukaileva) vivahde.Ainakin siis meikäläisen nenällä haistettuna.

Buffy kuorintapala

-No nyt tajuan miksi tämä on tähtituote. Pehmeän lempeä tuoksu, vaalean rouhesuklaan ulkonäkö ja uskomattoman hyvä kuorija-kosteuttaja. Hoidin tällä vain kämmenselät kun en kerinnyt testaamaan suihkussa koko vartalolla. Ihana laventelin kevyt tuoksu (olen siis sitrus- ja laventelifani eli kaikki mistä löytyy jompaakumpaa ovat mun pluslistalla) ja kädet oli pehmoiset kuin hanhivauvan hanuriuntuva.

Kaikkiaan käytössä Lushin tuotteet vaativat hieman työtä ja paneutumista esim. säilyttämisen ja käyttöön sopivan palan leikkaamisen suhteen. Leikkaan tosiaan sopivan palan ja laitan isomman palan paperiin, josta leikkaan kulmiin hengitysaukot. Multa kerran homehtui Honey I washed the kids -saippua kun pidin sitä muovipussissa. Eli nyt pidän näistä parempaa huolta koska ovat aika arvokkaita. Tosin tuo yllämainittu satsi (kaikki muut 100 gr paitsi Karma 300 gr ja Miranda oli näyte) maksoivat €45 Talsun Lushista.

Tykkään käyttää näitä kausiluontoisesti piristämään esim. talvella kun ei ole muuta tekemistä. Kesällä taas on niin paljon menoa että käytän usein pikasuihkuun sopivia tuotteita. Mutta mikään ei voita lojumista kylpyammeessa talvi-iltana Lushin sulostuttamassa lämpöisessä vedessä valkkarilasin kanssa. :)

Poissa veera

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 06.02.08 - klo:12:10 »
lush avaa liikkeen espoon isoon omenaan maaliskuun puolivälissä :) kivaa, että saadaan suomeen tuo, mutta tuo paikka on minusta vähän huono valinta...
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

Poissa Karamelli

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 06.02.08 - klo:12:18 »
^ Oi huippua !!  :D Vihdoinkin ! Olen yrittänyt jo neljää ihmistä saada tuomaan mulle Ruotsista näitä tuoteita, mutta kukaan ei jaksa mennä, mutta nyt hoituukin sitten helposti  ;D
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #157 : 06.02.08 - klo:12:59 »
 Kivaa !  Pitää tehdä heti retki sinne suuntaan , niin pääsee kokeilemaan niitä vain liikkeissä myytäviä tuoreita kasvonaamioitakin :))

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #158 : 06.02.08 - klo:13:29 »
Hakevat työntekijöitä näemmä: http://www.aarresaari.net/jobboard/messages/24821.html

Nyt joku innokas juurikas Lushiin hommiin! :)

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 06.02.08 - klo:19:11 »
Hieno uutinen, mutta olen kyllä aika pettynyt paikan valinnasta. No, ehkä espoolaisilla on keskimäärin enemmän kylpyammeita, tiedä sitten.

Riippuen Suomen hintatasosta, on hyvinkin mahdollista että jatkan tilaamista Englannista.

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #160 : 06.02.08 - klo:19:31 »

Minä olen aivan varma että jatkan tilaamista Englannista . Mutta sillon tällöin olisi kiva päästä liikkeeseenkin haistelemaan tuotteita ja ostamaan tuorenaamioita .  On tuonne meiltä sen verran matkaakin  ettei kovin montaa kertaa vuodessa tule sinne päin ajettua . Mutta jospa samalla , kun käy kummilapsia moikkaamassa sielläpäin :)

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 06.02.08 - klo:19:47 »
Totta, Sarita. Minäkin varmaan silloin tällöin tulen siellä käymään haistelemassa uutuuksia ja saippuat ostan mielellään suurempina kuin 100g palan, mitä postimyynnistä saa. Naamioista en ole pitänyt, Cupcake ja Brazened Honey testattu. Toivotaan kuitenkin, että järjestäisivät tapahtumia tai erikoisjuttuja ja -tarjouksia jotta kannattaisi sinne asti matkustaa  ;).

Poissa Sarita

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #162 : 06.02.08 - klo:20:33 »

Heh heh , mä soitin heti miehelle töihin aamulla, kun luin tuosta tulevasta Lushista , että eikös meidän olekin pakko mennä maaliskuussa käymään pk-seudulla, kun jäi sieltä Ikeastakin muutama juttu ottamatta viimeksi ... ja jos samalla poikettais ihan pikaiseltaan tuolla Lushin liikkeessä .  Eli reissu Lushiin on jo järjestynyt ja ostoslistakin muotoutumassa hyvää vauhtia :) 

Sain viimeisen brittitilaukseni mukana jonkun Lush-lehden ja lisäksi sellaisen sanomalehtipaperisen toisen lehden , missä oli kaikki tuotteet esitelty erityisen houkuttelevasti . Siitä onkin helppo bongata ne kaikkein upeimmat.

Tossa mun viime tilauksessa oli mukana Think Pink - hatturasia täynnä vaaleanpunaisia tuotteita , oih !!
Kirjoittelen tuotearvioitani kunhan olen päässyt testailemaan niitä vähän enemmän.

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #163 : 26.02.08 - klo:15:17 »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 26.02.08 - klo:19:21 »
Uuh, pääsin ekaa kertaa elämässäni ihan fyysisesti Lushiin! Tähän asti olen vain testaillut paria tuotetta ilman käsitystä siitä, kuinka taivaallisia ne putiikit ovatkaan! Jumalainen tuoksu tuli jo vastaan ennen kuin liikkeen oven edes avasi... :-*

Palvelu oli tosi ystävällistä ja jotenkin läheistä, myyjä vaikutti vähän siltä kuin olisi ollut minun kaveri. Mutta se ei ollenkaan tuppautunut negatiivisella tavalla eikä välittänyt häpeällisestä kielimuurista meidän välillä. :D

Ostin itselle Honey, I washed the Kids -saippuan ja Sandstone-saippuan. Sandstone on taivaallinen piristysruiske! Tuoksuu tosi voimakkaasti pirtsakalle sitrukselle, joka ei voi olla herättämättä koomasta ja ilostuttamasta. Saippuassa on aitoa hiekkaa, joten se kuorii (muttei raasta) ihoa. Saippua pala näyttää ihan hedelmäpalalta ja siitä tuntuu irtoavan myös hedelmälihaa pestessä. :P Honey-saippua taas on ihana iltasaippua: makean turvallinen ja neutraali. Jotenkin tosi lohduttava tuoksu!

Yleensä en ole kovin innokas palasaippuaihminen, mutta näissä Lushin saippuoissa on se kiva puoli, että ihon kuivaamisen jälkeen iho ei tunnu yhtään kuivalta eikä rutisevalta, vaan paremminkin ihan pehmeältä. Huuhteluvaiheen jälkeen iho on saippuamaisen narskuva, mutta huonojen saippuoiden jälkeen iho narskuu niin kauan, että sille levittää rasvaa.

Ostin myös Fair Trade Foot Lotionin ja se on kirkkaan vaaleanpunaista aika ohutta, mutta silti öljyistä jalkavoidetta. Pieni määrä riittää, levittyy iholle nopsaan ja helposti ja heti hieromisen jälkeen iho näyttää kiiltävän öljyiseltä, mutta lähtee kuitenkin imeytymään hetimmiten. Tuntuu tässä vaiheessa vielä hyväntuoksuiselta perusjalkavoiteelta, kun parin kerran käytön jälkeen ei ole vielä ihmeitäkään tehnyt.

Sitten ostin itselleni vielä Lip Squeak -huulirasvan, jossa on omenaa ja vaniljaa. Se on myyjän mukaan Lushin huulirasvoista eniten kiiltoa antava. Koostumukseltaan tämä on notkeampi kuin esim. Lip Service ja tuoksuu myös hedelmäisemmältä ja tietysti myös herkullisemmalta! Kiilto on hento. Huulilla rasva tuntuu hyvältä, mutta ei erityisen suojaavalta.

Lahjoiksi ostin Lip Servicen, Sexy Peel -saippuan, 17 Cherry Tree Lane -saippuan ja vaaleanpunaisen ruususaippuan, jota ei ainakaan nyt näy Lushin UK-sivuilla.

On kyllä varmaan pakko tehdä jossakin vaiheessa pyhiinvaellusmatka Suomen Lushiin, jahka se avataan! ;D