Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 289188 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: LUSH
« Vastaus #300 : 21.07.08 - klo:13:16 »
No hitsi, oiskohan tuo sitä samaa erää sitten. On juurikin ostettu huhtikuussa Suomen Lushilta ja avasin toukokuussa. Nyt  en ole varmaan kuukauteen edes avannut purkkia. Mailissa taitaa vielä olla tilausvahvistus tallessa, kehtaakohan tuota enää palauttaa... vaikka onhan se selkeästi sitten pilalla ennen aikojaan. Kuvittelin alkuun, että avaamisen jälkeen sen kuuluisikin muuttua, koska tuoksu ei olut paha, vain laimentunut.

Käväisin nyt tutkimassa purkkia ja haju on muuttunut tympäisevämmäksi ja koostumus vielä kokkareisemmaksi. Siispä mailia Lushille.

Kiito Tuikkuli infosta!

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 21.07.08 - klo:15:48 »
Todellakin kehtaat! Menihän mullakin näin pitkään ennen kuin otin heihin yhteyttä. Purkin olin heittänyt roskiin ennen kuin otin heihin yhteyttä enkä mitään tilausvahvistuksiakaan kaivanut esiin. Laitoin vain meiliä menemään (enkä edes vaatinut korvaavaa tuotetta!) ja vastasivat nopeasti ja lupasivat lähettää paluupostia.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #302 : 26.07.08 - klo:19:27 »
Mä kävin ekaa kertaa Suomen-Lushissa ja tarttuihan sieltä kaikkea mukaan 80 euron edestä... Olen jotenkin ollut Lush-pimennossa miltei pari vuotta (tai jotain), kun vanhoja varastoja on ollut, mutten ole niitä käyttänyt jne jne. Ja vaikka olen asunut Lush-maassa niin ei oo vaan tullut käytyä. No, jokin aika sitten pääsin Lush-esittelyyn ja siellä oli uusia tuotteita, joista innostuin ja piti sitten taas antaa uus mahdollisuus, jos innostuisin.  8)

No, ongelmana on ollut esim hoitoaineen löytyminen ja nyt ostin Veganesea, jonka olen luullut olevan tosi luirua ja kevyttä, mutta ihme kyllä, tuntuu yllättävän hyvältä Rehabin kera. Rehabin tuoksusta en ole kovin innoissani, mutta katsotaan nyt miten kombo alkaa toimia. Sitten ostin Retreadia, jolla ajattelin tehdä jossain vaiheessa CO-pesun ja Retro-tilauksessa on pari Okra-pulloa, kun kuvailun ja kehujen perusteella vaikutti hyvältä. Saa nähdä, raportoin kun jossain vaiheessa nuo Retrot saan.

AOBS ja SJG lähtivät myös mukaan, joten kokeilen mitä iho sanoo, samoin ostin Afterlife-kosteusvoiteen kun siitä muistan tykänneeni. No, "ihme", että Afterlifen valmistus on lopetettu/tullaan lopettamaan eli pitänee käydä hankkimassa pari purkkia lisää varastoon siltä varalta, että oikeasti tykästyn taas näihin.

Tulen päivittämään lisää kun on kokemuksia uusista ja uusvanhoista tuotteista.  :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 29.07.08 - klo:00:36 »
Voisin minäkin kertoa ensimmäisistä LUSH-kokemuksistani.

Olen käyttänyt parin viikon ajan Baby Facea jokailtaisessa kasvojenpesussa. Pidän enemmän tuollaisessa kiinteässä muodossa olevasta putsarista kuin perinteisestä öljypuhdistuksesta, ja niin tuntuu tykkäävän ihokin. :) Naama tosiaankin 'hehkuu' tuon jälkeen toisin kuin normaalissa pesussa. Meikit lähtevät hyvin, ja ihon kunto on selvästi parantunut.

Sweet Japanese Girliä olen käyttänyt satunnaisesti BF:n jälkeen. Kuorintapala tuntuu aika tujulta varsinkin kuivalle iholle käytettynä, mutta iho ei ole kuitenkaan ärtynyt eikä kuivunut ollenkaan. Otsan pikkunäpyt hävisivät jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen, ja nenän mustapäätkin näyttävät hiukan vähentyneen. Pidän tästäkin tosi paljon.

Angels on bare skin sen sijaan ei ole ihan vakuuttanut. Tuotteen käyttö on hankalampaa kuin noissa kiinteissä paloissa, enkä millään meinaa saada sopivaa seosta tehtyä. Kuorintateho on mielestäni liiankin mieto. Tämä sopii varmaankin paremmin kuivalle ja erittäin herkälle iholle.

Lisäksi paketissa tuli Buffy-kuorintapala, jota olen kokeillut toistaiseksi ainoastaan kerran. Iho jäi kyllä ihanan pehmeäksi ja sileäksi, mutta yhdellä kertaa kului melkein kolmasosa koko palasta. Hieron palaa siis suoraan kostealle iholle.

Kaiken kaikkiaan LUSHista jäi oikein positiivinen mielikuva. Paketti tuli muutamassa päivässä tilauksesta, ja mukana oli myös pari ilmaista saippuanäytettä. Liikkeen ideologia, hienostelemattomat tuotteet ja ekologinen paketointi miellyttävät minua.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 05.08.08 - klo:09:19 »
Mullakin on joitakin uusia Lush-kokemuksia:

Baby Face: Lushin sivuilla neuvotaan tosiaan hieromaan pois pumpulilla, mutta itse en taida moiseen ryhtyä. Ekat kerrat käytin kun mitä tahansa saippuaa ja ajattelin, että jo on outoa rasvaa saippuaksi. Sitten kokeilin öljypuhdistustyylillä, kun tajusin, että öljyähän tämä pala vain onkin. Hieron kuivissa käsissä, hieron käsiä kasvoille pitkään ja hartaasti, lisään pienissä erissä vettä koko ajan hieroen ja lopuksi yritän huuhdella. Huuhteleminen on vain yrittämistä, sillä eihän se rasva mihinkään vedellä huuhtoudu! Periaatteessa voisi kokeilla sitä pumpulikikkaa, niin näkisi, kuinka paljon likaa irtoaa. Nyt jää vähän fiilis, että jääkö se likakin iholle lillumaan. Lushin sivuilla sanotaan, että sopii myös kiinteäksi kasvovoiteeksi. Sitä pitääkin kokeilla! Pesun jälkeen iho on tosi pehmeä ja kaiken lisäksi pala tuoksuu tosi ihanalta!

Sweet Japanese Girl: Tällä palalla hieron suoraan kasvojen ihoa ja vitsi, se tuntuukin mukavalta! Pala on just hyvän muotoinen hieromiseen ja sillä pääsee käsittelemään joka kulman kasvoista. Kuorintateho ei tunnu omalla naamallani yhtään voimakkaalta eikä aine myöskään kuivata, vaan jättää ihon pehmeäksi. Tämä on vähän sellainen hemmottelupala kasvoille!

Fresh Farmacy: Olen ilmeisesti käyttänyt tätä ihan väärin, kun olen vain pyöritellyt palaa käsissäni ja pessyt kasvot käsiin jääneellä tavaralla. On toiminut näinkin ihan hyvin! Oma palani on niin kiinteä, että siitä on vaikea kuvitella irrottavansa palaa ja tekevänsä siitä pesutahnaa. Tämä on tosi kuoriva ja pesevä tuote ja jättää ihon melkoisen narskuvaksi! Sopii siis tehoputsaukseksi ja kunnon kuorinnaksi silloin tällöin.

Sultana of Soap: Olen käyttänyt tätä vartalosaippuana ja vaikka tuntuukin huuhtelun jälkeen narisevalta iholla, ei ole kuitenkaan kuivattanut ihoa. Tuoksu on mukavan "sivistynyt" eikä ällömakea niin kuin muissa tuotteissani... Vaahtoaa hyvin ja levittyy iholle hyvin. Hassua, kun saippuasta irtoaa suihkussa rusinoita! :D

Handy Gurugu: Ehkä Lushin kevyimmin hoitava käsivoide, vaikka ei tämäkään mitään lirua ole. Kiva päivävoide käsille ja tuoksukin sopii hyvin päiväkäyttöön, aika raikkaan yrttinen.

Helping Hands: Tästä voisi tulla suosikkikäsivoiteeni Lushilta! Ihanan paksu ja pehmeä koostumus, joka elvyttää kädet. Mukavan mieto ja makeahko tuoksu.

Honey I Washed the Kids Solid Perfume: Oli pakko ostaa tämä, kun samantuoksuinen saippua on niin ihana ja siitä jää tosi syötävä tuoksu iholle! Tämä kiinteä parfyymi on melkoisen tujakkaa tavaraa eikä sitä auta annostella roppakaupalla tai alkaa äklöttää. Aluksi tuoksu on eri kuin saippuassa, mutta hetken iholla oleiltuaan muuttuu makeaksi ja tutuksi. Yllättävän hyvä kesto!

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #305 : 05.08.08 - klo:11:18 »
^^Baby Facesta: suurin osa tuntuu tekevän niin, että putsaa meikit juuri joko noin tai sitten hieromalla palaa suoraan kasvoille, ja sitten poistavat sen lämpimään veteen kostutetulla kasvoliinalla (esim jollain flanellisella tai puuvillaisella, pehmoisella liinalla), ja sitten viimeistely kasvovedellä normaaliin tapaan ts pumpulilla pyyhkimällä BF:n rippeet. Eli se lämmin vesi ja puhdistusliina on paljon kätevämpi tapa poistaa BF kuin joku vanuhässäkkä, ja tosiaan toi pitäis laittaa kuivana, koska öljy ja vesihän ei sekotu eli jos naama on märkä (miten jossain kai neuvotaan käyttämään tuota SJG:a), niin ei se putsaa yhtään mitään. Ja pelkällä vesipesulla ei kumpikaan noista kyllä irtoa, kuten olet huomannut. Osa kai tekee niin, että pesee BF:n pois esim Fresh Farmacyllä tai muulla kasvosaippualla.

Hmmm, musta Fresh Farmacyä enimmät käyttää just noin, saippuana, eikä niin kuin esim Herbalismia tai AOBS:a, eli pääasia, jos toimii! :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 06.08.08 - klo:19:35 »
En jaksa ruveta leikkimään millään pesulapuilla ja olen suunnitellut, että otan Baby Facen tehokäyttöön aamupesuissa. Olen jo uumoillut, että varsinkin talviaamuina se tuntuu varmasti hyvältä! Kokeilin sitä jo pari kertaa kasvovoiteenakin, yövoiteena ja myös päivävoiteena, mutta en kauheasti vakuuttunut. Olis kyllä älyttömän helppoa aikaisina työaamuina hieraista ensin unihiekat pois Baby Face -pesulla ja sen jälkeen vielä pyyhkäistä Baby Facea kosteusvoiteeksi. Siinä ei aikaa tuhraantuisi!

Kosteusvoiteena tuo ei kuitenkaan ollut kovin pätevä, sillä vaikka se tekikin ihon rasvaiseksi (ja siksi antoi ymmärtää, että kyllä nyt on hoidettu), niin seuraavan pesun jälkeen iho ei kuitenkaan tuntunut niin hyvältä kuin tavallisesti. Minun iho alkaa heti karheutua ja punottaa, jos sitä vähänkin väärin käsittelee. Ilmeisesti Baby Face -kosteutus oli se väärä metodi, kun taas Baby Face -pesu on ihan oikeaa ihonhoitoa!

Unohdin viimeksi kommentoida tuorekasvonaamioita...

Crash Course in Skin Care on ihanaa ainetta, johon hullaantui myös toinen herkkä- ja kuivaihoinen kaverini! Pitkällisen päivän jälkeen jääkaappikylmä naamio kasvoilla tuntuu älyttömältä luksukselta. Naamio kuivahtaa iholle kovaksi koppuraksi ja saa jo epäilemään, että tästä ei hyvä seuraa. Huuhtelun jälkeen iho on kuitenkin käsittämättömän pehmeä ja tasainen ja jotenkin jo valmiiksi hoidettu ja kosteutettu! Tekee kaiken lisäksi ihosta tosi tasaisenvärisen.

BB Seaweed -naamio on edellistä kuorivampi versio ja sen mukana onkin paljon (merilevä)sattumia, joista suurimmat eivät mene edes viemäriin! ::) Koostumuksensa takia tätä onkin pakko hieroa iholla, jotta sen saa huuhteluvaiheessa poistettua (ohjeessa neuvotaan myös hieromaan). Kuorintaefekti syntyykin tästä. Lopputulos on tälläkin hyvä: tasainen ja hyvänvärinen naamataulu, joka ei kiristä kuorinnasta huolimatta. Tätä ei kuitenkaan uskalla käyttää joka ilta niin kuin tuota edellistä uskaltaisi!

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #307 : 06.08.08 - klo:19:45 »
^^Niin, siis toi pesulappu-systeemi (on muuten kans ekologinen, kun ne voi konepestä jne) on just sen takia kai aika suosittu, että sillä saa paitsi meikinrippeet niin myös sen BF:n rippeet pois, kun monet saa siitä ja SJG:sta iho-oireita, jos jäämiä jää iholle (vrt. kasvovoidekokeilusi). :) Mutta pääasia, että jokainen löytäisi oikean tavan käyttää, itselläni on ainakin muutaman "tää on ihan kökkö" -tuotteen suhteen mieli muuttunut, kun olen alkanut käyttää sitä -oikein-.  :D

Olikos toi Crash Course... se mustikkanaamio? Jos on, niin olen luullut, että se on nuorelle/näppyiholle, mut myyjän suosituksesta ostin sitä yhdelle ongelmattomalle ystävälleni ja hän tykkäsi sitä kovasti (varoitin etukäteen, että en tiedä tuliko myyjälle virhe vai onko tämä ihan "kypsälle" iholle myös ;)), sanoi juuri noin, että ihanaa luksusta ja ihosta tuli mahtavan sileä ja pehmeä!
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:19:47 kirjoittanut Mitlu »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 06.08.08 - klo:21:09 »
Se mustikkanaamio on nimeltään Catastrophe Cosmetic ja se on tosiaan suunnattu enemmän näppyiholle. Tämä Crash Course on ihan eri naamio ja tätä suositellaankin kuivalle ja herkälle iholle. Väriltään tämä on aikas beigeä.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #309 : 06.08.08 - klo:21:41 »
^^Ok, menee noi nimet sekaisin, mutta ystäväni (+30-v), jolla on normaali, ongelmaton iho oli tykännyt tuosta mustikkanaamiosta kovasti ja sitä mulle suositeltiin kun pyysin normaalille, ongelmattomalle, ehkä hieman kuivahkolle iholle naamiota.  :) Itse oon suunnitellut seuraavaksi kokeilla sitä hunajanaamiota.

Niin, ja huomaan myös, että mulla menee tää Lush-fiilistely aika kausittain (en ikinä huomaa, kun se loppuu), kun nyt on mennyt varmaan puolvuotta-vuosi kun olen käytellyt ihan muita tuotteita, mut nyt kun taas on antanut pirulle pikkusormen niin uutta ostoslistaa on jo tekeillä, huomenna mun pitäis saada omat Retro-tuotteeni Englannista ja olen surffaillut ahkerasti niin Englannin kuin USAn Lush-foorumeilla plus lukenut Lush Timesiä. Et taas ollaan koukussa.  8)
« Viimeksi muokattu: 06.08.08 - klo:21:43 kirjoittanut Mitlu »

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #310 : 07.08.08 - klo:11:29 »
Mulla toimii parhaiten SJG siten että hieron sitä kuivalle iholle ja sitten pyörittelen sormia kasvoilla että menee joka paikkaan. Sitten hyppään suihkuun ja pesen samalla kasvot tavallisella putsarilla (mulla käytössä ollut viimeks Juvenan vaahtoava voidemainen putsari sekä Lushin Queen of Hearts kasvosaippua).  Iho on tosi hyvä tuon jälkeen!

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 11.08.08 - klo:22:49 »
Ensimmäinen Lushin paketti odottaa huomenna noutamistaan.
Tilasin lauantaina Suomen Lushista ja tänään tuli postista tekstarina noutopyyntö.  :D
Asiakaspalvelukin oli mukavaa, soitin jälkikäteen kun yksi tuote oli unohtunut ja saatiin asia järjestettyä. Ainoa hankalampi puoli oli se kun olin jo kaiken muun maksanut verkkosiirrolla. Älyttömän palvelualtismyyjä, tuli tosi hyvä mieli. 

Hieman ohi aiheen mutta huomenna lisää itse tuotteista.  ;)
« Viimeksi muokattu: 11.08.08 - klo:22:51 kirjoittanut Kameleontti »
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Anya

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 21.08.08 - klo:12:26 »
LUSH laajentaa. :D
Marraskuussa pitäisi avautua liikkeet Lahteen ja Tampereelle.

Bongasin työpaikkailmoituksen Aarresaaresta.

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #313 : 21.08.08 - klo:15:02 »
^millonkas tulee turkuun :D ?
Tilasin babyfacen, kookospalashamppoon, suklaahuulirasvan, ja jonkun vielä.. en muista!

Minkalaiset toimitusajat tällä on? tuleeko 2-3 päivässä?

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 21.08.08 - klo:15:19 »
LUSH laajentaa. :D
Marraskuussa pitäisi avautua liikkeet Lahteen ja Tampereelle.

Ja jottei menisi ihan turhaksi hymiöviestiksi, niin vähän kokemuksia Brazened Honey -naamiosta. Sain Viron-tuliaisina, itse en olisi varmaan kuorivaa naamiota ostanut käyttämäni BHA-voiteen vuoksi. Olen nyt käyttänyt kolme kertaa, ja purkissa on ainetta jäljellä vaikka kuinka paljon. Olen laittanut jojobaöljyä alle n. viisi minuuttia ennen naamion levitystä, ja hieronut ainetta ihoon mahdollisimman vähän. Tunnin tukkamuhittelun aikana suurin osa uppoaa ihoon, ja suihkussa on jäljellä ainoastaan kuorivia murusia. Purkin ohjeessa lukee "viieks kuni kümneks minutiks", mutta en ole viitsinyt käydä pesemässä pois niin aikaisin.

Ei ole aiheuttanut mitään iho-oireita eikä tukkeumia, mutta en nyt tiedä näkyykö iholla mitään erityistä hehkeyttäkään. Ei siis mitään moittimista, mutten ehkä ostaisi uudelleen aineen kuorivuuden vuoksi.
"I think I am, therefore, I am. I think."