Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 304203 kertaa)

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
Vs: Lush
« Vastaus #450 : 08.03.09 - klo:00:51 »
^
Omat paketit ovat olleet pending tilassa aina saapumiseensa asti, elleivät ole vieläkin. Tilaukset on saatu siis jo kuukausia sitten. Yleensä paketit ovat noin hieman yli viikossa tulleet.   :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

pihla

• Vieras
« Vastaus #451 : 08.03.09 - klo:05:44 »
Onko teillä kokemuksia Gorgeous tai Enzymion kosteusvoiteista?
Lushin sivuilla tulee aina maasta taivaaseen ylistäviä kehuja, mutta kuinka luotettavia ne sitten ovat... Mikä siitä gorgeousista tekee niin erikoisen? Molempien luvataan antavan matte finish. Etsiskelen jotain korvaamaan kauan palvelleen L'oreal Pure Zonen, joka siis jättää mattapinnan ja on ainakin luultavasti auttanut pitämään epäpuhtaudet poissa. Toisaalta posket tahtovat kuivahtaa... Mieluusti vaihtaisin pois L'oreal-pahiksista tällaiseen "hyvään" sarjaan  :D
Mitä Gorgeousia kävin nuuhkuttelemassa, niin tuoksui todella hyvälle, myyjä kehui sitä uskomattomaksi, mutta £35 on paljon rahaa...

Mitä olen kokeillut vartalovoiteista, niin Charity Pot on uusi lempparini  <3 Tuoksuu hyvältä, imeytyy nopeaa jättäen ihon silti pitkäksi aikaa todella pehmeäksi. Plus rahat menevät kokonaan hyväntekeväisyyteen, joten tämän ostosta ei voi tulla huono omatunto  :)
Yleensä pyrin olemaan vahva ja kävelemään vakaasti Lushin ohi, tosin tämä taphtuu aina niin, että pää kääntyy siihen ikkunaan lukkiutuneena niin kauan kuin mahdollista, ja sitten yleensä kävelen pahki johonkin  :D
Yritän tällä hetkellä olla siis ostamatta mitään uutta, ennen kuin edelliset on kulutettu loppuun.. Kun tällaisia kauppoja on lähettyvillä, niin onnistumisprosentti on varsin alhainen..

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 10.03.09 - klo:10:34 »
Olen nyt tässä testaillut enemmänkin Lushin tuotteita, kun sain niitä joululahjaksi ja olen pari kertaa käynyt itsekin lähiaikoina ostamassa.

Ultra light kosteusvoide: Tuoksuu jännästi vähän vaniljaisen ja yrttisen sekoitukselta. Koostumus on kiva, juokseva mutta vähän kiinteä. Levittyy iholle hyvin, mutta makuuni meikin alle liian öljyistä. Ei imeydy naamaan kunnolla, vaan jää rasvaiseksi. Parempi yövoiteeksi ainakin minulle.

Skin drink kosteusvoide: Nimensä mukaista tosiaankin. Ruskeaa, yrttisen tuoksuista paksua geelimäistä mönjää, joka kosteuttaa tosi reippaasti. Ihana yövoiteeksi, tuoksusta en tykkää. Tämä jäi minulla vähemmän öljyiseksi kuin edellinen.

Cupcake tuorenaamio: Tuoksuu ja näyttää ihan minttusuklaavanukkaalta. Vähän hankala levittää ainakin kylmässä olleena, paakut eivät jotenkin oikein irtoa toisistaan. Melkein pelottaa että pysyykö tämä naamassa, kun tämän sinne joskus saa. Tuoksu on tosi ihana, ja jää naamalle vielä noin päiväksi. :D Puhdisti ja kirkasti naamaa hyvin.

I should Coco saippua: Makea kookossaippua, jossa on kuorivia kookoshippuja. Tuoksuu tietty hyvältä, mutta minusta vaahtoaa vähän huonosti, ja hankala levittää noiden hippujen takia iholle. Kuivuu normaaleja saippuoita kovemmiksi vähän ajan päästä.

Rockstar saippua: Vadelmakarkkimainen tuoksu. Tosi ihana, vaahtoaa pehmeästi ja paljon, jättää ihon narskuvaksi, kuten muutkin Lushin saippuat tosin.

Sultana of soap saippua: Marjamainen saippua, jossa on mm. rusinoita ja aprikoosin paloja, jotka näyttävät jännältä. Tuoksuu hyvältä, ja pesee miellyttävästi.

Snow fairy suihkugeeli: Vähän joku hedelmäpurkkamainen/-karkkimainen tuoksu. Miinuksia hileistä, jotka lojuvat pääasiassa pullon pohjalla. Tuoksu on ihana, ja väri on kiva purkkapinkki myös. Narskuvuutta tulee tästäkin.

Lemony flutter kynsivoide: Ihanaa sitruunaista kynsivoidetta, tykkään paljon. Kosteuttaa hyvin, ja ei ole ällölimainen koostumus.

American cream hoitoaine: Aluksi tuoksui ihanalta vaniljakookokselta, mutta haju muuttui ihan parin päivän päästä huoneen lämmössä ällöttäväksi. Koostumus oli turhan ohutta, ja tuntui että tätä meni kauheasti mutta hiuksiin ei jäänyt mitään. Hiusten pinta tuntui tuon laitettua siltä kuin niissä ei mitään olisikaan. Isoja miinuksia sulfaateista, jätti hiukset pörröisiksi. Ihan hirveää IMO. Ällöttävä tuoksukin jäi hiuksiin.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 11.03.09 - klo:22:07 »
Paketti Englannin Lushista tuli. Haju kieltämättä kellui jo postissa neidin antaessa mulle paketin ;D

Ja se siitä ekologisuudesta: kaikki palat oli pakattu monikertaiseen muoviin! Tilasin lähinnä shampoita kiinteässä muodossa sekä kiinteän palamaisen deodorantin (Cube jotakin). En tiedä miten sitä käyttää. No, kokeilin märkiin kainaloihin. Aluksi oli kirvelevä tunne, mutta sitten se hävisi. Shampoot aion testata tänään. Kivoja näytepaloja ja nestemäisiä juttuja tuli, joista heti epäilin että onpa käytetty väriaineita hurjasti. Ei nyt mikään aines voi olla noin kirkkaan viininpunaista ja keltaista.

Hiukan on sellainen no joo-olo... ???
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 11.03.09 - klo:22:36 »
^ No eihän Lush todellakaan mikään luonnonmukainen juttu ole. Jos luomua etsii, niin ihan väärä paikka. ;D Väriaineita ja hajusteita on tosiaan paljon.
Lushit ovat sikäli ainutlaatuisia, että näissä kuitenkin kai ollaan käytetty ihan aitoja luontojuttuja, siis ihan jotain marja- ja hedelmähaudukkeita yms. eikä mitään älyttömän keinotekoisia sokerisia esansseja. En oikein osaa selittää mitä olen sanomassa, mutta jotain tuohon suuntaan. :P

Edit. Erotin nuo kaksi lausetta ettei nyt mene ihan plörinäksi.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:22:52 kirjoittanut Magia »

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 11.03.09 - klo:22:45 »
^ No eihän Lush todellakaan mikään luonnonmukainen juttu ole. Jos luomua etsii, niin ihan väärä paikka. ;D Väriaineita ja hajusteita on tosiaan paljon, mutta Lushit ovat sikäli ainutlaatuisia, että näissä kuitenkin kai ollaan käytetty ihan aitoja luontojuttuja, siis ihan jotain marja- ja hedelmähaudukkeita yms. eikä mitään älyttömän keinotekoisia sokerisia esansseja. En oikein osaa selittää mitä olen sanomassa, mutta jotain tuohon suuntaan. :P

Siis että nuo vahvat värit tulee tosiaan luonnonmukaisista aineista eikä synteettisistä väriaineista? Edelleen epäilen.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 11.03.09 - klo:22:51 »
^ En minä sitä väittänyt, ollenkaan. ;D Kuten sanottu, Lush ei tosiaan ole mikään luonnonmukainen sarja. Ihan varmasti on synteettisiä juttuja vähintään yhtä paljon kuin noita ns. oikeista hedelmistä yms. tulevia. Tuo vaan tulo tuo haudukejuttu tässä ohessa mieleen, vaikka ei varsinaisesti liittynyt. Ehkä ei olisi kannattanut ympätä noita kahta juttua samaan lauseeseen näin jälkeenpäin luettuna.. ::)

En ole ihan järjissäni, olen tänään kirjoittanut reilut 30 sivua tekstiä, eikä ole ihan äly vielä palautunut.

ihana

• Vieras
« Vastaus #457 : 12.03.09 - klo:23:16 »
Mielestäni Lushin sivuilta, joko suomalaisilta tai vaikka brittisivuilta, voi aika kätevästi lukea heidän uskonkappaleensa
http://www.lush.fi/uskomme.php
Ja jokaisen tuotteen kohdalta löytyy INCI, joka kertoo toki joka juurekselle kaiken mitä pitääkin tietää.

Lushie forever :l

(mun tuotteiden pitääkin tuoksua ja olla värikkäitä)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 13.03.09 - klo:09:19 »
Onko muut kuin mingtang kokeilut niitä kasvovesitabletteja? En ehdi nyt selata tätä ketjua kovinkaan paljoa taaksepäin ja haku ei kovinkaan parempaa tulosta tuottanut. Laitoin eilen miehen asioille Lushiin ostoslistan kanssa ja kaikki haluamani tuotteet sieltä tulikin. No eihän niitä nyt paljoa ollut E- ja C-vitamiinikasvovesitabletit minulle ja Tea Tree -tabletti miehelle sekä tuorenaamio Sacred Truth. Kuinka monta päivää noista tableteista saatavaa kasvovettä uskaltaa käyttää sen höyrytyksen jälkeen (pari päivää luki netissä, mutta uskaltaako esim. kolme) ja pitäisikö sitä säilyttää sitten jääkaapissa ja mitä ylipäätään olette tykänneet noista tableteista?
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 13.03.09 - klo:09:42 »
Onko muut kuin mingtang kokeilut niitä kasvovesitabletteja? En ehdi nyt selata tätä ketjua kovinkaan paljoa taaksepäin ja haku ei kovinkaan parempaa tulosta tuottanut. Laitoin eilen miehen asioille Lushiin ostoslistan kanssa ja kaikki haluamani tuotteet sieltä tulikin. No eihän niitä nyt paljoa ollut E- ja C-vitamiinikasvovesitabletit minulle ja Tea Tree -tabletti miehelle sekä tuorenaamio Sacred Truth. Kuinka monta päivää noista tableteista saatavaa kasvovettä uskaltaa käyttää sen höyrytyksen jälkeen (pari päivää luki netissä, mutta uskaltaako esim. kolme) ja pitäisikö sitä säilyttää sitten jääkaapissa ja mitä ylipäätään olette tykänneet noista tableteista?

Minua hiukan kirveli kasvoja. Käytin kaksi päivää kasvovettä runsaalla kädellä, sitten heitin pois.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 15.03.09 - klo:15:05 »
Kuten sanottu, Lush ei tosiaan ole mikään luonnonmukainen sarja. Ihan varmasti on synteettisiä juttuja vähintään yhtä paljon kuin noita ns. oikeista hedelmistä yms. tulevia.

Kyllä mä kuitenkin miellän Lushin täysin luonnonkosmetiikaksi, jos käsitteen laajentaa kattamaan muutkin kuin aivan "puhtaat" sarjat (Weleda ym.). Hajusteita heidän tuotteissaan on reippaasti (vähempikin riittäisi, tämä on iso miinus), on myös väriaineita ja joitakin harvoja synteettisiä tuotteita, mutta mun silmiin INCIt ovat kuitenkin tosi luomuja, moni tuote ihan kokonaan luonnon ainesosista tehty. Tosin heidän omat mainoslauseensa maailman luonnonmukaisimmasta sarjasta ovat ärsyttäviä, koska niinhän asia ei ole.

Himottaisi taas tehdä iso tilaus. Tavallaan hiukan ihmettelenkin, koska melko moni Lushin tuotteista on ollutkin pettymys, mutta silti tykkään sarjasta ihan älyttömästi. Luulisin syynä olevan yksinkertaisesti se, että tuotteet ovat hauskoja. Niitä on kiva käyttää ja hypistellä ja firman konsepti on ihan omanlaisensa. Tietysti muutama tosi loistava tuote puoltaa hyvää mielikuvaa, mm. Babyface on talvi-ihoni pelastus.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #461 : 15.03.09 - klo:19:40 »
^Ei voi sitten muuta sanoa kuin että Lush on onnistunut mileikuvamarkkinoinnissaan ;)
- Tuotteita, jotka näyttävät luomulta ja käsintehdyltä, mutta eivät ole
- Tuotteita, joita ihmiset haluavat, vaikkeivät loppujen lopuksi pidä niistä...

Nojoo, olihan tuo kovin kärjistettyä, tokihan monet monista Lusheista oikeasti pitävätkin kovasti, kuten tätäkin ketjua lukemalla huomaa.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 15.03.09 - klo:20:11 »
Niin no, jos se on hauskaa ja kivaa, niin mikä ettei :) Mulle iso pointti kosmetiikan käyttämisessä on se, että sen täytyy olla myös mukavaa ja hemmottelevaa. Enkä mä sentään näitä käyttäisi, jos kaikki tuottaisivat pettymyksen tai mitään helmniä ei joukosta löytyisi.

En ole myöskään niin naiivi, että uskoisin kaikkea höpötystä lushilaisten kokkailuista ja tarinoista tuotteiden takana tai käsintehdyistä tuotteista, firman tuotantohan on nykyään valtavaa. Mutta INCI-listoihin mulla ei ole mitään syytä olla uskomatta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 15.03.09 - klo:22:49 »
Lushin shampoopalat vaikuttavat varsin hyviltä, vahvasti värjätty tukka jopa selviää melkein ilman vihreää palamaista hoitoainetta. Oxy Cube-deodorantti on pitänyt hyvin hienhajun kurissa.

Toivottavasti ne eivät sisällä mitään epämääräistä, yritän uskoa. Ihan kivoja tuotteita mutta tuskin noihin jumahdan. Paikallisen ekokaupan luomushampoot on halvempia pitkässä juoksussa.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 15.03.09 - klo:23:07 »
Lushin hiustuotteista on oma ketjunsa hiustenhoidon puolella, jos joku ei vielä tiedä, sieltä löytää paljon kokemuksia.

Tein nyt sitten tilauksen, lähinnä haalin kasan saippuoita ja Retro-tuotteita, Smitten-käsivoiteen, Ocean Salt -naamion, pari hiusjuttua ja Wiccy Magic Muscles -hierontapalan. Odotan erityisesti viimeksimainittua, joka on tarkoitettu kipeille lihaksille ja kuntoilun jälkeen, on hartiat ja niska aika jumissa enkä voi raskauden takia käyttää Mobilatia tms. särkyä lievittävää.

Tein edellisen tilauksen joulukuun alussa ja siitä positiivisiksi osoittautuivat etenkin Buffy-vartalovoipala, Porridge-saippua ja hiuspuolella mainitsemani Hybrid-shampoo. Buffy on vahvasti kuoriva, mutta samalla öljyinen pala, jonka jälkeen ei ole tarvis käyttää vartalovoidetta. Iho jää aivan eri tuntuiseksi kuin saippuoilla ja etenkin maha tykkää. Venymään joutuva nahka tuntuu ilkeältä suihkun jälkeen ennen kuin sen on saanut rasvattua, nyt siitä ei ollut tietoakaan. Toivottavasti auttaisi hitusen raskausarpienkin ehkäisyyn, kun iho ei pääse kiristelemään. Miinusta siitä, että palasta ei riitä kovin pitkäksi aikaa. Testasin myös yhden suihkupommin ja se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Pala hajosi parissa minuutissa ja valui viemäriin ja tuoksua tuli mitättömän vähän.

Sweet Japanese Girl vaikuttaa lupaavalta, mutta vaatii pidemmän käytön ennen kuin osaan sanoa ihovaikutuksista mitään. Samantapainen kuin Babyface, mutta kuorivalla ominaisuudella.

Celestial
ja Skin Drink ovat edelleen loistavan tuntuisia, purkit alkavat olla lopussa. Ihan hyväkin, SD tuntuisi hiukan muuttaneen koostumustaan oltuaan pitkään avattuna, ei tarvitse heittää hukkaan. Näistä ei tule mitään näppyjä ja iho voi hyvin, mutta olen käytellyt säästeliäästi kuitenkin. Aion kokeilla muitakin kasvovoiteita, mutta en raaskinut tähän tilaukseen ottaa mitään, muutenkin ihan tarpeeksi paljon uppoaa rahaa...