Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 304204 kertaa)

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
Vs: Lush
« Vastaus #555 : 13.07.09 - klo:00:35 »
pystyykö niitä leikkaamaan pienempiin osiin vai onko se liian kovaa "ainetta"?

Olen halkaissut onnistuneesti muutamia pommeja varovasti isolla veitsellä painaen ihan keskeltä, varovasti alussa "nitkuttaen". Myös talttaa voi käyttää tai sitten pallo pussiin/huiviin/sukkaan ja vasaralla vaan napauttelemaan. Tuo veitsellä halkaisu hieman hirvitti itseänikin, olen melkoinen tumpelo. Selvisin kuitenkin ehjin raajoin.

Supernovasta mulla on yksi kokemus, se pallo porisi niin järkyttävän hiljaa, että kyllästyin ja laitoin sen lautaselle jatkamaan hiljaista sirinäänsä. Siihen se oli kuivunut ja kökötti pienenä pallona seuraavana päivänä. Eli sen voinee ottaa pois kylvystä, laittaa kuivumaan ja ottaa uudestaan käyttön  :o Kuvittelin, että se sirisee itsensä kadoksiin tai jotain :)

Tristy

• Vieras
« Vastaus #556 : 13.07.09 - klo:11:05 »
Mäkin aattelin seuraavaan Lush-tilaukseen laittaa pari kylpypommia jalkakylpyjä varten. En vielä niitä tilannut, kun en ollut varma saako niitä helposti palasiksi, mutta onneksi täällä olikin hyviä vinkkejä. :)

Testailin eilen Angels on bare skin -putsaria ja tykkään kyllä siitä. Iho jäi älyttömän pehmeäksi putsauksen jälkeen ja vähän ehkä öljymäiseksi, ei siis tuntunut kuivattavan yhtään. Harmi, että tämän kanssa joutuu käyttämään toista putsaria. Tuoksuun en ole vielä ihastunut, mutta eiköhän siihen pikkuhiljaa totu. En tiedä käytänkö näitä putsareita oikein, kun sekoitan kädessä pienen palasen veden kanssa. Tuntuu, etten saa siitä sellaista varsinaista tahnaa, vaan putsari jää aika rakeiseksi ja mun iho on kyllä aika kovilla, jos sitä useasti kuorii.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vs: LUSH
« Vastaus #557 : 13.07.09 - klo:11:34 »
Avobath-kylpypommin puolikkaasta tein jalkakylvyn. Ihana tuoksu siinä oli, mutta muuten ei ollut mitenkään mullistava kokemus. Olin kuvitellut, että pommista jäisi veden pinnalle vaahtoa niin kuin jostain kylpyaineesta, mutta kun pallo oli liuennut (ja siinä vaiheessa vaahdonnut), vesi jäi ihan vaahdottomaksi - ja vihreäksi! En kuitenkaan tilaile näitä enää jalkakylpyjä varten, tuntui turhalta.

Nyt kun täällä muutama haaveilee jalkakylvyn tekemisestä kylpypommilla, niin kävin etsimässä tuohon yläpuolelle oman kokemukseni. Aika turha siis oli! Mä tosiaan käytin (ison) kylpypommin puolikkaan reilusti vajaaseen vadilliseen vettä eli vettä oli varmasti lähemmäs 5 kuin 10 litraa. En siis käytännössä usko TiGin laskutoimitukseen, että yhdellä pommilla saisi 80 kylpyä! Tuolla minunkaan annostelulla vaahto ei missään vaiheessa pursunnut vadin yli ja kun pommi oli sulanut, vesi oli tosiaan täysin vaahdotonta.

Pallon halkaiseminen oli työn ja tuskan takana, taisi mies sen lopulta pamauttaa halki. ;D

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #558 : 13.07.09 - klo:13:30 »
^ Nojoo, tuo mun laskutoimitus nyt oli vähän suurpiirteinen ;D Mutta periaatteessa kun miettii, niin tuon pitäisi olla ihan mahdollista teoriassa, käytäntö on sitten eri.

Poissa Juhannusruusu

• Hiushörhö
« Vastaus #559 : 13.07.09 - klo:14:05 »
Mä laittaisin jalkakylpyyn neljäsosan tai jopa puolikkaan pallosta. Mutta jos ostaa niitä jättipalloja (Humango, Big big blue jne) niin niistähän saa enemmän.

Yksi vaihtoehto on ostaa vaahtopala ja murentaa siitä pala jalkakylpyyn. Niistä tulee sitä vaahtoakin. Kylpysulat on parhaiten kosteuttavia.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 13.07.09 - klo:14:11 »
Olen käyttänyt joko puolikkaan tai 1/3 kylpypommista jalkakylpyyn. Kylpypalloissa ei ole vaahtoavia aineosia mukana, joten joskus olen lisännyt hiukan kylpyvaahtopalarouhetta sinne mukaan, mutta se taas tekee vedestä hyvinkin saippuaisen.

Kylpypommi muuten saattaa rikkoutuessaan mennä ihan palasiksi, joten kannattaa sulkea pussi huolella.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 13.07.09 - klo:17:02 »
Mä olen saanut noita kylpypommeja palasiksi ihan vaan veitsellä, joskus lohkeaa hyvin ja joskus ei. Jalkakylpyihin olen käyttänyt puolikkaan pallon jos haluan oikein nauttia vahvemmasta tuoksusta, tai sitten neljäsosan jos olen säästäväisellä mielellä. ;D

Snowdrops on mun mielestä varmasti paras noista nimenomaan jalkakylpyyn. Palan sisuksista löytyy piparminttukarkinpalasia jotka jää pyörimään vadin pohjalle.. Niitä on kiva pyöritellä varpailla. Ja kyllä.. tiedän niiden olevan piparminttukarkkeja, koska oli ihan pakko maistaa kun löysin sellaisen halkoessani palloa. :P Snowdrops on joulutuote joten sitä ei varmaankaan saa mistään tähän aikaan.

Snowshowers on suihkujelly ja tuoksuu kuvauksen mukaan appelsiineilta ja konjakilta. Tykkään tästä ihan älyttömästi, ja harmittaa ettei sitä ole saatavilla kaikenaikaa. Sain ekan palasen kaupanpäällisiksi Briteistä, ja haluan lisää! Ei ole mikään varsinaisen jouluinen tuoksu tosiaan, aika raikas, mutta samalla pehmeä.. Ei kuivata ainakaan mun ihoa, mitä monet muut Lushin tuotteet tekee..

Whoosh on toinen jelly mitä olen kokeillut. Todella raikas unisex- tuoksu, ostinkin palan lähinnä miehelle, mutta pitihän mun sitä toki itekin kokeilla.. Luulisin että ois aika järkyttävä herätys jos tän palasen laittais illalla jääkaappiin ja aamulla nappais mukaansa suihkuun.. Hrr..

B Electro saippuan löysin alennuskorista Ison omenan liikkeestä. Toimii hyvin käsisaippuana, eikä tunnu kuivattavan. Tuoksuu mukavan raikkaalle. Saippua muuten vaahtoaa milteipä neonkeltaisena, ja huuhteluvesikin on lähestulkoon saman väristä kuin pala itse.

Ultra Bland toimii mulla loistavasti putsarina, ainakin kesäisin. Talvella käytössä on Babyface, mikä vaikuttaa liian raskaalta ja rasvaiselta kesällä. Tuoksuu hyvältä, pehmeän kukkaiselta ja hunajaiselta. Poistaa meikit ripsiväriä myöten, mutta yllättäen vedenkestävä ripsiväri ei lähde pelkästään tällä. Iho jää pehmeäksi, eikä mistään kiristä. Tästä tuli kertaheitolla vakiotuote mulle.

1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #562 : 13.07.09 - klo:18:06 »
Oatfix
Kuorii suht hellävaraisesti, mutta ei kosteuttanut erityisesti kuivaa ihoani tai tehnyt huomattavasti pehmeämmäksi. Jos tykkää kuoria ihoaan suht usein, niin kannattaa kokeilla tätä. Mulla on käytössä pieni näytepurkki, koska en ollut varma sopiiko iholle kun on pähkinää ja kaikenmaailman muuta seassa - ja eihän se sopinutkaan. Pystyn ehkä harvakseltaan käyttämään, mutta jos pähkinöistä pukkaa kutinaa ja punoitusta, kannattaa hankkia vaikka näyte ensin. Ihan ok kuirinta-aine, mutta ei mitenkään erikoinen. Tuoksuu vaniljapuurolle  ;D

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #563 : 14.07.09 - klo:17:48 »
Teinpä sitten tilauksen Lushille, enkä millään malttaisi odottaa noin viikkoa että saisin paketin kotiin! Ostin kolme saippuaa (Miranda, Sultana of soap ja Honey I washed the kids), pienen pullon suihkugeeliä (Tramp), pienen purkin syväpuhdistavaa kasvonaamiota (Mask of magnaminty), sekä kaksi hierontapalaa (Each peach ja Heavanilli) <3

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #564 : 14.07.09 - klo:23:28 »
Ice Blue -saippua on Rock Starin ohella toinen, josta mä en oikein välittänyt. Saippuassa on ihanan syvänsininen väri, ja ainakin tuoreen saippuapalan pinta tuntui ihanan kuorivalta. Tuoksu oli aito kurkkupastilli tai halpispartavesi!  Raikas ja kiva, mutta monien kokeilemieni LUSH-ihanuuksien jälkeen Ice Blue oli tosiaankin vain ihan kiva ja ehkä myös vähän liian maskuliinisen tuoksuinen omaan makuuni. Tämä joutunee käsisaippuakäyttöön Rock Starin loputtua, vain ihanimmat saippuat pääsevät kylpykavereiksi.  ::)

Demon In The Dark -saippua oli ulkonäöltään suorastaan luotaantyötävä: tumma väri, outo ruskea klöntti keskellä palaa ja musta kuori. Nettisivuilla kehotettiin poistamaan musta kuori ennen käyttöä, mutta mä en kyllä keksinyt mitään järkevää tapaa siihen. Hyvin saippua kyllä pelitti, vaikka reunoilla olikin kuori paikoillaan. Tätä(kin) tuoksua on mun mielestäni vaikea kuvailla. Useinkin tuntuu näissä saippuoissa, että mainostettuja raaka-aineita ei pysty tuoksussa bongaamaan vaan aistittavissa oleva tuoksu on silkkaa hajustetta. Luvattua minttua tässä kyllä voi aistia, mutta sivutuoksuna en niinkään haista tässä luvattuja omenoita vaan ennemminkin jotain mausteista lakua.

Edit: tiiti, viitsisitkö olla ihana ja kertoa sitten millaiselta tuo after 8:30-hierontapala vaikuttaa?
Jep.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #565 : 16.07.09 - klo:21:32 »
Selailin tässä ulkomaalaisia Lush-foorumeita ja yhteisöjä ja törmäsin uusiin tuotteisiin :) http://forum.lush.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=120964 <- Tuolta löytyy jopa kuvia (neljänneksi viimeinen viesti tuolla sivulla). Vanilla in the mist-saippua kuulostaa ja näyttää ihanalta!

Kysymys muuten Rub rub rub-suihkugeeliä käyttäneille: onko tuoksu sama kuin Ice blue-saippuassa? Mun poikaystävä tykkää kovasti Ice bluen tuoksusta, mutta kokee saippuan liian hankalaksi käyttää päivittäin. Ajattelin ostaa seuraavalla kerralla miehekkeelle kokeiltavaksi RRR:n, mutta jos on kovin erilainen kuin Ice blue, niin sitten en kyllä tiedä.

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #566 : 16.07.09 - klo:22:09 »
^
Rub, rub rub ei kyllä mielestäni muistuta ollenkaan Ice Bluen tuoksua.
Olikohan ensimmäisessä jopa jasmiinia?  ???
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #567 : 16.07.09 - klo:22:14 »
^ Ok, kiitos tiedosta. Jotenkin olen aina mieltänyt nämä kaksi tuotetta saman tuoksuisiksi ;D

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #568 : 16.07.09 - klo:22:29 »
^
Itse kanssa oikein hämmästyin kun tuoksuttelin Rub, rub, rubia kun tuoksu olikin aikas vahva. Toivottavasti isä ei saanut siitä migreeniä kun lahjaksi annoin.  :D
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa marketta

• HAIRahtanut
  • I like turtles
« Vastaus #569 : 17.07.09 - klo:05:37 »
Tässä tähänastisia kokemuksia LUSHeistani:

Buffy-kuorintapala: Tykkäsin tästä paljon, kuori hellävaraisesti ja jätti ihon öljyisen pehmeäksi. Öljy oli imeytynyt aamuun mennessä hyvin jos illalla kävi suihkussa. Kesti mulla varmasti 20-30 kertaa (90g pala), en käsitä kuinka tämä voisi kulua nopeammin. Mun pala oli kyllä aika kova. Ei mennyt pilalle säilytysrasiassaan vaikka jossain vaiheessa en käyttänyt tätä kuukausiin. Aion ostaa uuden jossain vaiheessa.

Aqua Mirabilis -kuorintapala: Kaikenkaikkiaan ihan kiva, ei kuivata ihoa ja on hellävarainen. Jää silti kakkoseksi Buffylle, koska ei jättänyt ihoa yhtä pehmeäksi ja kosteutetun tuntoiseksi. Tuoksuu hassusti jotenkin ruokaisalle.

Lemony Flutter -kynsinauhavoide: Tämä ei lopu _koskaan_, ostin tämän kaksi vuotta sitten ja nyt keskellä on vähän kuoppaa. En tosin käytäkään tätä säännöllisesti, koska unohdan sen välillä jonnekin kaapin perukalle ::) Ei ole silti mennyt mitenkään pilalle, vahva sitrustuoksukaan ei ole muuttunut. Tää ei imeydy hirveän nopeasti. Tuntuu kuitenkin ihan kelpo kynsinauhavoiteelta. Käyttelen tätä myös käsivoiteena että saisin sen kulumaan nopeammin.

Sandstone-saippua: Tämän hiekkakerros kuorii odotetusti voimakkaasti, ja on muutenkin varsin pesevä saippua. Kaverilta lähti ketjuöljytkin hyvin käsistä tällä! Sitruunainen tuoksu. Tykkään itse tästä käsisaippuana, tällä lähtee ruoanhajut ja isommat sotkut käsistä helposti.

The Big Calm -suihkujelly: Tää oli hassu :D Tykkäsin trooppisesta tuoksusta, tuli jotenkin rentoutunut fiilis. Hyytelömäinen koostumus oli hauska vaikkakin hieman epäkäytännöllinen kun luiskahteli välilä käsistä suihkun lattialle. Vaahtosi kivasti ja purkillinen kesti n. 20 kertaa. Voisin ostaa jossain vaiheessa toisenkin suihkuhyytelön.

Happy Hippy -suihkugeeli: Ihana aito greipin tuoksu :-* Geelimäinen koostumus oli myös kiva, tosin pientä 100ml pulloa sai varsinkin loppuvaiheessa puristaa antaumuksella jotta sieltä sai tavaraa kouraan. Ei tuntunut kuivattavan. Ostan varmasti myöhemmin uudelleen.

Babyface-putsari: Puhdistaa meikit paremmin kuin ensin luulin :) Oli oikein kätevä matkalla mukana, meikit lähti hyvin ja iho oli pehmeä, eikä tarvinut kuljettaa isoa putsaritörppöä laukussa. Ostan uuden kun tämä loppuu.

Celestial-naamarasva: Tää on ihan kiva. Imeytyy kivasti, iho ei jää kuivaksi eikä myöskään ole tukkeutunut. Rasvausvaiheessa tuntuu jättävän hieman kalvoa kasvoille, mutta imeydyttyään sitä ei enää niinkään huomaa. Meikkivoidekaan ei ole rullaantunut tämän päällä. Mun mielestä tää on siltikin vaan ihan kiva, ei mitään jännittävää. En varmaan osta uudelleen.

Soft Coeur -hierontapala: Olen käyttänyt tätä kerran ruhon rasvaamiseen, ja mulla meni melkein puolet tästä kerralla ;D Toisaalta en kyllä pihtaillut tämän kanssa yhtään. Tässä on todella makea suklaavaniljainen tuoksu, itse kyllä tykkään.

Sweet Japanese Girl -putsari: Käytän tätä kuorintapalana kasvoille, en niinkään putsarina. En ole uskaltanut kokeilla tätä useammin kuin kerran tai kaksi viikossa ettei ohut ihoni närkästy. Toimii ihan kivasti peruskuorijana, en ole tähän mennessä huomannut minkäännäköistä mustapäiden vaalenemista tms. Ei kuivata.

Kaapissa on käyttöä odottamassa vielä 6 saippuaa ja 2 kylpypalloa, mutta sehän ei estänyt mua laittamasta uutta tilausta tänään menemään ::) Nyt on tulossa 4 saippuaa lisää (Miranda, The Godmother, 17 Cherry Tree Lane ja Pineapple Grunt) sekä pikkupurkki Mask of Magnamintya ja pikkuputeli Rub Rub Rubia.