Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 289178 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Lush
« Vastaus #705 : 10.11.09 - klo:19:04 »
^Ei tarvitse huolehtia tulleista, voi tilata vaikka kuinka isolla summalla.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #706 : 11.11.09 - klo:09:55 »
Tein listausta alkuvuonna briteistä tilaamistani tuotteista, ja huomasin että onhan noita kaikkia ehtinyt jo kokeillakin.

Hierontapalat:

Mange too tuoksui alussa mielestäni aivan hirveältä. Kuljetuksessa ja säilytyksessä oli ilmeisesti tuotteiden hajut päässeet sotkeutumaan toisiinsa niin paljon, että sitä palan omaa hajua sai etsimällä etsiä. Tuulettelin kaikki tuotteet erillään toisistaan ja johan alkoi valkosuklaisuutta löytyä. Jopa niin selvästi että mieskin sen huomasi. :D Hierontakäytössä tämä oli ehkä kaksi kertaa, ja loppuun kuluttelin suihkun jälkeen kosteusvoiteen korvikkeena. Täytyy sanoa että pala toimi sekä hierontapalana että kosteuttajana kivasti! Juuri iholle levitettynä tuntui ensin kevyen kylmältä ja hetken päästä todella lämpimältä jopa ilman sen kummempaa hierontaa.
Kokeilin myös kerran sulattaa pienen palan hiusnaamiota varten, eikä siitäkään kokeilusta ole pahaa sanottavaa. Olen laittanut tätä myös hiuksiin jätettävänä, mutta en huomannut mitään sen erikoisempaa verrattuna muihin öljyihin. Ihmettelin kuitenkin käytössä sitä, että palassa oli jotain ihan pientä murusta, joka mielestäni muistutti kovasti lähinnä pienenpientä olkisilppua...

Shimmy shimmystä en ole varma miksi olen sen hankkinut.. Onhan se kivan kimaltava, mutta siihen se jääkin. Pala tuoksuu lähinnä oudon vaimealta ja vetiseltä verrattuna muihin, eikä sen kosteuttavuus ole ihan samaa luokkaa kuin muilla. Täytyy sanoa että sääli sitä joka menee ilman kummempaa miettimistä vetelemään tätä pitkin pintaa.. Tein sen itse kerran ja sen jälkeen sitä hilettä oli jokapuolella, eikä siitä päässyt millään eroon. Mielestäni tämä on lähinnä sitä varten jos haluaa joskus sipaista tukkaan/käsivarsille/kaulalle hieman hilettä. Kannattaa silti olla varovainen, koska hilettä tulee jo yhdellä vedolla aikamoiset määrät.

Soft coeur tuoksuu haistellessa suklaiselta, mutta iholle levitettäessä niin että se ruskea möhmö siellä keskellä ei pääse sulamaan, haju on varsin neutraali. Ihmettelen tätä palaa koska mielestäni hieronnan jälkeen ei kuulu mennä suihkuun, mutta tämän jälkeen ei kyllä tee mieli laittaa vaatteita, tai mennä suoraan nukkumaan suklaaraitaisena. ::) Keksin tällekin parempaa käyttöä ja levittelen tätä suihkussa kosteusvoiteen sijaiseksi.. Levittämisen jälkeen on vain tehtävä pikainen hyppäys suihkussa että saa ne suklaamöhmöt pois. Suihkulämpimälle iholle levitettäessä pala sulaa aivan tajuttoman nopeasti, joten levittämisen pitää tapahtua varsin pikaisesti. Tuolla tavalla käytettynä toimii yhtä mainiosti kosteuttajana kuin Mange tookin.

Fever, jonka piti olla kuuma kuin ranskalainen suudelma -  lushin nettisivujen mukaan - onkin varsinainen pettymys. Pala suorastaan löyhkää vahvasti joltain epämääräiseltä kukkaisparfyymilta, jotenkin olen aistivinani hyvin vahvasti ruusua ja jasmiinia. Fever pehmentää ja kosteuttaa ihoa kivasti, mutta tuo haju! Ei auta vaikka sitä palaa on tuuletellut, se vaan huokuu sitä tymäkkää tätiparfyymin aromia ympäriinsä. Tykkäisin tästä jos tuoksu olisi paljon kevyempi.

Päänahan hoitoöljy:

Snake oil pala haisee hirveälle. Tuoksussa yhdistyy tunkkainen mökin, tervan, teepuuöljyn ja yrttien omituinen coctail. Oletin hajusta päätellen että pala toimii aivan loistavasti hilseen poistoon, päänahan kosteuttamiseen ja kutinan hillitsemiseen. Ainahan pahimman makuiset lääkkeetkin toimivat parhaiten, eikö? Olin väärässä, pala lupasi maat ja taivaat ongelmaiselle päänahalle, mutta ei kyllä pitänyt lupauksista yhtäkään. Olen käyttänyt tätä viitisen kertaa, joka kerralla olen antanut aineen muhia päänahassa ainakin useamman tunnin, kerran myös yön yli. Neljällä kerralla öljy ei tehnyt yhtään mitään muuta kuin lemusi, ja viidennellä kerralla aiheutti pahimman kutinan ja hilseilyn ikinä. Olen päättänyt heittää vesilintua koko kikkareella.

Saippuat:

Godmother on ihana! Karkintuoksuinen herkullinen pala, jolla on ilo pestä käsiä. Pidän tästä paljon ja aion hankkia uuden palasen kun nyt seuraavaksi teen tilauksen. Miinuksena mainittakoon, että viime pala alkoi vanhempana haista.. noh.. pahalle. Voi tietty johtua ettei se päässyt kuivumaan kunnolla tai jotain, mutta toivon että se oli vain kiinni erästä.

Porridge tuoksui herkulliselta ennen käyttöönottoa. Ihana paahtuneen sokerin ja kerman sekoitus, ja pala vielä näyttikin hieman Tuplalta. :P Pala alkoi kadottaa hajuaan melko pian käytössä ja tätä nykyä tuoksuu enää vaimeasti. Kädet tuoksuvat mielestäni pesun jälkeen enemmän maitokahvilta kuin tuolta alussa kuvailemaltani. Eniten käytössä häiritsee, ettei pala tunnu koskaan kuivuvan kunnolla, ja kuluu sekä sen että niiden kuorivien kaurakikkareiden takia turhan nopeasti. En ole kokeillut tätä kuin käsien pesuun, voi olla että hieman harvemmassa käytössä suihkusaippuana voisi toimia paremmin.. Pitänee kokeilla ensikerralla suihkussa.

Sea vegetable vaahtoaa hyvin, tuoksuu raikkaalta ja sopii myös miehille tuoksunsa puolesta. Mielestäni kivan erilainen saippua lushilta, harmi että kuivattaa mun ihoa turhan paljon. Mitään mainostettua kuorivaa fiilistä en kyllä huomannut tätä käyttäessäni.

Parranajoon:

Prince parranajovoide ei toiminut miehellä siihen mihin se on tarkoitettu, koska iho kärsi enemmän kuin normaalin vaahdon kanssa. Parranajon jälkeen se kyllä rauhoitti ihoa, joskaan tämä ei jäänyt miehen käyttöön, koska se nyt inhoaa kaikkea voidetta mikä jää "tahmeaksi" naamaan. Kokeilin myös itse tätä jalkojen ja kainaloiden sheivailussa, ja oli kyllä tuskainen kokemus sen suhteen, että mömmö tukki kolmiteräisen höyläni joka vedolla ja höylän huuhteluun kului vettä, aikaa ja hermoja turhan paljon. Mietin pitkään mihin tätä käyttäisi ja sisällysluetteloa tutkailtuani päätin testata kosteusvoiteena. Ja kah, siihenhän se käy ilman mukinoita! Sekä kasvoille että kropalle. ;D On kosteusvoiteena aika kevyt, mutta olen huomannut tän käyvän hienosti meikin alle, kunhan vaan odottaa että on kunnolla imeytynyt.
Tuoksu tässä on sopivan mieto, sellainen hieman pashamaisen sitrushedelmäinen ja pehmeä. En kyllä tiedä ostanko tätä koskaan lisää, mutta tällä hetkellä käytän tyytyväisenä pois tuota purkillista.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #707 : 11.11.09 - klo:10:21 »
Mange too tuoksui alussa mielestäni aivan hirveältä. Kuljetuksessa ja säilytyksessä oli ilmeisesti tuotteiden hajut päässeet sotkeutumaan toisiinsa niin paljon, että sitä palan omaa hajua sai etsimällä etsiä. Tuulettelin kaikki tuotteet erillään toisistaan ja johan alkoi valkosuklaisuutta löytyä.

Jaa pitäisköhän munkin tuuletella mun Mange toota, kun se löyhkää aivan kauhealle, eikä siinä ole tosiaankaan mitään valkosuklaisuutta. Nyt siitä lähtee vain hirveä yrttinen löyhkä, ja inhottaa itseäkin kun haisee sille. Yäk.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #708 : 15.11.09 - klo:12:49 »
Mulla alkaa nyt olla aika hyvät fiilikset Lushin naamarasvoista. :)Vaihdoin pitkäaikaisen suosikkini Avenen Light Hydrating Creamin Celestialiin ja Imperialisiin. Naamani oli jo tovin finneillyt nenän vierestä ja otsasta ja halusin testata silikonittomia tuotteita välillä. Olen nyt käyttänyt reilun kk ajan Imperialisia päivisin ja Celestialia öisin. Celestial saa naaman tuntumaan ihanan pehmeältä ja kosteutetulta, muttei liian rasvaiselta, ja Imperialis on ensimmäinen rasva jolla naamani pysyy melko mattana! Imperialis jättää kyllä naamani pikkaisen liian kuivaksi ainakin näin talvella, mutta voi olla että pelkkä Celestial olisi pidemmän päälle liikaa. Muistan että Imperialisin haju järkytti ajuksi, mutta nyt se on jo ihan kiva.
Otsa pukkaa edelleen talia, mutta muuten naama tuntuu rauhoittuneen ja väri on tasoittunut.
  :)
Ai niin ja miinusta pakkauksista. Piurkkeja pitäisi aina pitää vaakatasossa ja ne ovat epähygieenisiä. Olen siirtänyt kummastakin purkista rasvaa pienempiin, mukana kuljetettaviin purkkeihin.

Ihoni on siis kuivahko, jokseenkin herkälle ja hieman näppyläinen (ollut akne).
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #709 : 15.11.09 - klo:14:46 »
^ Mä sain perjantaina paketin mukana Celestialin ja olen siihen parin päivän kokemuksella ollut todella tyytyväinen! Taidan jatkossakin kokeilla Lushin voiteita. Tällä hetkellä iho on aika kuiva ja hilseileväkin (saattaa johtua osittain myös päällä olevasta flussasta) ja Celestial tuntuu ihanan kosteuttavalta. Itse en oikeastaan haista tuoksussa mitään (viittaus taas flunssaan), mutta äiti haistoi siinä häivähdyksen vaniljaa.

Kosteusvoiteisiin liityen ja hinnannousuun: Huomasin itseasiassa vasta eilen, että Suomen sivuilla kosteusvoiteiden hinnat ovat jo nousseet. Ainakin halvimmat (Celestial, Skin Drink, Imperialis ja Cosmetic Lad) maksoivat vielä jokin aika sitten 18 euroa, nyt niiden hinta on 19,95. Eli taitaapi jo täälläkin näkyä...
Viime viikon perjantaina tilattu megapaketti siis saapui viikkoa myöhemmin perjantaina RM:lla. Jännää oli, että tilaus oli jaettu kahteen eri postipakettiin ja kannettu suoraan postilaatikkoon (meillä on ulkona erillinen laatikko, joka avautuu päältä kokonaan)!! Muut postit oli tungettu päälimmäiseksi ja kansi mahtui juuri ja juuri kiinni (onneksi ei satanut eikä tuullut kovasti) ::) Tuotteet olivat lähestulkoon kondiksessa: ainoastaan Candy Fluff oli hieman päästänyt sisältöjään ympäristöön ja kun paketti oli saanut kulmaan kolauksen, niin valkoista jauhoa pöllähteli ympäriinsä. Myös yksi Sugar Srub oli ottanut itseensä hieman kosteutta, ja samalla turhinut myös vieressä olevan saippuan käärettä. Mutta otin välittömästi molemmista kääret pois ja jätin kuivumaan. Tietysti lämpötilojen suuri vaihtelu ei tee kosteuskammoisille tuotteille hyvää, kosteutta pääsee väkisinkin kertymään sisälle. Pakkausmateriaalina oli uutta perunapuffia, jonka kiikutan kouluun askartelumateriaaliksi :D Näytteitä oli mukana kivasti: kolmea saippuaa, Snow Showers ja Dream Cream. Kaikin puolin onnistunut kokemus ja aion varmasti tilata uudestaankin, kunhan ensin saan murto-osankin olemassaolevista käytettyä.

edit. Hinnat ja tiedot oikein...
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:14:50 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #710 : 15.11.09 - klo:21:57 »
Mä tein tänään pienen joululahjatilauksen Lushille :) Ostin kaksi pientä Snowfairy-suihkugeeliä kavereille, äidille Snowcake-saippuan sekä Buffyn ja itselleni uuden palan Sultanaa ja Buffyä.

Mä en oikein tiedä mitä tekisin tuon lopun Miranda-saippuan kanssa.. En millään jaksaisi kuluttaa sitä loppuun, kun se ei kulu parillakaan käyttökerralla juuri yhtään ja tuoksu alkaa jo tökkiä. Voisi varmaan heittää pois, vaikken sitä mielelläni teekkään :(

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 16.11.09 - klo:06:34 »
^ Laita se tauolle vähäksi aikaa ja koita ottaa käyttöön myöhemmin uudestaan. ;)

Mä kävin tuoksuttelemassa sexy boyta ja se on ehkä pakko hankkia. Ihana kahvinen maitosuklaa mun iholla ja haistelin itseäni ihan koko päivän. Myös Heavanille tuoksu on ihana, testasin sitä ranteeseen ja se tuoksui paidassa seuraavanakin päivänä tosi vahvana, mutta pehmeänä.

Mites ne postarit menikään sieltä Briteistä?  ;D
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #712 : 16.11.09 - klo:08:33 »
^^ Jos haluaa "pikakuluttaa" saippuapalasen, kannattaa käyttää sitä kuorintahanskojen kanssa suihkussa. Hupenee silmissä.  ;)

Mun mielestä noita saippuoita ei niin kovin hirveästi kannattaa säästää/laittaa tauolle, koska niiden tuoksut hiipuu aika nopeasti ja rakennekin muuttuu sellaiseksi kovemmaksi. Mulla on niin valtavat saippuavuoret, että en ehdi kaikkea käyttämään ajoissa ja etenkin Lushin saippuat tuntuvat kyllä toimivan parhaiten kohtalaisen tuoreina. Muutaman kuukauden säilytyksen jälkeen eivät enää ole hintansa arvoisia.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #713 : 16.11.09 - klo:10:14 »
^ & ^^ Kiitos vinkeistä! :)

Anissa, postarit on kahteen kiloon asti vähän alle 7 puntaa ja sitten jos menee yli, niin noin 9 puntaa :)

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 16.11.09 - klo:11:51 »
^No ei paha. Tää lähtee vielä niin lapasesta...
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Truce

• Vieras
« Vastaus #715 : 16.11.09 - klo:14:22 »
Olisin kovasti halunnut että Gorgeous toimisi tälle iholle, mutta ei :/ Olen jo hetken miettinyt mikä on vikana, kun nenä on yhtäkkiä tullut täyteen pieniä kipeitä näppyjä, jotka ovat melkein kuin vesikelloja. Kutiavat, ovat kipeitä, eivät näytä tavallisilta finneiltä ja niiden ympäriltä iho on ihan rikki. Ajattelin ensin että johtuu kuivuudesta ja kuorrutin nenää iltaisin tuolla voiteella, mutta sehän ne sitten aiheuttikin. Onneksi oli vain näyte. Hajukin tökki aika pahasti. Tuo myös tuntui aika oudolta kasvoille levittäessä, jotenkin vetiseltä ja silti iholle jäi hetkeksi rasvainen kerros.

Pitää toivoa ettei muista voiteista tule samanlaisia reaktioita, on muutamat näytteet vielä kokeilematta.
« Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo:14:24 kirjoittanut Truce »

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #716 : 16.11.09 - klo:14:40 »
Huomasitteko että Lushin UK-foorumilla on äänestetty hajuvesistä, joita halutaan. Niitä myydään vain yhtenä päivänä, joka ilmoitetaan yleensä n. viikkoa aiemmin ja tilaukset tehdään puhelimitse. Tilaan yleensä aika holtittomasti noina partyinä. Muuten harvemmin. Itse ajattelin ostaa ainakin Olive Branchin, joka sijoittui äänestyksessä hyvin. Se on mun voimatuoksu <3

Poissa noa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #717 : 16.11.09 - klo:18:41 »
^ Voisitko laittaa mulle yksärinä tai esmes ihan tänne ketjuun noi kaikki? Oon totaalisesti hukannu ja unohtanu mun foorumitunnukset :(

Vanishing Cream vs Korres youghurt cream-taistelussa ei merkittäviä eroja. Jatkan vielä viikon.

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #718 : 17.11.09 - klo:10:46 »
Noa, ei oo vielä tullut mitään tietoa siitä mitkä tehdään ja koska se party on. Mutta laitan tietoa kun tulee jos vain suinkin muistan! :)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #719 : 17.11.09 - klo:15:10 »
^^
Mullakin oli Gorgeousista näyte, mutta haju tökki niin pahasti että jäi käyttämättä, monien kammoama (hajultaan) Imperialis on mielestäni paljon kivempi. Ei se purkista haistettuna niin paha ole, mutta haju ei haihtunut iholta tarpeeksi hyvin/nopeasti minun makuuni.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt