Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 304196 kertaa)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vs: Lush
« Vastaus #840 : 19.02.10 - klo:14:10 »
Osaako joku sanoa, kuinka kauan Lushin palasaippuat säilyvät hyvinä? Tuli vähän innostuttua niistä...  ::)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #841 : 20.02.10 - klo:10:00 »
Kyllä kai niiden pitäisi aika kauan kestää ??? Itselläni on jäljellä vielä 2 n. 30 gramman palasta Mirandaa heinäkuulta, ja kyllä se tuntuu vielä ihan käyttökelpoiselta  :) Tuoksu tuntui muuttuneen ainakin palasta haisettuna, mutta kun sillä pesi kädet, niin tuoksu oli sama vanha. Eli kyllä ne ainakin yli puoli vuotta säilyvät, kun ne säilyttää hyvin huoneenlämmössä pois veden lähettyviltä  :)
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #842 : 20.02.10 - klo:10:11 »
^^Laita minigrippeihin ja säilytä viileässä, kuivassa. Mulla on ainakin jo pari kuukautta olleet palat säilytettynä noin ja ovat pysyneet hyvinä. Mindien kommentin perusteella ei tarvitse kiirehtiä käytön kanssa. Olen yrittänyt kyllä pikavauhtia kulutella niitä, mutta eivätköhän hyvin säilytettynä pysy hyvinä.

Hieman taas kokemuksia tuotteista:
Handy Gurugu: Imeytyy hyvin, vaikka koostumus on paksu. Jättää aavistuksen rasvaisen pinnan käsille, ei tosin kosteuta korppukäsiäni tarpeeksi. Kesälle hyvä käsivoide.
Lemony Flutter: Paksua ja ihanan tuoksuista voidetta. Tuntuu kosteuttavan kynsinauhat hyvin, täytyy jatkaa kokeiluja.
Skin drink: Ei mitään mainittavaa, paksu voide, mutta ei kosteuta tarpeeksi. Käytin muutaman kerran, mutta Lushin kasvovoiteet tuppaavat tekemään iholleni kummallista röpelöä. Imperialis tuntui tosi hyvältä ja kosteuttavalta, mutta pidemmän käytön jälkeen tehot eivät riittäneet ja ihoon tuli pienen pientä näppylää. Luulisin kuitenkin että molemmat kelpaavat kesävoiteiksi, vaikka en uudestaan Lushilta kasvovoiteita hankikaan.

En ole saanut korvaavaa kasvonaamiota vieläkään, saa nähdä lähettävätkö sitä ollenkaan. Coalface ja Aqua marina ovat myös olleet käytössä, pidän molemmista tosi paljon. Eau roma-kasvovettä kokeilin pari kertaa, mutta siitä en oikein saanut mitään irti. Minulla on pari kasvovesitablettia käyttämättä myös, täytyykin tänään kokeilla toista. Mielestäni niiden käyttö on turhan työlästä, en kyllä ostaisi, molemmat siis saatu näytteinä. Kasvotuotteet eivät vakuuta paitsi pesureitten kohdalla, vartalonhoitotuotteet sen sijaan ovat aivan ihania.
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:10:13 kirjoittanut Kukka »

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #843 : 20.02.10 - klo:10:51 »
Osaako joku sanoa, kuinka kauan Lushin palasaippuat säilyvät hyvinä? Tuli vähän innostuttua niistä...  ::)

Otin pari kuukautta sitten käyttöön HIWTK-saippuan, jonka olin ostanut vuonna 2005. Saippua oli pakattuna suljetussa muovipussissa ja toimi ja tuoksui aivan kuin uusi.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #844 : 20.02.10 - klo:12:08 »
Kirjoittelenpa kokemuksia näistä uusista tuotteista. Sampleja en oo vielä testannut, mutta laitan kuitenkin ensivaikutelmia tuoksun perusteella :)

Love-saippua: Nätti, sydämenmuotoinen punainen saippua runsaalla glitterillä. Tuoksu on ihan kiva kukkainen, jostain syystä mä haistan tässä myös teen hajun :D Ei kuitenkaan vakuuttanut käytössä, hileet raapi ihoa ja tuoksukin muuttui iholla hieman tunkkaiseksi. Hyvä kuitenkin että tuo hupeni käytössä melkein kolmasosan, joten ei tarvitse kauaa tätä käyttää. En ostaisi uudelleen.

Porridge: Ihastuin tähän oitis! Tuoksuu ihanasti toffeelta ja appelsiinilta! Nuo "jyväset" kuorii ihoa mukavan hellävaraisesti ja saippua vaahtoaa kermaisesti. Tätä on pakko saada lisää :-*

Lemslip: Aivan ihana tuoksu, ihan sen yhden mehujään tuoksuinen, joka maistuu sitruunalta ja coca colalta. Tulee kesä mieleen! Mä luulin tosin tän olevan tosi kosteuttava (tyyliin Buffy), mutta ilmeisesti tää on se syväpuhdistava noista buttercreameista. Pesee ihon aika narskuvaksi ja uskoisin myös tämän kuivattavan aika reippaasti, joten ei ehkä ole parhain vaihtoehto herkkäihoisille. Mulla tää kuitenkin toimi erittäin hyvin ja kiristävä tunne häipyi kun laittoi kosteusvoidetta. Uskoisin tämän olevan paras kesäkäyttöön. Tästäkin tuli uusi lemppari, tosin ajattelin testata myös nuo toisetkin buttercreamit :)

Sitten samplet!

Vanilla in the mist: Tää on mun lemppari noista sampleista. Tuoksuu aivan ihanalle vanilja-kahville. Toivottavasti on myös yhtä ihana käytössä! Tuoksun perusteella ostaisin täysikokoisen.

13 (Unlucky for dirt): Mä en juuri tykkää oreganosta, mutta tässä se tuoksuu kivasti, sopii mielestäni ruusun kanssa. Samplen ulkonäkö tosin oli pieni pettymys, Lushin sivuilla saippua on nätin oranssi, mutta mun palanen on lähinnä väljähtäneen kaljan värinen. Tämä on ilmeisesti lähinnä käsisaippua (?), mutta ajattelin olla rohkea ja testata tätä kropalle.

Queen of hearts (retro): Ihana mieto ruusuntuoksu. Lushin sivuilla tämän kuvaus tuntuu aivan mahtavalta, voi käyttää kasvoille ja on tosi hellävarainen. Testaan kuitenkin ensin vartalolle, mun kasvojen iho kun on näin talvisin tosi herkkä.

Honey waffle (retro): Tuoksuu hunajalle, mutta tässä on jokin sivutuoksu, joka tökkii (tai sitten saippuaan on tarttunut tuoksua jostain toisesta samplesta). Tässä vaiheessa en uskalla sanoa vielä mitään, käytössä selvinnee sitten loput :)

Sandstone & Sexy peel: Nämä tuoksuvat aika lailla samalta, Sexy peelissä tosin sitrus tuoksuu paljon voimakkaammin.

Noubar: Tässä on tosi raikas, maanläheinen ja pähkinäinen tuoksu. Tulee mieleen jokin sademetsä. Rakastan tämän saippuan ulkonäköä! Koostumuskin on tavallista pehmeämpi, tätä voi melkein muovailla :D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #845 : 20.02.10 - klo:17:58 »
Kysyin vielä sitten Lushista, kuinka kauan saippuapalat pysyvät hyvinä ja vastasivat, että 13 kk ostopäivästä. Pitkässä säilytyksessä saippuoista kuulemma tosin karkaa eteerisiä öljyjä ja nestettä, eli ne saattavat painua hieman kasaan, mutta niiden pesevät ominaisuudet toimivat kyllä hyvin.

Mietin ensin pussiin sulkemista, mutta luin tälltä (tai jostain?), että joku olisi saanut saippuansa homeeseen säilytettyään sitä tiiviisti pussissa. Tämän vuoksi epäilyttää hieman kokeilla, vaikka näköjään voikin säilyä pussissa sitten hyvänä.

Mitäköhän pakastaminen tekisi saippuapaloille?
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #846 : 20.02.10 - klo:18:27 »
Aika jännä vastaus tuo 13 kk ostopäivästä, ostitko saippuat Suomesta? Nimittäin Suomessa on esim. myynnissä saippuaa, jonka valmistua on lopetettu 6 kk sitten (Chox Away). Kaipa silläkin on merkitystä milloin saippua on tehty?

Pakastamisesta en tiedä. Kuinka paljon saippuaa ostitkaan?  :D
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #847 : 20.02.10 - klo:18:42 »
^^Siksi säilytän viileässä, ettei tulisi hometta, mutta en ole kummemmin sisältöjä lukenut että olisiko niissä mitään homehtuvaa. Pakastamista mietin myös, googlasin aiemmin että joku oli pakastanut (ulkomainen blogi). Itse kulutan noin puolitoista, kaksi palaa kuukausi, joten ei paljon ehdi vanhentua.  ;D

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #848 : 20.02.10 - klo:19:13 »
Aika jännä vastaus tuo 13 kk ostopäivästä, ostitko saippuat Suomesta? Nimittäin Suomessa on esim. myynnissä saippuaa, jonka valmistua on lopetettu 6 kk sitten (Chox Away). Kaipa silläkin on merkitystä milloin saippua on tehty?

Pakastamisesta en tiedä. Kuinka paljon saippuaa ostitkaan?  :D

Omat saippuani ovat Tallinnasta ja UK:sta olisi pari matkalla. Tuon vastauksen sain kuitenkin juuri Ison-Omenan Kicksistä Lushista.

Katselin YouTubesta juuri Lush-friikkien videoita ja moni näköjään pitää saippuansa minigripeissä ja jotkut jopa pakastavat. Täytynee ehkä siis pussittaa. :)

Edit. Pieni ajatusvirhe, Lush eikä mikään Kicks. Ajatukset näköjään hieman muualla...
« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo:20:33 kirjoittanut Stationery »

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #849 : 20.02.10 - klo:19:21 »
Juu minigrip-pussissa minäkin olen Mirandani sen puoli vuotta säilyttänyt, eli hyvin sopii tuo pussitus noille  :)
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #850 : 20.02.10 - klo:19:24 »
^^Ei kai ne Kicksissä voi Lushin tuotteista tietää ja mennä mitään säilyvyydestä sanomaan..?  ???

Mun kokemuksen mukaan saippuat ovat parhaimmillaan tuoreina ja koostumus järsii pitkässä säilytyksessä aika paljon, niistä tulee kovia. En erityisemmin pidä näistä palasaippuoista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja siksi niitä ei tule niin käytettyä ja pääsevät ikääntymään.

Jemmassa on HIWTK, joka on ostettu vuosi sitten, saa nähdä missä kunnossa on. Voisikin ottaa sen käyttöön.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #851 : 20.02.10 - klo:20:32 »
^^Ei kai ne Kicksissä voi Lushin tuotteista tietää ja mennä mitään säilyvyydestä sanomaan..?  ???

Mun kokemuksen mukaan saippuat ovat parhaimmillaan tuoreina ja koostumus järsii pitkässä säilytyksessä aika paljon, niistä tulee kovia. En erityisemmin pidä näistä palasaippuoista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja siksi niitä ei tule niin käytettyä ja pääsevät ikääntymään.

Jemmassa on HIWTK, joka on ostettu vuosi sitten, saa nähdä missä kunnossa on. Voisikin ottaa sen käyttöön.

Hih, eivät tosiaan, meni ihan ajatukset sekaisin. Lushia tosiaan tietysti tarkoitin.  ;D

Laitoin nyt kokeeksi yhden pakkaseen jo muutaman minigrippeihin. Täytyy tarkkailla tilannetta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 20.02.10 - klo:22:44 »
Hih, noin mä ajattelinkin, mut tuli mieleen et jos kuitenkin joku on siellä jotain sanonut  :)

Mulla on aika paljon Lushia jemmassa, kun vähän innostuin vuosi sitten... pitäisi saada niitä käyteltyä. Pari hierontapalaa ja suihkugeeliä tuolla ainakin on ja shampoopaloja, jälkimmäiset eivät onneksi pahemmin huonoksi mene.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #853 : 21.02.10 - klo:11:59 »
Nyt tuli taas hinku tilata lisää ihanuuksia Lushilta  <3 Minua kuitenkin kiinnostaisi sama asia kuin armia, eli voiko tuorenaamioita tilata nyt Suomeen? Blushing ainakin sanoi tilanneensa Oatifix naamion briteistä, mutta onko se tullut myös perille? Kun olisihan se ihana saada tilattua niitäkin tänne  ;)

Poissa noa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #854 : 21.02.10 - klo:14:02 »
Mulla on yli vuoden vanhoja saippuoita minigripeissä tai paskatepusseissa ja hyvin toimii! Itse tykkään siitä kun saippua on vähän kova ja oonki tehny niin että jos olen just ostanu sen annan sen "istua" keltaisessa pussissa jotta saippua kuivahtaa vähän ja sitten kuukauden, kahden päästä oon vaihtanu saippuan muovipussiin. Juuri otin käyttöön vuoden 2008 jouluversion Snowcakesta ja toimii kuin uusi  <3

En kyllä ymmärrä miten saippua voisi ilman kosteutta muovipussiin homehtua??? Pitäisi olla melko epähygieeninen saippua jos se on mahdollista. Jotkus saippuahathan tekee niin että se pusertaa ulos jotain saippua-ainetta joka voi muodostaa huurteisen "karvapinnan" saippuan päälle mitä joku voisi luulla homeeksi, liittyyköhän tämä asiaan?