Kirjoittaja Aihe: Lush  (Luettu 289527 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Vs: Lush
« Vastaus #975 : 21.06.10 - klo:20:53 »
^Sain sain, osaltaan siksi sorruinkin ostamaan kaksi ;) Olisihan se nyt ollut hirveää tuhlausta ostaa vitosen rasia, kun kympillä sai jo toisen palan, joopajoo... ::)

Vitsit, kun olisi raaskinut ostaa sitä Vanishing Creamia, kämmenselkä tuntuu vieläkin ihanalta siitä kohtaa mihin myyjä sitä levitteli. Oli muuten ihanin myyjä ikinä, puhui englantia ja esitteli tuotteita todella kivasti olematta yhtään tyrkyttävä saati ärsyttävä. Ihan hänen ansiotaan, että sorruin tekemään heräteostoksia ;) Tuollaisten myyjien kanssa asioi todella mielellään, harmittaa että lähin Lush on tosiaan täällä asti.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #976 : 21.06.10 - klo:21:06 »
Minä leikkaan hierontapalasta puolet käyttöön ja säilytän Lushin omassa rasiassa. Säilöön menevät puolikkaat suljen minigrippiin. Juurikin Wiccy Magic Muscles ja Each Peach-palat mulla on olleet minigripeissä huhtikuun alusta odottamassa käyttöä, ja ovat aivan kuin bränikät.

Ja kokemuksia!
Dark Angels: The Kuorinta. Todella hurja kuorinta, jota onneksi voi laimentaa helposti vedellä. En suosittele tätä ellei oikeasti kaipaa jotain supertujua. Tuoksu on melko samanlainen kuin Coalfacessa, hiilinen. Tosi riittoisa tuote, koska pienikin määrä riittää. En osaa sanoa ostanko uudelleen: otsalleni (johon mikään ei tunnu tepsivän) tämä on aika hyvä, mutta muulle naamalle käyttö hirvittää.
Happy Hippy: Ihana greippinen suihkugeeli, ei mitään huonoa sanottavaa. No okei, jos jotain keksitään niin pullon piirretty ukko on kamala. ;D Ostan varmasti uudelleen.
Rub Rub Rub: Tuoksu on yllättävän vieno Lushin tuotteeksi. En oikein saa päähäni mikä tuoksu tässä on, mutta ei se huono ole. Tavaraa on aika vaikea saada ulos purkista, muuten kuorinta on hyvä. Rakeita on paljon ja ne sulavat iholle. En tiedä ostanko uudelleen pakkausongelman vuoksi sillä olen aika tarkka pakkausten hyvästä toimivuudesta.
Whoosh Shower Jelly: Ihana sitruksinen jelly, sopii "aamuherätyssuihkuihin" kuten Lush mainostaa. Vaahtoaa hyvin ja on hauskan väristä.
Each Peach (And Two's a Pair): Odotin tuoksun olevan enemmän persikkamainen, mutta tässä on myös sitrusta mukana. Kaikin puolin ok pala.
Wiccy Magic Muscles: Tuoksu on vähän tymäkkä, ei parhaasta päästä - tosi outo sekoitus ehkä mausteita ja piparminttua? ??? Nenä kuitenkin tottuu tuoksuun. Azukipavut palassa on turhia, sillä niiden tuoma hieronta-apu on liian vähäistä verrattuna siihen, miten ärsyttävää tippuvia papuja on noukkia lattialta roskiin. Palan hyvät puolet kuitenkin menee täysin tuoksun ja tyhmien papujen edelle: todellakin rentouttaa lihaksia. Mulla särkee usein iltaisin jalkoja, ja tätä on ihana vedellä kuuman suihkun jälkeen lihaksiin. Ostan varmasti uudelleen, mutta tykkäisin jos pavut lähtisi menemään. 8)
Mint Julips Lip Scrub: Ihana tuote, nam mikä minttusuklaa. Ehkä vähän turhake koska kotitarpeillakin saa huulet hyvin kuorittua mutta itse en jaksa sekoitella sokerimössöjä erikseen kaappiin ja hammasharjalla/sokeripalalla kuoriminen on tylsää. Ja tämän saa syödä pois huulilta! ;) Massa kuivuu kokoon ajan kanssa, mutta kunhan ottaa teräaseet käyttöön ja nakuttaa kovan pinnan rikki niin hyvin taas toimii. Kokeilen vielä muutkin huulikuorinnat, mutta kylppärin kaappini ei tule enää olemaan ilman vastaavaa.
Ambrosia: Tämä taidettiinkin lopettaa, joten en jaksa kummemmin kommentoida. Yleisesti ottaen hyvä tuote, tykkään paljon enemmän kuin kaupan sheivausgeeleistä (tämän kanssa näkee, mistä ajaa ja iho ei jää nahkeaksi) ja jatkossa ostan Lushilta myös muita sheivausvoiteita. :)
So it goes.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 21.06.10 - klo:21:09 »
^Minusta tuo Wiccy tuoksuu ihan joululta, olen yrittänyt arpoa tuoksuisiko siinä neilikka vai inkivääri ;D Pitkälti tuoksun takia sen valkkasinkin, kuten myös Each Peachin (ihana sitrustuoksu), toivottavasti molemmat ovat hyviä. Jännä muuten, tuossa minun palani tarrassa lukee And Two's a Pear, mikä sopisi huomattavasti näpsäkämmin tuohon sanaleikki-ideaan, mutta sivuilla lukee tosiaan Pair. Kumpi lienee.

EDIT: Magnaminty, Wiccy sekä Saving Face testattu, ja tältä tieltä ei tainnut olla paluuta :-* Magnaminty on varmaan ensimmäinen naamio ikinä, josta iho ei ottanut yhtään nokkiinsa (ei minkään asteista punoitusta, tuntuu jälkeenpäin todella puhdistetulta mutta silti kosteutetulta - tuntui, ettei voidetta tarvittaisi ehkä lainkaan. Kokeilin silti tuota seerumia, sen todellisesta vaikutuksesta osaan ehkä kertoa vasta aamulla. Wiccy tuntuu vaikuttavan ihanasti kävelystä kipeytyneisiin lihaksiin, ensin lämmitti ja sitten viilentää, hauska tunne. Käytin sitä siis vartalovoiteena saunan jälkeen.

Ja siis Magnamintyä kokeilin saunassa, tykkäsin tosi paljon siitä "pistelevästä" tunteesta ja tuoksu oli minusta ihana. En muista mikä oli ensimmäinen assosiaatio, sain jonkun tosi vahvan "tämä tuoksuu ihan ***lta" -viban mutta tietenkin ehdin unohtaa sen :P
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:23:33 kirjoittanut Antur »
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa TiGi

• Hiushörhö
« Vastaus #978 : 29.06.10 - klo:20:26 »
Kokemuksia uudesta saippuasta :)

Summer pudding: Tuokjsuu erittäin vahvasti kirsikalle. Palassani on kahta eri väriä, vaaleanpunaista sekä valkoista. Vpun on koostumukseltaan normaali, mutta valkoisessa on hellästi kuorivia hippusia. Valkoinen myös kuluu suht. nopeasti ja murenee helposti käytössä. Iho tuntuu pesun jälkeen pehmeältä ja sileältä :) Ainoa miinus on tosiaan tuo vahva tuoksu, tosin uskon sen laimenevan kun saippua saa ilmaa.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #979 : 29.06.10 - klo:22:27 »
Oon tykännyt hurjasti joulupakkauksessa tulleesta Strawberry Santa -suihkuhyytelöstä. Tuoksu on ihanan kesäinen, enimmäkseen mansikkainen, mutta hieman on joukossa kookosta. Nyyhky tulee, kun tämä loppuu. Murskaan aina nokareen pesukukkaan, koska hyytelöpalan jahtaaminen aamutokkurassa suihkukopissa ei jaksa naurattaa. Lopuillaan oleva Figs & Leaves -saippua on tuntunut hurjan kuivattavalta jellyyn verraten, vaikka sulfaatillisen aineen ois voinut kuvitella rajummaksi pesuaineeksi. Snow Fairy -suihkugeelin karkkipurkkatuoksun kanssa en meinaa millään päästä sinuiksi, mutta hyvää tavaraa se on muutoin. Tosin suihkugeeliksi ei mun mielestä mitenkään erityisen kummoista ja yhtä lailla tarvitsen tämänkin kanssa pesukukkaa, koska mikään muu kuin tavallinen saippua ei lähde hinkkaamatta huuhdellen iholta. Saippuoista oon ehtinyt testaamaan myöskin Honey I Washed the Kidsin, joka on Figs & Leavesiä hellävaraisempi (jälleen sulfaatista huolimatta) ja voimakkaamman tuoksuinen.

Angels On Bare Skin on jäänyt mulla vähemmälle käytölle, koska se jättää iholle öljyä ja toisaalta tiuhaan käytettynä pahentaa pintakuivuutta sisältämänsä kaoliinisaven takia. Käytän silti viikottaisena kuorintana loppuun.

Mun pahin Lush-kuume meni ohi. Taidan pysyttäytyä tän merkin osalta kroppatuotteissa ja pitkälti pesupuolella. Kasvot on liian herkät kasvikunnan uutteille ja öljyille, eikä tukkajututkaan pärjää kotimaiselle Sitrionellalle. On silti hauska herkutella suihkussa ihanilla tuoksuilla, koska hajuvesiä tai muita iholle jätettäviä hajustettuja tuotteita en voi käyttää.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #980 : 29.06.10 - klo:23:09 »
Olen kohta kuukauden verran kayttanyt lushin tuotteista fresh farmacya, vanishing creamia, saving face seerumia, mask of magnamintya ja tea tree wateria. Iho ei ole koskaan ollut nain hyvassa kunnossa  :o Aluksi tuntui pukkaavan hieman lisaa nappyja, jota varten ostin grease lightningin, mutta se ei tuntunut tekevan mitaan. Iho tasoittui ja nayttaa nyt todella hyvalta  :-* Miehen iholle tuo grease lightning taas toimi, ilmeisesti nappyni olivat sita sorttia ettei se tehonnut. Olen myoskin aivan rakastunut noihin shower jellyihin ja dream cream voiteeseen.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #981 : 01.07.10 - klo:11:39 »

Mint Julips Lip Scrub: Ihana tuote, nam mikä minttusuklaa. Ehkä vähän turhake koska kotitarpeillakin saa huulet hyvin kuorittua mutta itse en jaksa sekoitella sokerimössöjä erikseen kaappiin ja hammasharjalla/sokeripalalla kuoriminen on tylsää. Ja tämän saa syödä pois huulilta! ;) Massa kuivuu kokoon ajan kanssa, mutta kunhan ottaa teräaseet käyttöön ja nakuttaa kovan pinnan rikki niin hyvin taas toimii. Kokeilen vielä muutkin huulikuorinnat, mutta kylppärin kaappini ei tule enää olemaan ilman vastaavaa.

Mulle se myyjä juuri viimekerralla esitteli noita huulikuorintoja ja heti tuli mieleen, että todellinen turhake kun kotoa löytyy samaa tavaraa. Mutta tylsempäähän se toki niin on  ;D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Sugarfree

• Hiushörhö
« Vastaus #982 : 04.07.10 - klo:02:18 »
Kokemuksia uudesta saippuasta :)

Summer pudding: Tuokjsuu erittäin vahvasti kirsikalle. Palassani on kahta eri väriä, vaaleanpunaista sekä valkoista. Vpun on koostumukseltaan normaali, mutta valkoisessa on hellästi kuorivia hippusia. Valkoinen myös kuluu suht. nopeasti ja murenee helposti käytössä. Iho tuntuu pesun jälkeen pehmeältä ja sileältä :) Ainoa miinus on tosiaan tuo vahva tuoksu, tosin uskon sen laimenevan kun saippua saa ilmaa.

ihanaa ja kiitos kun kirjotit uudesta saippuasta, oon toivonut Lushilta kirsikan tuoksuista tuotetta jo pitkään ja tämä kuulostaa siltä :o) ihan mahtavaa!

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #983 : 04.08.10 - klo:10:59 »
Mulla ei ole koskaan ollut Lushin saippuoita mutta kiinnostaisi kokeilla. Pohdin kuitenkin sellaista käytännön ongelmaa, että miten ihmeessä te oikein säilytätte noita käytön jälkeen? Saippuahan on semmoinen märkä klöntsä käytön jälkeen, miten sitä pitää käsitellä ja mihin laitatte ne säilöön kun Lushin sivuilla oli ainakin saippuakotelon yhteydessä maininta, että kosteaa saippuaa ei saa laittaa sinne. Missä nuo saippuat ensin kuivatetaan, jonkin paperin päälläkö? :) Blondi kyselee, mulla ei juurikaan ole ollut koskaan saippuoita ja käsisaippuakin on aina nestemäistä, niin en ole näiden saippuapalojen kanssa oikein päässyt sinuiksi...  :D

Koetin etsiä ketjusta print-toiminnon avulla vinkkejä, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt mitään.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #984 : 04.08.10 - klo:11:53 »
Mä omistan muutaman Lushin palasaippuan, yhden olen ostanut ja pari saanut lahjapakkauksessa lahjaksi. Ne lahjaversiot on aika kuivattavia joten olen koittanut käytellä niitä käsienpesussa. Meillä on ei ole mitään saippua-astiaa (normisti käytellään nestesaippuaa pumppupullosta) ja mua ällöttää ne saippuarannut mitä lavuaariin jää jos se saippua kuivuu siinä ihan itsekseen, niin olen pitänyt piilossa kylpyammeen reunalla. Pääsee se siinä kuivumaan ihan ok. Ei oo oikein noi palasaippuat mun juttu, vartalopesussa tuntuu kuivattavilta ja tosi työläiltä :P
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #985 : 04.08.10 - klo:11:58 »
Mä hain kylppäriin pari sellaista ritilätasoista hyllykköä. Saippuat eivät ole menneet miksikään, johtuuko sitten siitä, että ilma pääsee vapaasti kiertämään. Kuivuvat hyvin, eikä minkäänlaisia muutoksia saippuassa mihinkään, vaan kuivuvat nopsasti ja ihan entiseen kuosiinsa. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #986 : 04.08.10 - klo:12:04 »
Mä olen taas ihastunut palasaippuoihin sekä käsipesussa että vartalolla. Mulla on Ikeasta ostettuja puisia saippua-alustoja (puinen ritilä), joihin leikkaan isommata saippuapalasta pienet palaset käyttöön. Kaikki saippuat ovat pysyneet tosi hyvinä, mitään muhjaantumisia ei ole tapahtunut. Tätä saattaa edesauttaa myös se, että mulla on yleensä useampia saippuoita samassa astiassa, joten sama pala ei ole kokoajan vesihanan alla. Hieman näistä saattaa tunna jälkiä lavuaarin reunalle, jos oikein vettä tai vaahtoa valuvan palan laittaa ritilän päälle: tottahan sieltä läpi valuu, kun kerran kosteudenkin pitää haihtua. Vartalolle käytän saippuoita useimmiten pesupuffin kanssa, tulee enemmän vaahtoa!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #987 : 04.08.10 - klo:12:48 »
Ajattelin ihan kuvat mun saippuarasiat, kun tästä on niin paljon kysytty  :). Nämä rasiat kaappasin suihkuhyllystäni.

Olen ostanut noita muovisia ja tosi kauniita  ;D rasioita Anttilasta noin euron kappalehintaan. Kuten kuvasta voi huomata, molemmat puolet - kannen ja pohjan - voi ottaa kotona erikseen käyttöön ja taas matkalle pakata saippuan rasiaan. Tärkeintähän on, ettei pala lillu vedessä, koska silloin se pehmenee ja sulaa nopeasti. Meillä suihkusta tuleva vesi ei yllä tuohon suihkuhyllyyn, mutta tarkistan kyllä, ettei pisaroita ole lennellyt ja jäänyt rasioiden pohjalle.

Hunis: Lushilla ei ole varsinaisesti saippuoille tarkoitettuja rasioita varmaankin koska rasiat ovat ilmatiiviitä. Niitä on siis shampo- ja hierontapaloille sekä vartalovoille. Tietenkin niitä voi myös käyttää saippuoille.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #988 : 04.08.10 - klo:13:06 »
Saippuoille yksi ihanteellinen säilytystapa voisi olla sellainen saippuan "piikkimatto". Meillä Lushin saippuat on aika möhnääntyneet ja harrastaneet keskenään värinvaihtoa tavallisessa saippua-alustassa (hieman syvenevä "lautanen"), sillä aina sinne pohjalle valuu kosteasta saippuasta vettä. :( Tosin saippuoillakin on eroja, Demon In The Dark, Angel's Delight ja Noubar ovat kestäneet aika hyvin mutta I Should Coco sekä Bohemian on melko muussia. Saa vinkata että mistä noita piikkimattoja saippualle löytäisi!
So it goes.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #989 : 04.08.10 - klo:14:53 »
Piikkimatto varmasti olisikin hyvä, jos säilyttää saippuaa käsienpesualtaan lähettyvillä eli jos saippuaa tulee käytettyä useita kertoja päivässä. Minulla on sellainen ihan tavallinen keraaminen alusta, jossa on pohjalla kohoamia ja itse siirränkin käsisaippuaksi ne palat, joiden tuoksusta en pidä ja ne saakin kulua nopeammin  ;).

Oletko jo Hunis käynyt kaupassa tuoksuttelemassa? Minkä saippuan ajattelit hankkia?
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782