Kirjoittaja Aihe: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)  (Luettu 363160 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)
« Vastaus #105 : 25.10.06 - klo:21:26 »
Mitä on RECORSINOL. Jotain hiusväreissä olevaa myrkkyä, mutta mitä?

suomeksi resorsinoli, google kertonee enemmän :) tällä kosahti taas vaihteeksi niin ettei vörki muu kuin foorumi..
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 25.10.06 - klo:21:30 »
Tietty Googletin ekaksi, mutta ei löytynyt sopivaa hakuosumaa. Mutta eipä tuo tärkeää ole, kun en edes kemiallisia värejä käytä. Tuohon vaan olen muutaman kerran lähiakoina törmänyt, niin alkoi kiinnostamaan.
Oma väri takaisin.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #107 : 25.10.06 - klo:22:07 »
Tota noin niin. Äiskä osti mulle Bonacuren Repair Rescue-shampoon. Jäin arpomaan, että uskaltaakohan tätä säännöllisessä käytössä pitää, sillä olen ymmärtänyt, että rakennepaikkaavat (liekö tämä edes paikkaava) tuotteet eivät sovi pitkäaikaiseen käyttöön. Anyway, tässä Inci:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Peg-7 glyseryl cocoate, Glycol Distearate, Disodium cocoamphodiacetate, Laureth -4, Sodium Cloride, Citric Acid, Parfum, Limonene, Cocoamidopropyl betaine, Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed wheat protein, Glycine, Hydrogenated castor oil, Guar hydroxypropyltrimonium chloride, Panthenol, Peg-120 Methyl glucose diolate, Mica, Glyserin, Hydrolyzed vegetable protein pg-propyl sila-netriol, sodium benzoate, salisylic acid.

Onko tuossa nyt kenties jotain, mitä ei saisi säännöllisesti päähänsä tunkea? Kiitos tuhannesti, jos joku tietää :-*

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #108 : 25.10.06 - klo:22:27 »
Ei tuossa kyllä ainakaan minun silmääni rakennepaikkaavia ainesosia sattunut, mutta ei tuo nyt huonoltakaan inciltä vaikuta. Hajusteita tietty melko paljon mutta ellei ne haittaa niin uskaltaisin käyttää säännöllisestikin mikäli tuote tuntuu hyvältä ja toimivalta  :)

muoks: noista parista aineesta en ole ihan varma (Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed wheat protein ja Hydrolyzed vegetable protein pg-propyl sila-netriol), saattavat olla hieman paikkaavia mutta en usko että noista mitään haittaa voi olla säännöllisessä käytössä koska melkein kaikki omistamani putilot sisältää ainakin tuota ensimmäistä. Tuo jälkimmäinen näyttää joltain silikoniyhdisteeltä  ???
Mutta korjatkoon joku mikäli olen ihan hakoteillä..
« Viimeksi muokattu: 25.10.06 - klo:22:31 kirjoittanut calypso »
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #109 : 25.10.06 - klo:22:28 »
Tietty Googletin ekaksi, mutta ei löytynyt sopivaa hakuosumaa. Mutta eipä tuo tärkeää ole, kun en edes kemiallisia värejä käytä. Tuohon vaan olen muutaman kerran lähiakoina törmänyt, niin alkoi kiinnostamaan.

ok. Täytyy nyt myöntää että en tarkalleen ottaen muista mitä se tekee ja miksi sitä on. Resorsinolia on varsinkin vaaleissa väreissä, ja se on hyvin allergisoivaa

lynx, Limonene on ainoa joka tuosta silmään pistää sinänsä, se on säilöntäaine joka on myös hyvin allergisoivaa sorttia. Ja kovin on korkealla hajustekin

Poissa Elisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 26.10.06 - klo:17:00 »
Jäin arpomaan, että uskaltaakohan tätä säännöllisessä käytössä pitää, sillä olen ymmärtänyt, että rakennepaikkaavat (liekö tämä edes paikkaava) tuotteet eivät sovi pitkäaikaiseen käyttöön.

Tuossa ettei rakennepaikkaavat sovi pitkäaikaiseen käyttöön on lähinnä kyse vain tuotteista, jotka sisältävät niitä "pienimolekyylisiä keratiineja". Suurin osa tuotteista, joita markkinoidaan rakennepaikkaavina ei noita kuitenkaan sisällä, sillä löytyyhän niitä paljon muitakin paikkaavia ainesosia.. Mutta tuo keratiini (esim. Joicot ja Lanzat sisältävät runsaasti) taitaa kuitenkin olla sitä tujuinta sorttia.

Muutenkaan rakennepaikkaavan shampoon käyttö tuskin aiheuttaisi mitään haittoja pidemmällä tähtäimellä, sillä hoitoaineillahan (niin tehohoidot, pikahoidot kuin jätettävätkin) se suurin merkitys on niiden hoitavien aineiden hiukseen tunkemisessa.
« Viimeksi muokattu: 26.10.06 - klo:17:03 kirjoittanut Elisa »

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #111 : 26.10.06 - klo:18:57 »
Oi kiitoskiitoskiitos kaikille vastanneille <3

Ehkä tosiaan otan ton sitten vakkarikäyttöön. Äiskä oli käynyt shampoota ostamassa ja kysyi sit bc:n esittelijältä mullekin jotain sopivaa. Esittelijä kysyi äidiltä, että millaiset hiukset on kyseessä. No äiti siihen, että vaalennetut. Sitten tää bc-tytsi oli todennut, että sittenhän ne on varmasti huonokuntoiset ja korjaavan tuotteen tarpeessa. Tsk! Kauheita ennakkoluuloja. Vaiks pääni on peroksidia parikin kertaa maistanut, niin en kyllä päästä sitä paskaan kuntoon ikinä, thank you very much... Eihän toi inci varmaan mikään ihanteellinen ole, mutta ihan kivalle toi tuntuu pesussa. Jeah.

Marizz

• Vieras
« Vastaus #112 : 03.11.06 - klo:23:19 »
tällainen tuli tilattua kun Depend sävyttävä kampausneste kirkkaanvaalea.
Olisinkin kiinnostunut että mitä tämä sisältää kun itse en kaikki tunnistanut. Elikkäs,
tuoteselostuksessa lukeepi näin:

Deped sävyttävä kampausneste antaa sävyä sekä auttaa hiusten muotoilussa. Kirkastava teho joka vahvistuu toistuvasti käytettynä.Tuloksena on kestävä kampaus ja kiiltävät hiukset.

ja INCI: agua, PVP/VA,Copolymer, isostearamdopropyl dimethylamine, Lactate,Parfym, Cl 12245,Cl 12250,Cl 12251,Cl 12719, Cl 56059, Cl 60725 ja PH 6,5
kuivattaakohan pahasti ja onko es hyväks vaaleelle tukalle?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #113 : 04.11.06 - klo:12:51 »
INCI: agua, PVP/VA,Copolymer, isostearamdopropyl dimethylamine, Lactate,Parfym, Cl 12245,Cl 12250,Cl 12251,Cl 12719, Cl 56059, Cl 60725 ja PH 6,5
kuivattaakohan pahasti ja onko es hyväks vaaleelle tukalle?

ihan muotoiluaineen inciltähän tuo näyttää, värillisen. Silikonijohdannaista ja eräänlaista muovia hajustettuna :D tuskin kuivattaa ja eikö se hyväksi ole jos toimii

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #114 : 04.11.06 - klo:13:27 »
En mä kyllä näe tuossa mitään silikonijohdannaista.. Jos tarkoitat stearamidopropyl dimethylaminea, niin se on joku AMIINI. Ei kemiallisia nimiä katsota niiden alun perusteella, vaan lopusta. Eli tuo on siis joku stear-amido-propyyli-di-metyyli-amiini.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #115 : 04.11.06 - klo:13:41 »
En mä kyllä näe tuossa mitään silikonijohdannaista.. Jos tarkoitat stearamidopropyl dimethylaminea, niin se on joku AMIINI. Ei kemiallisia nimiä katsota niiden alun perusteella, vaan lopusta. Eli tuo on siis joku stear-amido-propyyli-di-metyyli-amiini.

kyllä tuo on johdannaiseksi laskettu

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #116 : 04.11.06 - klo:13:43 »

Eikä?!  :o Ja mulla on sitä melkein joka hoitoaineessa!  :-\ Ei kai se silti kerrostu siten kuin silikoni?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #117 : 04.11.06 - klo:13:45 »

Eikä?!  :o Ja mulla on sitä melkein joka hoitoaineessa!  :-\ Ei kai se silti kerrostu siten kuin silikoni?

en usko kerrostuvan, lähtenee ihan vedellä. En tiedä siitäkään mitään...... ;D

dripple

• Vieras
« Vastaus #118 : 06.11.06 - klo:19:57 »
Eli eli... laitoin päähäni ainetta jota ei todellakaan ole tarkoitettu hiustenpesuun mutta tukka tuntuu aika hyvältä. Mitähän seuraavista aineksista koostuva pesuaine siis voi tehdä hiuksille: vesi, natriumlayryylisulfaatti, natriumalkyylisulfonatti, natriumkloridi, kookosrasvahappo etanolamiini, parfymoitu öljy, glyseriini, maitohappo, väriaineet, säilöntäaineet. Kuulostaa vaan niin kamalalta kun suolaakin sisältävä. Ja tuo ensimmäinen aines ainakin vaan jotain vaahtoa muodostavaa...

Yhdistelin tänne sopivaan ketjuun =) T:Penny
« Viimeksi muokattu: 06.11.06 - klo:20:04 kirjoittanut Penny »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #119 : 06.11.06 - klo:20:47 »
^ ihan pesuaineelta se näyttää