Kirjoittaja Aihe: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)  (Luettu 363159 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)
« Vastaus #300 : 09.06.08 - klo:20:14 »
^
Mineraaliöljyt:
- Paraffin
- Petrolatum
- Petroleum
- Vaselin
- Paraffinum Liquidum

--------------------------------------------------------------------------------------

17.06.08 Klo: 13.14

Tietääkö joku, minkälainen vaikutus kamomillan eteerisellä öljyllä (Organic Chamomile Essential Oil - Matricaria chamomilla) on ihoon? Onko se oikeasti ihoa hoitava vai enemminkin ärsyttävä/haitallinen?
« Viimeksi muokattu: 17.06.08 - klo:13:26 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 17.06.08 - klo:13:21 »
^Kamomillasta suositellaan nykyisin käytettävän nimitystä Chamomilla recutita. Tuota nimeä käyttäessä varmaankin löydät paremmin hakutuloksia.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #302 : 29.06.08 - klo:19:29 »
Mulla olisi kaksi eri hoitoainetta ja haluaisin tietää, onko niissä silikonia.

Garnier Fruktis Body & Volume
aqua/water, cetearyl alcohol, niacinamide, saccharum officinarum/sugar cane extract, phenoxyethanol, peg-150/stearyl alcohol/smdi copolymer, ppg-1-trideceth-6, ethylparaben, polyquaternium-37,limonene, camellia sinesis/camellia sinesis leaf extract,linalool, benzyl salicylate,propylene glykol dicaprylate/dicaprate,propylparaben, isobutylparaben, 2-oleamido-1,3-octadecanediol, pyrus malus/apple fruit extract, pyridoxine hci, methylparaben, citric acid, citronellol, butylparaben, butylphenylmethylpropional, citrus limonum/lemon peel extract, hexyl cinnamal, parfum/fragrance

Live Color XXL -värissä mukana tuleva hoitoaine
aqua, cetearyl alcohol, quaternium-87, propylene glycol, isopropyl myristate, distearoylethyl hydroxyethylmonium methosulfate, sodium pca, citric acid, phenoxyethanol, stearamidopropyl dimethylamine, polyquaternium-37, parfum, ceteareth-20, glyceryl stearate,sodium methylparaben, propylene glycol dicaprylate/dicaprate, prunus armeniaca, panthenol, ppg-1 trideceth-6

Kirjoitusvirheitä saattaa löytyä, tuli niin nopeasti kirjoitettua. :D Ja haluaisin lisäksi tietää, että mitkä aineet tuossa Garnierissa tekevät siitä niin huonon? :)

Edit: Okei, kiitos paljon molemmille selvennyksistä! :)
« Viimeksi muokattu: 29.06.08 - klo:22:17 kirjoittanut Kikka »

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
« Vastaus #303 : 29.06.08 - klo:21:40 »
^ Ei oo kummassakaan silikonia, mutta luulen että tuon Garnierin tekee "huonoksi" se, ettei siinä ainakaan omalla silmällä näkynyt mitään yleisimpiä hiussuomuja sulkevia aineita, eli hius voi jäädä karheaksi kun hiussuomut jää auki.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 29.06.08 - klo:21:58 »
Lisäksi tuossa Garnierin hoitoaineessa on paljon säilöntäainetta (phenoxyethanol, ethylparaben, isobutylparaben, methylparaben) ja hajusteitakin melko paljon (limonene, linalool, parfum). INCI näyttää vaan yksinkertaisesti mitään sanomattomalta...

Phenoxyethanolia tarvitaan tuotteen säilömiseen yleensä n. 1%. Joko phenoxyethanolin jälkeen tulevia aineita on todella alle 1% tai phenoxyethanolia on järkyttävän paljon.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

luxie

• Vieras
« Vastaus #305 : 09.07.08 - klo:13:19 »
Heips olen tässä lueskellut Inci:listoja ymmärtämättä niistä yhtikäs mitään. Osaisiko joku osaava sielu kertoa minulle että mitä ihmettä minä tarkalleen pistän päähäni...Olen saanut käännettyä itselleni muutaman ainesosan sieltä sun täältä ja nyt meli yli ymmärryksen joten pyytäisin nyt apua että oppisin hoitoaineen ja tolun eron..kiitos  ???

Garnier Fructis

Fortifying conditioner
Vahvistava hoitoaine

INCI

105124 ingridients: Aqua/Water, cetearyl alcohol, peg-180,behentrimonium chloride, niacinamide,tocopheryl acetate, saccharum officinarum/sugar cane extract, hydroxethyl cellulose, dodecene,trideceth-6,chlorhexidine, dihydrochloride, poloxamer 407, camellia sinesis/camellia sinesis leaf extract, lanolin, linalool, amodimethicone, 2-olemido-1,3-octadecanediol, pyrus malus/apple fruit extract, pyridoxine hci, cetyl esters, methylparaben,citric acid, cetrimonium chloride, citruc limonium/lemon peel extract, lauryl peg/ppg-18/18 methicone, parfum/fragrance.
fil c 26404/1.

ja

palmolive naturals,shover milk

INCI

Ingredients: aqua, Sodium c12-13 Pareth sulfate. Cocomindopropyl Betaine, Glycerin, Lauryl, Polyglucose,parfum,Sodium chloride,Sodium Bentzoate,Styrene/Acrylates Compolymer,Sodium Salicylate,Citric Acid, Polyquaternium-7,Glycol Distearte, Tetrasodium EDTA,Lactose, Laureth 4, Mel, Lactis Proteinum, Amyl Cinnamal, Benzyl Benzoate, Hexyl Cinnamal,Limonene. CI 16255,CI 19140

kun niitä Inci listojakaan ei löydy mistään... :'(

Siirsin tänne. -Luomo-

« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo:22:04 kirjoittanut Luomo »

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #306 : 09.07.08 - klo:17:53 »
Äääh, ostin L'anzan Moistrue Treatmentin ja siinä on INCIssä heti toisena Stearalkonium Chloride, joka Wikipedian mukaan voi olla haitallista hiuksille pitkän päälle! :( Onko kellään vähän tarkempaa tietoa tästä aineesta? Kuulemma pitäisi selvittää hiuksia. Olin muutenkin vähän pettynyt tuon tuotteen INCIin. En oikein ymmärrä miksi sitä on täällä välillä kehuttu, olisi vaan itse pitänyt tarkistaa INCI täältä ennen tilausta! :-\

Esmeralda

• Vieras
« Vastaus #307 : 30.07.08 - klo:14:34 »
^ Ei oo kummassakaan silikonia, mutta luulen että tuon Garnierin tekee "huonoksi" se, ettei siinä ainakaan omalla silmällä näkynyt mitään yleisimpiä hiussuomuja sulkevia aineita, eli hius voi jäädä karheaksi kun hiussuomut jää auki.
Olisiko syy noiden hiussuomuja sulkevien aineiden puuttumiseen se, että useat hiuksia ns. tuuhentavat hoitoaineet jättävät kuulemma suomut auki, jolloin hiukset vaikuttavat paksummilta, ikään kuin karheammilta, ja tuuheammilta? Tällaista olen kuullut, mutta en ole tarkemmin perehtynyt asiaan.
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:14:39 kirjoittanut Esmeralda »

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 31.07.08 - klo:21:00 »
Onko silica silikonia? Olen ymmärtänyt että se olisi mutta tuolla http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006D0257:FI:NOT
sanotaan näin:
 SILICA | piimaa | | 7631-86-9/112945-52-5 | 231-545-4 | piidioksidi | | Hankaava aine/absorbentti/opalisoiva aine/viskositeetinsäätäjä/paakkuuntumisenestoaine/ominaistiheyttä säätelevä aine |

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 31.07.08 - klo:21:28 »
Silica on piitä, ei silikonia.

softrocks

• Vieras
« Vastaus #310 : 01.08.08 - klo:15:58 »
Yllätyksekseni huomasin eilen käydessäni Robert's Coffeessa, että siellä myydään nykyään oheistuotteena myös shampoota! Koska olen aina innokas kokeilemaan uusia tuotteita, ostin mukaani samantien Fruity Coffee Shampoo nimisen putelin  ;) Shampoo sisältää kuulemma runsaasti antioksidantteja ja kofeiinia, joiden väitetään vaikuttavan suotuisasti hiusten kasvuun. Tässä tuotteen Incit:

Aqua, Coffee (Coffea arabica) Extract, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Panthenol, Glycol Stearate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Cocamide MEA, Sodium Benzoate, Citrus aurantifolia, Limonene, Linalool, Sodium Hydroxide, Propylene Glycol.

Mitä mieltä olette shampoon koostumuksesta? Ihan olisi vain mielenkiintoista tietää, täällä kuitenkin tuntuu olevan porukkaa joka ymmärtää paljon itseäni paremmin näiden ainesosien merkityksen  :)

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 01.08.08 - klo:19:36 »
^ Ainakaan omalla inci-tietämykselläni tuossa ei näytä olevan silikoneja, alkoholia eikä parabeenejä, mikä on hyvä juttu. Coffee Extractin (=kahviuutteen?) vaikutuksista hiuksiin minulla ei ole tietoa, yllättävää että se on toisena listassa. Pantenoli on aika alussa, joten kyllä tuo ainakin hiukan hoitavaa on. Omiin silmiini tuossa on siis ihan ok sisältö. Paremmin incejä tajuavat voivat korjata, jos olen väärässä. :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 13.08.08 - klo:12:06 »
Joico K Pak chelating shampoo

INCI

Aqua, sodium laureth sulfate, cocamide mea, glycol stearate, cetyl alcohol, cocamidopropyl betaine, stearic acid, hydrolyzed keratin (quadramine complex), cocodimonium hydroxypropyl hydrolyzed keratin, hydrolyzed keratin pg-propyl methylsilanediol, thioctic acid, butyl methoxydibenzoylmethane, psidium guajava fruit extract, sodium ascorbyl phosphate, tocopheryl acetate, oenothera biennis oil, aleurites moluccana seed oil, glycolipids, hyaluronic acid, allantoin, aloe barbadensis leaf juice, hydrolyzed wheat protein, dimethicone peg-7 cocoate, hydroxyethylcellulose, acrylates/aminoacrylates/c10-30 alkyl peg-20 itaconate copolymer, pentasodium pentetate, benzophenone-4, glycerin, hydrolyzed wheat starch, citric acid, sodium chloride, aminomethyl propanol, dmdm hydantoin, methylchloroisothiazolinone, methylisothizolinone, limonene, linalool, butylphenyl methylpropional, parfum.

Mikä ainesosa tässä shampoossa oikein sitoo metalleja/mineraaleja? En löytänyt listasta yhtään samaa ainetta kuin Simin metallinpoistajan incistä. Olen googletellut alkupään ainesosia, mutta mikään ei ole toistaiseksi tärpännyt.  ???

Edit. Kiitos Emi-lyn! Olisi vienyt jokusen tunnin, jos olisin kahlannut listaa järjestyksessä tuonne saakka...

« Viimeksi muokattu: 13.08.08 - klo:15:28 kirjoittanut Kuririn »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 13.08.08 - klo:12:20 »
^ Ainakin PENTASODIUM PENTETATE on kelatoiva (metalleja sitova) aine. :)

Poissa mussu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #314 : 13.08.08 - klo:13:55 »
Neutrogenan mineraalimeikki:
Mica, Bismuth Oxychloride, Iron Oxides, Titanium Dioxide, Polymethyl Methacrylate, Retinyl Palmitate, Tocopheryl Acetate, Ascorbic Acid, Pantothenic Acid, Soybean Flour (Glycine Soja), Silk Powder, Zinc Stearate, Sodium Dehydroacetate, Methylparaben, Propylparaben, May Contain: Ultramarines, Carmine, Manganese Violet

Voiko tuo Polymethyl Methacrylate oikeasti olla pleksilasia vai kenties jotain ainetta mitä lasin tekoon käytetään? Entä miltä tuo muutoin vaikuttaa, (en ole havainnut olevani allerginen esim. Bismuth Oxychloridelle tai parabeeneille)?