Kirjoittaja Aihe: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)  (Luettu 363817 kertaa)

Poissa Deadly Nightshade

• Tukkaguru
  • Omaa pääkarvastoa
Vs: INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt)
« Vastaus #90 : 30.08.06 - klo:12:16 »
Minkä takia hoitoaineessa on alcohol denattia ( Graham web se keltainen)

Samaa olen itsekin miettinyt. Yhdessä Clynolin hoitoaineessa on, jäänyt siksi kokonaan käyttämättä..

Mä olen ainakin kuvitellut/muistaisin lukeneeni, että siihen on hyvä liuottaa sellaisia aineita jotka eivät sinällään liukene pelkkään veteen.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 30.08.06 - klo:14:49 »
kylläpä kyllä, liuottimen ominaisuudessa sitä käytetään useasti, sekä myös antamaan nopeampi kuivumisaika.
Alkoholi haihtuu seoksesta nopeasti hiuksiin suihkutettuna, ja hiukset kuivuvat nopeammin.
Alkoholiton tuote pitäisi hiukset pidempään kosteina.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #92 : 30.08.06 - klo:16:04 »
No kuivumisajasta tuskin tuossa Clynolin hoitoaineessa tuskin on kyse, sillä se on poishuuhdeltava hoitis. Eli sitten liuottimena kai. Ihmetyttää silti että se muistaakseni on siinä heti veden jälkeen toisena, joten en tosiaan uskalla käyttää. Hiukseni menevät aivan kamalaksi ainakin jos jätettävissä on alcohol denattia.
En sitten tiedä miten se poishuuhdeltavassa vaikuttaa. Kyseessä on vielä muka silottava hoitis, noinkohan silottaa kun yleensä alcohol denat saa hiukseni kuivaksi ja takkuiseksi pörröksi  ::)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 31.08.06 - klo:09:17 »
Tämä nyt ei varsinaisesti liity mitenkään tiettyyn ainesosaan.Mitä nuo markettivärien hoitoaineet sisältävät suunnilleen,meinasin vain jos värjää hiuksiaan niin kannattaako laittaa se paketin mukana tullut hoitsikka vai sitten joku minkä on kokenut normaalioloissa hyväksi.Minulla on jostain tullut käsitys että väripaketin hoitoaineissa on jokin pH-juttu,joka tasapainottaa värjäyksen jälkeen.Tiedä sitten mistä sen olen saanut. ???
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

tepitepi

• Vieras
« Vastaus #94 : 05.09.06 - klo:12:10 »
MiMinula on allergioita mutta vaikeuksia löytää sopivaa shampoota, koska allergisten shampoot ovat kosteuttavia.

Mikä aine tekee shampoosta ns. kosteuttavan?

Laitan tähän muutamia aineksia, joita en tiedä:

PEG-200 Hydrogenated Glyceryl palmate
Sodium Laureth 11 carboxylate

(nämä oli mm. cutrin sensitive shampoossa, joka on kosteuttava)

Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyl trimonium chloride ( esiintyy usein hoitoaineissa ja joissakin shampoissa)
PEG-8 Tocopherol Ascorbyl Palmitate
Dicocoylethyl Hydroxyethylmonium methosulfate
Triethanolamine
Zink Ricinaleate
(Nämä oli Cutrin sensitive hoitoaineessa)

Sitten huomasin Bonacuren shampoissa esiintyvän aineen nimeltä

NACINAMIDE , mikähän lienee
silica, hydrated silica

Sittene Rene Furterer Initia shampoo rasvoittuvalle hiuspohjalle, teki kihelmöintiä päänahkaan:

D&C Yellow NO 10 (CL 47005)
F&D GREEN NO 3 (CL 42053)
Polyquartenium-7
Sodium hydroxide
undecycleaminodropyl tai etylenamidopropyl betaine

Tämä oli vaikea lukea koska inkin päälle on liimattu etiketti!!

Rene Furterer Curbician shampoo

CL-75810) Clorophyllis copper complex
Fugenol
Linalool
Limonene Betacarotene
camphor
Polyquartenium 22

Yhdistelin tänne, pidetään kaikki sisältö-kysymykset samassa ketjussa. T:Penny
« Viimeksi muokattu: 05.09.06 - klo:12:25 kirjoittanut Penny »

Suomineito

• Vieras
« Vastaus #95 : 05.09.06 - klo:13:01 »
Tällainen kysymys aiheesta... Eli olen kokeillut ihan mielenkiinnosta Freemanin iholle tarkoitettua kevyttä kosteusvoidetta, siis vartalovoidetta (Sheer Moisture: Raspberry, Almond & Kiwi) sekä Freeman kantapäille tarkoitettua voidetta (Totally Nutty: Shea Butter Heel Cream) hiusteni latvoille hoitona ja suojana. Ne ovat ainakin tuntuneet hyviltä hiusteni latvoissa! Kokeilin noita voiteita hiuksilleni, koska löysin niistä hiuksillekin hyviä ainesosia, kuten mm. panthenol, jotkin öljyt ja shea butter. Eli kysyn nyt jos joku sattuisi tunnistamaan näistä ainelistoista jotain joka on huonoksi hiuksille (kuivattaisi tms. ikävää). Jos ei löydy erityisen huonoja ainesosia (silikoniahan noissa on, mutta saa ollakin) niin taidanpa jatkaa noiden käyttämistä. :) Muutaman kerran olen jo käyttänyt niitä latvoille.

Eli ne INCIT:

Vartalovoidepurkin sisällyksessä lukee:
water (aqua), carthamus tinctorius (safflower) seed oil, glyserin, stearic acid, panthenol, dimethicone, rubus idaeus (raspberry) fruit extract, actinidia chinensis (kiwi) fruit extract, prunus amygdalus dulcis (sweet almond) fruit extract, propylene glycol, glyceryl stearate, cetyl alcohol, carbomer, tetrasodium edta, sodium hydroxide, diazolidinyl urea, methylparaben, propylparaben, fragrance (parfum), red 33 (CI 17200).

Kantapäävoiteessa:
water (aqua), petrolatum, stearic acid, glyceryl stearate se, isopropyl palmitate, glycol stearate, aloe barbadensis leaf juice, butyrospermum parkii (shea butter), theobrom cacao (cocoa) seed butter, macademia ternifolia seed (macadamia nut) oil, aleurites moluccana seed (kukui nut) oil, cocos nucifera (coconut) oil, coryluz avellana seed (hazel nut) oil, bertholetia excelsa seed (brazil nut) oil, dimethicone, acetylated lanolin alcohol, menthyl lactate, cetyl acetate, cetyl alcohol, propylene glycol, disodium edta, triethanolamine, phenoxyethanol, propylparaben, methylparaben, fragrance (parfum).

tepitepi

• Vieras
« Vastaus #96 : 13.09.06 - klo:11:31 »
Mietin että ostaisin Matrixin essential hilseshampoota, sain sitä kampaajalta pienen näytepullonkin. Kun luin INCL-listan siinä näytti olevan melko tuhteja ainesosia, mietin ovatko liian peseviä.

Muuten onko Matrixin essential-shampoota edes saatavilla, ei ainakaan näkyny netissä missään myynnissä kun etsin?

Siinä oli mm. Ammonium Lauryl sulfate, tea lauryl sulfate, zink chloride,sodium methyl cocoyl taurate, zodium sitrate

Kun etsin googlella tuolla ammonium lauryl sulfatea, sitä näytti olevan autojen tuulilasin pesunesteissä, eli olisko jopa rasvaisellekin hiuspohjalle liian jämäkkää aineta.

Mitä muuten on se sulfosuffinate?
Sitä on myös useissa rasvaisten hiusten shampoissa.

Yhdistelin. T:Penny
« Viimeksi muokattu: 14.09.06 - klo:09:07 kirjoittanut Penny »

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #97 : 17.09.06 - klo:00:29 »
Tää Incl-juttu on tosi vaikeaa aloittelijalle!! Mulla on jonkin sortin lista silikoneista, joita pyrin välttelemään, mutta mitä muuta te etsitte noista inceista ja miten voitte muistaa tuotteita ostaessanne, mikä on hyvä ja mikä huono juttu? Hirveän listan kanssa pitäisi olla pulloja lukemassa. Turhauttavaa kun ei tajua mitä kannattaa tuotteista etsiä ja mitä vältellä, silikonien lisäksi.  :-\

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #98 : 17.09.06 - klo:00:32 »
Tää Incl-juttu on tosi vaikeaa aloittelijalle!! Mulla on jonkin sortin lista silikoneista, joita pyrin välttelemään, mutta mitä muuta te etsitte noista inceista ja miten voitte muistaa tuotteita ostaessanne, mikä on hyvä ja mikä huono juttu? Hirveän listan kanssa pitäisi olla pulloja lukemassa. Turhauttavaa kun ei tajua mitä kannattaa tuotteista etsiä ja mitä vältellä, silikonien lisäksi.  :-\

Amy: Tutkaileppas tätä linkkiä, tästä pääset varmaan vähän alkuun näissä, mitä siitä putelin kyljestä kannattaa etsiä ja samalla välttää ..

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=800.0
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #99 : 17.09.06 - klo:00:38 »

Amy: Tutkaileppas tätä linkkiä, tästä pääset varmaan vähän alkuun näissä, mitä siitä putelin kyljestä kannattaa etsiä ja samalla välttää ..

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=800.0

Loistavaa, kiitti paljon tuosta linkistä! Taidan olla liian kärsimätön innostuksissani, mutta nyt tuli selkeästi oikea linkki!  ;D

Poissa Hannele

• Haiven
  • *
« Vastaus #100 : 08.10.06 - klo:11:48 »
Moi, olen uusi täällä  :) Olen näitä sivuja jo jonkin verran selaillut ja saanut paljon tietoa kaikesta hyödyllisestä, ja lisäksi on alkanut vähän mietityttämään että kannattaakohan sitä ihan mitä tahansa hiuksiinsa ja iholle tunkea...
Olen kuitenkin vielä ihan pihalla erityisesti näistä inceistä, etenkin kun monet niistä aineiden nimistä muistuttavat tosi paljon toisiaan, mutta eivät silti välttämättä tarkoitakaan samaa asiaa.  :o Mitä esimerkiksi ovat dimethiconol ja cyclopentasiloxane, kuulostavat ihan silikoneilta mutta ovatko ne niitä...?

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 08.10.06 - klo:12:11 »
^ Hannele, kyllä ovat silikoneja. Katsopas esim. tämä ketju silikoneista hiustenhoitotuotteissa.

Myös tämä sivu http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32006D0257:FI:NOT on ollut ainakin mulle tosi hyödyllinen, siellä selitetään ihan suomeksi lähestulkoon kaikkien ingredientsien merkitys. Kannattaa vilkaista jos joku ainesosa ihmetyttää.

Poissa Hannele

• Haiven
  • *
« Vastaus #102 : 12.10.06 - klo:17:12 »
Ohops, noista silikoneista olikin ihan erillinen keskustelu täällä FAQissakin, minä vain innoissani en huomannut sitä vaikka se oli ihan nenän edessä  ;D Kiitos linkeistä, Supervixen  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 23.10.06 - klo:18:03 »
Onko PVP pahis?  :)

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 24.10.06 - klo:19:31 »
Mitä on RECORSINOL. Jotain hiusväreissä olevaa myrkkyä, mutta mitä?
Oma väri takaisin.