Klipsitouhu ja -pakkomielle täällä vain jatkuu. Lähetin siis nuo Afroditen klipsit eilen takaisin ja tänään Helsingissä tihkusateessa kävelin Kinnusen ovelle vakaana aikomuksena ostaa klipsejä sieltä, mutta paikka onkin kiinni lauantaisin. Argh! Kävin kysymässä niitä Forumin Hairlekiinistä, mutta ei ollut. En tunne Helsingin kampaamoliikeitä, joten en keksinyt mistä niitä olisin voinut lähteä etsimään eikä oikein ollut aikaakaan. Epätoivoissani ostin sitten Glitteristä kaksi kuitulisäkettä, joissa oli klipsit. Yksi lisäke maksoi 11,90 ja siinä oli kaksi klipsiä, joten kalliiksi tuli nuo klipsit, melkein 6 e kappale. Neljä siis yhteensä niitä sitten sain. Äsken täällä kotona revin nuo klipsit lisäkkeestä pois (olivat liimatut) ja huomenna ompelen ne omaan aitohiusnauhaani. Vihdoinkin mulla on klipsejä! Itse asiassa ne ovat oikein hyviä klipsejä. Ne ovat sopivan kokoisia, tummia ja niissä on joku kumi- tai silikonireuna. *Hypistelee tyytyväisenä klipsejään*
Edit. Nyt on klipsit ommeltu. Ihan ongelmitta ei homma sujunut. Kävi vähän niin kuin pelkäsinkin eli mun hiukset on niin ohuet, että mun on vaikea saada noita lisäkkeitä peittoon, varsinkin kun ovat vaaleampia kuin omat hiukset. Mun oli pakko luopua ajatuksesta kiinnittää pitempi kaistale hiusnauhaa ja tehdä vain neljä raitaa. Ne saa kinnitetyä ja piilotettua vähän helpommin, mutta toisaalta eivät juurikaan tuo lisää tuuheutta tukkaani ja juuri sitä haluaisin. Nyt pitäisi saada muutama vielä klipsi, että saa tehtyä pari raitaa lisää.
Lisäksi klipsien pysyvyys mun todella liukkaassa hiuksessani on myös ongelma. Laitoinkin hiukset kiinni, eivät ne silloin kyllä ainakaan pudota voi. Onpahan vähän paksumman näköinen ponnari, kun pelkkä oma on sellainen hiirenhäntä. Kiinnittämistä olisi vielä helpottanut se, että olisi nähnyt pään taakse silloin kun kiinnittää niitä. Mutta mulla ei ole sellaista peilikaappia, jonka ovien avulla voisi nähdä takaraivonsa. Esim. vanhemmilla on sellainen ja se on kyllä näppärä. Käsipeiliä ei voi käyttää apuna, kun kumpaakin kättä tarvitaan lisäkkeen kiinnittämiseen.
Mulla on hiusnauhaa vielä jäljellä ja ajattelin värjätä lopun tummemmaksi samalla kun seuraavan kerran värjään oman tukkani. Ehkä ne lisäkeraidat sitten piiloutuvat paremmin tukkaani, jos ovat ihan saman väriset. Mä jotenkin arvasin, että tämä projekti ei voi onnistua niin hyvin kuin toiveilin (näin jo itseni ihanalla paksulla tukalla varustettuna). Mun hiukset vaan on niin ohuet, että niitä ei saa hyvän näköiseksi millään poppakonstillakaan.