Kirjoittaja Aihe: Rasvaisen ihon hoitovinkit  (Luettu 10312 kertaa)

Poissa zubi

• Tukkaguru
Vs: Rasvaisen ihon hoitovinkit
« Vastaus #15 : 12.12.08 - klo:15:23 »
Mitä sivuvaikutuksia muilla on noista Diane Novista tullut, ja millaisella aikavälillä?

Mulle Diane Nova on ollut ehdottomasti parhaiten sopiva pillerimerkki. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut, paitsi vähän limakalvojen kuivumista alakerrassa (ja siitäkin selviää liukkarilla tarpeen vaatiessa). Mielialat mulla nyt on vaihdelleet syntymästä asti, joten niitä en tosiaan voi laittaa pillerien piikkiin.

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 16.12.08 - klo:07:04 »
Itse söin Diane Novia kuutisen vuotta ja olin suht tyytyväinen. Ihon ja hiusten rasvoittuminen oli aivan olematonta, eikä näppylöistä ollut tietoakaan. Paino kuitenkin nousi huomattavasti ja mielialani heittelivät laidasta laitaan. Vasta pillereiden lopettamisen jälkeen tajusin, miten paljon ne olivatkaan vaikuttaneet mielialoihini ja tunne-elämääni. Olin jatkuvasti kiukkuinen tai itkuinen ja kanssani oli mahdotonta tulla toimeen. Nykyään olen kuin aivan eri ihminen.
1b M ii

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 29.03.09 - klo:20:30 »
Kaivanpa tämänkin taas ylös... Menee vähän OT, mutta noista pillereistä. Olin aina pitänyt näitä kuuluisia mielialaoireita enemmän ja vähemmän liioiteltuina, MUTTA... Ilmenihän niitä sitten lopulta minullakin ja melko raskaan kaavan mukaan. Hiipivät vaan niin salakavalan pikkuhiljaa etten osannut aluksi edes yhdistää pillereihin. Vuodenvaihteesta lähtien mieliala on kuitenkin ollut niin pohjalukemissa ilman mitään järjellistä syytä, että lopulta oli jo pakko alkaa epäillä... Päälle ilmaantui vielä muitakin "häiriöitä", jotka vahvistivat epäilyksiä. Ja mitä tapahtuikaan kun vaihdoin merkkiä, olotila "normalisoitui" about saman tien! Vasta pari viikkoa takana Yazeilla ja olen taas oma elämästä nauttiva itseni  :D Saa nähdä kauanko näillä pärjätään, toivottavasti enemmän kuin sen vuoden verran. Diane Noviin en enää palaisi vaikka maksettaisiin, vaikkakin Yazien hinta kirvelee melkoisesti. Katsoisin kuitenkin että pieni hinta hyvästä fiiliksestä :)

Iho ei reilun vuoden pillerijakson jälkeen ole edelleenkään aivan virheetön eikä varmasti tule olemaankaan, mutta todella tyytyväinen tähän saa kyllä olla.

Ja jottei nyt ihan ohi aiheen menisi, niin viinirypäleensiemenöljy+Humektan-yhdistelmällä mennään edelleen (nykyään myös päivävoiteena), loistavalla menestyksellä. Kasvovetenä toimii tätä nykyä Oriflamen ns. ruusuvesi, vaikuttaisi sopivan hellävaraiselta ja tuoksuukin hyvältä. Kauhulla muistellen niitä aikoja kun kasvovetenä toimi salisyyliliuos ja ainoana kosteusvoiteena Normadermit ja vastaavat.. ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa heidii

• Haiven
  • *
« Vastaus #18 : 30.03.09 - klo:16:11 »
Minä söin myös diane novia useamman vuoden. Kasvot olivat todella hyvässä kunnossa paria silloin tällöin ilmestyvää näppylää lukuunottamatta. Itseni mielestä sivuoireita ei ollut mutta mies sanoi vähän aikaa sitten että minusta on tullut lepsumpi. En kuulema saa enää kiukkukohtauksia. Taisi johtua pillereistä,itse en vaan ole koskaan huomannut.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 13.07.09 - klo:16:52 »
Mulla on nyt sekä kasvojen iho että päänahka äityneet yltiörasvaisiksi -syynä varmaan hormonit. E-pillereistä olen joutunut luopumaan ja tällä hetkellä käytössä keltarauhashormonit, saattavat olla osasyyllisiä tuohon rasvatuotantoon. Olen kokeillut erilaiisia hoitokonsteja eli mietoja pesuaineita, kevyttä kosteutustusta, voimakkaampaa pesua, tukevampia voiteita, öljyä, pelkkää kasvovettä, voiteella pesua, savinaamioita jne. Tuntuu ettei mistään ole apua. Puhtaana pito kuitenkin auttaa siihen, ettei äidy pahaksi akneksi, nyt vain tosi rasvainen iho ja pikkunäppylää ja silloin tällöin joku pahkura. Ostelen erilaisia aineita ja tuhlaan rahaan, kun en muuten saa mielenrauhaa, vaikka tuskin tähän mitkään ulkoiset keinot varsinaisesti auttaa. Nyt kokeiluun menee eucerinin puhdistusgeeli, ja saman sarjan geelimäinen kosteusvoide ja rinnalle tujumpaa Widmerin akneliusta pari kertaa viikossa käytettäväksi. Lisänä on erilaisia kasvovesiä joista tällä hetkellä tykkään paljon Rocin sekaihon kasvovedestä, on vain turhan kallista. Tuonkin ostin alesta. Saa nähdä mihin tää johtaa, mua harmittaa pirusti tää yltiörasvoittuminen kun naama on koko ajan kuin raskaan naamion peitossa ja permanentti lätsähtää pois hiuksista kun ne rasvoittuvat valtavasti päänahan takia.

Poissa moschino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #20 : 20.07.09 - klo:12:52 »
Kyselin jo tuolla tosiesskin ketjussa mutta sopii ehkä paremmin tänne. Onko teistä kukaan kokeillut tätä? Millaisia kokemuksia?

http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/5966/vivisant-SKIN-by-VIVIDA-purifying-skin-and-body

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #21 : 01.12.09 - klo:00:15 »
Mulla on ollut ja on rasvoittuva ja epäpuhdas iho. Kaikenlaiset myrkyt jo teini-iästä lähtien tälle naamalle on tarjoiltu, oikein inhottaa ajatella. Rasvoittuvan ihon tuotteet on olleet itse asiassa kaikista pahimpia, pesseet lian puhtaaksi ja kuivattaneet ihon hetkeksi, sitten sitä rasvaisuutta on puskenut parin tunnin päästä ihan mahdottomasti. Tällä hetkellä käytän Aco Cliniderm -vaahtoputsaria, sitä vihreää, olikohan nimi Soft cleansing mousse. Se puhdistaa tarpeeksi hyvin, mutta ei kuivata ihoa. Lisäksi nykyään oon älynnyt jopa sen että rasvoittuvaa ihoa voi ja pitää myös kosteuttaa, tosin en tiedä onko käyttämäni joku Doven summer glow-rasva paras mahdollinen, mutta tuoksu on ainakin ihana ja on sopinut meikin alle ja yövoiteeksi. Nyt kun olen työttömänä eikä naamaa tarvitse joka aamu meikata eikä se myöskään ole raksa-aikojen tapaan illalla pölyä ja ties mitä töhnää täynnä, niin pyrin pesemään mahdollisimman usein ainakin aamuisin pelkällä vedellä. Iho ei siitä niin villiinny ja ala rasvoittua.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #22 : 01.12.09 - klo:21:26 »
Mäkin ylistän Diane Novia, ehdottamasti iho on paljon paremmassa kunnossa kuin ilman niitä. Toisekseen en voi käyttää mitään öljyjä iholla kun tukkeutuu heti. Muutenkin lista tuntuu kasvavan kun olen huomannut että esim. talkki tukkii ja lanoliini. Vuosiin en voinut käyttää puuteria koska alkoi heti pukkaamaan finnejä jos laittoi puuteria naamaan kunnen hoksasin kokeilla talkittomia puutereita, joita on aika hemmetin vaikee löytää. Onneks nykyään saa mineraalimeikkejä  :D
Muuten nykyään toimii aika hellävarainen puhdistus ja hoito.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 15.10.10 - klo:08:58 »
Nostellaanpa tätä ketjua. Onko löytynyt uusia, hyviä tuotteita rasvoittumisen ja kiiltelyn ehkäisyyn? Mulla itse asiassa ongelma on vain nenän kiiltely, ja siihen kaipaisin vaikka ihan jotain täsmätuotetta. Myös kiiltelyä hillitsevä meikkivoide tai peitevoide kelpaisi. Cliniquen pore minimizer instant perfection hillitsee mulla rasvoittumista hiukan, mutta tuntuu jatkuvassa käytössä aiheuttavan finnejä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #24 : 15.10.10 - klo:09:43 »
Ihonhoidossa ainakin merisuola toimii naamiona tai liuoksenakin rasvaisuuden vähentämisessä. Päiväkäytössä liuos ei ole ehkä ihan paras vaihtoehto kun saattaa jättää valkoisen suolakerroksen iholle  ;D En ole tosin kokeillut miten toimii tosi pienellä suolamäärällä. Tilasin kesällä adambeautystä kiillonpoistolappuja, joidenka pitäisi poistaa myös hikeä iholta. Toimivat paljon paremin kuin TBS:n vastaavat. Eivät ime itseensä meikkiä eivätkä jätä iholle puuterista pintaa kuten puuterilaput. Ja hikikin tosiaan lähtee näillä lapuilla kun taas TBS:n paperilaput ovat siihen ihan hyödyttömiä.

Nyt syksymmällä on ongelmana myös meikin kesto kun tuulessa ja viimassa tuntuu meikki häviävän naamasta uskomattoman nopeasti  :(  Pitänee todellakin sijoittaa rahaa Korresin pohjustajaan...

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #25 : 23.10.10 - klo:03:36 »
Tää kävi tuossa pari viikkoa sitten kosmetologilla ja sain hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät uutiset on ettei mulle kuulema ihan helpolla tule ryppyjä naamaan, mutta huono uutinen on se, ettei rypyt tule koska mulla on todennäköisesti rasvaisin iho mitä tää oli koskaan tavannu  0_0 Epäpuhtauttakin riittää, etenkin poskien alaosat/leukapielet.

Kosmetologi teki aivan ihanan kasvohoidon, joku hjeronymus, mikä tuntui aivan ihanalta ja olin kyllä supertyytyväinen. Kosmetologi suositteli et etsisin kotikaupungistani samaa hoitoa tekevän paikan ja kävisin n.6viikon päästä uudestaan siinä hoidossa, sen jälkeen n.2krt vuodessa. Ja vaikka hoidon hinta kirpaisi, menen kyllä mielelläni takaisin.

Mutta on kyllä melkoisen tuskastuttava tää mun nassu. Pesuaineena on vichyn vihreää pesugeeliä, kasvovetenä tuota hjeronymuksen kasvovettä ja kosteusvoiteena vichyn norma. Ja vaikka aamuin illoin naaman näillä jynssään, on kasvot viimeistään tunnin päästä kuin kyljyksellä lääpitty  :#  Kerran tai pari viikossa kuorin ihon garnierin Pure Activella ja Lumenen syväpuhdistava naamio päälle.

Pillereitä en voi syödä ylipainon takia (veritulppa ollut nuoruudessa ja silloin käskettiin pillerit jättää), joten niistä en saa apua iholle  :(
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #26 : 23.10.10 - klo:13:17 »
^Eivätkö nuo ole aika voimakkaasti peseviä ja kuivattavia tuotteita? Käsitykseni mukaan rasvaista ihoa ei pitäisi hoitaa kuivattavilla tuotteilla, koska rasvan tuotto lisääntyy silloin entisestään. Pitäisi käyttää mietoja tuotteita.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 23.10.10 - klo:13:27 »
^^Elä sie hyvä ihminen noilla tuotteilla! ;) Nimimerkillä kokemusta valitettavasti on, rasvainen iho löytyy myös täältä ja tuota kasvovettä lukuunottamatta olen noita käyttänyt, ja ihoni oli aivan hirveässä kunnossa ja pintakuiva tuolloin. Oletko kokeillut kevyitä kasviöljyjä, esimerkiksi viinirypäleensiemenöljyä johonkin perusvoiteeseen (esim. Humektan) sekoitettuna? Kuulostaa äkkiseltään hullulta, että rasvaiselle iholle öljyjä, mutta minulla auttoi jo se tosi paljon rasvoittuvuuteen! Toisekseen vaihdoin käytännössä kaikki tuotteet herkän ja jopa kuivan ihon tuotteisiin, tämäkin rauhoitti huomattavasti. Jokaisen iho tietenkin on erilainen ja minä (toistaiseksi) syön pillereitäkin tähän päälle, mikä tekee varmaan eniten, mutta niistä huolimattakin iho oli aika hirveässä kunnossa ennen tuotteiden vaihtoa :)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 23.10.10 - klo:13:36 »
^^^ Mäkin suosittelen hellävaraisempiin tuotteisiin siirtymistä. Ja jos iho on todella rasvainen, eikä tunnu kaipaavan kosteutta/lisärasvaa, kannattaa kokeilla myös kosteusvoidettomuutta. Tosin tämäkin voi buustata ihoa tuottamaan ylimääräistä talia, mutta toimii joillakuilla. Kuten taas joskus voi toimia kosteuden/öljyn lisääminen kuten Anturilla on toiminut. Mutta summa summarum: jos iho tuntuu todella ongelmalliselta, kannattaa hoitojen lisäksi etsiä omalle iholle paremmin tomivia tuotteita (ja muualtakin kuin rasvaisen ihon sarjoista!). Ja tietty kannattaa kysellä vinkkejä täältä, vaikka jokaisen iho onkin omanlaisensa eikä takuuvinkkejä valitettavasti ole.  :)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 23.10.10 - klo:14:43 »
Lactolinen hajustamaton pesuneste on tosi hyvä vaihtoehto. Ei kuivata liikaa ja pitää ihosta hyvää huolta - myös ph on sopiva naamapesuihin. Kannattaa tosiaan kokeilla jättää naamavoiteet pois - kun ei ihoa kuivata naamanpesuaineella niin iho voi pärjätä ihan hyvin ilman voiteitakin.