Kirjoittaja Aihe: Rasvaisen ihon hoitovinkit  (Luettu 10311 kertaa)

Poissa imaria

• HAIRahtanut
Vs: Rasvaisen ihon hoitovinkit
« Vastaus #30 : 23.10.10 - klo:19:36 »
Samaa sanoisin catjuskalle, nyt tujut aineet rohkeasti pois! Mulla on ollut todella, todella rasvoittuva iho, joka ilman meikkiä on ollut parissa tunnissa jo ihan liejuinen, meikin kanssa siedettävämpi, muttei meikki ole pysynyt nättinä. Nyt olen jonkin aikaa hoitanut ihoani melko luomupainotteisesti, ja tästä on tullut normaali. Ihan oikeast, tämä naama pysyy mattana koko päivän, jopa kaksi!

Käytössäni on kasvojenpuhdistusaineet, jotka ovat sekaiholle kyllä, mutta eivät sisällä alkoholia. Meikit puhdistan kookosöljyllä, jota hieron joskus iltaisin kasvoilleni yöksi vaikuttamaan. Lisäksi käytän välillä palasaippuoita: afrikkalaista mustasaippuaa, sitruunaruoho ja teepuu-saippuaa sekä Aloe vera-saippuaa. Mikään puhdistustuotteistani ei sisällä sulfaatteja, alkoholia, silikoneja tai mineraaliöljyjä. Epäpuhtaudet ovat tehdä naamastani joukkopakoa, ja rasvaisuus on vaihtunut normaaliuteen. :)

Eli kokeile ihmeessä lempämpiä vaihtoehtoja, annan melkein pääni pantiksi siitä, että rasvoittuvuuskin korjaantuu. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #31 : 23.10.10 - klo:22:20 »
Hmm, tuossapa tuli paljon uutta asiaa mitä ei ole tullut ajatelleeksikaan  0_0

Kannattaako kuitenkin aamuin illoin pestä nassu? Katselin tuossa aamulla taas peilistä et jopas posket kukkii..
Mä olen tosi huono tutkimaan noita eri tuotteita, kun mulla on paha tapa uskoa mitä niissä sanotaan
(vaikkakin olen katkera kun fittness-murot ei ole yhtään mua laihduttaneet  ;D ), joten mitkä tuotteet mun kannattaa nyt hommata ja mitkä jättää pois? Siis ilmeisesti tosiaan ne kaikki rasvoittuvalle iholle tarkoitetut tuotteet ainakin. Eli mitä mun kantsii hommata ja mistä niitä voi ostaa? :D

Kosteusvoiteesta muuten sen verran, että vaikka olisin millä aineilla pessy nassuni, ei se tunnu yhtään kiristelevältä tai kuivalta ja tuntuukin ihan hassulta koko kosteusvoidetta käyttää kun ei iho tunnu sitä kaipaavan?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 23.10.10 - klo:23:04 »
^ Käytätkö iHerbiä? Siellä on nimittäin todella paljon edullisia, kokeilemisen arvoisia tuotteita. :) 

Nettiin ei kuitenkaan välttämättä tarvitse mennä. Suosittelisin Erisanin herkän ihon kasvovettä, jos tuntuu liian laimealta, niin aluksi vaikka iltakäyttöön. Lactolinellä on myös oivia tuotteita herkän ihon hoitoon. Meikki kannattaa putsata kookosöljyllä, jota voi laittaa yöksi myös kosteusnaamioksi. Jos ei välttele parabeenejä, on apteekista saatava Basan erittäin kevyt kosteusgeeli.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #33 : 24.10.10 - klo:00:19 »
Vaikeaa sanoa mitkä varmasti juuri sulle sopii. Vain kokeilemalla löytää ne jotka toimii parhaiten, mutta liian tujut aineet jättäisin pois. Tuota Lactoline- pesunestettä suosittelen myös minä. Iso pullo eikä maksa paljoa. Kuivattavaa kasvovettä voi käyttää jos sisältää asetyylisalisyylihappoa, mutta sitten kannattaa olla kunnon kosteusvoide ettei kuivu liikaa. Itselläni finnejä aiheuttavat kaikki öljyt, yhtäkään en ole löytänyt joka ei saisi namaa kukkimaan, mutta sanoisin että kannattaa kokeilla olla ilman mineraaliöljypitoisia tuotteita ja meikkejä. Ja juuri esim. meikkivoiteen, puuterin yms. kannattaa tutkia tarkkaan. Kyllä se rasvaisuus varmaan sitten ainakin vähän kelpottaa. Itse en oikein silti usko, että rasvaisuutta saa kokonaan pois. Kurissa se saattaa joitakin aikoja pysyä, mutta jos rasvanaaman omaa niin pitää vaan kestää asia  ::)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 24.10.10 - klo:02:47 »
Netissä shoppailu ei ole mulle mikään ongelma (kunpa olisikin!!!  ;D ) kunhan joku kertoo mitä kaikkea mun kannattaa sieltä hommata. Englanti taipuu jonkin verran, mutta ammattisanasto on mulle hepreaa.
Meikkivoiteita ja puutereita tulee käytettyä itseasiassa aika harvoin, haaveena olisi löytää peitepuikko mikä olisi tarpeeksi kalpea ja kuivattaisi samalla finnejä. Kemmarin täti kerran myi mulle Herbinan peitepuikon, jonka piti nimenomaan kuivattaa samalla kun peitti, mutten huomannut mitään tällaista tapahtuneen.

Erisan on tuttu tuote, mutta mistä tuota Lactolinea saa hommattua? Apteekista?

(pesin tuossa sillä vichyn vihreällä geelillä nassun kun ei muutakaan tähän hätään ollut ja länttäsin vanhasta muistista sen lumenen turvenaamion päälle. Iho tuntuu muuten ihan kivan pehmeältä, mutta kutisee ihan perhanasti  :-\ )
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 24.10.10 - klo:02:58 »
^ Lactolineä löytyy ihan tavallisista kaupoista ja hyvin kohtuullisen hintaista tosiaan  :).

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #36 : 24.10.10 - klo:13:31 »
Mulla itselläni on nää:

http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Vitamin-C-Refreshing-Cleansing-Gel-8-5-fl-oz/4432?at=0

http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Vitamin-C-Hydrating-Cleansing-Milk-8-5-fl-oz-250-ml/18634?at=0

http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Vitamin-C-Balancing-Facial-Toner-For-All-Skin-Types-8-5-fl-oz-250-ml/4417?at=0

http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Blue-Green-Algae-with-Grape-Seed-Extract-Moisturizer-SPF-15-Combination-Oily-Skin-4-fl-oz-118-ml/7568?at=0

Olen ollut hurjan tyytyväinen. Meikkien poistoon käytän tosiaan kookosöljyä sekä joskus tuota puhdistusmaitoa. :)

Kannattaa kuunnella omaa ihoa. :) Nuo iHerbistä tilaamani ovat kaikki mielestäni sopivan raikastavia rasvoittuvalle iholle, mutteivät kuitenkaan kuivata. Yötä vasten laitan sitten selkeästi pehmeämmät tuotteet, eli pesen kookosöljyllä ja ehkä puhdistusmaidolla, pyyhin Erisanin kasvovedellä, joka ei supista ihohuokosia yhtään (tuo Avalon Organicsin taas supistaa tosi kivasti kuivattamatta kuitenkaan yhtään), ja sitten vielä rasvaisempi kosteusvoide. Mulla on yökosteusvoiteena ihan se kookosöljy tai sitten Herbinan Marja Spa-kosteusvoide. Siinäkin on varmasti kokeilemisen arvoinen sarja! :)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 25.10.10 - klo:23:45 »
Mitenkäs sitten nuo yksittäiset jättiläisfinnit, voiko niihin käyttää jotain kuivattavaa puikkoa tvs, vai syökö nekin sitten ihon kokonaistasapainoa? Täytyy kyllä kokeilla jokunen viikko noita "kevyempiä" tuotteita josko elämä helpottaisi  :ts

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #38 : 26.10.10 - klo:09:32 »
Mitenkäs sitten nuo yksittäiset jättiläisfinnit, voiko niihin käyttää jotain kuivattavaa puikkoa tvs, vai syökö nekin sitten ihon kokonaistasapainoa? Täytyy kyllä kokeilla jokunen viikko noita "kevyempiä" tuotteita josko elämä helpottaisi  :ts

Kun oma iho temppuili ja näppyä ja finniä oli vaikka muille jakaa käytin apteekista saatavaa Basiron AC geeliä, se kyllä kuivattaa ja on tujuhkoa, mutta suosittelen käyttämään kuuriluontoisesti kunnes naama on kunnossa. Olen käyttänyt tuota nyt kun iho on parempi yksittäisten ja isompien finnien taltuttamiseen, hiukan nopeuttaa parantumista, eikä ole tehnyt iholle kauheita kunhan muistaa kosteuttaa kunnolla. Oma ihoni on normaali/rasvainen sekaiho, jolla on syksyisin ja talvisin pintakuivuutta.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #39 : 26.10.10 - klo:10:07 »
Mulla menee iho tukkoon kaikista mahdollisista kosteusvoiteista, joten olen luopunut niiden käytöstä kokonaan. Joko vain pyyhkäisen ihon kasvovedellä, tai sitten käytän Dr. Hauschkan ihoöljyä, joka on muuten tosi ässä tuote! Ei tuki, tuoksuu hyvälle ja kosteuttaa just sopivasti niin että iho ei kiristele ärsyttävästi.

Pesen ihon Seba-Medillä, myös Lactoline on hyvää. Kuorin ihon joka pesun yhteydessä. Olen huomannut, että kuoriminen auttaa tukkutumiseen todella tehokkaasti. Pesun jälkeen hieron naamalle 1-2 tippaa öljyä, ja that's it. Ei muuta.

Aamulla pyyhin kasvot kasvovedellä, mutta voidetta en siis laita meikin alle.
Kasvovesistä tykkään sellaisista, joissa on salisylihappoa. Lempparikasvesi on Johnson & Johnsonin Clean & Clear -sarjan Sensitive -kasvovesi, joka on kyllä tosi tujua eli en suosittele herkkäihoisille. Oikeastaan se on pelkkää alkoholia, salisylihapolla höystettynä. Mun naama rasvoittuu aina yöllä, joten aamulla rasvat on hyvä irrottaa tuolla kasvovedellä ennen meikkiä.

Meikkipohjana käytän mineraaleja, suosikkina on Lauressin Minimalist-pohja. Se pysyy mattana tosi hyvin. Joskus sekoitan siihen silkkipuuteria, joka tuntuu iholla aivan ihanalta ja auttaa ihoa pysymään mattana.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #40 : 26.10.10 - klo:14:57 »
Pesen ihon Seba-Medillä, myös Lactoline on hyvää. Kuorin ihon joka pesun yhteydessä. Olen huomannut, että kuoriminen auttaa tukkutumiseen todella tehokkaasti. Pesun jälkeen hieron naamalle 1-2 tippaa öljyä, ja that's it. Ei muuta.

Komppaan muuten tuota kuorimista! Mä kuorin myös  lähes päivittäin (aina en muista, jaksa, ehdi) ja iho voi paljon paremmin. Ihonsävy on tasaisempi ja kuulaampi.

Lemppareita on ollut Herbinan Marja Spa kuorinta ja Clinique 7 dau scrub cream, molemmat on tarpeeksi hellävaraisi päivittäiseen käyttöön.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #41 : 26.10.10 - klo:16:02 »
^Mulla taas liika kuoriminen vaan pahentaa tilannetta eli epäpuhtauksien määrää ja rasvasuutta. Mulla on tosi rasvottuva + pintakuiva iho. Kuorin siis vaan silloin kun pakko eli 2-3 kertaa kuussa (yleensä rakeellisella), kun iho tuntuu karhealta ja kökköseltä, jolloin kirkastaa tosi hyvin. Varsinkin salisyylihappo (Paula Choice BHA) tekee jatkuvasti käytettynä mun iholle tosi huonoa, epäpuhtaudet tuntuu oikein korostuvan, mutta silloin tällöin käytettynä sekin tekee tosi hyvää. Kannatta siis seurata miten oma iho reagoi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #42 : 26.10.10 - klo:17:09 »
Aiemmin kuorin ihon joka päivä, mutta sitten kokeilin että mitä jos jätän sen pois. Tuntui, että mitä useammin kuorin ihon sitä enempi mustapäitä puskee ulos ja iho on karhea. Nyt kuorin n. kerran kuukaudessa ja taidan jatkaa tätä tahtia. Muuten en ole huomannut mitään vaikutusta ihon rasvoittumisen lisääntymiseen/vähentymiseen.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 05.11.10 - klo:01:58 »
http://www.lifehair.fi/shop/images/lactoline_pesunesteet_0904_09f.jpg Tuommoisen pinkin löysin kaupasta, olikos se nyt se tuote mistä ollaan puhuttu?   :)

Onko kellään tullut semmoista, et toinen puoli naamasta räjähtänyt kukkaan ja toinen puoli ollut ihan normaali? Tuossa viikko sitten huomasin kolmen patin rykelmän, parin päivän päästä vieressä oli toiset 3.. sitä mukaa kun niitä yritti putsata ja myrkyttää, tuli lisää ja aina kolmen sarjoissa  0_0 Korvasta muutama sentti alaspäin ja siitä leuan linjaa myöten koko vasen puoli nassusta valtavia kipeitä finnejä. Ja oikealla puolella ei mitään! Nyt alan ymmärtään sitä vitsiä, kun ihmiset sanovat aina kumpi puoli kasvoista on se kuvauksellisempi.. :P

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #44 : 05.11.10 - klo:12:37 »
Toi on varmaan jotain hormonaalista. Mulla tulee myös aina ajoittain korvien alle leukalinjuaan kipeitä, märkiviä patteja. Niitä tulee aina rykelmissä, joko vain toiselle puolelle, tai sitten kummallekin.