Kirjoittaja Aihe: Rasvaisen ihon hoitovinkit  (Luettu 10299 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Rasvaisen ihon hoitovinkit
« Vastaus #45 : 05.11.10 - klo:15:34 »
^^
Mulla on käytössä tuo sininen hajusteeton ja hyvin toimii :)

Jos tulee omituisia patteja niin kannattaa miettiä nojakao siihen kädellä tai voiko johtua puhelimesta - eli puhelimen putsaus ja tyynyliinojenkin tiheä vaihto voi auttaa. Mun naamaan tulee satavarmasti näppyjä, jos jotenkin koskettelen ja sama pätee valitettavasti myös siihen, jos mies silitää vaikka päätä. Tuntuu tosi tyhmältä sanoa, että silitä hiuksista älä iholta, mutta kyllä ärsyttää kun aina tietyssä kohdassa on finnejä kun ei muuten siihen mitään tule  :( Käsien pesulla ei ole mitään vaikutusta, vaan jotenkin se ihon koskettelu ja näplääminen heti kostautuu naamassa. Myöskään hajuvesiä en voi iholle suihkuttaa kun heti tulee siitäkin patteja - samoin silikonisista hoitoaineista ja muista hiustuotteista.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #46 : 07.11.10 - klo:20:48 »
Tuohon leuan ja kaulan välimaastoon mulle tulee näppyjä hajuvesistä. Kaulaan en niitä siis ruiski tuosta syystä. En ole huomannut nojailulla olevan kauheasti mitään vaikutusta, mutta silti esim. puhelin on ihan hyvä pyyhkiä aina välillä  :D
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #47 : 08.11.10 - klo:08:31 »
Tosiaan tuo hajuveden käyttö kaulalla saa mulla ihon räjähtämään aivan välittömästi. Aikoinaan ihmettelin, mistä näitä paukamia pukkaa, kunnes tajusin että hajuvesi oli syyllinen. Nykyään en uskalla suihkuttaa hajuvettä muualle kuin kainaloihin, jos sinnekään.

Ja tosiaan huonosti hiuksista huuhdeltu silikonipitoinen hoitoaine on yksi, joka tekee finnejä kaulalle ja selkään. Samoin olen joutunut luopumaan huuhteluaineen käytöstä pyykinpesussa. Kaikki paidat ja neuleet, erityisesti keinokuituiset, joiden pesussa olen käyttänyt huuhteluainetta, aiheuttavat takuuvarmasti kipeitä patteja selkään. 

Pesen aina suihkun yhteydessä selän karkealla harjalla ja Seba-Medillä, ja yritän huuhdella hoitoaineen niin että selän iho pysyy mahdollisimman puhtaana. Olen näillä konsteilla päässyt selkäfinneistä aika hyvin eroon.

MariaK

• Vieras
« Vastaus #48 : 08.11.10 - klo:09:15 »
Eikö hajuvettä kannattaisi ennemmin suihkauttaa kevyesti vaatteisiin kuin kainaloihin?  0_0

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #49 : 09.11.10 - klo:09:43 »
Joo, mutta vaatteissa hajuvesi ei tuoksu siltä kuin pitäisi, eikä kestä. Periaatteessahan hajuvesi on tarkoitus laittaa iholle, jolloin iho "lämmittää" tuoksun. 

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 09.11.10 - klo:10:40 »
http://www.lifehair.fi/shop/images/lactoline_pesunesteet_0904_09f.jpg Tuommoisen pinkin löysin kaupasta, olikos se nyt se tuote mistä ollaan puhuttu?   :)

Onko kellään tullut semmoista, et toinen puoli naamasta räjähtänyt kukkaan ja toinen puoli ollut ihan normaali? Tuossa viikko sitten huomasin kolmen patin rykelmän, parin päivän päästä vieressä oli toiset 3.. sitä mukaa kun niitä yritti putsata ja myrkyttää, tuli lisää ja aina kolmen sarjoissa  0_0 Korvasta muutama sentti alaspäin ja siitä leuan linjaa myöten koko vasen puoli nassusta valtavia kipeitä finnejä. Ja oikealla puolella ei mitään! Nyt alan ymmärtään sitä vitsiä, kun ihmiset sanovat aina kumpi puoli kasvoista on se kuvauksellisempi.. :P

onko tuo sillä puolella millä pidät puhelinta? jos on niin koita putsata ja desinfioida kännykkä  ;D
tai nojaatko kädellä sille puolen?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #51 : 09.11.10 - klo:14:06 »
^Itseasiassa muuten kyllä on  0_0 Pahemmin ei kyllä tule puhelimessa läärättyä kun kaikki sosiaalinen kontakti on yleensä netin kautta (nörtti  ;) ) mutta kyllähän sitä nyt kuitenkin päivittäin tuossa korvalla pitää.. tarviikin upottaa känny kloriteen!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

MariaK

• Vieras
« Vastaus #52 : 09.11.10 - klo:16:39 »
Joo, mutta vaatteissa hajuvesi ei tuoksu siltä kuin pitäisi, eikä kestä. Periaatteessahan hajuvesi on tarkoitus laittaa iholle, jolloin iho "lämmittää" tuoksun. 

Aa. Mä haluan, että hajuvesi tuoksuu samalta kuin pullossa, eli sen ei tarvitse lämmetä mun iholla.

End of OT. :D

Kannattaa tsekata myös silmälasien sangat ja puhdistaa niitä, jos vain tietyille alueille tulee finnejä. Mulla on telkkarilasit ja finneja ja epäpuhtauksia pukkaa nimenomaan sankojen "alle". Samoin jos miettii millä "poskella" nukkuu...

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #53 : 10.11.10 - klo:11:49 »
Löysinkin nyt tuon Herbinan Marja Span ja sen tuoksu on kyllä huumaava  <3 Ja tuon lactolinen ostin tosiaan aiemmin, nyt sitten katsellaan auttaisko tuo hellempien tuotteiden käyttö  :)

Mahtaakohan olla väliä kuoriiko ihon aamulla vai illalla?

Silmälasien rajaan mulle tulee miiliumeja, mutta niitä en uskalla alkaa itse putsaamaan  :-\
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
« Vastaus #54 : 10.11.10 - klo:12:34 »
Mä tykkään kuoria iltaisin. Tuntuisi jotenkin tosi inhottavalta alkaa meikkaamaan vastakuorituille kasvoille. Välillä myös naama ruukaa punottaa kuorimisen jälkeen, joten punoitan mieluummin yksin pimeässä kuin päivänvalossa  ;D.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #55 : 13.01.11 - klo:16:44 »
Minulla rasvaisuuteen on auttanut aloe vera geeli (käytössä Milk Creek aloe vera gel 99%) ja toisen kasvorasvan käyttö yhtäaikaa. Pistän alle kasvorasvaa, joka kosteuttaa kasvot tarpeeksi hyvin. Päälle pistän aloe veraa, joka jättää iholle mattapinnan. Alle pistän kosteusvoidetta, koska pelkkä aloe vera ei kosteuta tarpeeksi. Lisäksi pistän primerin kasvoille (Elf Mineral Infused Face Primer), mineraalimeikkivoiteen (Lily Lolo) ja puuterin (Stila Sheer pressed). Ilman aloe veraa kasvoni kiiltävät tunnin päästä, vaikka olisinkin pistänyt primerit ja hyvän puuterin kasvoille. Ilmeisesti omille kasvoilleni on sopivan kosteusvoiteen löytäminen tärkeää. Voiteet, jotka jättävät ihon kiiltäväksi on iso ei, pitää olla voide joka imeytyy hyvin kasvoihin.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #56 : 15.02.12 - klo:22:27 »
Mua nyt alkaa ihan tosissaan tympimään tämä naaman rasvoittuminen kun pian pesun jälkeen jo kiiltelee ja meikki liejuuntuu naamalle parin tunnin jälkeen. Pelottaa ihan kun tulee kesä että jos tämä tästä vielä pahenee.   :( Ihotyyppini oli aiemmin kuiva ja rasvoittumaan se on alkanut oikeastaan vasta parin viime vuoden aikana enkä ole löytänyt toimivia turvanpesuvärkkejä ja rasvoja, kun kosteuttakin ihoni tarvitsee pintakuivuuden takia.
Eli osaisko joku vinkata jotain kokeilemisen arvoisia pesuaineita ja voiteita? Olisin hyvin kiitollinen.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 22.02.12 - klo:06:55 »
Mulla on hieman rauhoittunut iho sen jälkeen kun aloin käyttämään tätä voidetta:
http://www.avene.fi/tuotteet/rasvainen_iho/cleanance_antishine_regulating_lotion

Mikään kovinkaan riittoisa tuote ei ole kyseessä eikä yksin riitä kosteuttamaan ihan kuivinta talvi-ihoa, mutta pahimman rasvoittumisen olen saanut kuriin ja olen kyllä siitä tosi iloinen! Tekee ihon mattapintaiseksi (omaan makuuni jopa liiankin) ja meikki pysyy helpommin siistinä. Tosin jos on paljon näppyjä/arpia niin eihän mikään meikki niin supersiistinä ainakaan mulla pysy, mutta kyllä tämä ajaa asiansa. Aion käydä ostamassa toisenkin tuubin, ensimmäinen kun on kuukauden käytön jäljiltä jo loppu.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 22.02.12 - klo:09:03 »

Kuivattaako tuo voide ihoa?Mulla yleensä aiheuttaa liian mattaiset voiteet pintakuivuutta, mutta tykkään kosteuttavista voiteista, jotka eivät jätä rasvaista tunnetta iholle.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 22.02.12 - klo:09:51 »
^ Mulla ei ole kuivattanut.