Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67162 kertaa)

Luonnonystävä

• Vieras
Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« : 02.12.08 - klo:13:59 »
Täällä voidaan kertoa käyttäjäkokemuksia luontaiskosmetiikkasarjojen deodoranteista. Tarkoituksena on siis kerätä kokemuksia nimenomaan näistä alumiinittomista (vain alunoita sisältävistä!) tuotteista.

Ostin itselleni juuri Urtekramin aloedödön, joka ei siis sisällä "tavanomaisessa" muodossa olevaa alumiinia, vaan potassium aluminiumia. Tuote vaikuttaa ihan ok:lta, ei toimisi kuitenkaan varmaan henkilöillä jotka hikoilevat paljon.

Odotan innolla kokemuksia muista merkeistä myös! esim. weledalla, dr.hauschkalla, santella ym. on vastaavia alumiinittomia tuotteita, joista olisi kiva kuulla miten ovat toimineet teillä muilla!
« Viimeksi muokattu: 16.06.10 - klo:22:55 kirjoittanut Chaos »

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Luonnonkosmetiikkasarjojen deodorantit
« Vastaus #1 : 04.12.08 - klo:15:24 »
Mulla on Vividan kividödö. INCIssä on vain 2 ainetta, vesi ja joku alumn. Kyljessä lukee "alumiiniton", eli toi on joku erilainen yhdiste, kuin tavanmukaisissa dödöissä (antiperspiranteissa).

Ihan ok dödö. ei pidä kainaloita tietenkään kuivina, jos tulee rehkittyä, mutta hienhajun pitää poissa. Itse tuote ei tuoksu miltään :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
« Vastaus #2 : 04.12.08 - klo:16:01 »
Urtekram: hajustamaton nestemäinen kristallideukka oli ihan ok, ei tietty varsinkaan kovimmilla helteillä täysin estänyt hikoilua, mutta vaikka kainalot välillä kastuivatkin, eivät ne kuitenkaan alkaneet juurikaan haisemaan.  Sen sijaan vahingossa hyllystä nappaamani Eucalyptus-versio oli kyllä pahimman luokan vikaostos...  teho varmaan on samaa luokkaa kuin hajusteettomassakin, mutta voimakkaan hyttysmyrkkymäinen tuoksu alkoi ainakin omaan nenääni todella nopeasti lemahtamaan "hikiseltä", eikä tuo yrttinen löyhkä edes heikkene päivän mittaan...  :-X  Pitää yrittää kuluttaa loppuun lenkkeillessä.

Sante: Kokemusta hajusteettomasta Extra Sensitive roll-onista, tuntuu pitävän hikoilua jopa jonkun verran paremmin kuin Urtekramin vastaava, eli tässä vaikuttavana aineena oleva ammonium alum ilmeisesti siis ainakin itselläni toimii paremmin kuin Urteissa käytetty potassium alum.
You and me make the whole world jealous

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 09.12.08 - klo:19:31 »
Haluaisin kuulla kokemuksia Melvitanin dödöstä? Katselin sitä tänään kaupassa, mutta ei ollut testeriä, niin en voinut nuuskaista edes. :D

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 22.01.09 - klo:21:43 »
Vähän nostelen tätä ketjua kysymällä, onko kokemuksia kookosöljyn käytöstä deodoranttina?
(Sopii mielestäni otsikon alle ihan hyvin, vaikka sitä on muissakin ketjuissa käsitelty, ja otsikkoa voisi vaikka muuttaa muotoon "luonnonmukaiset deodorantit", mitäs sanotte?)

Ja muutenkin, juuresten joukosta löytyy varmasti enemmän kokemuksia näistä dödöistä, ja olisi kiva saada niitä selkeästi tähän ketjuun erona tavallisista :).

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 22.01.09 - klo:22:25 »
Mua kiinnostaisi paljon alumiinittomat deodorantit!! Kokemusta on vain yhdestä: Dermosilin deo stick E:stä. Se ei pitänyt ainakaan yhtään edes hajua! >:(

Onkohan nuo kaikki luonnolliset dödöt tehottomia? Mielestäni en hikoile mitenkään erityisesti, käytän ihan perus-Palmolivea yms, jotka pitävät ihan täydellisesti...
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 23.01.09 - klo:09:52 »
Olen käytellyt kookosöljyä dödönä. Sopii minulle loistavasti ja toimiikin jopa. Kerran pari tosin huomasin 'löyhkääväni' mutta yleisesti pelitti loistavasti. Käyttelin lähinnä kesällä, nyt talvella tuntuu liian hankalalta hakea dödöni jääkaapista, kun täytyy muutenkin pukea paljon päälle ja kiireisinä aamuina ei vain kerkiä ::)

Öljy imeytyy hyvin ihooni, eikä ole tuntunut mitenkään rasvaiselta imeydyttyään. Nykyäänm hikoilen aika maltillisesti, jopa niin että selviän välillä kokonaan ilman dödöjä. Viikonloppuisin en normaalisti laita ollenkaan. Juhlat ja kyläilyt ovat asia erikseen.

Nestemäinen kookosöljy on kokeilematta. Pienen tuoksukaupan öljy taitaa olla vielä tuoksutontakin, oli ainakin vuonna papu.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 23.01.09 - klo:12:57 »
Osaako joku kuvailla, miten tujun tuoksuista Weledan sitrusdeodorantti on? Onko tuoksu enemmän sitruuna vai appelsiini, vai sellainen yleinen sitrustuoksu? Mulla ei ole nyt mahdollisuutta päästä minnekään haistelemaan noita, joten aikalailla muiden kuvauksien varassa ollaan. :-\  Ajattelin tilata lähiaikoina The Organic body care shopista, joten sieltä dödön pitäisi löytyä.

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 23.01.09 - klo:13:51 »
Paras tähän mennessä kokeilemani luomudödö on Logonan Lotuksenkukka & Bambu -spray. Nyt on jo toinen puteli menossa. Tuo on ihanan tuoksuista ja pitää parhaiten hienhajun poissa. Tykkään käyttää tuollasta suihkittavaa kun sitä on niin vaivaton lisäilläkin tarvittaessa. Ilmeisesti Logonan muutkin suihkedeot ovat kohtuuhyviä - ainakin Beautetest.comissa oli joku arktiset marjat -dödö saanut hyvät arviot. Logonan Tropical-rollonia olen myös käyttänyt, sekin oli ihan ok.

Weledan deodoranteista en tykkää: olen kokeillut Rosmariini- ja Ruusu-dödöjä. Kookosöljyäkin kokeilin sinnikkäästi, mutta minulla se ei kyllä tehnyt tehtäväänsä.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 23.01.09 - klo:19:40 »
Mä olen muutaman kuukauden käyttänyt dödönä ruokasoodan ja kookosöljyn seosta. Ja toi toimii hajuun paremmin kuin mikään kokeilemani! Olen aika voimakkaasti hikoileva ja kokeiltuna on markettidödöjen lisäksi apteekin tripple dry ja absolut torr. Sooda-kookosöljyseos pitää hajun jopa 2 päivää pois, mitä ei oo tapahtunut ikinä. Paidat ei enää rupea parin päivän käytön jälkeen tunkkaiselta kainaloista, voisin pitää samaa paitaa vaikka viikon kainalohajun puolesta. Lisäksi toi ei tee sellaista valkoista tahma-tahraa paitoihin kuin alumiinidödöt. Hien määrään toi ei tietenkään vaikuta mitenkään. Ja hiukan saattaa kirvellä tai kutittaa joskus, etenkin jos laittaa vasta ajelluille kainaloille. Mutta kokonaisuutena ole todella tyytyväinen tähän.  :) Suosittelen kokeilemaan. Tohon voisi sekoittaa pari tippaa jotain tuoksu- tai eteersitä öljyä joukkoon jos haluaa, mä tykkään hajusteettomasta niin en ole kokeillut.

Varsinaisia kaupan luonnonkosmetiikkadödöjä mitä olen kokeillut on kividödö ja Urtekramin nestemäinen deo chrystal (eukalyptuksen hajuinen). Noi toimi ehkä ekat 2 viikkoa hyvin, mutta sitten ei enää auttaneet yhtään. Lisäksi oon kokeillut pelkkää kookosöljyä, mutta se se ei ollut riittävän tehokas.
Oma väri takaisin.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 23.01.09 - klo:19:51 »
Käyttelin lähinnä kesällä, nyt talvella tuntuu liian hankalalta hakea dödöni jääkaapista, kun täytyy muutenkin pukea paljon päälle ja kiireisinä aamuina ei vain kerkiä

Kookosöljy säilyy hyvin myös huoneenlämmössä, itsellä on kylpyhuoneessa eikä se mene miksikään. En tosin käytä deodoranttina eli en osaa sitä puolta tähän kommentoida.

Itsellä kokemusta Vividan mineral deosta ja muiden valmistajien vastaavista ja nämä toimivat itsellä kohtuu hyvin. Erityisesti tykkään kun näistä ei tule mitään valkoisia jälkiä ja eivät jätä tahmeaa tuntua. Kainalot tuntuvat siltä kuin niihin ei olisi levitetty mitään.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 23.01.09 - klo:19:56 »
Mä olen muutaman kuukauden käyttänyt dödönä ruokasoodan ja kookosöljyn seosta. 

Miten tämä käytännössä toimii? Siis teetko jonkun sekoituksen etukäteen vai joka kerta ja minkälaisessa suhteessa laitat?
1b F ii

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 23.01.09 - klo:20:16 »
^Oon tehnyt pieneen lasiin tota sekoitusta valmiiksi, joku kannellinen purkki ois ehkä kätevämpi. Sulatan siis kookosöljyn, sit annan sen jäähtyä (sooda varmaan kuohuisi jos sen laittaisi kuumaan öljyyn). Ekalla kerralla laitoin molempia yhtä paljon, nyt tokalla hiukan enemmän kookosöljyä (tosin en enää mitannut). Eka satsi oli hiukan turhan kiinteää, mutta toimi kun sen sulatti käsien välissä. Otan siis tuosta purkista sormin sitä seosta ja levitän puhtaisiin kainaloihin.

Edit. Sain tähän kokeiluun innostuksen kun katoin Lushin nettisivuilta niiden deodoranttien incejä. Sisälsi kaakaovoita ja soodaa (+ monia muita aineita). Olin aikaisemminkin kuullut soodasta dödövaihtoehtona, tosin muistaakseni perunajauhoon tai talkkiin sekoitettuna, joka kuulostaa liian hankalalta käyttää. Mutta voidemainen muoto on kätevä.
« Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:20:23 kirjoittanut Vivi »
Oma väri takaisin.

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 23.01.09 - klo:20:37 »
^ Kuulostaapa hyvältä, kiitos vinkistä! Pelkkä kookosöljy toimii itselläni arkikäytössä ihan kohtalaisen hyvin, mutta enemmän hikoillessa se ei pidä tarpeeksi. Alumiinia sisältävät deot (esim. Mitchum) taas saavat kainalot kutiamaan mahdottomasti, joten ehkäpä tuosta löytyisi ratkaisu deo-ongelmaani. :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Axamit

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 27.01.09 - klo:14:40 »
Vaikuttaa tosi hyvältä toi kookosöljy+ruokasooda -deodorantti!
Googlettamalla löytyi vielä tälläinenkin: http://natural-products.suite101.com/article.cfm/make_your_own_natural_deodorant , jossa sekaan tulisi vielä maissitärkkelystä. Siinä sanotaan, että mömmön voisi laittaa vanhaan tyhjään stikki purkkiin, kuulostaa tosi kätevältä!
 Tässä oli lisää ohjeita, näemmä karitevoitakin voisi pistää sekaan.