Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 48236 kertaa)

Poissa Minsku

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #120 : 14.07.12 - klo:14:39 »
Ennen näihin uusiin tottumuksiin siirtymistä hikosin ja tuoksahdin huomattavasti enemmän. Nykyisin elämä on kuin ei kainaloita oliskaan. Käytän nykyisin tätä: http://www.iherb.com/Crystal-Body-Deodorant-Travel-Stick-1-5-oz-40-g/5665 Vaikka on pieni, niin riittää yli puoleksi vuodeksi.

Mäkin ostin tän joskus viime vuonna, mutta se ei tehonnut mulla yhtään. Ihan kauhea haju oli jo parin tunnin päästä pesusta, mikä ei sitten innostanut kokeilemaan pitempiaikaisesti. Testasin myös tätä: http://www.iherb.com/Now-Foods-Long-Lasting-Deodorant-Stick-Natural-Lavender-2-2-oz-62-g/16531 mutta ihan yhtä huonoa sekin oli, vaikka on alulmiiniakin, ja lisäksi se sotki paidat valkoiseksi.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 16.07.12 - klo:07:57 »
^ Lähinnä joku saattoi kleion viestistä saada sellaisen käsityksen, että kyseessä olisi alumiiniton tuote.

Jaaha, tosiaankin tekstissäni lukee että alumiiniton kristallikivi. Ja alumiiniahan siinä on, olipa laatu sitten mitä tahansa. Vaihdoin vain jossain vaiheessa lauserakennetta ja jopa lauseen asiasisältöäkin ja se sana "alumiiniton" unohtui siihen sekaan. Pahoittelen. Korjaan viestin.

Vaan joka tapauksessa: en ole niin älyttömän hyvin perehtynyt siihen Crystal Body Deodoranttiin että onko se vähemmän epäilyttävää kuin normidödöt vai ei, mutta ei se nyt niin pahaa voi olla ainakaan siinä mielessä, kun sitä tarvitsee käyttää vain murto-osan siitä mitä normidödöä eikä läheskään joka päivä (ainakaan mun). Sen lisäksi paidat eivät enää mene kainaloista pilalle. Mutta uskon että kyse on enemmän kainaloiden bakteerikannan tasapainosta juuri siksi, etten käytä mitään hajustettuja vartalonpesuaineita, ainoastaan toisinaan tervasaippuaa tahi Lactolinea tai yleensä vain vettä. Hienhajua ilmaantuu lähinnä silloin, kun olen joutunut syystä tai toisesta pesemään kainalot jollain Nivealla. Hajuongelmat poistui kun siirryin tähän pesutaineettomaan käytäntöön, tuo dödö vain sitten jeesaa niinä päivinä kun on kuuma, tiedän pyöräileväni pitkän lenkin tai kun tiedän vain että on pitkä päivä ja tapaan paljon ihmisiä tms.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa vaahtera3

• Haiven
  • *
« Vastaus #122 : 31.08.12 - klo:12:10 »
En tiedä, onko ketjussa ollut jo näistä puhetta, mutta itse olen pari viikkoa menestyksekkäästi käyttänyt deodorantin tilalla tuoreen (luomu)limen mehua tai magnesium maitoa (milk of magnesia tms.) Luin kikoista tuolta http://www.earthclinic.com/CURES/body_odor5.html#LIME
Kyllä noidenkin kanssa kainalot aavistuksen kostuu, mutta ei haise!

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 11.12.12 - klo:13:54 »
Born to Bio-vaniljadeodorantti aiheutti kyllä vähän pahan mielen oltuaan ostoslistalla jo jonkin aikaa ja osoittauduttuaan täydeksi flopiksi.Jotakuinkin sama, laittaako kainaloihin yhtään mitään. Tuoksu on aika yrttinen, jossa vienosti vaniljaa, eli ihan miellyttävä joskin vähän turhan multainen...kunnes muuttuu ehdaksi hien hajuksi. Joillakin on näemmä ollut onneksi parempia kokemuksia.
Kuiva, luonnonkihara mid-back. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa hedgehog

• Haiven
  • *
« Vastaus #124 : 08.01.13 - klo:20:48 »
Mä oon tykännyt Madaran deodorantista. Haju on hieman omituinen yrttinen, mutta sitä ei käytössä kuitenkaan huomaa. Pitokin on ollut mielestäni ihan hyvä ainakin näin talviaikaan, enkä kyllä jumppatunnillakaan ole ongelmia havainnut.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 10.01.13 - klo:00:13 »
Oon nyt jonkun päivän käyttänyt kookosöljyä deodoranttia, pessyt kainalot ilman saippuaa karhealla sienellä ja voi ruoja, että haisen pahalle. Luin netistä, että pari viikkoa pitää kestää, että hikirauhaset puhdistuu, mut jos alan lemuamaan tällaiselle hetkessä, niin en jaksa kyllä kauaa haisunäätänä kärsiä  ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 10.01.13 - klo:01:32 »
^ Mä käytin kookosöljyä monta vuotta ongelmitta, mutta sitten jostakin syystä alkoi hiki haista. Jätin öljyn pois ja hajukin katosi. Olen pitkään ollut käyttämättä mitään kainaloihin ja ei hajuhaittoja pahemmin ole ollut. Paitsi nyt. Ruokavalio näköjään vaikuttaa paljon, nyt kun on tullut mässäiltyä karkkia enemmän niin meinaa taas haisuttaa. Pitäisi jotakin ruveta taas käyttämään, että ei tarvitsisi pelossa elää...

Mitä muita kookosöljyn kaltaisia konsteja on? Tykkäisin tuollaisesta luonnollisesta aineesta, mutta kun se ei nykyään mulla enää luotettavasti tehoa ja on reissussa hankala kuljettaa. Kividödöä joskus kokeilin, mutta se sai kainalot haisemaan kissan pissalle.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Bristow

• Vieras
« Vastaus #127 : 10.01.13 - klo:10:09 »
Born to Bio-vaniljadeodorantti aiheutti kyllä vähän pahan mielen oltuaan ostoslistalla jo jonkin aikaa ja osoittauduttuaan täydeksi flopiksi.Jotakuinkin sama, laittaako kainaloihin yhtään mitään. Tuoksu on aika yrttinen, jossa vienosti vaniljaa, eli ihan miellyttävä joskin vähän turhan multainen...kunnes muuttuu ehdaksi hien hajuksi. Joillakin on näemmä ollut onneksi parempia kokemuksia.

Mää ostin tuon ruusuversion ja ihan hirveetä tavaraa  ;D Se jo itsessään haisee tosi voimakkaalle ruusuvedelle eikä se haihdu ollenkaan. Ei estä hienhajua yhtään, todellinen hutiostos, en suosittele  ::)

Tykkään tehdä itse vartalovoiteita ja huulirasvoja, mutta en oo koskaan ennen aatellu että dödöä vois myös tehdä itse. Oon ollu hirveen skeptinen ja luullu että vaan kaupan ja apteekin jutut on tarpeeks tehokkaita. Mut huvittavaa että tuo mitä käytän toimii paremmin kuin mun entinen nivea ja rexona  :ts Oon käyttänyt pari kuukautta etsystä ostamaa dödöä joka on ihan huippu, sitten kun tuo loppuu niin aion tehdä itse. Netistä löytyy hirveesti juttuja itsetehdyistä dödöistä ja ainekset on just niitä mitä löytyy kotoa monesti (ruokasooda, maissijauho, kookos- ja muut öljyt, kaakao- ja sheavoi, savet,eteeriset öljyt..) Tykkään stick-dödöstä niin sekaan voi laittaa mehiläisvahaa tai muuta vahaa ja valaa puikkoon. Uskomatonta miten hyvin tollanen toimii, en haise yhtään edes illalla töitten jälkeen  :D

Tässä joitain blogeja missä on myös hyviä reseptejä (jos on herkät kainalot niin kannattaa ruokasoodaa käyttää aika vähän)

http://www.theeverythingsoapblog.com/2012/03/recipe-best-natural-deodorant.html

http://frugallysustainable.com/2012/07/a-homemade-herbal-deodorant-for-sensitive-skin-and-a-fun-giveaway-for-you/

http://angrychicken.typepad.com/angry_chicken/2008/07/homemade-deodor.html?cid=120766932

Alussa muuten saattaa olla ns. detox-vaihe, vähän niinkuin palashampoon kanssa. Itse hikoilin enemmän mutta parin viikon aikana se sitten tasottui. Jos jotkut teistä tekee omaa dödöä niin kertoilkaa kokemuksia ja jakakaa reseptejä  :)
« Viimeksi muokattu: 10.01.13 - klo:10:13 kirjoittanut Rusalka »

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 10.01.13 - klo:12:30 »
Mäkin käytin kookosöjyä deodoranttina monia vuosia, mutta yhtäkkiä viime syksynä huomasin ettei se enää toimi vaan hajut tulee läpi.  ??? No, ostin sitten paljon kehutun Madaran dödön ja se pelittää oikein hyvin. Laitan kyllä joskus kookosta kainaloihin ihan kosteutuksenkin takia. Olisiko mun bakteerikanta tullut immuuniksi kookokselle tai jotain? Nyt epäsäännöllisesti käytettynä se ei ole pettänyt. :)
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 13.01.13 - klo:11:39 »
Oon nyt jonkun päivän käyttänyt kookosöljyä deodoranttia, pessyt kainalot ilman saippuaa karhealla sienellä ja voi ruoja, että haisen pahalle. Luin netistä, että pari viikkoa pitää kestää, että hikirauhaset puhdistuu, mut jos alan lemuamaan tällaiselle hetkessä, niin en jaksa kyllä kauaa haisunäätänä kärsiä  ::)

Mun oli pakko luovuttaa, haisin niin kitkerälle jo parin tunnin kuluttua kookosöljyn laitosta ja ei tuota lemua kestä koko päivää ihmisten ilmoilla. Lisäksi vaikka pesin kainalot karhealla sienellä ei haju tuntunut lähtevän pois ja saippuaahan ei myöskään saa käyttää, kun kookosöljyä kainaloihin käyttää.

Mainitsin jo tuolla vähäisen ihonhoidon-ketjussa, että ensi viikolla taidan kokeilla meine basea kainaloihin, kun kotona oleilen, eikä niin haittaa, vaikka haisisikin. Netistä luin, että suolaa siis liotetaan veteen ja sillä sivellään kainalot, mutta mitään pitkäaikaista hajuttomuutta tuossa jutussa ei luvattu. Saapi nähdä.

Mulla valitettavasti parhaiten tepsii suihkutettavat dödöt, joissa on hajustetta mukana ja tarvisin jonkun tuoksuttoman ja luonnollisen vaihtoehdon, mutta eipä ole vielä vastaan tullut, vaikka kaikkia mahdollisia deodoranttejakin on tullut kokeiltua  :(
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #130 : 13.01.13 - klo:14:59 »
^ Miksi ei saa käyttää saippuaa? ??? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta.

v Edit. Okei, mä olen missannut tuon tiedon kokonaan ja aina käyttänyt saippuaa kookoksen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo:06:36 kirjoittanut Mir »
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 13.01.13 - klo:15:27 »
^Luin netistä paristakin paikasta tuosta, ettei saisi saippualla pestä, ainoastaan jollain ihoa kevyesti kuorivalla pesusienellä. Yritin nyt löytää jotain linkkiä äkkiseltään, mutta en löytänyt. Kokeilulistalla on nyt myös laittaa kookosöljyn päälle ruokasoodaa, joillakin se yhdistelmä oli toiminut, vaikkei kookosöljy yksinään pitänyt hienhajua loitolla.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 16.01.13 - klo:11:21 »
Nyt oon ihan innoissani. Sekoitin eilen kookosöljyä ja ruokasoodaa saman verran molempia ja levitin kainaloihin, taputtelin vielä soodaa päällekin. Illallakaan ei tuoksahtanut, vaikka kävin reippaalla kävelylenkillä. Tänään menen sulkapalloa pelaamaan ja pääsee yhdistelmä kunnon testaukseen  :P.  Peukut pystyyn, että toimii  :ts.

Edit. Olen nyt kolmena päivänä laittanut tuota kookosöljy-ruokasooda-seosta ja jumankekka se toimii  :ts. Nyt vaan ihmettelen miksen ole voinut jo aiemmin kokeilla, haaskannut vain rahaa eri dödökokeiluihin  :(
« Viimeksi muokattu: 18.01.13 - klo:21:06 kirjoittanut Od3ssa »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 18.01.13 - klo:21:45 »
^ Sekoitatko nuo jossain astiassa vai kädessä vaan?

Tuli mieleen, että klorofylli saattaisi auttaa tuohon haisuongelmaan, mutta sekään ei varmaan tehoa samantien eli sen aloitus pitäisi sitten ajoittaa sopivasti dödön vaihtamisen kanssa.

Tietääkö kukaan, että onko tuo sooda kuinka pahaksi vaatteille eli lähteekö värit tms? Oon kyllä pyykinpesussa käyttänyt joskus soodaa, eikä silloin tullut mitään ongelmia, mutta kerrostuminen voi ehkä olla ongelma, en tiedä?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 18.01.13 - klo:22:01 »
^Kädellä sekoitan. Laitoin vessan peilikaappiin kaksi rasiaa, missä toisessa soodaa ja toisessa kookosöljyä, mut miettiin, että voisko noista tehdä valmiin seoksen, niin olisi nopeampi ja helpompi aamulla levittää.

Olen syönyt klorofylliä ja se ei ainakaan mulla tepsinyt mihinkään  :(.

Vaatteet on ainakin toistaiseksi kainaloista näyttäneet samoilta, mut pitemmässä käytössähän sen näkee. Ei se sekään kiva ole, kun tuntuu, että joihinkin vaatteisiin pinttyykin se hienhaju ja vaikka näennäisesti lähtee pesussa pois, niin alkaa tosi helpolla haiskahtamaan.