Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67282 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #135 : 17.03.13 - klo:10:30 »
Takana nyt sitten reilut 2kk kookosöljy-ruokasoodaseos-kokeilua ja en ole yhtenäkään päivänä joutunut tavalliseen dödöön turvautumaan. Nakkelin vanhat deodorantit surutta roskiin, joitain käyttämättömiä iHerbistä tilattuja on vielä jemmassa.

Vaatteiden kanssa ei mitään ongelmaa ole ollut, ei ole värit lähteneet, ei mitään kertymäjälkiä myöskään tullut. Suosittelen kokeilemaan, mulla ainakin toimii.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 17.03.13 - klo:13:07 »
^ Sooda ei ilmeisesti kuivata ihoa ainakaan kookosöljyn kanssa käytettynä? Täytyy kyllä kokeilla, kuulostaa sen verran lupaavalta.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 17.03.13 - klo:20:23 »
^^Auttaako tuo haisevaan hikeen vai märkiin kainaloihin?

Luin muuten joku aika sitten Kemikaalikimarasta, että monet ihmiset käyttää deodoranttia "turhaan", koska heidän hiki ei haise. Kirjoituksessa ei kyllä otettu kantaa hikoilun määrän vähentämiseen, vain tuohon tuoksupuoleen.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 17.03.13 - klo:20:40 »
Mun äiti ei edes hikoile juurikaan, siis esim. lenkin aikana ei se hikoa ollenkaan ja silti käyttää dödöä. Vieläpä jotain alumiinia sisältäviä markettijuttuja, ihan turhaa.. Voisin ostaa sille jonkun luonnonkosmisversion äitienpäivälahjaksi, turhaan kyllästää itseään alumiineilla. Madaran dödö on kyllä mun suosikki :-*
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa jinna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #139 : 18.03.13 - klo:17:49 »
^ Mahtava idea, RockQueen! En usko, että äitini edes ottaisi deodorantti-lahjaa loukkauksena ;) Koska hänkään ei siis juuri hikoile, mutta perus Nivea edelleen käytössä jo vuosien ajan.. Itseäni huolestuttaa alumiinisten antiperspiranttien vaikutus rintasyöpiin tms. Vaikka aiheesta onkin ristiriitaista tietoa, niin mielummin pelaan varman päälle ja huolehdin äidin hyvinvoinnista :)

Itsekin pidän tuosta Madaran dödöstä, mutta mä hikoilen aika paljon (varsinkin pillereiden lopettamisen jälkeen) eikä teho valitettavasti riitä mulle normaalissa, aktiivisessa arjessa. Muutaman kaverin olen myös saanut koittamaan kyseistä dödöä ja he ovat kyllä tykänneet.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 18.03.13 - klo:18:17 »
^^Auttaako tuo haisevaan hikeen vai märkiin kainaloihin?

Luin muuten joku aika sitten Kemikaalikimarasta, että monet ihmiset käyttää deodoranttia "turhaan", koska heidän hiki ei haise. Kirjoituksessa ei kyllä otettu kantaa hikoilun määrän vähentämiseen, vain tuohon tuoksupuoleen.

Haisevaan hikeen minä sitä käytän, mutta kyllä mulla kainalotkin on ihan "normi" märkinä olleet tavallsta deodoranttia käyttäessä, mutta nyt ei ole hermoillessakaan sitä ongelmaa ollut.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 19.03.13 - klo:11:14 »

Mä ainakin käytän dödöä "varmuuden vuoksi" vaikka mun hiki ei juuri haise eikä kainalot kostu, paitsi viikonloppuisin olen ilman jos ei ole ihmeempiä menoja.

Onko olemassa alumiinitonta dödöä, joka ei sotke vaatteita, ts. jätä valkoisia raitoja mustiin paitoihin?

v Kiitos, tuota voisi kokeilla.  :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.13 - klo:11:35 kirjoittanut Missy »
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #142 : 19.03.13 - klo:12:38 »
Missy: Vichyn 24H Stick on kirkas eikä jätä tahroja vaatteisiin, ei tummiin eikä vaaleisiin. Muutenkin ihan pätevä tuote (hajusteeton), eikä ole kertaakaan pettänyt eli kainalot eivät ole alkaneet haisemaan. Hikoiluahan tuo ei estä, alumiiniton kun on.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/VICHY-24H-STICK-DEODORANTTI-40-ML
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 09.05.13 - klo:21:32 »
Mulla on ollut nyt muutaman viikon käytössä Dermosilin Dermonature Stick, joka siis on kirkas ja alumiiniton sticki. Tuoksu on luonnollisen yrttinen, mutta mieto, eikä haise enää kauaa levityksen jälkeen.

Tämä on toiminut mulla yllättävän hyvin, kostumistahan se ei estä, mutta hiki ei haise yhtään. Tänään se oli mulla tosi testissä spinningtunti ja sen jälkeen kahvakuulatunti kombossa, jossa hikoilin, kuin sika ja hiuksetkin oli ihan litimärät, mutta kainalot ei haisseet yhtään. Tykkään tosi paljon. :)
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #144 : 09.05.13 - klo:21:58 »
^ Oi kun kiva kuulla! Tilasin sen juuri uusimpaan pakettiin. Vähän sokkona heitin tilaukseen mukaan, mutta uusia luonnonmukaisia on kiva kokeilla.

Tähän mennessä suosikkejani on ollut Crystal Essence Mineral Sprayt (mm. iHerbista). Toimii kesät talvet, kunhan muistaa suihkuttaa reilusti ja aina puhtaalle iholle. Itse pyyhkäisen kainalot neoamiseptilla, jos en ole juuri suihkusta tulossa.

Tavan deodoranteista ainoita mahdollisia käyttää on Nivean Pure-suihke ja Batsin hajustamaton creme. Mitään ihoreaktiota ei tule, muttei toimivuus ole kuitenkaan mitään erikoisen hyvää. Suihkeissa ärsyttää pölisevä koostumus, joka käy henkeen. Hajusteettomia suihkeita on tasan yksi, muissa tuoksut on yleensä hirveitä. Roll-onien kuivumista en jaksa odotella. Vaikeaa siis, kun on niin valikoiva ;D

Seuraavaksi testiin menee Tukkiksen resepti!

edit. Dermon paketti tuli ja sticki pääsi heti aurinkoisen päivän testiin. Koostumus on miellyttävä, kuivan tuntuinen. Hajulta odotin samantyyppistä Neroli-tuoksua kuin kasvovedessä on, mutta sitä tässä ei ollut, harmi vaan. Yrttinen tuoksu, kun suoraan purkista nuuhkaisee, muttei kainaloissa tuoksu yhtään miltään. Ei siis edes hieltä, joten hyvin pitää tuoksu poissa. Hyvä ostos!
« Viimeksi muokattu: 16.05.13 - klo:20:33 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 28.05.13 - klo:13:04 »
Ostin Punnitse ja Säästä-kaupasta Tom's of Maine-deodoranttistickin aprikoosin tuoksuisena. Oli kohtuuhintainen, muistaakseni reilun 5 e ja tuoksui miellyttävälle (pitemmän päälle tosin jotenkin äklö, vähän niinkuin olisi unohtanut pestä suihkusaippuan pois, mutta kyllä tuo menee), joten päätin kokeilla. Aiempien luonnonmukaisempien deodoranttien kanssa on ollut vaihtelevia kokemuksia, joista olen kertonut tännekin - Mádara taisi olla ihan mukiinmenevä, muttei loistava, Born to Bio taas yhtä tyhjän kanssa useimmiten. Muutaman päivän perusteella tuo Tom's on kuitenkin toiminut tosi hyvin hajunpoiston suhteen! Näin lämpiminä päivinä kainalot ovat silti välillä kosteat, mutta verrattuna edellisiin kokemuksiin olen todella tyytyväinen, että hiki ei ole haissut ollenkaan!
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 28.05.13 - klo:15:00 »
^ Mulla on iHerbistä ostettua saman merkin hajustamatonta dödöä käytössä ja olen kyllä tykännyt aika paljon. Toimii tavallisena arkipäivänä ihan jees, helteellä tai liikkumaan lähtiessä ei kyllä mulle riitä. Käytän sitä kaikkein eniten kainaloiden sheivaamisen jälkeen, koska se ei ärsytä ollenkaan. Ihan pätevää kamaa. :)
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 21.06.13 - klo:21:13 »
Miten se kookosöljy toimii, peittääkö se hajun vai vähentääkö se hikoilua (= ratkaiseeko se "ongelman" vai vaan peittää)? Siis että toimiiko se deodorantin vai antiperspirantin tapaan...
.. tosin eihän se kovin paljoo ees tuoksu miltään, vähän kookokselta vaan.
« Viimeksi muokattu: 21.06.13 - klo:21:16 kirjoittanut piste »

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 21.06.13 - klo:21:21 »
^Minä kokeilin täällä ollutta deodorantin ohjetta, johon tuli kookosöljyä, eikä se toiminut odotetusti. Hien haju tuli siitä läpi  :(. Harmi, sillä se olisi ollut helppo valmistaa ja edullinen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #149 : 21.06.13 - klo:22:11 »
^ Oman kokemukseni mukaan alumiinia sisältävistä antiperspiranteista siirtyminen alumiinittomiin deodorantteihin vaatii aikaa. Kainalot saattoivat haiskahtaa hieltä ja kostuivatkin helposti, mutta kun vain sitkeästi jaksoin käyttää pelkästään alumiinittomia dödöjä, niin hienhaju alkoi laantua pikkuhiljaa. Ennen käyttäessäni antiperspirantteja kainalot saattoivat pysyä melko kuivina, mutta hiki saattoi haiskahtaa liiankin selvästi jo iltapäivällä/illalla, kun aamulla oli käynyt suihkussa ja laittanut antiperspiranttia kainaloihin. Nykyään luonnonmukainen dödö pitää hienhajun loitolla jopa seuraavaan aamuun asti, eli vuorokauden. Kainaloni kostuvat edelleen, mutta minua haittasi se haju eniten, joten kosteus ei niinkään enää häiritse, kun tiiän, etten ainakaan haise.

Jos siis oikeasti kiinnostaa siirtyä alumiinittomiin dödöihin tai omiin sekoituksiin, niin kannattaa vain sitkeästi jatkaa niiden kanssa, jotenkin se kehoi vain mukautui alumiinittomiin dödöihin ja kainaloiden haju laantui.

Oma luonnonmukainen suosikkini on Home Healthin yrttidödö, jonka päälle suihkaisen Aubreyn männylle tuoksuvaa suihkemaista dödöä. Tuoksu on kainaloissa aluksi hieman maskuliininen, mutta onneksi tuoksu laantuu yrttisen raikkaaksi melko pian.

Alba Botanican laventelintuoksuinen stick on tahmaista ja samoin Bee Naturalsin miedon sitruksisen tuoksuinen roll on, mutta kun noiden dödöjen päälle laittaa Honeybee Gardensin dödöpuuteria, niin tahmaisuus häviää, kainalot tuoksuvat hyviltä, pysyvät melko kuivina ja hienhaju pysyy poissa pitkään. Tuo dödöpuuteri sisältää juuri noita Tukkiksen dödöreseptin ainesosia, paitsi kookosöljyä, mutta jo valmiissa muodossa ilman että dödöpuuteria täytyy itse alkaa askarrella.