Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 67249 kertaa)

Poissa Liina

• Hiushörhö
Vs: Luonnonkosmetiikkasarjojen deodorantit
« Vastaus #15 : 29.01.09 - klo:13:54 »
Mulla on ollu käytössä Vividan kividödö jo monta vuotta, eikä mikään päihitä tätä. Mulla pitää hajun poissa koko päivän ja mikä parasta ei tuhri vaatteita ja kuivuu melkein saman tien. Eikä jää kainaloihin mitään möhnäkerrosta. Ihoakin ärsyttää vain jos laittaa heti sheivauksen jälkeen. Ainut huono puoli dödössä on se, että teho alkaa laskea, jos käyttää monta vuotta putkeen. Käytänkin nykyään välillä kausittain muita dödöjä, jotta teho säilyy.

Mä en kyllä ymmärrä miten tätä voidaan mainostaa alumiinittomana, kun pääraaka-aine on ammonium alumn. = ammonium ALUMIINI (= alumiinisuola). Yleensähän dödöissä kait käytetään ammonium kloorihydraattia.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 29.07.09 - klo:14:28 »
^ Eikö se ole alunaa jota siinä on? Alunan pitäisi vaikuttaa bakteerien kasvuoloihin hajunmuodostusta ehkäisevästi. Muistan lukeneeni että toimii eri tavalla kuin tuo mitä dödöissä normaalisti on eli ei tuki mitään. Tai lähinnä tämmönen kuva mulla on.  ???

Piti luopua tosta kivestä kun teho laski selvästi. Ensin piti todella hyvin kuivana, hiki ei haissut (vrt. Absolut Torr) mutta loppua kohden ei pitänäyt edes huonoimman markettidödön vertaa. Käyttelen Pirkan dödön loppuun ja sitten kokeilen varmaan Tropical Traditionsia tai Acorellea.

Oli muuten aivan järkyttävä hikoilukausi kun lopetin tavisdödön käytön viime syksynä. Neljä viikkoa kainalot puski hikeä taukoamatta ja se haju.  :-X Saa nähdä tuleeko Pirkan jälkeen taas sama reaktio.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Brunhilde

• Vieras
« Vastaus #17 : 31.07.09 - klo:20:16 »
Vaikuttaa tosi hyvältä toi kookosöljy+ruokasooda -deodorantti!
Googlettamalla löytyi vielä tälläinenkin: http://natural-products.suite101.com/article.cfm/make_your_own_natural_deodorant , jossa sekaan tulisi vielä maissitärkkelystä. Siinä sanotaan, että mömmön voisi laittaa vanhaan tyhjään stikki purkkiin, kuulostaa tosi kätevältä!

Itse olen tätä käyttänyt kun pelkkä kookosöljy+ruokasooda ärsytti ihoa pahasti. Olen ollut tosi tyytyväinen, teho on ainakin itsellä ollut parempi kuin marketdödöillä.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 03.08.09 - klo:14:49 »
Mulla on ollu käytössä Vividan kividödö jo monta vuotta, eikä mikään päihitä tätä. Mulla pitää hajun poissa koko päivän ja mikä parasta ei tuhri vaatteita ja kuivuu melkein saman tien. Eikä jää kainaloihin mitään möhnäkerrosta. Ihoakin ärsyttää vain jos laittaa heti sheivauksen jälkeen. Ainut huono puoli dödössä on se, että teho alkaa laskea, jos käyttää monta vuotta putkeen. Käytänkin nykyään välillä kausittain muita dödöjä, jotta teho säilyy.

Mä en kyllä ymmärrä miten tätä voidaan mainostaa alumiinittomana, kun pääraaka-aine on ammonium alumn. = ammonium ALUMIINI (= alumiinisuola). Yleensähän dödöissä kait käytetään ammonium kloorihydraattia.

Luin jostain, että Vividassa olisi alumiinia, mutta vähemmän, kuin tavan antiperspiranteissa.
Jotenkin mystinen ollut tuon dödön koostumus, kun koostumus ei oikein aukene INCIstä ja sitten jossain sitä tosiaan mainostetaan alumiinittomana.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #19 : 19.08.09 - klo:11:23 »
^Alunoita on monenlaisia, esim. ammonium aluna sisältää alumiinia. Olen vaan itse tulkinnu ton aina alumiiniyhdisteeksi, koska on niin tehokas dödö.

Olen myös jostain lähteestä ymmärtänyt, että kyseessä olisi luonnosta peräisin oleva alumiiniyhdiste, joka olisi luonnollisempi/parempi/vähemmän haitallinen kuin synteettiset alumiiniyhdisteet. Tiedä sitten...Toisaalta taas mainostetaan alumiinittomana...

No, paras dödö kuitenkin. Mulla onneksi teho laskee vain, jos käyttää kuukausia/vuosia putkeen. Nykyään käytän silloin tällöin muita dödöjä niin teho säilyy loistavana koko ajan.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 26.10.09 - klo:12:43 »
Mulla on ollut pari kuukautta käytössä Crystal Essence-sarjan Pomegranate suihke deo. Alkuun piti hajun hyvin poissa, ei sotke, eikä ärsytä kainaloita. Kuivana tuo ei kainaloita täysin ole pitänyt missään vaiheessa, kun ei ole antiperspirantti.

Pidemmän päivittäisen käytön jälkeen (n. 1,5 kk) tuo on alkanut päästämään hajua läpi, mutta kun olen ottanut rinnalle toisen deon (Palmoliven), niin tuo on taas pelittänyt hyvin. En siis oikeen tiedä, mitä ajatella tuotteesta. Mulla on aika vähän näistä luonnonmukaisista kokemusta, mutta kyllä mä tästä olen ihan tykännyt. Ostin tämän New Yorkista, mutta ainakin iHerbistä saa näitä tilattua, ei tosin muistaakseni pomegranatea.

Tässä vielä linkki firman sivuille:

http://www.thecrystal.com/essence/
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #21 : 18.12.09 - klo:19:18 »
Oon nyt jonkun aikaa käytellyt Vivisantén kividödöä (noin viikon) ja oon kyllä ihan tyytyväinen ollut. Torstaina salilla ei tietty pitänyt kainaloita kuivina, mutta hajun kyllä piti poissa. Ihan parasta tossa kuitenkin on, että ei jätä mitään valkoista töhnää paitoihin, oon jo ihan tarpeeksi monta mustaa paitaa pilannut dödöllä :P

Punatukka

• Vieras
« Vastaus #22 : 19.12.09 - klo:15:02 »
Urtekramin deodorantti tuntui ensin aivan mahtavalta. Ei mennyt kauaa, olisikohan pari viikkoa, kun sain kainaloihini hillittömän kutinan ja punaisia näppyjä.  :(

Vaihdoin sitten Logonan Tropicaliin. Toimii hyvin, en ole huomannut haiskahtavani ja kainalot ovat suht kuivat. Tämä on edelleen käytössä.

Laveran Body Spa-linjan limeä ja rohtorautayrttiä sisältävä deo oli yksinkertaisesti aivan surkea.

Pelkkää kookosöljyäkin olen kokeillut, ja se toimikin ihan hyvin. Se jätti paidan kainaloihin läiskät jotka piti esikäsitellä sappisaippualla ennen pesua, jos ne halusi saada  pois. Vika saattoi tosin olla siinä, että laitoin öljyä liikaa.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 09.02.10 - klo:12:47 »
Mä oon käyttänyt Urtekramin dödöä nyt reilun viikon ja toistaiseksi pelittää hyvin. Ei ole pettänyt, eikä kainalot ole oireillut. Aika vetistähän se on, mut kuivuu kuitenkin ihmeen nopsaan (enkä just ohuen koostumuksen takia).
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 10.02.10 - klo:15:23 »
Biothermillakin on kuulemma joku Ecocert-luomudödö, onko kukaan käyttänyt? Tuosta oli juttua muistaakseni Kemikaalicocktailissa. Ajattelin käydä tsekkaamassa incin ja jos ok, niin voisin ostaa kokeiluun. Toki voisi yrittää itsekin tehdä dödöt mutta ajattelin koittaa päästä ensin helpommalla, mikäli tuo dödö osoittautuu toimivaksi. Varsinkin, kun pelkkä kookosöljy ei oikein itselläni toiminut + arvostan sitä, että tuote on helppokäyttöisessä muodossa.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 10.02.10 - klo:16:25 »
Mua kiinnostais kans tuo Biotherm Deo Pure, ihan hyviä kokemuksia on eri blogeista löytynyt siitä. Vaikkei kyl välttämättä meikäläiselle riitä, koska hikoilen niin paljon...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #26 : 10.02.10 - klo:20:42 »
Mulla on Biothermin Deo Pure Natural Protect käytössä ja oon tykännyt kyllä. Ainakaan mulla noin kuukauden käytössä ei ole pettänyt kertaakaan. Salillakin pitää hyvin, ei tietty estä hikoilua, mutta ei hiki ei siis haise. Tuoksu on aika voimakas, mutta kivan raikas kuitenkin, tuoksu on voimakkaan alkoholinen heti kun levittää, mutta se vivahde haihtuu kyllä aika nopeasti. Incissähän on alkoholi ihan ekana, mutta itse en omaa herkkiä kainaloita joten ongelmia ei ole ollut. Naputtelen vielä incin tuonne dödö ketjuun.

Mul on Santen mineraalikivi dödön käyttö jäänyt tän myötä oikeastaan kokonaan, toimii yhtä hyvin, mutta on helpompi käyttää ;)
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:20:48 kirjoittanut HeidiB »

Poissa Kalinka

• HAIRahtanut
« Vastaus #27 : 19.02.10 - klo:10:56 »
Munkin pitää kehaista tuota Deo Purea, on kyllä paras luomudödö mitä oon ikinä käyttänyt! Tuntuu, että Biotherm on onnistunut siinä, missä oikeat luomumerkit eivät ole (vielä) onnistuneet. Nimittäin luomaan luomudeodorantin, jota ei periaatteessa teholtaan ja tuoksultaan voi erottaa tavallisesta deodorantista. Tästä tuli mun luottokama :T

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 19.02.10 - klo:13:07 »
Mä taas en vieläkään pysty käyttämään tuota Deo purea sen kamalan hajun takia, eikö teitä häiritse se mätä appelsiini :-X Tehoiltaan se oli ihan hyvä, mutta alkaa ihan oksettaan se haju, kun se ei haihdu ja paidatkin pitää pestä käytön jälkeen, että se mätä appelsiini katoaisi.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #29 : 19.02.10 - klo:13:45 »
^Mun mielestä haju on vaan voimakas ja reippaasti alkoholinen alussa, mutta en mä kyllä siinä mitään mätää appelsiinia haista  0_0