Kirjoittaja Aihe: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit  (Luettu 66895 kertaa)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Vs: Luonnonmukaiset/alumiinittomat deodorantit
« Vastaus #150 : 21.06.13 - klo:22:22 »
^Olin viime kesänä viikon ilman deodoranttia ja kainalot haisivat yllättävän vähän, vaikka en käyttänyt mitään. Normaalisti käytän illalla tai kotona ollessa Lushin deodoranttipuuteria tai kristallikivideodoranttia. Joskus en laita mitään. Jos taas lähden jonnekin, niin laitan antiperspiranttia. Pitäisi varmaan kokeilla uudelleen tuota kookosdeodoranttia. Toimiikohan se, jos käytän pelkkää soodaa ja kookosöljyä?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 23.06.13 - klo:21:44 »
Oon parista lähteestä lukenut, et jos pelkkää kookosöljyä käyttää dödönä, ei saa pestä kainaloita millään muulla kuin vedellä. Voiko hiki lähteä ilman pesuaineita? :o En oo vielä uskaltautunut kokeilemaan.
Niin, ja miksei kainaloita sais pestä saippualla.. Sanottiin, että vain, jos kainaloita pesee ilman saippuaa, kookosöljy pääsee 'oikeuksiinsa'. Mutta tuota... Onko teillä kokemusta tästä?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 05.07.13 - klo:18:17 »
^ Itsellä hienhaju väheni huomattavasti kun siirryin pesemään kainaloita pelkällä vedellä ja toisinaan tervasaippualla tai sillä vaaleansinisellä LactoLinellä. Itse ajattelen sen niin, että bakteeritasapaino pysyy luonnollisena. Käytän kivideodoranttia, jossa ei siis ole mitään hajusteita tai muita. Se toimii parhaiten juuri pelkästään veden kanssa, jos saippualla pesee niin on ihan yhtä tyhjän kanssa. En muuten pese itseäni juuri koskaan pesuaineilla, paitsi kasvot tietenkin. Jalatkin taisin pestä pesuaineen kanssa viimeksi kolmisen viikkoa sitten. Ihan ovat hajuttomat, sienettömät ja puhtaan näköiset.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 05.07.13 - klo:19:23 »
Eikö ne kivideodorantit ole jotain alumiinijuttuja? Osaako kukaan sanoa, että onko ne jotenkin turvallisempia (ja miksi?) kuin tavallinen alumiinia sisältävä deodorantti? Yleisesti kai sitä tavallistakin pidetään turvallisena, mutta olen lukenut siitä niin paljon kaikkia pelotteluja, etten haluaisi enää käyttää. Tosin nyt mulla on ihan vaan lidlin perusdödö, koska santen goji spray loppui ja kyllästyin kun muut omistamani luomudödöt eivät toimineet.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 05.07.13 - klo:19:23 »
^^Hieman ot:na, mut tuli tuosta jalkojen pesemisestä mieleen, kun miesystävä ihmetteli enkö pese jalkoja saippualla. En ole koskaan pessyt saippualla, enkä kyllä muutenkaan erikseen hinkkaa, mutta jalat on mullakin terveet ja hajuttomat. Saippuaa käytän vain kainaloiden ja takapuolen pesuun, muuten en koe tarpeelliseksi.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 10.07.13 - klo:20:16 »
Mä sain viimeinkin aikaiseksi tehdä sitä kookosöljydödöä eilen illalla. Sekoitin saman verran maissitärkkelystä, ruokasoodaa ja vesihauteessa sulatettua kookosöljyä ja annoin jähmettyä. Sivelin kainaloihin ja aamulla kainalot olivat kuivat ja hajuttomat. Mieskin otti eilen dödöä oma-alotteisesti ennen kuin ehdin edes kysyä, haluaako sekin koittaa, ja oli myös aamulla hajuton.

Uskaltauduin testaamaan tänäänkin ihmisten ilmoilla, ja en alkanut haista. Iltapäivällä kävin pellolla tarpomassa säähän nähden paksussa vaatetuksessa ja äsken tein pari tuntia fyysisesti raskaita töitä; edelleen kuivat ja hajuttomat kainalot. Ehkä paras kuitenkin oli se, että mies unohti laittaa aamulla mitään deodoranttia, ja sillä oli kainaloissa vaan sitä eilisiltana laitettua kookosöljyseosta, eikä se ole tänään haissut! Vaikea uskoa, mutta näyttäisi siis toimivan  ;D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #156 : 11.07.13 - klo:22:30 »
Täytyy vaan sanoa että oon ihan puulla päähän lyöty. Aiemmin oon käyttänyt ihan normidödöjä Rexonasta Dermosiliin. Sen jälkeen ostin Teneriffan matkalta jonkin alkoholi - ja alumiinivapaan dödön, joka ei pitänyt sekään yhtään paremmin kuin normidödöt. Aina alkoi kesken päivän hiki haista jytyimpienkin dödöjen kohdalla. Kävin sitten varmaan kuukausi takaperin Prismassa ostoksilla, ja huomasin luonnonkosmetiikkahyllyn. Urtekramin Aloe Vera kristallidödö oli sen verran halpa, että se tarttui kokeilumielessä mukaan. No, katsos vaan, mun hikoilu ja hienhajut on nyt hyvin kurissa. Jännä miten luonnonmukanen dödö ratkaisi tän hikoiluongelman.  ;D

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 19.09.13 - klo:15:22 »
Mun hiki haisee nykyään tosi pahalta verrattuna aiempaan hien"hajuun" (ei sitä voi ees sanoa hajuks, kun sitä vertaa nykyiseen!) ja tunnen kuinka kainalot kastuu, vaikken ees urheilis - joskus siihen tarvitaan vaan jännittävä tilanne ja jo virtaa hiki. Rupesin käyttämään kookosöljyä ja se toimii tosi hyvin! Ei oo haissu ollenkaan -  no, paitsi jos haistelemalla haistelee mut silloinkin vaan vähä. Kookosöljy peittää sen hyvin alleen eikä kainalot oo märkänä. Pesin kainalot vedellä ja laitoin reilusti öljyä kainaloon. Se on kestänyt nyt kaks päivää. Varmaan tänä iltana laitan taas.

En mä muuten käyttäis mitään dödönä, mutta muita ihmisiä ajatellen tulin nyt tähän päätökseen... :D Ei mua itteäni haittaa - jos olisin ihan yksin niin voisin helposti kulkea tukka likaisena ja kainalot hiessä. Mutta se ei oikein käy, kun nyky-yhteiskunnassa kaiken pitäis tuoksua kukkasilta...
« Viimeksi muokattu: 19.09.13 - klo:15:24 kirjoittanut piste »

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #158 : 19.09.13 - klo:19:31 »
^^Hieman ot:na, mut tuli tuosta jalkojen pesemisestä mieleen, kun miesystävä ihmetteli enkö pese jalkoja saippualla. En ole koskaan pessyt saippualla, enkä kyllä muutenkaan erikseen hinkkaa, mutta jalat on mullakin terveet ja hajuttomat. Saippuaa käytän vain kainaloiden ja takapuolen pesuun, muuten en koe tarpeelliseksi.

Jalkoja ei saisikaan hinkata saippualla tai muilla vahvoilla aineilla, varsinkaan varpaidenvälejä. Bakteeritasapaino voi häiriintyä ja lisätä sieni-infektioiden vaaraa. Toki oikein likaiset ja pölyiset jalat joskus kaipaavat pesua - esim. kesäkuumalla - mutta yleensä ne poisvirtaavat pesuvedet suihkussa riittävät siihen. Ja vesihuuhtelu päälle.  :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 26.09.13 - klo:22:33 »
No voihan nyt! Ei se kookosöljy toiminutkaa ku vaan sen ekan kerran. ??? Sen jälkeen on aina haissut hiki.

Pesin nyt Urtekramin vartalosaippualla kainalot kun se niin haisee eikä kookos auta.

Mitäs muuta vaihtoehtoja on kuin kookosöljy? (okei, joku ahkerampi saattaisi lukea tätä ketjua.. :D mutta mulla on kiire nukkumaan, ehkä mä sitten huomenna luen.)

Poissa karenne

• Haiven
  • *
« Vastaus #160 : 27.09.13 - klo:22:39 »
^Täällä on aiemmin puhuttu ruokasooda-kookosöljy seoksen käytöstä dödönä ja toimii! Kokeilemisen arvoinen. Kaupalliset luomu dödöt on ainakin itselleni melko tehottomia, mutta mä hikoilenkin tavallista enemmän. Kristallikivi dödö toimi alkuun hyvin hajuun, mutta jostain syystä parin viikon käytön jälkeen muuttui täysin tehottomaksi.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 27.09.13 - klo:22:44 »
^ Mulla se kivi "kähmääntyy" käytössä, eli siihen ilmeisesti käytön jälkeisestä huuhtelusta huolimatta jää ihosta rasvaa ja kuolleita ihosoluja tms. Kivi ei mulla ainakaan toimi jatkuvasti, ellen pese sitä tujulla saippualla välillä, että kaikki mähmä lähtee pinnasta. Pestessä se lähtee sellaisena tahmaisena kerrostumana. :-X
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 28.09.13 - klo:12:37 »
Mistä noita kristallikiviä saa, onko ne kalliita? Onko se siis pelkkää kiveä vai onko siinä jotain muutakin? *tyhmä*
edit. Okei, otin itse selvää, ja kyllä se vaikuttaa hyvältä. Otan teidänkin kokemukset huomioon kun ehdotan tätä äitille. (jos mulla se ei toimi niin äiti varmaan voi kokeilla sitä samaa? Mua hirvittää kaikki kemikaalidödöt mitä äiti käyttää :'()
Nyt pitäs vaan saada nopeesti joku dödö kehiin koska keskiviikkona alkaa uus jakso ja siinä on liikuntaa heti kahdella ekalla tunnilla... ja kookosöljy on suhteellisen hankala tuollasessa tilanteessa, ja sitä paitsi se ei ees auta mun tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.13 - klo:12:43 kirjoittanut piste »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #163 : 28.09.13 - klo:13:40 »
Kannattaa huomioida, että jos haluaa käyttää alumiinittomia dödöjä, niin kristallikivihän koostuu pelkästään alumiinisuoloista, eli ei ole yhtään sen parempi kuin alumiinia sisältävät marketin antiperspirantit.

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 28.09.13 - klo:19:47 »
^ Täh? Käytän itse Thai-merkkistä, ja siinä lukee "Contains no Aluminum Chlorhydrate". Onko alumiini jossain muussa muodossa? Luulin että noissa on ihan myrkyttömät suolot, samoja joita on vedensuodattimissa. Hmm. On tutkittava asiaa...

edit. Kivissä on ainetta nimeltä potassium alum (tai ammonium alum). (Ja onko näitäkin sitten luonnollista ja synteettistä.) Turvallisuudesta ollaan montaa mieltä... Mutta sitä on joissain elintarvikkeissakin. Ja ioneillakin on jotain tekemistä sen kanssa miten paljon sitä imeytyy elimistöön.

Eli ottaa tästä nyt sitten selvää...

Sitruuna ja ruokasooda on varmaankin turvallisia, muusta en menisi takuuseen...   
« Viimeksi muokattu: 28.09.13 - klo:20:21 kirjoittanut centifolia »